Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:54

Melissa, in de skigebieden zelf kan je je lol op met bonten snowboots, maar dan mag je wel een dikke portomonnee meenemen :+

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:00

Skiën/snowboarden jullie eigenlijk met helm? Je ziet het de laatste jaren steeds meer en ik zit er zelf ook aan te denken om er eentje aan te schaffen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:01

Ik ski wel met een ski-helm op :j
Hebben een eigen helm gekocht bij de makro xD
Vroeger nooit een helm opgehad, alleen een muts, maar we vinden het toch veiliger met helm.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:24

Ik ski zonder helm, maar eigenlijk zou ik er wel 1 moeten aanschaffen. Een paar jaar geleden op een ijsplaat terecht gekomen met mijn achterhoofd en toen was ik echt even de weg kwijt :+ Ik ben alle 4 de keren op wintersport alle winkels afgeweest, maar ik heb (hetzelfde met caps) geloof ik een raar hoofd.... Vooralsnog dus niets passends gevonden!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:28

Zet je toch je cap op :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:35

Pytje schreef:
Skiën/snowboarden jullie eigenlijk met helm? Je ziet het de laatste jaren steeds meer en ik zit er zelf ook aan te denken om er eentje aan te schaffen.

Ik snowboard en ik heb altijd een helm op. Het eerste jaar was ik de enige, het tweede jaar waren er al meer en afgelopen keer (vijfde jaar) waren er ook een heel aantal skiërs die een helm droegen. Alle boarders hadden er ook eentje op (6 in deze groep, waaronder ik dus). Je kan natuurlijk alsnog een moordsmak maken en een ander lichaamsdeel flink beschadigen, maar het heeft me in elk geval al 1 keer een heleboel pijn bespaard.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:42

Aangezien mn broertje nogal een snelheidsduiveltje is heeft ie vorig jaar een helmp gekregen, maar mn moeder denkt er toch ook sterk over na om er 1 te kopen en ik misschien ook wel.

Niet alleen voor als je zelf valt, maar vooral voor als je wordt aan 'gereden' door iemand anders, want dr zijn me toch soms idioten op de piste..

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:46

Ik ski bijna altijd met helm (de kinderwiese en oefenpistes lekker met muts :Y) ) en met boarden zowieso! Ben er ook pas dit jaar met de opleiding en lesgeven aangegaan, maar snap nu ook niet meer waarom ik zonder ging :P . Ook op de pistes genoeg ongelukken en valpartijen gezien, gatsie dan kun je zelf nog zo goed kunnen skiën/boarden of zo goed uitkijken, maar nog ben je ook zo ontzettend afhankelijk van de mensen om je heen! En bovendien is het nu allang niet mee 'niet-stoer' of iets dergelijks, het grappige is eigenlijk wel dat de enigen die nog zonder helm skiën Nederlanders zijn of eigenwijze oude Duitse mannetjes haha! :Y)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:49

Nou, ik ben om haha. Zodra de wintersport artikelen in de winkel liggen, ga ik er eentje kopen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:49

Ik wil ook graag een helm! Eens kijken waar ik voor een redelijke prijs zon ding kan kopen.

Verder een vraagje: zijn de skischoenen die je daar huurt behoorlijk? Ik heb moeilijke voeten (lang maar heel smal) en ben bang dat geen schoen me daar goed gaat zitten, heb normaal al moeite moet schoenen kopen...kan iemand me vertellen hoe de pasvorm is van de schoenen?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:51

vriendinnetje van me heeft ook hele smalle voeten (wist niet dat ze zo smal konden zijn) en zij had passende schoenen gevonden bij de verhuur. Je kunt ze behoorlijk strak aansnoeren op de voet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:52

Ik heb geen ervaring met skischoenen (ik kan niet skiën), maar ik weet wel dat een aantal moeilijke-voeters uit onze groep juist in de verhuur ter plaatse een paar fijne schoenen hebben kunnen huren. Na een week kun je ze dan vaak ook kopen voor het aankoopbedrag minus de huurprijs.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:55

wij gaan weer naar oosterijk naar grosaltal
lekker wandelen want skien vindt ik niks aan maar de gebieden zijn wel mooi en paarden zat daar leuke slee ritten maken :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:55

En ze hebben daar natuurlijk een meeeega vooraad aan schoenen dus kans is groot dat er wel wat tussen zit wat past :)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:57

azaar schreef:
wij gaan weer naar oosterijk naar grosaltal
lekker wandelen want skien vindt ik niks aan maar de gebieden zijn wel mooi en paarden zat daar leuke slee ritten maken :D

oeeh lekker! Dan zit je ook niet zo ver bij de thermebaden van Gasteinertal vandaan toch? :D

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:19

Ik ski en snowboard ook altijd met helm. Wij gaan namelijk nogal hard en het hoeft ook niet altijd aan jezelf te liggen. Je kan ook door een ander onderuit gehaald worden.

