emigreren naar duitsland waar nu echt op te letten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:28

Ik kan mijn contactpersoon (hij spreekt Nederlands) wel eens vragen of hij die richting ook uitgaat? Ik weet dat hij echt overal komt, ook in Nederland, dus je hebt best kans dat hij dat doet. Als je belangstelling hebt natuurlijk......

Riddershow

Re: emigreren naar duitsland waar nu echt op te letten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:51

De meeste vragen zijn al beantwoord volgensmij. Ik heb ervoor gekozen een Duitse hypotheek te nemen, en bij dezelfde bank ook gelijk het hele verzekeringsverhaal af te sluiten. We moesten wel eigen kapitaal inleggen, maar naar wat overleg was dat 5% van de koopprijs en exact de kosten koper (geen makelaar) Wij hebben ook alles zonder makelaar afgehandeld en dat was helemaal niet zo ingewikkeld, maar de verkoper regelde dan ook het meeste.

Wij zijn verzekerd bij de R&V en betalen automatisch en volgensmij 1x per jaar, maar dat is omdat we dat zelf zo hebben aangegeven (x% korting) je kon het geloof ik ook per kartaal betalen. Wij zijn dus voor alles bij de R&V verzekerd, huis, inboedel, rechtshulp (prive, werk en auto), paarden (voor elk paard omdat als 1 één aan de wandel gaat de rest mee gaat) en honden (1 verzekering, over het algemeen gebeurt iets met 1 hond, niet de rest). Het is niet de goedkoopste verzekering, maar zit deugelijk in elkaar.

Wat betreft verbouwingen/vergunningen; wij hebben tot nu toe niks aangevraagd, maar onze buren vind het dan ook helemaal mooi wat we met het huis doen en we hebben zelfs van hun gehoord dat het maar belachelijk was om een vergunning aan te vragen...

We hebben wel met de omheining te horen gekregen dat je een halve meter uit de erfgrens moet blijven tpv akkerland. Maar dat was van het kadaster.

Zorg dat je in contact komt met evt buren... het kan je zo maar eens goedkoop super kwaliteit voordroog/voer opleveren :+ Betekend natuurlijk niet dat je dagelijks bij elkaar op de koffie hoeft te zitten.

De auto belastingen zijn afhankelijk van de populariteit van een auto. Hoe meer een type auto in de regio gereden wordt hoe meer de belasting kost. Tenminste, zo is het ons uitgelegd.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:26

Veel antwoorden zijn gegeven, maar als je een fijn naslagwerk zoekt, google dan eens op de duitsland hypotheek van de Rabobank. Op de site kun je een hele handige folder aanvragen. Folder is absoluut een verkeerd woord voor datgene dat je thuis gestuurd krijgt. Het woord boek is beter op zijn plek. Hypotheek is natuurlijk helemaal naar de rabobank geschreven, maar er staan ook veel dingen in met betrekking tot sociale zekerheid, je auto, belastingen en handige adressen.
Ik heb er in ieder geval veel info uit gehaald.

Duitse hypotheek heeft voordelen, maar zeer zeker ook nadelen. Laat je dus goed informeren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:01

pfoe een hoop info rijker

we willen idd noordelijker
ons buget is niet levens groot en mijn vriend blijft in assen werken (ik zit door heel nl)

het contact met de buren zal geen probleem zijn (graag zelfs)
het regenwater gebeuren waar zou ik dat kunnen vinden bij welke regio het hoort ??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:03

www.verhuis.de staat ook een heleboel info op..

en rabobank doet niet 120% financieren,abn amro en ing wel....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:25

die site had ik idd ook al gevonden en uit geplozen

trouwens ik las ook dat een bank moet taxeren en dat de eigenaar daar mee akkoord moet gaan geld dat ook voor een bouwtechnisch rapport laten opmaken ?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:27

De bank is er in ons geval even langsgereden of het huis het geld wel waard was :Y) hield niks in eigenlijk en heb ik ook niet voor hoeven betalen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:27

worden huizen minder waard ???
hoorde het gister van een collega
huizen worden minder waard naarmate ze ouder worden
in nl is dat andersom ..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:29

hmmz dat is betrekkelijk hoor,ip wel,een huis is net als een auto in dld maar met de aanstormende populatie nederlanders die hier komen wonen,zijn de huizen duurder als ooit.. :D

maar ip hebben wij hier alleen het land betaald (grondprijs) en eigenlijk maar 20.000 euro voor het huis...

je moet je huis dan ook niet als investering zien,zoals je in nederland wel kan doen...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:39

aha ..

hoe kom ik achter welke grondprijs voor welke regio geld ??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:07

ff kijken of ze ergens bouwkavels in jou plaatsje aanbieden en kijken wat daar de grondprijs van is... :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:21

het word dus niet ergens kadastraal bij gehouden ...

maar vanmiddag gesprek gehad (ja ja met jou contactje) dus we weten ongeveer van hoe en wat ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:24

zal vast ergens staan hoor,maar op internet amper te vinden,makkelijkste is gewoon te kijken wat bouwkavels doen aan grondprijs per m2

en weigrond kan je ongeveer 1 euro de m2 rekenen.. (sommige plaatsen zijn wat duurder de ander goedkoper,maar daar in de buurt zit het wel)

oww en super dat je contact hebt gehad,viel het mee?? is echt een goede vent :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 10:11

nou zoals het er nu uit ziet is het ruim haal baar (zeker als je bedenkt dat we niet de volle mep gaan betalen mocht het er toch van komen)

ik zat mij zo eens te bedenken .. (ik maal veel sorry)
energie zuinige oplossingen

een put slaan een haard in laten bouwen etc etc
iemand hier ervaring mee ??
zover ik onthouden heb is alles wat je aan het huis aan de buiten kant doet moet je bij de gemeente aan vragen
dus een schoorsteen ook (gok ik)
maar een put ???
evt zonnepanelen ik noem maar wat

