Kroatië 2011!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:05

PaysBas schreef:
@Aster: Idriva is dat een plaats of een site?

Een website met huisjes, hotels en campings

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:46

Aster_ schreef:
PaysBas schreef:
@Aster: Idriva is dat een plaats of een site?

Een website met huisjes, hotels en campings

@Aster:Betrouwbaar en uit eigen ervaring bekend met deze organisatie?

PaysBas

Re: Kroatië 2011!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:33

Hoe is t weer in september in Kroatie?
Iemand ervaring daarmee?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:58

Jeeej, de vakantie is geboekt. 29 juli gaan we naar Rovinj! Wel (helaas) met de bus, maar dat nemen we maar voor lief aangezien het zo goedkoop is. Maar de grote vraag is op dit moment, hoe zit dat met dat paspoort? Op mijn id-kaart staat Kroatië er niet tussen dat je daar met ID heen mag, maar google ik eventjes en ga ik naar de site van de Kroatische ambassade in Den-Haag dan staat daar weer dat je ook met een id-kaart Kroatië in mag.(Artikel waar dit instaat komt alleen uit 2005.) Maar ik lees ook weer verschillende verhalen op internet dat ze de id-kaart inderdaad gedogen maar als zij een paspoort willen zien en je hebt die niet dat je dan de sjaak bent.

Iemand enig idee hoe het nou precies zit? Want zo'n paspoort is ook weer een duur grapje maja, ik wil ook niet het risico lopen om daar de sigaar te zijn..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:02

Iemand ook enig idee of de mogelijkheid bestaat om een app te boeken en direct een auto.
Zoiets als wat Eliza was here aanbiedt.

Ik ga jou linkje even bekijken Katja.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:45

@_Mara_: Je kunt gewoon met een ID kaart naar Kroatië hoor :)
@Paybas: In September wordt het wel iets kouder maar zit je nog rond de 20/22graden.

Wij gaan van 3 tot en met 26juni naar Kroatië we zullen vlakbij bij Dubrovnik verblijven. We gaan met auto en caravan overnachten een keer in Duitsland en Slovenië. Ben overigens al vaker naar Kroatië geweest alleen nog nooit bij Dubrovnik in de buurt.
We zijn al wel op meerdere plaatsen in Istrië en de Kvarner bocht geweest. Erg goede ervaring met het land!

Heeft iemand nog tips rond de omgeving van Dubrovnik? Kun je daar ergens in de buurt ook paarden huren?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:26

Hmm voor de zekerheid toch nog een mail naar de Kroatische ambassade gestuurd. Wil het gewoon op papier hebben staan dat het mogelijk is zodat ik dat desnoods kan meenemen en laten zien dat het mag. Heb geen zin in gedoe. :P

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:29

Ik ga al aantal jaar gewoon met ID-kaart hoor. Wordt helemaal niet moeilijk over gedaan. Kijken even, en doorrijden.
@paysbas, ja 2 jaar geleden via die organisatie een huisje gehuurd. Was allemaal prima.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Ook ik schop het topic even omhoog.. Ik ga 15 juni tot 28 juni met mijn vriend naar Kroatie (onze eerste vakantie samen, de ultieme test :') ) ik heb na veel internet-en-ervarings-onderzoek besloten om naar Dalmatie te gaan, dat moet volgens velen zo ontzettend mooi zijn.. We zijn nog aan het bedenken of we gaan kamperen of dat we een appartementje zullen nemen.. Tips over Dalmatie zijn zeker welkom..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:10

wij zijn 2 jaar geleden naar plaza laguna [ofzoiets] geweest, de camping hete Bijela uvala, wil echt nog een keertje terug, ik mis kroatië echt..

:')

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:41

Ik ben in Dalmatië geweest, meer precies in Dubrovnik en in Split.

Split vond ik zelf niet zo qua stad, wel prettige strandjes. Ook zandstrand als ik me goed herinner, is weer eens wat anders dan kiezels.
Dubrovnik is heel toeristisch maar ook echt sfeervol en leuk. Een absolute aanrader is dat eiland wat daar vlàk bij ligt, Lokrum. Kwartiertje ofzo met de boot (niet duur!), boot gaat heel regelmatig. En een rust daar op sommige plekken... echt heerlijk. Ook leuk om de berg/het fort op dat eiland te beklimmen, prachtig uitzicht.
Ook een eilandtour is best leuk om te doen. Wel even afdingen en je studentenoutfit aan... ;)

O ja, ik heb ook gezeekayakt bij Dubrovnik (of zoals mn vriend zei, hij heeft in onze duokayak gekayakt met 60 kilo balast :') ). Was wel prijzig, maar erg leuk.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:55

Wij gaan waarschijnlijk op Hvar of Korcula verblijven, en we gaan daar ter plekke een appartement zoeken. Heb er zo'n zin in!! We gaan ook zeker een dag naar Dubrovnik..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:06

Ecudes schreef:
of zoals mn vriend zei, hij heeft in onze duokayak gekayakt met 60 kilo balast
_O-

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met Dugi Otok? Wij willen op een mooi maar bij voorkeur rustig eiland verblijven en dit lijkt een goede keuze maar er is weinig informatie over te vinden.

Wie hier is wel eens in Zagreb geweest? Ik hoor weinig positiefs over deze stad maar ergens voelt het niet goed om het maar volledig over te slaan omdat we er toch minimaal één nacht zitten omdat het voor ons goed op de route ligt.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:09

Dugi Otok zegt me niet zo veel.

