efteling here we come

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: efteling here we come

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:39

meld zich! Ben helemaal fan van de Efteling <3 ben er een klein maandje terug geweest :) Joris en de draak is érg leuk, en moet zeggen dat ik het ook al heel wat vond dat de vliegende hollander de gehele dag open was zonder storingen! :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:48

Toen ik er laatst ben geweest (met de huldiging van het nederlands elftal, wat dus waarschijnlijk op zo'n mooie dag een heleboel drukte heeft gescheeld) was de vliegende hollander de hele dag dicht, tot +- kwart voor vijf en op het moment dat hij de collega's opriep om op de goede plek te gaan staan liepen wij er net langs, dus we konden mooi in het 2e bootje mee. Joris en de draak vind ik écht leuk en dan de ene baan leuker als de andere, maar ik weet alleen niet meer welke het was _O- .

Efteling vind ik echt het leukste park van NL, de aankleding en de sfeer en alle atracties, echt super.

Dat ravelijn werd toch wel iets van een spookhuis ofzo? Buiten op de schermen langs de weg stond; Ravelijn naar het verhaal van Paul van Loon (o.i.d.)
Ik ben heel benieud als het af is, ik schrok mij iig rot van de muziek en dat opspattende water/mist voor de ingang van het ravelijn _O-
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 26-08-10 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:50

Het verhaal van Raveleijn is inderdaad geschreven door Paul v. loon. Komt ook en boek van uit en ik meen ook een televisieserie oid?!

Hopen dat het vandaag niet te druk maar aangezien ze echt poedersuiker weer afgegeven hebben..

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:51

]Het verhaal van Raveleijn is inderdaad geschreven door Paul v. loon. Komt ook en boek van uit en ik meen ook een televisieserie oid?!

Hopen dat het vandaag niet te druk maar aangezien ze echt poedersuiker weer afgegeven hebben..

Danique07, ik vind de water baan vele malen beter als de vuur baan :j

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:55

Maar word het dan echt geen spookhuis oid?

Ik hoop dat het in de efteling beter weer is als hier, ik zou namelijk nu écht niet in de efteling willen lopen :=
Veel plezier iig :D :D
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 26-08-10 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:57

Nee, inderdaad. Hier is het weer echt triest.

Maar toch veel plezier.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:41

Rustig hier!

Gisteren teruggekomen van ons driedaags tripje naar Efteling Bosrijk. Erg mooi park en mooie huisjes. Ook de Efteling was als vanouds leuk. Maandag was het supermooi weer, maar wel wat druk, of in ieder geval het viel ons wat tegen. De rijen vielen nog wel mee. Dinsdagochtend regende het hard, maar op een gegeven moment is het droog geworden en niet meer gaan regenen. Gisterochtend moesten we ons huisje al weer uit. Mijn vriend en ik zijn nog even het park in gegaan omdat ik nog een paar dingen wilde zien en doen. De rest is naar huis gegaan. Twee dagen is eigenlijk ook wel voldoende.

Maar het was dus super. Joris en de Draak was leuk, maar wel heftiger dan dat ik had gedacht. Verder had ik Assepoester nog niet gezien, die was ook erg leuk.

Kortom, we hebben een paar hele leuke dagen gehad.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:19

Hoor hele goede verhalen over Bosrijk :j
Zou er zelf ook nog wel eens heen willen, handig hoef ik geen vervoer te regelen voor na een zomeravond ofzo :P.

