Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:50

Dank je wel!

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:22

Vliegen is ook niet echt mijn favoriete bezigheid, je word er zo suf van en ik heb altijd zo'n vies gevoel als ik uit het vliegtuig kom.
Zorg dat je goed begint, pak alles op tijd in, check alles dubbel (vooral je belangrijke papieren)
Kijk van te voren hoeveel kg bagage je mee mag nemen, en ga hier onder zitten (als je namelijk daar iets koopt heb je op de terug weg een probleem)

Zorg dat je op tijd bij het vliegveld bent. (ook niet te vroeg komen) Het is gewoon fijn als je het op je gemak kan doen en je niet super erg hoeft te haasten dat geeft alleen maar stress.
Let er goed op dat je geen deo en dat soort dingen in de handbagage doet, want ze worden regelrecht de prullenbak ingegooid.
Neem kaugom of zuurtjes mee en zet je verstand op nul bij de douane. Neem een mp3/ipod mee en wat tjidschriften en een boek. Met een niet hele lange vlucht kom je zo de tijd wel door.

Veel plezier

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:38

H_Nalanta schreef:
Oeh Spannends TS! :)..

En je moet als je even de kans krijgt ook de wc proberen in het vliegtuig, superleuk! :))

wel de deksel dicht voor het doortrekken he! hihi

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:49

Laatste keer dat ik dat deed kwam de wc-deur eruit vallen :=

Heb nu zelf gevlogen met Malaysian Airlines, Brussels airlines, KLM, transavia en arkefly.
Was over allemaal happy, arkefly had imo bestwel veel beenruimte, alleen zou ik niet snel nog eens met hun vliegen omdat ze een beetje maf deden met de stoelverdeling.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:40

Ik liep tijdens mijn vlucht van Amsterdam naar New York denk ik een stuk of 8 a 10 keer naar de wc daar. Maar je handen worden ook zo droog dus neem een klein beetje handcreme mee..

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:06

Ik meld me ook even hier!
Ik ga in augustus voor het eerst vliegen, naar Mallorca (2,5 uur) en ben nogal angstig.
Ik ben als kind een keer in de flightsimulator op Schiphol geweest en daar ben ik erg in paniek geraakt en kon ik er niet meer uit. Sindsdien ben ik bang om te vliegen. Niet zo zeer om neer te storten, maar meer een beetje een claustrofobisch-achtige angst, dat ik er (net als in die simulator), niet meer uit kan... Ook is het angst voor het onbekende denk ik.
Maar, ik wil mij niet door deze ireele angst laten beinvloeden en daarom ga ik in augustus met 4 vriendinnen vliegen! Alleen ben ik erg bang dat ik in paniek raak en misschien ga hyperventileren o.i.d. Dus ik overweeg om voor de vlucht een kalmerend middel te nemen (Xanax). Iemand die daar ervaringen mee heeft? Of tips?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:10

Wie heeft er trouwens goede tips tegen een jetlag?

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:22

Laura1589 schreef:
Ik ga in augustus voor het eerst vliegen, naar Mallorca (2,5 uur) en ben nogal angstig.
Ik ben als kind een keer in de flightsimulator op Schiphol geweest en daar ben ik erg in paniek geraakt en kon ik er niet meer uit. Sindsdien ben ik bang om te vliegen. Niet zo zeer om neer te storten, maar meer een beetje een claustrofobisch-achtige angst, dat ik er (net als in die simulator), niet meer uit kan... Ook is het angst voor het onbekende denk ik.
Maar, ik wil mij niet door deze ireele angst laten beinvloeden en daarom ga ik in augustus met 4 vriendinnen vliegen! Alleen ben ik erg bang dat ik in paniek raak en misschien ga hyperventileren o.i.d. Dus ik overweeg om voor de vlucht een kalmerend middel te nemen (Xanax). Iemand die daar ervaringen mee heeft? Of tips?

