Citaat:
ja ik wordt idd ingehuurd door iemand, die ons weer laat werke voor verschillende boeren (neem ik aan, weet niet precies hoe het werkt eigenlijk haha, jij misschien wel?)
De contracter waar ik voor werkte verhuurde zichzelf inclusief personeel en materieel (helicopters, paarden, vrachtwagens, motoren enz) aan verschillende stations.
Citaat:
wil zelf graag een lederen, maar die hebben wel weer een kleinere rand meestal.
Ik had zo'n Australische hoed, hier gekocht, gewoon naar mijn maat gevraagd, geen probleem.
Citaat:
Heb jij dit ook gedaan? ben benieuwd hoe het precies gaat, en hoelang we echt te paard zijn achte elkaar enz.
Ik heb 3 mnd voor een contracter gewerkt en het varieerde heel erg; op dagen dat we in de yards werkten, reden we helemaal geen paard. Als we cattle moesten wegbrengen, was het vaak een paar uur tot een hele dag in stap met de kudde mee. Als we echt gingen musteren zaten we soms wel 13 uur per dag op het paard en wisselden we halverwege de dag van paard omdat je dan veel intensiever bezig bent.
Citaat:
of hebben de meesten toch wel laarzen aan?
Ik had destijds al cowboylaarzen van Ariat, ik kan hier makkelijk de hele dag op lopen. Heb nu net toevallig een paar Blundstone boots gekocht, die zijn nog comfortabeler!!! De meesten hebben cowboyboots of blundstone-achtige dingen.
Citaat:
O ja met gewone sprijkerbroeken is toch wel te rijden? Heb alleen 1 keer mijn knieen ontzettend opengehad toen ik in canada een rit maakte.
Daarom rijd ik alleen in Wranglers, die hebben de naden andersom en dan heb je er geen last van.
Succes met de voorbereidingen, krijg je al kriebels????
Het heeft hier in Darwin trouwens vandaag geregend!!!! Het was wel gewoon 30 graden, dus lekker vochtig en benauwd. Maar dat zou snel minder moeten worden.
@VanPrinster: Je hebt PB!