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:25

Zonnepanelen kan je nog iets van subsidie krijgen. Denk dat je daarvoor even moet gaan zoeken op het net Mss dat je wat erover vind op de site van EWE. Dat is de energieleverancier hier.
Maarrrr, en das ook gelijk de reden dat wij hier geen gaan krijgen. Zodra er zonnepanelen op het dak van huis of schuur liggen, en er breekt brand uit, doet de brandweer niks. Ja ze sperren af en wachten af. Die panelen zijn nl ook zonder zon electrisch geladen en ze zouden dus een schok krijgen als ze met bluswater erop komen. Das wel iets om even heeeeel goed in het hoofd te houden.

Put slaan kan ook. Zijn verschillende bedrijven die dat wel doen. Maar je wil naar mijn regio ;) Van iedereen van wie ik weet dat hij-zij een put hebben: alle putten zitten op ca. 9 meter. Ja das weinig maar dat water is dusdanig ijzerhoudend dat je het zo niet kan gebruiken. Betekend dus of een dure filterinstalatie extra, of dieper gaan. En dat laatste heeft hier nog niemand geprobeerd. Er wordt gegokt dat er op een meter of 20 schoon water zit, maar zeker weet dat dus niemand.

Schoorsteen heropbouwen hoeft zover ik weet niet aangevraagt te worden. Maar wil je een schoorsteen plaatsen waar vroeger geen was, zou ik toch even navragen bij de gemeente of daar een vergunning voor moet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 10:31

hmm dat brand gebeuren wist ik niet
maar mag je zo een put slaan ?? (onder het mom van onderhoud :+ )

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:39

Wij hebben de(vrijwillige) brandweer laten komen voor een put,was 35 euro en die doen ze in de pot.
Weet niet of dat overal hetzelfde is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:14

je bedoeld een bron slaan voor water,ja hoor dat mag je gewoon doen,waarom niet?

en het beste is zorgen dat je huis goed geisoleerd is,deuren dichthouden enz...een vrijstaand huis is nu eenmaal duurder in stookkosten als een rijtjes huis in een woonwijk...(of flatje)

je kan in dld heel goedkoop houthaardjes/allesbranders kopen,maar je al dan wel een afvoer(schoorsteen,rookkanaal) nodig hebben,plus dat dat zo goed aangelegd moet zijn dat dit goed gekeurd wordt door de schoorsteenveger,als dat niet goed zit ben je simpel weg niet verzekerd.

de vorige eigenaren hadden hier een haardje,dus wij hebben een afvoer,maar áls we een haardje kopen,dan moet voordat we dat ding gaan gebruiken het gecontroleerd en goedgekeurd worden door de schoorsteenveger,dit heeft ie echt al meermalen op ons hart gedrukt..

maar met zo'n alles brandertje scheelt het natuurlijk wel stookkosten :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 17:42

tja hier wil dat nog wel eens gedonder geven, vandaar de vraag :D

haard is dus niet zo heel erg moeilijk te realiseren mocht dat nodig zijn

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 13:44

nou.....
nog mensen die leuke huizen weten ???

het huisje die we op het oog hadden is waarschijnlijk al verkocht ;(

moet wel genoeg grond bij zitten en assen moet makkelijk te bereiken zijn

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:22

ik denk dat je zoveel mogelijk immobilien sites af moet gaan,en maar moet gaan zoeken naar iets wat je aanspreekt... :)

huizen shoppen... :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 13:09

huizen shoppen is idd erg leuk maar.......
ik blijf steeds bij dezelfde huizen uit komen :+
de gene waar we al achteraan geweest zijn en waarschijnlijk al verkocht is en een in esterwegen en dat is voor ons te ver rijden gezien we in eerste instantie in nederland blijven werken

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:26

Ik weet hier nog wel een leuk huisje te koop :j Vlak over de grens bij Schoonebeek/Coevorden.
Een nadeel is alleen dat de grond erfpacht is, voordeel is weer: erfpachthouder is de Graaf van Bentheim en volgens mij is verkoopt ie niet zo snel land onder je kont weg tenzij je het zelf wil kopen ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 13:36

kosten ?? Info ??? :D

we zoeken iets met uiteraard grond bij huis voor de horsies
ruimte voor vriendlief zijn auto sleutel hobby
ruimte voor mijn projectjes/hobby (meubels opknappen ed )
woonruimte hoeft niet groot te zijn
het moet omheind kunnen worden ivm honden
rustig gelegen ivm katten en bos zou geweldig zijn
zolang het bewoonbaar is mag het van ons part uit het jaar nul komen (langzaam aan opknappen is een optie voor ons)
grote overkapping is ook heel naar voor een evt overdekte bak :+ (een stroompje in de buurt ofzo :+ )

het huisje wat we op het oog hadden had bijna alles (al stond ie niet gericht naar het land :+ )
maar goed een beetje zoals veel mensen hopen te kunnen verkrijgen
de ultieme droom

daarom mag het best in slechte staat zijn we willen namelijk een huis kopen waar we de eerste 30 jaar in kunnen vertoeven, genoeg tijd om het langzaam aan kamer voor kamer op te knappen
Laatst bijgewerkt door rommulus op 07-05-11 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:48