geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 00:07

Wat leuk! Erg mooi daar Motje11. Je hoeft er niet eens zelf heen te reizen zo. Weet je ook wat de namen betekenen als je er om vraagt of wil je het zomaar weten?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:15

Ik vond het gewoon leuk om foto's van paarden en namen van de hele wereld te verzamelen in een soort fotoalbum. Leuk om de Blacky's, Snowy's en Lucky's van de verschillende werelddelen te zien.
Valla Brunca hadden ze er wel bijgezet, dat betekent Sterke Bruine Merrie.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:00

die foto's zijn cool!!! vind het wel een leuk idee om otto op het zadel te zetten :j

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:40

Leuk dat de tb in IJsland is gekomen.
Ik ben er ook een aantal keren geweest om tochten te rijden.
Maar dat was voordat ik geocachde.
Gisteren heb ik in Almere en Lelystad gecached. 's avonds ben ik naar een cito event geweest om het gras in een orchideeen veldje te maaien. Er zijnw el heel veel ruiterpaarden daar!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:07

Leuk bokkers die ook GC. Ik doe het zelf niet maar mijn vriend wel. Hij vind het echt super om te doen. Heeft de Garmin Oregon, dacht ik. Zal wel ff navragen. Tis een duur ding maar je kan er wel alles mee :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:27

Mijn vader heeft pas een Garmin GPSmap 60CSx gekocht en die kan ik dus soms wel eens lenen! Fijn :) Kan ik toch gaan geocachen zonder dat ik zelf eerst een paar honderd euro moet uitgeven.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:05

Haha, ik ging even kijken tussen de Lelystadse caches, of ik jou ertussen zag staan Millie. Ik wist natuurlijk niet of je een herkenbare naam hebt…
Ik zag dat je het Visvijverbos gevonden hebt. Die heb ik ook te paard gedaan. Maar dat raadt ik niet echt aan, ’t is dat het zo dicht bij mijn stal was. Wij kwamen ook van een andere kant, onder de snelweg door. Maar de begroeiing werd zo dicht dat we niet te paard verder konden, dus eentje heeft ze vastgehouden en de ander is de laatste 20 meter de bosjes ingedoken.

Kun je wat vertellen over dat CITO event? Hoe gaat dat in z’n werk?

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:46

Mijn cache naam is millieballon.

Cito is afkorting for cache in trash out. Vaak is het opruimen van zwerfafval, maar het kan ook zijn het helpen bij natuurbehoud organisaties. Het is leuk om eens wat terug te doen voor de mooie gebieden waar je zo af en toe komt.
Via mijn gc.com profiel kan je de cito cache vinden (heeft een eigen icoontje) en dan kan je de verslagen lezen.
Deze was voor mij ver weg, maar ik heb er een dagje cachen van gemaakt en ben lekker buiten alle files gebleven.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:53

Wij zijn gisteravond voor het eerst op pad geweest en hebben onze eerste twee caches gelogd!!! Het was echt ontzettend leuk, en ik kan niet wachten om er weer op uit te gaan!!! (we zijn wel met de makkelijke 'traditionals' begonnen hoor :D )

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:26

Wat leuk Barramundi.
Waren jullie allebei voor het eerst?
Ik ga binnenkort ook weer eens...
En lukt het tegenwoordig met je tracks?

Millie, hoe gaat dat dan bij zo'n Cito? Ben je dan met allemaal cachers? En wie organiseert dat dan? Heeft het niets direct met cachen zelf te maken, hoef je je GPS niet mee te nemen?

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:39

Je hebt je gps alleen nodig om op de goede lokatie te komen.
Maar dan hoef je niet meer te zoeken. Gezellig wat werken en natuurlijk kletsen met andere cachers. De eventorganiser heeft het contact gemaakt met een natuurorganisatie en die geven aan waar ze hulp kunnen gebruiken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:43

mijn vriend en ik hebben een paar weken terug enkele routes lopen d.m.v. een geocaching app op een Ipod. Het is ons erg goed bevallen, helaas wel maar eentje van de twee kunnen vinden, maar daarna was het ook al donker, dus misschien hebben we de tweede wel over het hoofd gezien.
Wij hopen ook binnenkort eens voor een gps te gaan kijken en dan regelmatig te geocachen. Wij vonden het de eerste keer echt heel erg leuk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:47

Moet ik me ook maar melden denk ik!
Ik ga met millie mee cachen :D
DOe het niet veel maar als ik mee ga vinden we ze altijd wel :)
Mijn GC naam is cormuis

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:17

Motje11 schreef:
Wat leuk Barramundi.
Waren jullie allebei voor het eerst?
Ik ga binnenkort ook weer eens...
En lukt het tegenwoordig met je tracks?

