Leuke shop-stad in NL (buiten de 'standaard' steden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:25

Emmen is ook leuk.
lang geleden daar geweest. groot deel is overdekt en dat is best wel handig in ons landje:D
en anders hoog catherijne in utrecht. (weet zogauw niet of dit op je lijstje stond)

Koekje_

Re: Leuke shop-stad in NL (buiten de 'standaard' steden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:27

Emmen vind ik niet zo... Hoog Catherijne is wel heel leuk inderdaad :j Je kan ook makkelijk het centrum van Utecht in. En als het slecht weer is is het natuurlijk ideaal! Netzoals Rotterdam Alexendrium :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:30

K vind Hoog Catharijne leuk, maar dan wel als onderdeel van Utrecht! Ik moet en zal ook altijd een rondje buiten doen ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:47

Ik snap nooit zo goed waarom mensen in Hoog Catherijne gaan rondlopen als je Utrecht naast de deur hebt :?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:48

Leiden is ook érg leuk en heeft je heel veel te bieden!! Van musea tot winkels, restaurantjes tot oude steegjes... Zeker doen!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:50

Equimotion schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen in Hoog Catherijne gaan rondlopen als je Utrecht naast de deur hebt :?

Slecht weer? :Y)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:01

Dan neem je toch een paraplu mee }:0

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:03

Als ik in Utrecht ben en het is echt slecht weer ga ik liever naar Hoog Catherijne! Lekker warm en droog :D Tenzij ik echt ergens heen wil buiten HC :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:39

Hoog Catharijne is voor mij gewoon een onderdeel van het centrum van Utrecht, ik zie dat eigenlijk niet los van elkaar. Bij ons is het meestal: Gaan we eerst naar buiten, of doen we eerst even een rondje binnen? Tenzij we natuurlijk heel gericht ergens naartoe moeten, dan wil het wel eens voorkomen dat we alleen buiten of alleen binnen hebben geshopt.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:56

volgends mij is haarlem nummer 1 van meest veelzeidige shopsteden.

Echt een aanrader!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:11

Absoluut Antwerpen! Ik ben zelf ook Eindhovense, maar Antwerpen is echt m'n favoriete shopstad!
Zelf ben ik alleen nog maar naar Antwerpen en Amsterdam gegaan speciaal om te gaan shoppen.. Utrecht en Maastricht heb ik ook wel gezien.. Maar ik wil dus ook wel eens wat anders ontdekken!

Ik spot hier dus met name Groningen en Haarlem? Deventer zag ik ook voorbij komen? Is dat erg groot/speciaal?
Alkmaar ben ik ook vaker geweest, dan niet speciaal om te shoppen, maar toch een aanrader!
Ik lees ff mee.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:10

Jaimyliefje schreef:
Deventer zag ik ook voorbij komen? Is dat erg groot/speciaal?.

Deventer is niet extreem groot, maar wel erg leuk. Het "speciale" aan Deventer is dat je niet zoveel winkels van grote ketens hebt, maar heel veel kleinere boetiekjes. Het is heel divers qua aanbod. Je hebt er een paar goede antiekwinkels, een paar goede kledingwinkels voor verschillende budgetten (en ook gewoon een WE en een H&M) je hebt een heel aantal winkeltjes met gekke (tweedehands) spulletjes, een heel aantal schoenenzaken, twee goede boekhandels, een paar hele goede interieurzaken, etc. Juist omdat het niet heel groot is moeten die winkels zich echt van elkaar onderscheiden en vind je dingen voor heel uiteenlopende budgetten. Daarnaast heeft Deventer een heel actieve ondernemersvereniging die met name in de zomer regelmatig evenementen of acties organiseert.

Het is niet zo'n voor de hand liggende bestemming maar best eens de moeite waard :j