Proberen rustig te blijven. (ik weet dat het moeilijk is)
ga niet naast een vreemde zitten maar ga tussen 2 vriendinnen in zitten (als dit mogelijk is)
ik denk dat een kalmerend middel wel slim is ja zeker voor op de heen weg.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik haat naar de wc gaan, ik vind het altijd zo vies in een viegtuig, ik ga altijd vlak voor de vertrekken nog een keer op het vliegveld. Zodat ik niet te vaak naar de wc hoeft.
Licht er aan waar je heen gaat ivb met tijd verschil, kun je niet slapen neem dan een slaappil (doet wonderen)

ik vlieg bjivoorbeeld zaterdag naar Canada, daar is het 5 uur eerder (valt nog wel mee heb wel eens 9 gehad , pff dan word je gek de eerste dagen)
Maar dus wij vliegen om half 8 naar londen en dan stappen we over en gaan we naar Halifax als we daar aankomen is het daar tussen 2/3 plaatselijke tijd.
En we willen graag niet voor 9 uur plaatselijke tijd gaan slapen.
Dus wegaan daar die middag fietsen huren. Dan moeten we wel bezig blijven.

Dus mijn tip is probeer op te blijven of neem een slaappil.
Zo zit je het snelst in het ritme.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:34

AmoCavallo schreef:
Laura1589 schreef:

Proberen rustig te blijven. (ik weet dat het moeilijk is)
ga niet naast een vreemde zitten maar ga tussen 2 vriendinnen in zitten (als dit mogelijk is)
ik denk dat een kalmerend middel wel slim is ja zeker voor op de heen weg.

Hihi, dat rustig blijven gaat nou juist lastig worden... Nouja, ik neem gewoon een pilletje en kan dan toch niet meer uit het vliegtuig totdat ik in Mallorca ben ;)

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:44

ja hahha ik weet.
Waarschijnlijk als je het 1x hebt gedaan is het daarna ook minder eng.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:03

Praat me er niet van, ik moet over twee weken al naar spanje vliegen en daarna nog naar Amerika. Heb nu al slapeloze nachten. Snap niet waar de angst vandaan komt. Vroeger als klein kind altijd overal heen gevlogen, maar ik durf niet meer. Wil het vliegen na deze vakantie gaan beperken tot noodgevallen. Ik krijg echt maanden van tevoren al nachtmerries, hyperventilatie aanvallen etc..
Nog meer tips om mij heelhuids door die vluchten te krijgen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 23:20

Myrthe92 schreef:
Praat me er niet van, ik moet over twee weken al naar spanje vliegen en daarna nog naar Amerika. Heb nu al slapeloze nachten. Snap niet waar de angst vandaan komt. Vroeger als klein kind altijd overal heen gevlogen, maar ik durf niet meer. Wil het vliegen na deze vakantie gaan beperken tot noodgevallen. Ik krijg echt maanden van tevoren al nachtmerries, hyperventilatie aanvallen etc..
Nog meer tips om mij heelhuids door die vluchten te krijgen?

Geen tips omdat ik geen ervaring heb, maar moet je persé naar Spanje en Amerika?
Als het zo erg is lijkt het mij een hele grote stap omdat vliegtuig in te gaan.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:42

laura: mallorca is als je geluk hebt met de wind maar een uur en 3 kwartier.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:43

Voor de mensen met vliegangst: als je dit meld bij het inchecken komt er in het systeem een code achter je naam te staan. De stewardessen zullen dit oppikken en je tijdens de vlucht extra begeleiden. (uitleggen wat er gebeurd, en ze zullen ook coulanter zijn met het plaatsen tussen familieleden ed)

Waar ik heel benieuwd naar ben (als toekomstig stewardess :') ) waarom zijn jullie bang? Is het het neerstorten, het gevoel dat je niet weg kan? Met veel mensen in een kleine ruimte? Gevoel van controle dat je verliest? Pure interesse hoor! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 11:46

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan, dat als je met zn 2en op vakantie gaat, dat je dan ook naast elkaar zit in het vliegtuig. Klopt dit dan niet?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:52

Ik heb wel een aantal keer gevlogen, Spanje en Engeland, dus geen verre reizen. Maar in april ga ik wss in mn eentje naar Australië en ik zie er toch wel een beetje tegenop. := Voornamelijk het claustrofobische. Ik ben een paar keer met een lange busreis meegeweest (20 uur in de bus), maar dan kan je tussendoor nog even uitstappen om luchtje te scheppen. In een vliegtuig gaat dat wat lastiger :+
Terwijl ik vliegen eigenlijk best wel leuk vind!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:57

AnnemiekvM schreef:
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan, dat als je met zn 2en op vakantie gaat, dat je dan ook naast elkaar zit in het vliegtuig. Klopt dit dan niet?

