USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:53

*Meld me ook*

Ben in 2005 en 2008 naar Amerika geweest en heb toen twee een rondreis gemaakt. Wel twee hele verschillende reizen, maar wel beide keren Las Vegas, San Francisco en L.A meegepikt. Als er liefhebber zijn, wil ik onze rondreizen nog wel een keer uittypen.

Deze zomer geen Amerika voor mij, maar volgend jaar als het goed is weer wel. Staat nog niet vast, maar het plan is er wel. Mijn ouders willen weer 3 weken gaan rondreizen en ze starten in Florida. Ik ga samen met een vriendin die eerste week van de rondreis mee, en daarna gaan wij zelf een week of misschien nog wel langer chillen in Florida.
Een hele andere vakantie dan de vorige, maar het lijkt me ook wel ontzettend gaaf. :D

Als mensen dus nog tips en must-see's/do's hebben voor Florida, hoor ik dat graag. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:29

Nee ik heb helaas geen tips.. wel tips genoeg voor NY

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:26

purny schreef:
Nee ik heb helaas geen tips.. wel tips genoeg voor NY

Die mogen ook gegeven worden hoor! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:10

Ok dan, ik ga iig in oktober weer, dus iets langer dan 6 maanden nog... ik kan gewoon niet wachten! Taxi komt al vroeg aangezien ik om 6.00 op schiphol wil zijn...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:52

Ik meld me hier ook. Ben van 2004 tot 2008 elke zomervakantie geweest. Zou dit jaar niet meegaan met m'n ouders, maar ga nu misschien 2 weken net voor de zomervakantie nog naar Florida met m'n moeder. We willen eerst naar Orlando, ongeveer 5 dagen (Disney enz) en daarna Miami en de Keys sowieso.
Heeft iemand nog tips of dingen die je echt moet doen of zien daar in de buurt?

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:39

Ik ben vorig jaar ook geweest.
We begonnen 2 dagen Las Vegas, toen met een camper naar (volghorde weet ik niet precies meer) arches, Zion, Grand Cannion, Red Valley, bryce, monument valley.

Daarna zijn we overgevlogen naar Florida, daar waren we 3 dagen in Disney. Toen een auto gehuurd en doorgereden naar Key Largo om daar 1,5 week heerlijk uit te rusten. Echt in enorm mooie apparte menten, heerlijk groot en rustig. Bootjes gehuurd, naar Key West geweest, vanalles daar gedaan. En natuurlijk verschillende keren wezen winkelen in Miami! Echt genoten daar.

Volgend jaar misschien weer, dit jaar gaat niet lukken omdat we in die peridode nog aan het uitbouwen zijn dus helaas.. maar ik kom zeker terug!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:40

Mientjeuh schreef:
Ik zou toch echt op voorhand hotels boeken. Wij boeken altijd zelf met credit card bij http://www.expedia.com , dat is stukken voordeliger dan bij het reisbureau.

http://www.booking.com is vele malen beter en goedkoper.

Wij hebben dit jaar voor Bali gekozen maar volgend jaar naar Amerika of westen anders van Orlando naar Key-west.
Kan niet kiezen :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:46

Ntlie_ schreef:
*Meld me ook*

Ben in 2005 en 2008 naar Amerika geweest en heb toen twee een rondreis gemaakt. Wel twee hele verschillende reizen, maar wel beide keren Las Vegas, San Francisco en L.A meegepikt. Als er liefhebber zijn, wil ik onze rondreizen nog wel een keer uittypen.

Je hoeft voor mij niet alles uit te typen, maar misschien kun je een aantal dingen opnoemen die je echt heel gaaf vond? Dan kan ik die op mijn lijstje zetten. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:50

Iemand ervaring met Woodburry Commons? Is het een aanrader om erheen te gaan of is het beter om er niet heen te gaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:00

Woodburry Common is echt een aanrader, heel groot en veel goede aanbiedingen en winkels. Word voor vertrek even lid op de site van Premium Outlets dan kun je kortingscoupons regelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:33

Ok dank je... ben al flink aan het sparen ;) Uggies en Timberlands.. you'r mine :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:25

Ik ben ook van plan samen met mijn man naar de USA te gaan dit jaar, waarschijnlijk in juni. We willen naar New York, Kansas, Yellowstone, Denver, Houston en mount rushmore.
In 2008 zijn we een maand naar het zuidwesten geweest, erg gaaf. We zijn toen naar Phoenix, zion, bryce, arches, canyonlands, capitol reef, grand canyon, monument valley, las vegas, death valley, sequioa, yosemite, nappa en san fransisco geweest. We hebben toen alleen voor de 1 dag een hotel geboekt en verder op de bonnefooi, was heel goed te doen, echt een aanrader, want je kan langer of korter ergens blijven. Wel hebben we bij drukke plaatsen iets via internet geboekt toen we daar waren, via expedia.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:41

