Singlereizen/ reizen voor mensen alleen met een groep tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Re: Singlereizen/ reizen voor mensen alleen met een groep tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:57

Is voor het eerst dat ik dit lees, erg leuk idee.. (alleen nog iets te jong, als ik het zo lees 25+ ;) )

Hou het zeker in me hoofd!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:58

eroslover schreef:
@Sano0123 : Ik vind het ook spannend hoor. Soms moet je ook uitdagingen aangaan. Dit is er een voor mij en het lijkt me echt heel leuk!

Daarom wil ik ook weten hoe jullie het gehad hebben!
Wolken; voorpret is toch altijd leuk, ben ook heel benieuwd hoe jij het hebt! :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:33

_Sammy_ schreef:
Is voor het eerst dat ik dit lees, erg leuk idee.. (alleen nog iets te jong, als ik het zo lees 25+ ;) )

Hou het zeker in me hoofd!

Bij mij is het vanaf 20 jaar.
Maar ze hebben ook jongerenreizen , dus daar kunnen wel groepjes bij zitten maar ook daar boekt 60% alleen.
17-25 jaar is dat. Mambo.nl dat zou je wel kunnen doen.

@ Sanoo: Ik laat zeker weten hoe het is geweest!

@ Wolken: hier is de voorpret ook al helemaal begonnen.
Moet een slaapzak hebben. Misschien dat ik een Sleeping pod slaapzak koop , lijkt me wel een gaaf ding!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:36

eroslover schreef:
Jij zegt fox 20-30 jaar , maar op de site zag ik 25 + staan. Dus dat is voor mij jammer omdat ik 21 ben. Zelf ben ik nu een beetje aan het kijken bij organisaties als mambo, cirkel en activesun/nosun.

Ik ben afgelopen september geweest naar Bali met Fox. Ik ben 24. Ik heb het echt heel erg leuke gehad. Ondanks dat ik de jongste was.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:16

Cryssie schreef:
eroslover schreef:
Jij zegt fox 20-30 jaar , maar op de site zag ik 25 + staan. Dus dat is voor mij jammer omdat ik 21 ben. Zelf ben ik nu een beetje aan het kijken bij organisaties als mambo, cirkel en activesun/nosun.

Ik ben afgelopen september geweest naar Bali met Fox. Ik ben 24. Ik heb het echt heel erg leuke gehad. Ondanks dat ik de jongste was.

Leuk hoor!!
Ik heb nu besloten naar kroatie te gaan met Mambo. Ga 5 juli al!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:47

eroslover schreef:
Leuk hoor!!
Ik heb nu besloten naar kroatie te gaan met Mambo. Ga 5 juli al!

Dat is al snel! We willen natuurlijk wel een uitgebreid verslag he.

De sleeping pod ziet er zeker leuk uit. Ik zit alleen nog een beetje met de temperatuur daar, dus moet even kijken hoe warm de slaapzak moet zijn. Heb geen zin om er s'nachts uit te drijven, maar heb ook geen zin om te vernikkelen...

Van de week nog even contact gehad met de reisorganisatie. Er zijn nu 6 mensen die mee gaan, in de leeftijd van 23 tot 33, dus ik zit er mooi in het midden. Ik durfde alleen niet te vragen hoeveel mannen en vrouwen het waren :o . Ach, we zullen het wel zien. Alleen is het opstappen in Enschede dus moet nog even kijken hoe ik daar kom. Openbaar vervoer is geen optie, dan ben ik 3,5 uur onderweg s'ochtends vroeg. Misschien toch met de auto en dan kijken of ik hem daar in de buurt neer kan zetten.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 09:01

@ Wolken er komt een uitgebreid verslag hoor!
Wanneer ga jij ook al weer?
Heb zo''n sleeping pod bestelt. Is van lente tot herfst dus denk dat het dan wel te doen is!

Onze reis is vol zag ik gister. Hoop dat ik vandaag mijn voucher krijg!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:28

Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat hebben! Heb je al contact met mede reizigers?

