Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:34

Mexico zou persoonlijk verreweg mijn laatste keus zijn, ben niet zo gek op die massale resorts aan de kust (ja, ben er zelf geweest, dus niet van horen zeggen). Op zich zijn vele wel prima geregeld met mooie kamers , verschillende restaurants en zwembaden, maar toch heeft het een hoog massa-gehalte. Bezienswaardigheden vanuit playa del carmen is wel makkelijk bereikbaar.

Kenia is erg gaaf om te doen. Daar heb je inderdaad ook veel armoede, vooral zichtbaar in de steden (mombasa en Nairobi) maar het is goed te doen om buiten de resorts te komen en dingen te ondernemen hoor! Een combinatie van enkele dagen safari (binnenland) en enkele dagen strand is ook zeer goed te combineren. Zo'n safari is echt onvergetelijk, zeker als er een goede gids bij de reis zit!

Curacao is vergeleken met de andere twee reizen vooral een zon/zee strand vakantie en bijvoorbeeld een aanrader als je je goed weet te vermaken op /in zee.

edit: lees nu dat je keuze is beperkt tot gambia en curacao. Heb geen ervaring met Gambia....

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:58

Medea schreef:
_Noah schreef:
Ik lees ook even mee, ben op zoek naar een vakantie na de kerstdagen weg, januari weer terug. Ben al in veel landen geweest, wil ook een beetje een romantische vakantie. Ik denk aan Cuba, Dominicaanse of Bali.
Bali is wel een eind vliegen en zijn we beide al eens geweest. En we willen ook een beetje relaxen.

Curacao is een geweldige bestemming, maar wel echt als je wilt uitrusten/ duiken/ strandvakantie wilt!
Kenia is heel mooi, maar inderdaad wel eerst hard sparen en Niarobi zelf is redelijk crimineel.
Dubai vind ik ook geweldig, maar maximaal een week, dan heb je alles wel gezien, het is bloody hot :D.

Mijn tante is redelijk 'bereisd' en dol op Afrika, maar wil echt nooit meer naar Gambia. Volgens haar is de bevolking rondom de toeristen'dingen' ontzettend opdringerig, tot heel erg vervelend aan toe. Wellicht iets om rekening mee te houden?

Het zal er ongetwijfeld verandert zijn btt het toerisme na 10 jaar. Toen ik er was, was het als 2 vrouwen alleen al niet echt relaxed lopen op straat.
Ja is Mexico zo massaal aan de kust? Dan valt dat voor mij ook af denk ik. Bali wordt volgens mij ook steeds massaler, hoewel er nog prachtige rustige plekken tussen zitten en er veel te doen is op het eiland.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:09

Wat vervelende/opdringerige mensen betreft, dat zijn we wel gewend dus dat maakt ons niet heel erg uit. Dat was een aantal jaar geleden in Caïro, we werden de winkels steeds ingetrokken, de mensen liepen soms de hele straat mee. Het scheelt wel dat mijn vader een grote en groffe man is, dan houden ze vaak wel vrij snel op. :Y)

We hebben ook inderdaad wel veel goede ervaringen gehoord over Kenia. Een collega van mijn moeder gaat daar heen rond Kerst, dus dat willen we eerst even afwachten. Die gaat dan ook een aantal dagen op safari, als dat dan goed bevalt willen we daar ook naar gaan kijken.

Heeft iemand hier ervaring met een excursie vanuit Gambia naar Senegal? Is dat de moeite waard?

_Noah

Re: Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:14

Ja die excursie heb ik toen ook gedaan, dat was erg mooi. Met een boot zijn we toen via de rivier naar Senegal gegaan. Mijn grote vader was ook mee, dus wij hadden weinig last. Maar er waren een moeder en een dochter, die vaak meegingen met ons, die konden niet alleen naar buiten.
Kenia ben ik alleen in Niarobi geweest, maar het binnenland schijnt echt prachtig te zijn. Als je twijfelt tussen Kenia en Gambia zal ik zeker Kenia kiezen! Er is niet zoveel wild te zien in Gambia, afgezien van aapjes :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:29

Wat had je in Senegal voor wild dan? Wel wat meer dan alleen aapjes? :D

We kunnen alleen 8 dagen gaan (bij geen 1 reisorganisatie kan je 11 dagen gaan in de periode waar wij in willen gaan, en 14 dagen kan niet ivm mijn vakantie) en dan vinden we het eigenlijk zonde om naar Kenia te gaan. Dan willen we ook echt op safari, dus bijvoorbeeld zo'n combireis van 1 week strand en 1 week safari. In Gambia willen we dan voornamelijk uitrusten en dan zo'n excursie naar Senegal doen. We hebben nu ook een mooi hotel gevonden midden in de stad, dus dat is ook wel erg leuk. En Gambia lijkt ons ook wel erg mooi, zijn we ook nog nooit geweest dus dat is altijd leuk!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:05

Dan is 8 dagen misschien wat kort, voor al het moois wat er in Kenia te zien is. Haha ja wild, ehm vogels en als je geluk hebt aapjes en natuurlijk wilde mannen voor het hotel ;) . We hebben met een boottocht nog dolfijnen gezien daar. Kenia is safari, dus daar kom je genoeg dieren tegen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:21

En mocht je er alsnog niet uitkomen...