Ja, was voor beiden de eerste keer :o Was daarom extra leuk dat ik de eerste minilog vond en vriendlief de tweede!!
Heb niet meer geprobeerd om tracks naar de computer te halen, maar kwam er wel achter dat de software wat verouderd was, die is nu geupdate, dus maar weer eens proberen. Heb al wel weer veel tracks verzameld op de GPS.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:51

Gisteren heb ik met een vriendin en onze paarden een lange tocht op de Veluwe gemaakt. De tocht had ik gedownload van enjoytheride.nl. Het is een tocht van 36,5 km in de buurt van Lunteren.
Het lukte redelijk de route aan te houden. Soms zaten we er een stuk naast maar er liepen veel ruiterpaden en uiteindelijk kwamen we toch steeds weer op het goede pad terecht. En het is een fijn idee dat je in elk geval altijd je trailer terug kunt vinden.
Ik heb de gehele route de GPS in de hand gehouden, dat was wel een beetje lastig. Daar moet ik nog eens iets op verzinnen. Als ik alleen ben zou ik ook wat makkelijker de GPS wegstoppen en gewoon maar wat rijden, en af en toe eens kijken welke kant ik op zal gaan. Maar met z'n 2en voel ik me toch een beetje verantwoordelijk ervoor dat we een leuke route aanhouden.
In de pauze hebben we de paardjes afgezadeld, en met rood-wit lint een klein weitje tussen de bomen uitgezet. Daar konden ze even lekker vrij staan en konden wij ook even zitten. 8-)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 22:08

Motje11: klinkt weer gezellig en leuk. Eindelijk dan toch maar een gps besteld, zal over 4 wkn binnen zijn. Manlief krijgt een iphone als het goed is van zijn werkgever, voorlopig dan daar maar mee werken, kan ik eindelijk echt zelf beginnen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:20

Hallo, hier ook een cacher! :D
We zijn geregistreerd als 'de jonge prinsen'

We begonnen met een PDA (Palm, later Windows Mobile) in combinatie met een GPS muis. Het ging. Moeizaam, maar het ging. Later kwam de TomTom erbij, die ons steeds maar naar de weg wilde terugsturen. Toen ergens midden in het bos van zowel de PDA als TomTom de batterijen leegraakten en we op de bonnefooi over mulle zandpaden onze weg terug moesten zoeken naar de bewoonde wereld werd het tijd voor een Echte GPS.
Het is een Garmin Oregon 550 geworden. Hij moet toch een aantal jaren mee, vandaar gelijk maar een goede.
Er zit een goede camera op (plaatjes mét GPS data) en hij heeft een groot scherm.
We leren nog steeds trucjes en mogelijkheden, we zijn er super tevreden mee.
Waar we eerst veel afwijking hadden (met die GPS muis) en we telkens heel erg moesten zoeken lijkt het wel alsof we nu zomaar op een cache aflopen.

We hebben vier TB's in omloop. Twee hele mooie Geocoins (Nederland 2007) en twee paardjes.

De Cutting Horse is momenteel een beetje 'zoek' is in Frankrijk.
De cutting Horse moet gaatjes knippen als log. ;)
Afbeelding

En dan hebben we de TTTP, The Tracking Trekking Pony
Afbeelding

De TTTP vindt zichzelf een beetje zielig omdat hij maar van plastic is, en hunkert naar andere, échte paardjes. Hij is momenteel al een hele tijd in Finland, en mensen zijn best aardig voor hem :)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:36

wat leuk om te zien dat zowat alle paardenTB's hetzelfde zijn :D
wel leuke foto's allemaal. wij zijn gister weer gaan cachen sinds heel lang geleden, en alle 5 gevonden, inclusief 1 multi :)

maar zijn er hier mensen die al caches te paard hebben gedaan? want het lijkt ons een beetje onhandig met zoeken. hoe doe je dat dan? 1 iemand 2 paarden vasthouden? want onze paardjes blijven zeker met deze beestjes niet echt goed stilstaan...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:41

Meld mij hier.

Ikzelf ben door mijn zus en broer in aanraking gekomen met geocaching.
Afgelopen lente was ik met mijn zus in Barcelona en hebben we heel wat caches gelopen.
Nu is de bedoeling om binnekort een geocach te lopen op het landgoed marienwaard???? in Beesd en in oktober een de nachtcache waardeloos.
Ik loop dan mee met team ruttentuttels (mijn zus en zwager) en team Johan en Alice (broer en schoonzus)

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:55

Ik meld mij hier ook :o

Mijn vader is ook geocaching verslaafd (hij heet Smeule) :+ Ik weet niet hoe hij erop is gekomen.
Ik ga zometeen richting Spanje, en er liggen op de route langs de snelweg maar 15 caches!!!! *\o/* (Ik ben niet zo verslaafd) Maar ik weet bijna zeker dat mijn vader die allemaal gaat doen.