Ik ga pas 21 augustus. Bij mij blijft het dus voorlopig alleen bij voorpret. Van de week de backpack van mijn zus bij mijn ouders van zolder geplukt. Het is echt: "rugzak, waar ga je met dat meisje heen?" Wat een huge ding!

Hoe groot en zwaar is de sleeping pod?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:33

Desondanks backpacks groot zijn, zijn ze wel ideaal!
Ik zou niet meer zonder willen, dat gedoe van een tas aan mn schouder zeulen ben ik ook meer dan zat :+
Nu is het gewicht tenminste een beetje verdeeld!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 09:03

@ wolken: Ik heb al contact gehad met verschillende mensen die ook meegaan met de reis. Wel erg leuk , leeftijden liggen ook bij elkaar in de buurt dus dat wordt vast wel gezellig. De jongste die ik gesproken heb is 19 en de oudste 24. Ben zelf 21. Zag ook dat er iig 2 mannen meegaan. Dus het wordt niet helemaal een meidenvakantie!

Ik heb zo'n soort sleeping pod slaapzak besteld. Wel ergens anders , maar die is nu van de site want dat was de laatste.
http://www.deoutdoorwinkel.nl/slaapzak- ... spkfj6c2q6

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:16

ik ben vorig jaar via shoestring een rondreis door egypte wezen maken, toen 27 en single. Oh wat vond ik het spannend, wat ik had zoiets nog nooit gedaan. Nou ja, wel een keer een trektocht met paarden in Frankrijk waar ik in mijn eentje bij aan sloot, maar ja, das toch weer anders, want je bent dan in ieder geval met allemaal paardenliefhebbers :Y)

We waren met een geweldig leuke groep, 11 personen, waaronder 2 engelsen en 2 italianen. Er waren maar 2 setjes bij, en 2 vriendinnen hadden samen geboekt en de engelsen kenden elkaar alleen via een afgehaakte vriend. 3 meiden, waaronder ikzelf, hadden alleen geboekt. De leeftijd varieerde van 23 tot achterin de 30. 3 mannen en 8 dames :Y). Een gevarieerde en hele gezellige groep. Ik deelde mijn kamer met een meisje die ook alleen geboekt had. Beviel uitstekend en zeker voor herhaling vatbaar!

Ik ga dit jaar toevallig wel weer gewoon met 2 vriendinnen met de auto op vakantie. Maar via shoestring wil ik zeker nogmaals op vakantie, waarschijnlijk richting Afrika of Zuid-Amerika. Misschien volgend jaar als ik genoeg geld heb gespaard ;)

Maar ik kan het zeker aanraden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 09:32

Klinkt super Javayo!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:10

een collegaatje van mij heeft trouwens al verschillende van dergelijke reizen via fox en shoestring gemaakt. Het is haar ook altijd uitstekend bevallen.

Je moet niet verwachten dat je naderhand nog veel contact houdt met je medereizigers. ik heb er 1 op m'n hyves, en wat foto's uitgewisseld, maar geen contact gehouden. Voor mijn collega geldt het ook dat er geen contacten zijn gebleven. Maar ligt ook aan hoe je er zelf in staat. Ik ging niet met de intentie om zozeer nieuwe vrienden te maken, maar gewoon een prachtige reis te maken met mensen die ook van dergelijke reizen houden omdat ik het niet zag zitten zoiets alleen te ondernemen. (ik besloot ook last minute om met deze reis mee te gaan omdat mijn reisgenoot me liet zitten en ik het vertikte om m'n vakantie te laten verzieken :+ nu ben ik haar dankbaar dat ik daardoor zoiets heb durven ondernemen!)

ik had vooraf toen wel via de site van shoestring een oproepje gezet naar m'n medereisgenoten om vooraf al contact te hebben, maar daar werd toen niet op gereageerd. Daardoor zagen we elkaar pas ter plaatse. Maar achteraf ook best, want je zit vervolgens toch lang zat met elkaar.

