Bestemming voor reizigers die al heel veel gezien hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:11

Ik ben 2 jaar geleden met een groepsreis naar Maleisie geweest maar volgens mij kun je dat ook prima individueel doen. Je hebt er in elk geval veel variatie.
Op Borneo natuulijk jungle en een park met oerang oetans
Afbeelding
en eventueel logeren bij een lokale stam in the middle of nowhere. Echt lekker primitief (lees kakkerlakken in de douche dus ga je je maar wassen in de rivier _O- )
Dit kun je bv als puur toerisme zien of als een stamhoofd die voor zijn gasten een heilige rituele dans doetAfbeelding
en daarna naar een luxe hotel. Dan heb je natuurlijk Kuala Lumpur waar het gewoon mogelijk is om in een shoppigmall in een achtbaan met looping te gaan.
Afbeelding
Dan door naar de bergen in de Cameron Highlands waar het ook weer erg mooi is en je natuurlijk ook weer de jungle in kan.
Afbeelding
En dan nog even een paar bountyeilanden
Afbeelding
en je vakantie is compleet;) Echt super om zoveel variatie te hebben in 1 reis.
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:12

Turkije schijnt helemaal geweldig te zijn als je van het toeristische gedeelte weg bent.

Maleisië is inderdaad ook een mooie bestemming maar voor mijn gevoel wat bekender en daardoor op de mooie plaatsen ook snel wat drukker. Maar misschien vergis ik me daarin.

maaikemuis

Re: Bestemming voor reizigers die al heel veel gezien hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:16

Geen idee of het al genoemd is, of dat je het al gedaan hebt. Maar ik zou als ik de tijd en het geld zou hebben de Incatrail gaan lopen! En dan niet zoals de toeristen het doen, maar echt bij het begin beginnen. Ben je als het goed is toch wel een week of 3 uit en thuis.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:17

Ik heb me niet aan het toerisme gestoord en heb zeker wel het idee dat ik een stukje puur maleisie heb gezien. Maar asl je ej lunch moet verdedigen tegen een paar makaken dan weet je wel idd dat er vaker toeristen komen :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:19

Dat zou ik dolgraag doen helaas is er een maar. Ik heb anderhalf jaar geleden een val van een paard gehad waardoor ik nog steeds niet helemaal goed loop. Zit nog af te wachten of er een operatie aan zit te komen dus een reis waarbij lopen het hoofdbestand is zit er niet in. Anders was het waarschijnlijk het beklimmen van de Kilimanjaro geworden zijn.

Hahahaha manueeltje, dat is idd wel een teken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:24

Kennissen hebben in lapland een hondeslede trektocht gemaakt, dat scheen echt waanzinnig gaaf te zijn (wel koud).

Maar misschien is de aswolk nog lang niet weg en wordt het dan toch 3 weken maastricht :O

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:26

Zonder te vliegen zou ik naar Oost-Europa gaan denk ik maar ik gok erop dat we eind van de zomer toch wel de lucht in kunnen :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:27

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:29

Combi Laos-Cambodja? Myanmar (Birma)? Nieuw Zeeland? Israel? Nepal? Genoeg mooie opties!! Succes met kiezen ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:04

Syrie inderdaad :D :D

Wat dacht je van de Transsiberie Express danwel een stop in Mongolie?

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:09

collega is naar jordanie syrie israel en libanon. Zij gaan dan 6 weken maar als je mindern landen zou doen zou je daar een hele mooie vakantie kunnen houden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 15:41

Apple schreef:
Wat dacht je van de Transsiberie Express danwel een stop in Mongolie?
Past niet helemaal in het budget vrees ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:44

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:48

O nee, een wandelvakantie gaat natuurlijk nog niet :+

Dan de Zijderoute door Turkije en zo verder? Of de oude Orientexpress naar Istanbul?

Rondtrekken in Marokko?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:53

En Vietnam??? Een dochter van een kenis van ons heeft daar 3 wkn. rond getrokken samen met haar vriend en was erg goed bevallen. Ik heb de foto's gezien en die waren werkelijk prachtig. Aardige mensen,relatief goedkoop nog,ook altijd mee genomen.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:00

Japan stond ook nog niet in je lijstje, zag ik.
In China ben je wel geweest, maar Japan is echt heel anders. Je kunt mooie rondreizen maken daar door het hele land.