Peru is ook verschrikkelijk mooi ;) Super vriendelijke mensen, heel veel mooie dingen te zien en heel goedkoop (het leven daar hè ;) ) Cusco is bijvoorbeeld een hele mooie sfeervolle stad!
Lima, deed mij meer denken aan de spaanse costa en daar is het weer ook nooit bijzonder..
De kust van Peru (iig het noorden) kun je niet echt zonnen en ik weet ook niet zeker hoe het weer er is in februari, maar een prachtig land iig :j
Heeft jungle, hooggebergtes, kust.. wat je maar wilt ;)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 11:56

Oké bedankt Noah! We zien wel, willen dan zoiezo zo'n excursie gaan boeken. :)

Peru lijkt ons ook wel erg mooi ja, hebben er pas een documentaire over gezien. Maarja, kiezen is zo lastig, haha :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:02

Ik ben één keer na Curacao geweest en wat een pech vakantie was dat.
Het begon de eerste avond met dat ik een glas kwam te staan met mijn blote voeten. Na het ziekenhuis geweest en het hoefde niet gehecht te worden maar wel 2 dagen verband en vervelende prikken waar ik erg beroerd van werd. Twee dagen later mocht ik dus weer zwemmen etc. Heerlijk weer :j. Dag daarop komt er een orkaan aan. Hele eiland verwoest en de helft was afgesloten. 2 Dagen zijn ze druk aan het renoveren geweest etc. Dag daarna het water weer ingeweest. Gebeten door een kwal en weer ziek :'). Ik was blij dat ik naar huis mocht. Hebben ook bijna niks van het eiland kunnen zien helaas.
Vor mij was het dus echt een pechv akantie maar zou er nog wel een keer heen willen alleen dan zonder pech :+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 12:04

:(:) Arme jij! Dat is inderdaad echt een pechvakantie!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:07

Jullie vergelijk wel appels met peren hoor.

Nogmaals ik raad je Gambia af het is er echt niet leuk weinig te zien en je wordt als vrouw zijnde doodgegooid met jong kerels die je willen verwennen.
Wild is daar niet te zien.

Jullie willen goedkoop en niet zo lang, wel natuur zien waarom ga je dan niet naar Thailand, Bangkok voor paar dagen cultuur en vervolgens naar beneden voor de mooie stranden zoals Puket

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 12:24

Thailand is ons ook aangeraden, maar dat trekt mijn ouders totaal niet. Het oosten trekt hen zoiezo niet.
Moet zeggen dat het mij wel erg trekt.

We zien wel, zitten ook nog heel erg met Curacao in ons hoofd..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:33

Ik ben een jaar of 3 geleden naar Gambia geweest in februari.
Het voordeel van Gambia vond ik, dat er geen tijdsverschil is. Het was goedkoop en wij hadden een mooi hotel. Heel veel apen gezien, krokodillen en vooral vogels.
Voor een weekje zonvakantie prima. De mensen zijn wel heel opdringerig, maar de meeste hotels hebben privé-stranden met bewaking.
Je ziet inderdaad wel veel (oudere) vrouwen daar met jonge mannen, Gambia staat bekend om de sex-vakanties.
Ik heb i.i.g. een leuke vakantie gehad en misschien ga ik er nog wel een keer terug (voor een zonvakantie).

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 12:37

Oké bedankt voor je reactie! We gaan er nog even over nadenken, voor ons wordt Gambia ook voornamelijk een zonvakantie. En dan 1 of 2 keer een excursie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:47

Ik vond het voor een weekje zon, een prima keuze.
Het weer was heerlijk in februari.
Mijn man wil in februari naar Mexico of zoiets, maar ik heb een hekel aan lang vliegen en dan ook nog het tijdsverschil. Plus Mexico is een stuk duurder, maar daar heb je wel meer te zien en te doen dan in Gambia.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:12

Wij vinden het ook wel erg fijn dat het vliegen naar Gambia niet zo ver is. Mexico is inderdaad weer een stuk verder. Maar als je een vliegtuig hebt met entertainmentsysteem is het wel zo voorbij, dat is een ideaal systeem.

