Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura1589 schreef:Ik meld me ook even hier!
Ik ga in augustus voor het eerst vliegen, naar Mallorca (2,5 uur) en ben nogal angstig.
Ik ben als kind een keer in de flightsimulator op Schiphol geweest en daar ben ik erg in paniek geraakt en kon ik er niet meer uit. Sindsdien ben ik bang om te vliegen. Niet zo zeer om neer te storten, maar meer een beetje een claustrofobisch-achtige angst, dat ik er (net als in die simulator), niet meer uit kan... Ook is het angst voor het onbekende denk ik.
Maar, ik wil mij niet door deze ireele angst laten beinvloeden en daarom ga ik in augustus met 4 vriendinnen vliegen! Alleen ben ik erg bang dat ik in paniek raak en misschien ga hyperventileren o.i.d. Dus ik overweeg om voor de vlucht een kalmerend middel te nemen (Xanax). Iemand die daar ervaringen mee heeft? Of tips?
AmoCavallo schreef:Laura1589 schreef:Ik meld me ook even hier!
Ik ga in augustus voor het eerst vliegen, naar Mallorca (2,5 uur) en ben nogal angstig.
Ik ben als kind een keer in de flightsimulator op Schiphol geweest en daar ben ik erg in paniek geraakt en kon ik er niet meer uit. Sindsdien ben ik bang om te vliegen. Niet zo zeer om neer te storten, maar meer een beetje een claustrofobisch-achtige angst, dat ik er (net als in die simulator), niet meer uit kan... Ook is het angst voor het onbekende denk ik.
Maar, ik wil mij niet door deze ireele angst laten beinvloeden en daarom ga ik in augustus met 4 vriendinnen vliegen! Alleen ben ik erg bang dat ik in paniek raak en misschien ga hyperventileren o.i.d. Dus ik overweeg om voor de vlucht een kalmerend middel te nemen (Xanax). Iemand die daar ervaringen mee heeft? Of tips?
Proberen rustig te blijven. (ik weet dat het moeilijk is)
ga niet naast een vreemde zitten maar ga tussen 2 vriendinnen in zitten (als dit mogelijk is)
ik denk dat een kalmerend middel wel slim is ja zeker voor op de heen weg.
Myrthe92 schreef:Praat me er niet van, ik moet over twee weken al naar spanje vliegen en daarna nog naar Amerika. Heb nu al slapeloze nachten. Snap niet waar de angst vandaan komt. Vroeger als klein kind altijd overal heen gevlogen, maar ik durf niet meer. Wil het vliegen na deze vakantie gaan beperken tot noodgevallen. Ik krijg echt maanden van tevoren al nachtmerries, hyperventilatie aanvallen etc..
Nog meer tips om mij heelhuids door die vluchten te krijgen?
AnnemiekvM schreef:Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan, dat als je met zn 2en op vakantie gaat, dat je dan ook naast elkaar zit in het vliegtuig. Klopt dit dan niet?
Oamaru schreef:AnnemiekvM schreef:Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan, dat als je met zn 2en op vakantie gaat, dat je dan ook naast elkaar zit in het vliegtuig. Klopt dit dan niet?
Australie valt wel mee hoor, ik ben naar Nieuw Zeeland gevlogen en dat zijn dusdanige grote vliegtuigen dat je van claustrofobie geen last hebt. Kan je een marathon in lopen.
frankiej schreef:daarvoor moet je overal opletten. voordat je ergens gaat eten, eerst ff naar de wc gaan en goed je ogen de kost geven. dan weet je meestal al wel hoe het er voor staat met de hygiene. ook ff je gastheer/vrouw vragen voor een betrouwbaar adres.
Laura1589 schreef:frankiej schreef:daarvoor moet je overal opletten. voordat je ergens gaat eten, eerst ff naar de wc gaan en goed je ogen de kost geven. dan weet je meestal al wel hoe het er voor staat met de hygiene. ook ff je gastheer/vrouw vragen voor een betrouwbaar adres.
Dat begrijp ik, maar ik was benieuwd naar specifiek Mallorca...