Daarnaast doe ik met lesgeven in het buitenland ook altijd een helm op, vooral als voorbeeld. Op de skibaan waar ik werk heb ik nooit mijn helm op, tenzij ik ga springen of iets anders 'extreems'.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:52

Heb ik gewoon het topic gemist van dit jaar en kom ik m nu pas tegen :oo
Ik ga weer snowboarden met school in Oostenrijk :D Hopfgarten om precies te zijn.
Heb afgelopen jaar mn eigen board en schoenen gekocht dus kan ik ze eindelijk in de échte sneeuw uitproberen.
Ben tussendoor wel regelmatig in Snowworld.
Ik heb trouwens ook een helm op hoor, geeft mezelf wat meer zekerheid en heb het vorig jaar bijna fout zien gaan toen een vriendin een skiër tegen de zijkant van dr hoofd aan kreeg (gelukkig mét helm).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:39

Yucca schreef:
Ik wil ook graag een helm! Eens kijken waar ik voor een redelijke prijs zon ding kan kopen.

Verder een vraagje: zijn de skischoenen die je daar huurt behoorlijk? Ik heb moeilijke voeten (lang maar heel smal) en ben bang dat geen schoen me daar goed gaat zitten, heb normaal al moeite moet schoenen kopen...kan iemand me vertellen hoe de pasvorm is van de schoenen?

Misschien kan je vantevoren in Nederland al kijken voor huurschoenen? Dan weet je zekerweten dat je passende ski-schoenen hebt voordat je op vakantie gaat.
Ikzelf ga dat waarschijnlijk ook doen, want ik heb juist hele brede voeten, en op een of andere manier drukt iedere ski-schoen in mn voet (beetje halverwege aan de voorkant van de schoen)
Ook als we de schoen zo los mogelijk doen knelt het nog als een gek := 2 jaar terug toen we op wintersport waren kon ik na een dag haast niet meer skiën omdat mijn voeten helemaal bekneld waren!
Dus vandaar dat als je moeilijke voeten hebt, je beter even kan kijken voor huurschoenen hier.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:42

T doet altijd in de eerste dagen even zeer met skischoenen bij mij hoor en daar moet je wel ff doorheen. T is natuurlijk een hele andere schoen en beweging dan dat je gewend bent he!

Broertje heeft gister te horen gekregen dat ie een baantje als leraar heeft bij ons in de buurt op de skiberg :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:48

Nouja ik ben ook gewoon doorgegaan, maar wel met heel veel pijn ;) Na een paar dagen moest ik op de kleine piste blijven, want de hogere pistes kon ik niet meer aan :=

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:57

WillemYntJee schreef:
T doet altijd in de eerste dagen even zeer met skischoenen bij mij hoor en daar moet je wel ff doorheen. T is natuurlijk een hele andere schoen en beweging dan dat je gewend bent he!

Broertje heeft gister te horen gekregen dat ie een baantje als leraar heeft bij ons in de buurt op de skiberg :)
Ik heb geen pijn met mijn nieuwe schoenen zitten heerlijk.
Lijkt me ook niet goed als je eerst door de pijn moet eerlijk gezegt...
Dan knelt hij waarschijnlijk gewoon of er is iets niet goed...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:00

Het nadeel van schoenen huren in Nederland is dat je ze niet kunt ruilen als ze bijvoorbeeld stuk zijn of toch niet lekker zitten. Op de plek zelf kun je ze nog omruilen en krijg je zo andere.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:00

Nou mn ouders hebben al jaaaaren eigen schoenen en die moeten toch ook elk jaar weer wennen hoor en die schoenen passen prima :)
Bij huurschoenen is t vrij normaal dat ze niet perfect passen denk k..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:33

haha jaah tuurlijk xD maar tis ook niet erg als het niet 100% goed zit, maar het moet natuurlijk niet gaan knellen :P
Als je in een ski-gebied zit waar heel veel winkels zijn waar je ski-schoenen kan huren, kan je vantevoren langs al die winkels tot je de goede schoen gevonden hebt die níet knelt. Maar meestal als je aankomt, ga je meteen de dag erna naar de ski-piste. Als je dan nog moet gaan zoeken... ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:42

De dag erna...dezelfde dag nog!!! hihi