Mexico staat ook zeker nog op ons lijstje. :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:52

justdjen schreef:
Ik zet even een stipje :o wij willen ook nog graag op vakantie in november! Nog meer mensen met leuke ervaringen???
@Rytir; was Thailand echt zoveel leuker dan Maleisie?? Na Bali vorig jaar zijn wij erg gecharmeerd geraakt van die kant van de wereld!

Voor mij was Thailand sfeervoller op een of andere manier. Groot verschil is natuurlijk dat de Thailandse bevolking voornamelijk budistisch is en de Maleische grotendeels islamitisch. Ik heb zelf meer met het boedisme... Daarbij had Thailand meer eigen cultuur in mijn beleving; in Maleisie zie een enorme mengelmoes van chinezen, moslims, maleiers en hindoe's

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:36

Hmmmm....... waar ik nu ben, mag ook wel apart worden genoemd. Heb het in ieder geval reuze naar mijn zin in het Maritim Hotel in Magdeburg! (eurofurence 17)

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:59

Wij zijn nog drukzoekende, eigenlijk zijn we zoek naar een 2e Bali :+ Maleisie heeft tot nu de voorkeur om de stranden/eilandjes. We zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het te combineren met een paar dagen Bangkok. Iemand hier ervaringen mee? Om in Bangkok wat dingen te bekijken en dan door vliegen naar KL.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:32

Wij zijn nu aan het kijken naar de Dominicaanse Republiek. Heeft hier iemand ervaring mee? Welke plaats is het leukst (winkeltjes, restaurantjes e.d.)?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:57

_Tamara schreef:
Thailand is ons ook aangeraden, maar dat trekt mijn ouders totaal niet. Het oosten trekt hen zoiezo niet.
Moet zeggen dat het mij wel erg trekt.

We zien wel, zitten ook nog heel erg met Curacao in ons hoofd..

Ohhhh Thailand is echt het paradijs hoor, dat is zooooooveel mooier dat Curacao o.i.d. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:10

Ik denk niet dat je moet uitgaan van winkeltjes en restaurantjes... Tenminste, daar kijk ik niet naar als ik een vakantie boek. Dat is ook zo persoonlijk allemaal... De een heeft er heerlijkngegeten de ander niet.

Had ik nog op mn laatste vakantie met mn vriend, wij vonden het stadje heel gezellig.. Andere mensen vonden er niets aan.
Wellicht kun je beter kijken naar wat er in de buurt te doen is, waar een naar jouw gevoel mooi hotel is en dan is er meestal wel wat omheen.. Zeker in de buurt van een boel hotels, daar is altijdnwel een of andere boulevard.. Anders is er ook niets aan..

Ook voor jezelf handig om denk ik eens duidelijk te krijgen wat voor vakantie je nu wilt..
Doen? Niets doen? Zon, zee, strand? Je slingert namelijk de hele wereld over :D en kon dat echt maar zo!
En anders, ga op je gevoel af.. Wil je Gambia? Gewoon doen.. Curacoa? Dan doe je dat.. Denk dat je onbewust wel een voorkeur naar iets hebt toch. :) want, hoe meer keuzes hoe moeilijker het word denk ik. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:12

Voor een zonvakantie met wat excursies vind ik de Dom.rep. heerlijk. Wij zijn daar al op veel verschillende plaatsen geweest, altijd genieten daar! :)
Tien jaar geleden zijn we onze huwelijksreis begonnen in Samana, dat was het rustigst. Punta Cana is eigenlijk niks anders dan heel veel resorts bij elkaar. Puerto Plata is wat gezelliger.
Ik weet niet hoelang of je wilt gaan maar je kan ook kiezen voor verschillende bestemmingen in één vakantie. Wij zijn wel eens verhuisd met een klein vliegtuigje of met een taxi het halve eiland overgegaan.

Een paar jaar geleden hebben we met Oad een rondreis door Mexico gemaakt en we deden Guatemala en Belize ook aan. http://reizen.oad.nl/mexico/diversen-me ... n%2Fmexico
Wij hebben devakantie verlengd met nog een verblijf in een heerlijk luxe resort.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:14

_Tamara schreef:
Wij zijn nu aan het kijken naar de Dominicaanse Republiek. Heeft hier iemand ervaring mee? Welke plaats is het leukst (winkeltjes, restaurantjes e.d.)?

Daar heb ik ook voor gekeken voor de maand februari, maar dan heb je 10 regendagen. Vind ik een beetje veel.

Ik ga kijken voor de Kaapverdische Eilanden, dan heb je geloof ik ook niet echt een tijdsverschil.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:21

De regen valt daar vaak erg mee hoor, meer dan een bui aan het eind van de middag is het vaak niet.
Als je in het orkaanseizoen gaat kan je wat meer pech hebben als er een orkaan/depressie in de buurt is. Wij hebben wel eens een week met veel slecht weer gehad, maar dat was op zich ook en aparte revaring. :D