Meestal wel, maar soms is naast elkaar ook met een gangpad ertussen. Geef gewoon bij het inchecken aan dat het je eerste keer vliegen is, weet je zeker dat het goedkomt. :D

Australie valt wel mee hoor, ik ben naar Nieuw Zeeland gevlogen en dat zijn dusdanige grote vliegtuigen dat je van claustrofobie geen last hebt. Kan je een marathon in lopen. :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:56

@ Myrthe92: neem een pilletje ;) Nee, serieus, ik vind het heel goed van je dat je gaat vliegen! Die angst is irreel, dus je moet je er niet door tegen laten houden. Dan zou je, je zo laten beperken om meer van de wereld te zien. Leg het probleem anders voor bij de huisarts, misschien kan hij je eenmalig wat rustgevens voorschrijven.

@ Frankiej; dat zou mooi zijn :)

@ Oamaru: bedankt voor de tip! Mijn angst is ook inderdaad het claustrofobische. Dat je er niet even uit kan als je wil. Maar goed, dat kan ik de trein ook niet. En met veel mensen in een ruimte zijn vind ik ook niet zo prettig. Eigenlijk ben ik bang om de controle te verliezen, voornamelijk over mezelf. (bang om paniekaanval/hyperventilatie te krijgen). Zijn er veel mensen die dat tijdens een vlucht krijgen?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:07

Oamaru schreef:
AnnemiekvM schreef:

Australie valt wel mee hoor, ik ben naar Nieuw Zeeland gevlogen en dat zijn dusdanige grote vliegtuigen dat je van claustrofobie geen last hebt. Kan je een marathon in lopen. :')

Haha gelukkig maar! Gelukkig val ik overal in slaap als ik even mn ogen dichtdoe dus ik hoop dat ik veel kan slapen. :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:30

ik ga donderdag ook vliegen, voor 5½ uurtjes naar Egypte.
ik vind het opstijgen altijd zoooooooooo gaaf :)) echt die snelheid enzo, echt super!

Verder heb ik wel vliegangst, ik ben altijd zoó bang dat ie neerstort,
en ik weet dat die kans heel klein is en dat vliegen heel veilig is, maar ik ben dr zo bang voor!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:42

Even een andere vraag:
Weet iemand ook of je op Mallorca ook goed moet opletten met het eten en drinken? I.v.m. eventuele voedselinfectie? Of is de kwaliteit van eten/drinken daar over het algemeen wel goed?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:41

daarvoor moet je overal opletten. voordat je ergens gaat eten, eerst ff naar de wc gaan en goed je ogen de kost geven. dan weet je meestal al wel hoe het er voor staat met de hygiene. ook ff je gastheer/vrouw vragen voor een betrouwbaar adres.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:04

frankiej schreef:
daarvoor moet je overal opletten. voordat je ergens gaat eten, eerst ff naar de wc gaan en goed je ogen de kost geven. dan weet je meestal al wel hoe het er voor staat met de hygiene. ook ff je gastheer/vrouw vragen voor een betrouwbaar adres.

Dat begrijp ik, maar ik was benieuwd naar specifiek Mallorca...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:21

Ik ben 12 en heb in totaal al 4 keer gevlogen, het blijft altijd wel spannend, maar als het vliegtuig eenmaal op weg is is het heel leuk!
ik heb zelfs een keer best wel hevige turbelentie meegemaakt, vond het toen zelfs leuk :o

Laura1589 schreef:
frankiej schreef:

Dat begrijp ik, maar ik was benieuwd naar specifiek Mallorca...

In Mallorca heb ik nooit zo erg moeten opletten, altijd wel goed je eten controleren want ik had een keer sla met een dode vlieg... we kregen toen wel het geld terug maar alsnog...
Wat ik een nadeel vind aan mallorca, en dat is bij heeel veel landen zo, dat je niet uit de kraan kan drinken...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:48

Ja, dat schijnt iets te maken te hebben met het chloor(????) in het water? Meeste mensen kunnen daar niet tegen. Als je dat dan drinkt dan... :r.... tja...