Op wereldreis, wat MOET je zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:34

Ik heb 8 jaar over de wereld gereisd en mijn enige advies is volg je hart.
Probeer niet teveel vast te leggen zodat je reis flowing kan zijn!
Uiteindelijk is het de journey inside en niet outside!
veel plezier

Miss_Blimm

Re: Op wereldreis, wat MOET je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:59

De 10 wereld wonderen?? :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:03

New York is zeker leuk! Thailand en Maleisië zijn ook eerrug mooi!
Borneo in het bijzonder vond ik erg mooi, en het noorden van Thailand.
Zuid Afrika, met op nummer 1 natuurlijk Krugerpark, was ook een enorm gave belevenis, Zuid Afrika zelf is trouwens heel gaaf om met een camper doorheen te trekken. Aruba ben ik ook geweest, erg mooi om te surfen enzo, maar eiland zelf is enorm vervuild.

Marleen_

Re: Op wereldreis, wat MOET je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:32

Jeetje waar zou je heen moeten gaan... pfft de wereld is zo mooi ik zou niet kunnen kiezen!

Thailand, Bali, Australie, Nieuw-Zeeland, Canada, USA (vergeet vooral Alaska niet!!!), Ecuador, Brazilie, Argentinie en echt haal je vriendin over Afrika mag en kan niet ontbreken... vooral Zuid-Afrika tis er zoooooo mooi, echt waar geloof me nou maar ik heb veel gezien van de wereld maar Zuid-Afrika is echt heel bijzonder.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:46

California :D heeeel mooi daar.
En verder zou ik ook naar Japan, Brazilie, Australie, Afrika en India gaan.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:22

Zoals medebokkers ookal hebben aangegeven... 5.000 euro is weinig en drie maanden is kort! Ook ik ga mee met het feit dat reizen -zelfs binnen een land - vermoeiend is. Het is vreselijk om te moeten haasten en niet kunnen blijven hangen op een plek waar het fantastisch is 'omdat je eigenlijk verder móet'.

Wat ik zou doen in drie maanden is de Trans Siberian Express nemen vanuit Moskou, door Mongolië naar Beijing reizen. Daar de muur bekijken, eventueel doorvliegen naar Shanghai en dan een vlucht pakken naar Nieuw Zeeland of Australië. Nu ben ik bevooroordeeld w.b. Nieuw Zeeland ( :D ) maar Nieuw Zeeland is wat makkelijker te behappen in zo'n korte tijd dan Australië, tenzij je in Oz een duidelijke keuze maakt tussen de West- of Oostkust. Eventueel kun je dan nog terugreizen via Thailand (Bangkok), maar dan wordt het allemaal wel erg krap.

Hope this helps! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:01

Wat ik nooit had verwacht dat het zo ontzettend mooi, gaaf, geweldig etc zou zijn: Fins Lapland. Ik ben er geweest in de winter en had daardoor ook nog de kans om het noorderlicht te zien (3x in 4 dagen). Verder zou ik doorreizen via Rusland (let op visum!).

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:54

- Grand canyon.
- Tibet
- India
- China
- Australië
- Brazilië

Mijn ouders zijn al heel vaak in Afrika geweest, heb daar dus ook al veel over gehoord en gezien. Maar het trekt me niet zo meer. ben er niet meer nieuwsgierig naar :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 04:45

Wauw, meid wat supergaaf!!

Ik denk dat Australië, Zuid Amerika, China en de Trans Siberian Express, Indonesië, Canada... NIEUW ZEELAND!! :D Ik hoop echt dat je je droom waar kunt maken en dat het allemaal lukt!! Supergaaf om naar uit te kijken!!

Geen vriend of paard wat je achterlaat? ;) ..Scheelt in heimwee denk ik..

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 06:40

Iedereen superbedankt voor de reacties!!!

We hebben inmiddels besloten om alleen Azië, met misschien Australië erbij, te doen! Wat de route precies gaat worden moeten we nog even goed gaan bekijken wat daar handig in is!

WolinLotte; wel een paard helaas ja, die zal ik wel echt ontzettend gaan missen!