Joepie!! De tickets zijn geboekt! Van 13 - 30 Juni gaan we mijn familie in Orange County bezoeken. Dat blijft ook onze 'basis'. Van daaruit willen nog naar Las Vegas (blijven overnachten), Los Angeles, San Diego, San Francisco en nog wat national parks.

Tips? :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:59

Hier zitten ook genoeg mensen die naar NY zijn geweest volgens mij..
Iemand nog tips, iets wat we MOETEN zien of doen? (Naast de standaard bezienswaardigheden ;) ) Ik ken New York namelijk helemaal neit verder, dus alle tips zijn welkom :)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:09

Niemand ooit naar de zuidelijke staten geweest?
Wij hebben de westkant van de states nu wel gezien,dus dachten we gaan die kant eens op.
Maar je hoort er zo weinig over.
We komen aan in Atlanta(Georgia) en daarna richting north en south Carolina en dan weer eindigen in Atlanta.
Iemand daar geweest?Tips?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:34

Tinkelbel schreef:
Joepie!! De tickets zijn geboekt! Van 13 - 30 Juni gaan we mijn familie in Orange County bezoeken. Dat blijft ook onze 'basis'. Van daaruit willen nog naar Las Vegas (blijven overnachten), Los Angeles, San Diego, San Francisco en nog wat national parks.

Welke National Parks gaan jullie bezoeken?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:35

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:36

Tinkelbel schreef:

ik ga van 14-28 juni!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:28

Ik meld mij hier ook:)

Ik ga van 22 mei tot 9 juni! In mijn uppie :D
Ik ga mijn gastgezinnen opzoeken van toen ik een jaar in de US heb gewoond... die wonen een paar uur van Seattle af. Daarna vlieg ik nog naar Boston om op bezoek te gaan bij vrienden daar. Ik heb er zin in!! :D :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:33

Ik ga van 29 september tot en met 25 oktober. Tweede keer dit jaar, rondreis nr. 1 zit er al op.

Dit wordt camperreis nr. 8 :-) Verslagen zijn te vinden op mijn blog. Zie onderschrift: Monique schrijft ...

Voor een eerste reis raad ik absoluut het zuidwesten aan en vergeet Canada, dat komt nog weleens. Drie weken Zuidwesten is al krap om de mooiste hoogteputen te zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:33

Ik heb geen ervaring met de staten Noordje maar ze staan wel op mijn lijstje om eens mee te pakken. Is het weer nog lekker daar in mei of begint het dan al erg warm te worden?

Ik heb net een topic geopend over onze reis: [BI] Fotoverslag vakantie Orlando/Inverness

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:34

MoniqueT schreef:
Ik ga van 29 september tot en met 25 oktober. Tweede keer dit jaar, rondreis nr. 1 zit er al op.

Dit wordt camperreis nr. 8 :-) Verslagen zijn te vinden op mijn blog. Zie onderschrift: Monique schrijft ...

Voor een eerste reis raad ik absoluut het zuidwesten aan en vergeet Canada, dat komt nog weleens. Drie weken Zuidwesten is al krap om de mooiste hoogteputen te zien.

Ik zou Canada toch niet zo snel vergeten, maar dan niet het oostelijke deel, maar het westelijke deel van Canada! Dat is werkelijk waar PRACHTIG! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:34

He, ik ga zo even foto's kijken Katja. Welcome back!

Kijk eens bij ons verslag van 2007 en vooral de foto's. Het noordoosten moet je in de herfst doen, echt waar!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:35

miccamaaike schreef:
MoniqueT schreef:

Ik zou Canada toch niet zo snel vergeten, maar dan niet het oostelijke deel, maar het westelijke deel van Canada! Dat is werkelijk waar PRACHTIG! :)

Helemaal mee eens, maar ik zou het niet combineren met het zuidwesten, alleen eventueel met Yellowstone of Washington/Idaho/Montana.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:48

Wij hebben Vancouver etc. een paar jaren geleden gecombineerd met Seattle en omstreken. Was erg goed te doen.
Québec hebben we ook ooit met iets gecombineerd maar ik zou niet meer weten met wat :+ Even nakijken.