Verdere tips heb ik niet, gewoon open staan voor nieuwe contacten en je niet te veel druk maken, dan irriteer je je ook niet aan je reisgenoten en dat houdt je reis plezierig ;)

Bij mijn groep was er namelijk 1 die zich ontzettend druk maakte om het 'vrije' karakter van onze italiaanse reisgenote, wat haar zeker een hoop frustraties hebben opgeleverd die ten koste gingen van haar plezier. Ik heb juist genoten van het gezelschap van deze italiaanse, juist doordat ze zo'n bijzondere persoon was ;) ik vond het ook een meerwaarde aan de reis dat een paar buitenlandse reisgenoten hadden, dat was vooraf niet doorgegeven, maar uiteindelijk een aangename verrassing.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:20

Ik zit er ook over na te denken om dit jaar zoiets te gaan boeken, maar ik kijk nog even rustig op alle sites.

Mijn zus is overigens 5 jaar geleden met Djoser naar Costa Rica gegaan, en in die groep heeft ze haar huidige partner leren kennen. Ze zijn inmiddels al die jaren alweer samen!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 21:07

Heb inmiddels de namenlijst gezien. Er gaan 8 mannen mee en met mij erbij 8 vrouwen , dus dat lijkt me een mooi gezelschap! Qua wat je nog hoord van mensen zien we dat later wel , nu eerst een heerlijke vakantie tegemoet.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:57

Nog 1 nachtje slapen Marisja!! Spannend hoor! Ben je er helemaal klaar voor? Mooie verdeling van mede-reizigers. Al contact gehad met de anderen?

Heel veel plezier, en ben benieuwd hoe je het gaat hebben.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:00

dubbelpost

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 09:33

Wolken : Dankje wel voor je leuke post! Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden. Tas is bijna gepakt , maar zit eigenlijk al te vol en er moet nog bij. Daar moet ik dus eventjes nog naar kijken. Heb wel wat contact gehad met andere via hyves.
Pfoe ben echt wel benieuwd.
Morgen om 11.15 vertrekt de bus vanuit houten.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:03

Ik dacht al dat ik te laat was om je een leuke vakantie te wensen! Dacht dat je vandaag weg zou gaan. Wat voor een tas heb je mee? Ik ben ook bang dat ik teveel mee ga nemen. Mijn laatste vakantie, een weekje Kreta, had ik 12 paar schoenen mee...Heb mezelf voorgenomen om max 3 mee te nemen, waaronder goede wandelschoenen. Blijft dus weinig over! hahaha

En hoe zijn de anderen via de hyves? Beetje gelijkgestemden?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:29

Dat zelfde inpakdrama heb ik ook , zo nog even naar kijken. Twijfelen over wat je mee wilt en dan maar proberen alles in te pakken , gaat niet haha.

Andere klinken aardig !

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:44

Leuk dit ga ik ff volgen!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:01

Woehooee ik heb net geboekt!
Ga 16 augustus voor 10 dagen naar Kroatie!!
Vind het echt mega-spannend allemaal, is de eerste keer dat ik zoiets doe :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:16

jarrah schreef:

Via wat heb je geboekt?
Ik wil dolgraag naar Kenia via shoesting maar kost smak geld...
En ben ook bezig met een huis dus beide dat gaat niet lukken :+

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:40

jarrah schreef:

Spannend hoor! Ik vind ons eigenlijk wel heel erg stoer :D .

Wacht met spanning het verhaal van Marisja af.....

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:07

@ Mariekie: ik heb geboekt via Mambo, die is volgens mij net een stukje goedkoper dan shoestring! :)

@ wolken: dank je wel, ik vind het zelf ook wel stoer :D
Ben idd ook wel benieuwd naar het verhaal van Marisja, en het fotoverslag! Kan ik me alvast een beetje voorbereiden op wat mij ook te wachten staat :D