Balance, ik weet niet of je al een GPS hebt, maar mijn vader die handelt erin, hij heeft de allernieuwste GPS-en, met een camera. Hij leverd er ook kaarten bij, je kan met pb'en. Sorry dit was mijn reclame momentje :o :o

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:13

Welkom bertie , blackstar, Renzzi, MissBlim, Secricible en CoriienRN. (heb ik nou iedereen, ik geloof het wel)
Wat leuk bertie, dat je ook allemaal paard-gerelateerde TB's hebt rondzwerven.
En ik dacht nog wel dat ik origineel was, haha. Maar ja, zoveel paardenmensen zitten er ook weer niet tussen de cachers. Dus we blijven origineel met z'n allen... :+
Nadjajump, ik heb een paar caches te paard gedaan. Lees maar eens iets terug in dit topic. Wel allemaal caches die dicht bij stal lagen, zodat ik niet voor niets een eind met de trailer op pad ging. Die caches waar een paarden-icoontje bij staat die vertrouw ik niet helemaal. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met leuke caches om te paard te doen.
Ik heb in m'n eentje met paard een earthcache gedaan. Daar hoefde ik niets te zoeken maar een foto maken. En met z'n 2en met paarden de cache in het Visvijverbos bij Lelystad. Hier heeft wel één de paarden vastgehouden. Ze staan niet stokstijf stil, maar stil genoeg om door één persoon vastgehouden te worden. Is het misschien een idee dat de vasthouder een stukje met ze gaat wandelen? Dat gaat vaak beter dan stilstaan.
Blackstar, cachen op vakantie is extra leuk hè? Zo kom je nog eens ergens waar je anders waarschijnlijk nooit zou komen. Die nachtcache "Waardeloos" heb ik toen een tijdje gevolgd. Ik begreep dat je je ervoor moet inschrijven en dat mensen soms wel 6 uur lang in de nacht in het bos rondlopen. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Vertel je er wat over als je geweest bent? En de logjes zijn ook vreemd, volgens mij moeten de mensen zich aan een heleboel dingen houden bij het schrijven van een log voor de cache Waardeloos. (aantal woorden, zeggen dat deze cache waardeloos was) Dus ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Renzzi, volgens mij heb je een heel aparte jeugd, als je vader geocacheverslaafde is, hahaha.

Ik ben vorige week weer eens met een vriendin wezen cachen in Zeewolde. Eerst een Scheepswrakken-multi, maar daar liepen we dood. Ik snap nog steeds niet waarom, het controlegetal klopte maar waar we zochten was echt geen wrak in de buurt te vinden. Toen zijn we met de mysterie Sudoku verder gegaan. Die voerder ons langs verschillende kunstobjecten in Zeewolde (of all places) en aan het eind vonden we de cache. Leuk voor m'n vriendin want die was voor het eerst mee.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:21

Wij waren laatst een weekend in Oldebroek, daar hebben we ook fanatiek in de omgeving gecached!! In de buurt van Wezep zit een die ook heel leuk was voor ons nichtje van 6, die kon met behulp van een kralenketting de route bepalen!!!

Binnenkort op vakantie naar Elba, daar zitten er wel in de 20 :9 !!!

blackstar schreef:
Nu is de bedoeling om binnekort een geocach te lopen op het landgoed marienwaard???? in Beesd en in oktober een de nachtcache waardeloos.
Ik loop dan mee met team ruttentuttels (mijn zus en zwager) en team Johan en Alice (broer en schoonzus)

Ik ben vooral erg benieuwd naar je ervaringen met de cache op Marienwaerdt!! Ik heb mijn paard daar staan en ben deze al een tijdje van plan te gaan doen (welke van de twee ga je doen, de lange of de korte??)!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 15:21

Gisteren wezen cachen met een iphone. Helaas niet gevonden ik ga er dus voor terug, kan het niet zomaar laten lopen LOL. Jullie zijn ook weer erg actief geweest. Meer dan een uurtje lopen zit er voor mij nog niet in hoor, te weinig conditie. Ik heb de magellan besteld, weet niet zo vlug welke. Deze is alleen voor geocaching en ik heb hem met airmiles besteld. Moet alleen lang erop wachten...

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:20

Renzzi schreef:
Ik meld mij hier ook :o

Mijn vader is ook geocaching verslaafd (hij heet Smeule) :+ Ik weet niet hoe hij erop is gekomen.
Ik ga zometeen richting Spanje, en er liggen op de route langs de snelweg maar 15 caches!!!! *\o/* (Ik ben niet zo verslaafd) Maar ik weet bijna zeker dat mijn vader die allemaal gaat doen.

Dat is een hele bekende cacher :D

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:22

Barramundi schreef:
Wij waren laatst een weekend in Oldebroek, daar hebben we ook fanatiek in de omgeving gecached!! In de buurt van Wezep zit een die ook heel leuk was voor ons nichtje van 6, die kon met behulp van een kralenketting de route bepalen!!!

Hum die heb ik vorig jaar met Jetske_ geprobeerd maar wij kwamen er niet uit :o
Ik vond hem wel erg leuk gemaakt.