Zon, zee, mooie ZANDstrand en warmte.... help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:56

zap schreef:
Colway schreef:
Welke periode wil je gaan btw? Gewoon zomer? Juli - sept?

Sorry, had je vraag helemaal over het hoofd gezien :o

Wordt inderdaad juli of augustus. Misschien met de kerst nog een reisje :Y)

Overigens lijkt het richting Corfu te gaan. Ik vind zelf Corsica erg mooi, maar toch wat prijzig (voor 2 weken betaal je al snel zo'n 1200 pp en ik hoop het toch onder de 1000 pp te kunnen houden)

Wij hebben op Corsica huisjes geboekt op campings en bij paticulieren (gite ruraux), niet via een reisbureau maar rechtstreeks Viel toen best mee maar dat is al een paar jaar gelden.... Is echt het mooiste eiland wat ik ken, zo afwisselend en heeft alles wat je van een vakantieland verwacht en dat op relatief kleine afstanden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:58

Anoniem

Re: Zon, zee, mooie ZANDstrand en warmte.... help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:09

Misschien Albufeira ( Portugal ) het is ontzettend mooi , bloedheet en super gezellig .
Je heb een gedeelte die wat ouder en meer karakter heeft en waar je heeerlijk kunt eten.
Maar je heb er ook bouelvard waar je onwijs leuk kunt stappen of tesassjes kunt pakken.

En de euro ligt heel laag in Portugal een rodewodka redbull betaal je daar nog 4 euro voor
en een biertje een eurie. Het is een echte aanrader.

Succes met je zoektocht :-)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:16

countrygirl schreef:
Afbeelding

Zoiets? Westkust Portugal, 100 km. onder Lissabon. Bij ons dus (zie onderschrift?

Zon, Atlantische oceaan, warm, schitterende stranden en baaitjes.... en ook nog lekker eten!

Zo, die staat bij de favorieten

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:01

Wauw Portugal here we come! Wij zijn ook aan t nadenken over waar we heen gaan met vakantie. Ik wil wel naar portugal (nog nooit geweest) en mijn vriend naar Griekenland en dan naar t eiland wat afgelopen zondag op 3opreis was (op TV dus). Ik weet niet hoe t heet, maar we sneupen nog wel even op internet, voorpret is altijd fijn!
Wel nog een aanrader is Peleponesos (ik weet niet of ik t goed schrijf) is schiereiland van Griekenland en echt prachtig! Ons hotel was vlakbij kiezelstrand maar in t dorp verderop was een prachtig zandstrand, rustig en echt paradijselijk mooi. Dus zeker de moeite waard om even op internet op te zoeken

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:11

Heb je al gekeken naar Madeira? (weet eigenlijk eerlijk gezegd niet of ze daar zandstrand hebben)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:19

Formentera is ook mooi.
Naar Ibiza vliegen en dan per boot naar het eiland toe.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 10:21

Portugal gaan we ook even bekijken! Ikzelf vind portugal een fijn vakantieland, daar heb ik goede ervaringen liggen :).

Pelopynesie is ook voorbij gekomen idd, ook een mooi gebied idd!

Madeira heeft geen tot nauwelijks zandstrand.

Bedankt weer!!!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:04

mooney1 schreef:
Formentera is ook mooi.
Naar Ibiza vliegen en dan per boot naar het eiland toe.

Daar is echt niets te doen :D Leuk als je van watersport houdt, maar voor een vakantie zou ik daar niet naartoe gaan

wel leuk om een dagje heen te gaan als je op Ibiza bent

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:08

Bali! Ben er zelf 5 weken geweest, leren surfen en het was er steeds heerlijk warm!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:22

denice schreef:
Bali! Ben er zelf 5 weken geweest, leren surfen en het was er steeds heerlijk warm!

Surfen is altijd leuk, maar ga Europa niet uit :Y) :Y)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:23

Ow, dat had ik niet gelezen, sorry! Dan is Bali te ver :+

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:50

Las iets over Kroatie, is echt supermooi, maar daar is wel veel zandstrand/rotsen, + dat je moet uitkijken voor de zee-egels, dus altijd waterschoenen aan doen wil je niet gestoken worden :+

Stom hoor dat je Europa niet uit wil, brazilie is echt te gek :D !

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 12:13

Linsey1 schreef:
Las iets over Kroatie, is echt supermooi, maar daar is wel veel zandstrand/rotsen, + dat je moet uitkijken voor de zee-egels, dus altijd waterschoenen aan doen wil je niet gestoken worden :+

Stom hoor dat je Europa niet uit wil, brazilie is echt te gek :D !

Als je hetzelfde meemaakte praten we wel verder :Y)

Volgend jaar weer ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:09

Sardinie! En dan vooral de bovenpunt. ik kom daar al jarenlang achter elkaar en het is te gek. Heerlijke stranden, zowel lange stranden met open zee als rotsachtige plekken. Zelf ga ik vooral naar Porto Pollo, een iets toeristischer gedeelte, omdat daar goed te surfen valt, maar er zijn ook heel veel minder drukke, prachtige stranden te vinden. En nog een bijkomend pluspunt: in Palau, het grootste dichstbijzijnde stadje, zit de lekkerste ijswinkel ter wereld :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 14:27

Surfen? Windsurfen of golfsurfen?

Haha, ijs altijd goed :)

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:00

Dit blijf ik eventjes volgen :)
Zitten wel een paar leuke eilanden tussen !

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:07

zap schreef:
Surfen? Windsurfen of golfsurfen?

Haha, ijs altijd goed :)

Wind- en kitesurfen :) Het eiland lijkt overigens wel wat op Corsica, maar is een stuk goedkoper :j

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:16

Ik ben afgelopen zomer naar Elba geweest. Erg mooi eiland. Hele blauwe zee, je kon er met gewoon zo'n simpel duikbrilletje hele scholen vissen een meter onder je zien zwemmen. Je kunt er ook snorkelen met begeleiding. Je hebt er marktjes, kunt er lekker eten. Heb even wat foto's van mijn vakantie daar erbij gezet.

klik klik klik klik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:18

Ik ben al een paar dagen rond aan het kijken nav dit topic maar meeeeeeeeen dit is moeilijk.

Vriendelief heeft een anti voor turkije, wil het liefst geen AI, maar ik ben een slechte eter dus niet in elk land zit ik te wachten op uit eten gaan, veel hotels zijn niet met alleen onbijt te boeken of zijn als nog dan behoorlijk prijzig waar AI dan goedkoper is. Ik hou van een groot fancy resort. Vriendelief wil een levendige omgeving en wordt ongelukkig vh idee dat ik eigenlijk niet mijn resort af hoef :+ en zo kunnen we wel doorgaan....

Mallorca: duur weinig grote resorts, maar je kan daar wel leuk (lees normaal NL) eten.
Turkije: is alleen AI .... vriendlief is met mijn argumenten wel te overtuigen. (groot resort geeft meer service/animatie etc.) maar in een levendige omgeving kan ik moeilijk vinden.
Canarische eilanden: veel is al op basis van HP of geen groot resort

Verder komt mijn fantasie al niet meer.....

Vriendlief is nooit in griekenland geweest, ik vorig jaar op Rhodos, dat uit eten was niet mijn ding, friet was niet je van het en vlees ook maar mwah en daar dik voor betalen...

Wie heeft er tips?? :+

EDIT: Wij moeten in de periode 13 aug tm 3 sept weg, liefst week 33 of 34. Ik vind max 1000 euro AI toch wel reeel om iets moois te vinden....