xloki Welkom en wat leuk dat je heengaat, leuk zon rondreis ! ga je nog iets speciaals doen op die plekkn of zie je daar wel?
citroen; het word mijn eerste x naar bali hihi dus ik heb iig geen ervaring. maar je hebt wel op al die hotel booking sites( even googlen) enorm veel reviews van klanten die er geweest zijn. Heb ik enorm veel aan gehad.
astriidj
Geplaatst: 29-03-11 20:44
Ik ga ook de Java en Bali reis van Fox doen Mijn eerste keer dat ik een verre reis ga maken. Hoe bereiden jullie je voor op zo'n verre reis?
Hmm hoe ik me voorbereid ik lees enorm veel op internet wat ik qua activiteiten wil gaan doen, ben naar de GGD gegaan voor me prikken en voor informatie. ben nu al begonnen met dingen inslaan zoals ehbo setje edzodat ik dast niet allemaal op t laatste moment hoef te doen dan is het in 1x zon grote uitgave. zo koop ik elke maand wat. maar met een fox reis staat je programma al vast toch?
Heb half mei een afspraak staan voor de prikken, kon niet eerder.. Ik dacht dat DTP en hepatitis A sowieso aanbevolen waren, en bij een verblijf langer dan twee weken buiktyfus ook.
Dan was ik bijna met jou op reis gegaan Mijn eerste keus was om de singlesreis van 12 juli te doen, maar 26 juli kwam beter uit vanwege mijn opleiding.
Prik voor buiktyfus wordt inderdaad aangeraden als je langer dan twee weken verblijft
Nainkey
Geplaatst: 30-03-11 19:53
Ik ben er afgelopen jaar geweest. Echt een fantastische vakantie. Wij hebben getrokken door Bali en Lombok. Als je speciale, niet al te toeristische, plekjes wilt zien op Bali zou ik een plaatselijke chauffeur voor een dag huren die ze naar leuke plekken brengt. Daar hebben wij wel goede ervaring mee. Mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij.
Verder zou ik niet te veel vooraf plannen en daar ook een beetje bekijken wat er allemaal is. Er zijn veel kraampjes waar uitstapjes opstaan, van tempels tot uitstapjes naar paradijselijke eilandjes.
Mocht je toch nog besluiten ook buiten Bali te gaan en bijvoorbeeld een paar dagen te verblijven op één van de Gili eilanden, dan raad ik wel aan nu alvast te boeken. In het hoogseizoen is er vrijwel nergens nog een kamer vrij als je niet geboekt hebt.
je moet even uitzoeken hoelang terug je die prikken hebt gehad en of je ze 1 of 2x gehd hebt, 1x is geldig voor een paar kjaar geloof ik en 2x ben je rest van je leven gedekt. kun je in je vactinatiepaspoort opzoeken.
buiktyfus moet je idd ook geint voor worden.
Anoniem
Geplaatst: 09-05-11 17:27
ik vraag me af,is Indonesië, en dan vooral Bali, prijzig?
Mogelijk willen vriendje en ik deze zomer(eind augustus tot half september)ook wel richting azie op vakantie.. liefst een losse vlucht en verder lekker zelf een plan trekken.
Thailand is misschien ook een optie(zuid,noorden ben ik al geweest)daarvan weet ik dat het goedkoop is. maar hoe is Indonesie? en qua rondreizen zelfstandig...wat is handig?
Sorry ik heb werkelijk waar geen idee, mama en papa betalen.
------------
Heb m'n prik gehad! Kneep 'm wel, want ben als de DOOD voor prikken. Onze hepatitis A en B prikken waren nog geldig, en mijn DTP prik was ook nog geldig maar die van mijn ouders en broer niet, en buiktyfus-vaccinatie had ik nog niet gehad dus daar moest ik wel aan geloven.
Op de landeninformatie van Fox (daar reis ik mee) staat beschreven dat Indonesië een goedkoop land is. Eten, drinken is goedkoop en op souvenirs afdingen Koers in (grote) hotels is meestal slecht, maar er zijn wisselkantoren in toeristencentra.
Rondreis die ik ga maken, is niet goedkoop. Maar dat komt omdat het een singlesreis is, dan krijg je een kamer voor jezelf in elk hotel O ja, prikken moet ik echt voor gaan bellen nu
Pebblesther
Geplaatst: 09-05-11 18:42
Ik ben in 2009 naar Bali geweest en het was mijn beste vakantie ooit!!
We hebben leuke dingen gedaan, we hebben geraft (was super gaaf door de mooie natuur), we hebben 2 x een dag een auto + chauffeur gehuurd. Dat was ook echt de moeite waard, die heeft ons hele mooie plekjes laten zien. We zijn naar een olifantenpark geweest, was ook echt leuk, nog op een olifant gereden. En we hebben gesnorkeld op Nusa lembongan, mooi eilandje.
Ik was blij dat wij in Sanur zaten want K.uta is echt een grote stad en vind ik wat te massaal. We zijn wel een paar keer 's avonds per taxi naar K.uta geweest en dat was prima te doen.
Darkcrystal: indonesië is inderdaad erg goedkoop! Hier wat prijsindicaties:
Raften: €18 pp incl. lunch en transfer. Olifantenpark: €55 pp incl rit op olifant, lunch en transfer Auto + chauffeur voor de hele dag: €28 voor 2 pers., gemiddeld waren we rond de 10-12 uur per dag op pad (incl. benzine). Snorkelen op Nusa Lembongan (eiland): €45 pp incl. transfer, boottocht, lunch, drankjes, gebruik snorkelspullen, gebruik bananeboot en glas-bottom-boot.
Wij hadden een erg mooi en goed hotel, daar was niks simpels aan. Maar je kan het natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt (veel of weinig luxe).
citroen
Geplaatst: 11-05-11 17:21
Heeft iemand van jullie ook ervaring met scooters huren op Bali? We willen namelijk 2dagen scooters huren en hier mee naar de andere kant van Bali en daar terplekke een hotel ofzo opzoeken om tog even dat backpakker idee te krijgen!