Het is echt een land van extremen: met bijvoorbeeld een drukke metropool als Tokyo tot aan slaperige bergdorpjes en het subtropische klimaat van de meest zuidelijke eilanden tot aan het bijna Siberische klimaat van het eiland Hokkaido in het noorden en alles er tussen in. Zelfs vulkanen kun je er vinden.
Voor een leuke culturele ervaring: probeer ook een festival mee te maken. Japan kent vele festivals en dat is echt typerend voor de Japanse cultuur.
Ook plaatsen als Kyoto (de 'culturele hoofdstad' van het land, waar je Geisha's kunt spotten) en Hiroshima en Nagasaki (waar de atoombommen zijn gevallen in de 2e Wereldoorlog. Dit vond ik persoonlijk heel erg indrukwekkend; ik was er rond de tijd van de herdenkingen... ) mogen ook niet aan je lijstje ontbreken.

Ik heb dit land zelf bezocht en ik ben door mijn studie bekend met de taal en cultuur van het land, dus als je vragen hebt kan je ze gerust stellen!

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:02

Israel mis ik nog op je lijstje. Mijn vriend komt er vandaan, en ik ben er vorig jaar een maand heen geweest. Prachtig land, behulpzame mensen en geweldige ervaringen. Ook grote verschillen tussen platteland/woestijn en de steden. De steden zijn enorm hip en kun je in korte kleding rondlopen, maar het platteland is nogal preuts. Verder de dode zee, prachtig om in te zwemmen en badderen. Het is niet een heel goedkoop land en de mensen spreken vaak geen engels of héel slecht engels, maar als dat geen probleem is zou ik het zeker overwegen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:02

Gibraltar :-)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:15

Transmongolië expres heeft een collega van me gedaan, echt supermooie foto's.
http://www.mrtwee.nl/Travel.htm

Sri Lanka, zou ik m'n bedenkingen bij hebben. Dat land is nooit helemaal rustig..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:21

Zag dat je Sri Lanka wel al aan je lijstje heb toegevoegd.
Ben er 3 jaar geleden geweest, was toen wel erg om te zien watvoor impact de tsunami daar had gehad.
Maar, ook héél veel mooie plekjes gezien.
Mijn moeder had zelf een chauffeur/gids geregeld die ons dus ook heel leuk alle lokale plekjes liet zien.

Dus dat raad ik je zeker aan.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:42

Inderdaad zoals mijn fototopic dat hier werd geplaatst al doet vermoeden bij mij:
NAMIBIE!!!! Echt een topland.

Verder is Maleisië ook heel mooi en Marokko ook.
Verder vond ik Jordanië ook heel indrukwekkend (ben er maar één dag geweest vanuit Egypte) maar zag er heel mooi uit en Petra is echt prachtig. Zou daar ook graag nog eens terug gaan.

over deze landen heb ik genoeg tips net als over aardig wat andere landen dus mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:29

Ik zou heel graag een keer naar Madagaskar willen, daar schijnt de natuur echt mega-divers te zijn.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 04:56

Je had cambodja boven Vietnam staan toch? Opzich is Cambodja een stuk minder ingesteld op toeristen, behalve de twee grote steden is het echt rustig. Met twee gasten gesproken die een paar dagen met gids in de jungle hadden getrokken en je kunt wel veel. Toch vind ik Vietnam als land denk ik mooier en ook hier kan je het wat avontuurlijker maken. Tweedagen roadtrip met een easyrider is gaaf.

Namibie heb ik van een andere reiziger ook goede verhalen over gehoord en die noemde als cheapcheaplocatie Armenie.

Succes met uitzoeken, ik ga nu naar het Vietnamese strand ;)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:26

Ik krijg echt helemaal de vakantie kriebels van dit topic..

wil ook weg.. helaas moet er verbouwd worden.. dus geen vakanties meer dit jaar..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:08

Egmond aan Zee is ook leuk ;) :))
Soms moet je helaas keuzes maken, 't is helaas niet anders.....

Katja, mocht je Sri Lanka serieus overwegen en meer informatie willen hebben, dan kan ik je wel aan een contactpersoon helpen. Een vriendin van ons gaat elk jaar 5 maanden daarheen, ze runt daar een weeshuis en komt er al erg lang. Naast haar werk voor het weeshuis reist ze ook veel rond, dus ze kan vast wel wat meer vertellen. Geef maar een gil als je interesse hebt :)