Was het van de week nog druk ja? dat had ik niet verwacht..
Zondag was het echt kei druk, laatste dag van de zevenmijlszomer, evenals zaterdag, 40.000 bezoekers hoorde ik..
Heb zondag ook een hoop attracties overgeslagen, 's avonds na 7 uur werd het lekker rustig.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:52

Maandag was het best druk ja, dat had ik helemaal niet verwacht. Zou kunnen zijn dat dat door het mooie weer kwam. Maar uiteindelijk was het goed te doen hoor. We zaten bijvoorbeeld in ongeveer 10 minuten in de Piraña. Alleen bij de Vliegende hollander was het 45 minuten wachten. Die hebben we toen maar overgeslagen. De volgende dag was hij alleen jammergenoeg gesloten.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:15

Ik ben benieuwd: heeft iemand wel eens in het Efteling Hotel geslapen?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:53

De Efteling haha, ik woon er 2 straten vanaf :+

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:54

Ikke ga vrijdag! :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:59

astridastrid schreef:
Ik ben benieuwd: heeft iemand wel eens in het Efteling Hotel geslapen?

Ja :). Zie pagina 1 (geloof ik). Wij hebben afgelopen zomer in het Efteling hotel geslapen ;).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 19:06

ik hoor idd ook goeie verhalen over bosrijk.... ik denk dat ik ook maar eens weekend ga boeken in zo een huisje... is dat btw ook te doen met ze 2tjes in zo een huisje?? of hebben ze echt enkel voor 4 en groter?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:45

Bosrijk is inderdaad erg mooi. Ben er vorige maand geweest.
Een huisje is altijd te doen met z'n tweetjes. Je hebt alleen wel veel ruimte over.
Er zijn ook appartementen, ik dacht voor minimaal 4 personen. Dat zou je ook kunnen doen. Dat is ook goedkoper.

Maar de huisjes zijn erg mooi met alles erop en eraan.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:38

Ik ben gisteren in de Efteling geweest, was echt super leuk!:D
Had overal maar 5 min wachttijd, behalve bij Joris en de draak en de vliegende hollander, daar heb ik bij beide 20 minuten gestaan, viel echt alles mee! :D

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:21

ik ga donderdag!
zou afgelopen donderdag gaan...maar was ziek...echt balen want was super mooi weer...
Ga elk jaar wel een keer! Ben Benieuwd naar Joris en de Draak. Ik ga zo te lezen eerst in vuur en daarna in water :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:51

Zou ik ook doen, beste voor het laatst bewaren :P.

Hoewel ik van de week weer mensen hoorde zeggen die vuur heftiger vonden. Zo zie je maar dat het toch persoonlijk is.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:58

Candace schreef:
Ik ben gisteren in de Efteling geweest, was echt super leuk!:D
Had overal maar 5 min wachttijd, behalve bij Joris en de draak en de vliegende hollander, daar heb ik bij beide 20 minuten gestaan, viel echt alles mee! :D

Lekker dat het zo rustig was. Waarschijnlijk kwam de rest van de bezoekers uit Alkmaar. Op 8 oktober wordt "Alkmaars ontzet" gevierd waardoor alle scholen dicht zijn. Voor de alkmaarders de kans om op een doordeweekse dag naar de Efteling te gaan. En daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:59

bij mij is het een traditie geworden ; elke zomer vakantie gaan mijn opa en oma , ik , mijn broertje , en een vriendin naar de efteling :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 11:16

ben jalours op de mensen die bekant geen wachtrijen hebben....wil ik ook wel keer hebben

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:27

Het schijnt dat het in de winter doordeweeks bizar rustig is, was afgelopen jaar zo.. Dus sla je slag :P

500 mensen in een park is niet zoveel :Y)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:06

Ik ben al 2 jaar op rij naar de winter efteling geweest en wil dit jaar zeker weer! Vorig jaar was ik er op een zondag en het was super rustig! Konden bij veel attracties gewoon doorlopen en anders hooguit 5-10 minuten wachten. Ideaal dus :)
Vind het ook altijd zo'n gezellige sfeer, kan echt niet wachten tot december dat we weer gaan :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:19

Dan is de Efteling ook heel mooi. De volgende keer dat ik naar de Efteling ga, wil ik ook weer tijdens de winterefteling. Dan is het echt zo sprookjesachtig en gezellig.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:42

Wil er iemand een kaartje van de efteling?
Geldig t/m 19 november, en ik ga zelf niet meer.
PB dan maar :)

Sorry, kaartje is al vergeven.