En inderdaad verknippen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennnnn schreef:Voor zover ik weet is ook hier in Nl een rijbewijs geen geldig Identiteitsbewijs.
AaronYve schreef:Bij het aannemen van uitkering, werk ect. mag het paspoort/id niet verlopen zijn.
verootjoo schreef:xKatleentjex schreef:Ik vind het als Belg wel een beetje gek, hier is een ID-kaart verplicht en geen discussie mogelijk. Je wordt zelf opgeroepen door je gemeente als je twaalf jaar bent, en om de x jaar (4 of 5? ), krijg je een heroproepingsbrief dat je je kaart moet laten vernieuwen met een nieuwe foto. Er staat heel duidelijk op het papier dat het verplicht is. Krijgen jullie in Nederland niet zo'n brief?
Dat is in NL ook zo, maar dan als je 14 bent. Ik sta net zo verbaasd als jij als belg. Alleen krijgen we niet een brief wanneer ie verlopen gaat. Dat moeten we zelf bijhouden.
MarloesRixt schreef:Toevallig zijn mijn ouders net terug uit Frankrijk, paspoort is niet nodig. Een identiteitskaart is voldoende.
flicka schreef:Wat wordt hier toch veel verkeerde info verstrekt zeg!
Een rijbewijs is GEEN geldig identificatiebewijs.
Als je een bankrekening wilt openen of een uitkering wilt aanvragen heb je in ieder geval een ID-kaart nodig, die geldig is.
Of een geldig paspoort.
Een rijbewijs is geen geldig identiteitsbewijs omdat daarop je sofinummer niet wordt vermeld.
Geloof me, ik heb ze beide net laten vernieuwen en toen is het me nog eens uitgelegd.
PercyLeen schreef:En ook niet TIJDENS je werk, je bent immers niet meer in het bezit van een GELDIG ID bewijs. Een verlopen ID bewijs is niet geldig.
of als de administratie van de werkgever niet in orde is. Deze boete kan oplopen tot 8.000 euro per 'illegaal' werkende werknemer.
Veel bedrijven zullen er niet zo nauw mee om gaan maar als ze controle krijgen zijn ze dus vies nat. En een Uitzendbureau zal deze controle ongetwijfeld vaker krijgen.