Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hrappur schreef:hey, grappig..
Ik woon op ijsland, momenteel,
eldhestar zit best wel dicht bij hier, 30 min rijden.
veder zelf nooit met een tour stal mee geweest, ik werk zelf als trainer op een stal.
ik ben wel met de stal waar ik werkte en nu wel op tour geweest.., dit jaar helaas niet.. maar ben 2008 wel met een groep van 70 paarden de bergen in geweest.. heel gaaf !! ( wel wat primitief..)
vorig jaar met 50 paardjes en lekker thuis slapend...en maar 4 dagen, het is een soort trainings week voor de paarden, ze rennen ( ook de wedstrijd paarden rennen mee) omdat ze hier door uitermate vit worden!
de natuur is geweldig voor de mensen die hier nooit zijn geweest.
Íjsland is echt een veilig land, ik voel me hier s`nachts veiliger dan bijv een nacht in amsterdam.. ( terwijl hier niet op slot gaat.)
veder ja,, het weer.. ik zag iemand zeggen dat aug de beste tempratuur heeft, daar ben ik het niet geheel mee eens.. Juli is tot nu toe al 3 jaar het beste weer voor mij geweest, plus nog 24 uur licht, nu is het op zen minst al 2 uurtjes echt donker.
het weer is vandaag echt vervelend.. pff beetje storm achtige wind.
ik hoop dat je beter weer trefFijne vakantie !
HenJ schreef:Ik ben met een rondreis meegeweest met askja reizen, helemaal top! Goed verzorgd erg gezellig en je ziet heel erg veel.
Wandelen rijden, walvistocht raften alles hebben we gedaan. Ik dacht dat het askja avontuurlijk was.
hrappur schreef:umm wat leuk is nog te doen.. Bleu lagoon,.. mis een tripje.. of met de bus een toer doen ?? bijv sneeuwschooters.. !! erg leuk, en die bussen stoppen ook bij watervallen enzo.
reykjavik zelf.. ja de winkelstraat of het winkelcentrum.. maar das niet heel speciaal vind ik.
veder umm... ja 2 a 3 rijbroeken.. ik rij hier normaal met 2.. maar zo als vandaag zijk nat.. dus heb nu men 3de extra rijbroek maar aan.
en idd, ja ze worden goor. door de rode modder.. en zo maar goed in een vieze rijbroek kun je ook rijden..
neem goede schoenen mee, natte voeten is het ergste wat er is..(vind ik)
en veder lekkere warme kleding die in laagjes kunnen. heuptas?? ja die heb ik niet dus geen idee, gewoon het formaat wat je nodig heb om je spullen in te doen..
Tellie schreef:Voor de mensen die een walvistocht willen doen, sterk af te raden.
Heb daar 3,5 uur rondgedobberd en 1 rug gezien op 500 meter afstand. Is het geld en de tijd niet waard vind ik persoonlijk.