Ik ben in Zagreb geweest!
Ik vond het dus wel een super leuke stad. Je hebt een bovendeel en een benedendeel. Er is een straat met veel terrasjes. O en het is ook typisch Kroatië soms. We hadden in onze zeer betrouwbare reisgids gelezen dat je met een kabelbaan de berg naast Zagreb op en af kon... Nou ja die kabel was al een jaar dicht. Er ging nu wel een bus. Wij met de bus de berg op. Ergens gedropt.. hebben we gewoon nooit meer een bushalte voor naar beneden gevonden. Dus dat werd 2 uur lang de berg aflopen. :') Wel mooi uitzicht hoor, maar totaal onvoorbereid op mn slippers en zonder water op het heetst van de dag.

Maar je kan Zagreb wel in een dag of 2 dagen doen. Als je niet op een rare berg beland tenminste. Wat ik echt leuk vond was het museum voor de Naïeve kunst. Klein museum hoor, en ik ben nooit zo'n schilderijenkijker, maar dit vond ik wel eens leuk.Verder is de stad gewoon leuk opgezet, met mooie parken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:19

Iemand ervaring met omgeving van Zadar (Noord Dalmatie) ? Om precies te zijn de eilanden Pasman en Ugljan?
Vlucht met Ryanair naar Zadar is nl. echt spotgoedkoop! Dan nog een leuk huisje of appartement op een eiland voor een leuk bedrag zoeken.
Heb je persé een auto nodig op zo'n eiland of kan je ook dingen met de fiets doen?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:48

Ik ben afgelopen jaar met mijn vriend naar Zadar gevlogen en wij hebben toen een appartementje gehuurd in Biograd na Moru, mensen kwamen ons ophalen van 't vliegveld en brachten ons er weer heen (dus wat dat betreft geen auto/bus nodig gehad). Qua auto.. hangt er vanaf wat je wilt. Wij hebben vooral aan 't strand gelegen, een dag met een boot weggeweest en een dag een auto gehuurd en toen via de kust naar Sibenik (erg leuk!) en Split gereden (vond ik iets minder), prachtige route. :j Op de fiets zou ik je 't niet echt aanraden, dan eerder lopen.

Overigens.. vliegveld Zadar zal ik me niet te veel van voorstellen.. wij vlogen ook met ryanair en op de terugweg hadden we 8 uur vertraging en er is werkelijk níets daar. Ja, twee toeristenwinkeltjes met rotzooi die je al 2 weken lang tegen bent gekomen en één "restaurantje" met niet al te lekker eten. :P Dus zorg wel dat je je dan kan vermaken met iets.. ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:51

Nou heb net geboekt!

8 dagen met vlucht Ryanair + superleuk appartement *** op mooi vakantiepark aan zee (http://www.zaton.hr).

Voor in totaal (met 2 personen) : € 309 ,- :D!!!
dus p.p. € 109,00 *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:59

laetitia schreef:
Nou heb net geboekt!

8 dagen met vlucht Ryanair + superleuk appartement *** op mooi vakantiepark aan zee (http://www.zaton.hr).

Voor in totaal (met 2 personen) : € 309 ,- :D!!!
dus p.p. € 109,00 *\o/*
€309:2=€154,50 ;)
Maar dat is ook een mooie deal.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:01

Inderdaad een mooie deal, was even miscalculatie in mijn enthousiasme.
Nu nog mijn vriend informeren, aangezien hij nog van niets weet :+

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:15

Katja schreef:
Wie hier is wel eens in Zagreb geweest? Ik hoor weinig positiefs over deze stad maar ergens voelt het niet goed om het maar volledig over te slaan omdat we er toch minimaal één nacht zitten omdat het voor ons goed op de route ligt.

Het oude centrum van Zagreb is best aardig voor een dagje. Een heel bruisend nachtelijk uitgaansleven moet je er echter niet verwachten. Wel veel terrasjes en koffiebarretjes. Als je er toch een dag bent kan je er prima iets leuks van maken, het is een heel schattig centrum met mooie oude huizen en straatjes met hobbelkeitjes.

Er is ook een aandoenlijk superkitscherig theater waar ze regelmatig opera's hebben, en een grote markt met een buitengedeelte en een overdekte hal. Het is een beetje een poging tot Wenen, maar dan allemaal wat kleiner en nét niet zegmaar :)) Maar dat heeft ook z'n charme.

Wat ik heel leuk vond was een segway tour door de stad. Je krijgt wat leuke info over de highlights van de stad en ondertussen kan je een beetje met zo'n segway klooien. Rond de 300 kuna p.p. en oa te boeken via The Regent Esplanade, tel 385 (1) 4566055

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:21

Nog een tip voor mensen die willen boeken:

Vaak is het een stuk goedkoper als je rechtstreeks bij de accommodatie boekt, ik kom er net achter dat we 48,- uitsparen door het appartement direct bij het resort te boeken (gelukkig was de boeking bij ID Riva voor de acco nog niet definitief dus daar kan ik nog vanaf).
Dus altijd even vergelijken voor je gaat boeken via een reisbureau of Nederlandse touroperator.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:25

Segways zijn altijd leuk om mee te klooien, ik twijfel nog tussen een Segway tour of een fietstoer die op Tripadvisor hele goede kritieken heeft gekregen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:42

Gelet op de heuvels zou ik voor de segway gaan :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:58

Daar is inderdaad wat voor te zeggen :D
Segway krijg ik alleen na anderhalf uur vreselijke pijn van in mijn enkels....

Ik mag gelukkig nog even nadenken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:31

Heb bij ID Riva de optie gecancelled en direct bij het resort geboekt, we zijn nu dus voor
8 dg inclusief vlucht en 2-persoons appartement op een **** resort met alles er op en er aan € 130,- p.p. kwijt. :):)

We gaan zeker naar het National Park Krka met de 7 watervallen en naar National Park Kornati (89 eilandjes).
Ben zo ontzettend benieuwd naar de natuur en de sfeer van Kroatië :j