[foto] Namibië wat een prachtland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [foto] Namibië wat een prachtland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:05

Haha dan zitten we er misschien wel tegelijk... Ik ga alleen niet hier zeggen wanneer ik er zit omdat iedereen (ook fout volk) het kan lezen dan....

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:16

Wauw laulau echt super mooie foto's!!! Dit land komt zeker ook op mijn verlanglijstje!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:05

Dat is wel handig ja, dat je 's nachts vliegt. Slim idee! Maar ja, ik houd het op een meerjarenplan hier. ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 20:10

Haha je kan ook van de reis een meerjarenplan maken :P dan ga je gewoon met de auto (hebben mijn oom en tante gedaan, vliegtuig naar Zuid Afrika, daar auto gekocht en terug gereden naar NL hihi)

Dankje Liefhelietje

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:38

Zoow! Da's een eind! En hoe is die auto dan in NL gekomen? Was het vliegtuig zo tegengevallen dan?
Mijn oom en tante hebben dat een keer naar Mongolië gedaan. Ze hadden in NL een Toyota gekocht en die moest naar hun reisbureau daar.. :+ Ze hadden wel een mongools kenteken op de auto laten zetten. Vooral in het russische deel van hun reis moesten ze erg oppassen voor de maffia. Zij zeiden: "Dit was eens en nooit weer!"

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:01

Nou zeg, wat een prachtige foto's!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:15

Haha dat is ook een reisje dan haha.. Nee volgens mij zijn ze met de boot overgestoken (incl. auto) bij Marokko toen...

Dankje amukela

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:43

Vanaf Zuid-Afrika, het hele afrikaanse continent door met een auto is ook gedurfd! Wat voor auto was dat dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:52

Wauw, prachtig, ook hoe je verteld over de vriendelijkheid van het land spreekt me heel erg aan. Heb alleen nog nooit gereist op de bonnevooi en dat lijkt me toch wel 'eng'...

TS, hoe kwamen jullie aan de adressen voor de lodges (die er prachtig uitzien!!!!), tripjes met rangers?

Enne, is op de bonnevooi veel voordeliger dan een geboekte reis? :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:46

Ik denk niet dat het veel voordeliger is. Je hebt er ook niet echt een hoofdseizoen trouwens hele jaar ongeveer even druk.

De adressen zijn voor ons door een bureau opgezocht en je hebt er boekjes op het vliegveld (nemen we altijd mee ieder jaar nieuwe) met daarin alle lodges in het land.

Anouk ja was ook gedurfd maar die houdt wel van een uitdaging en hebben er alle tijd voor genomen haha...

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:37

Het topic is al even geleden maar om een nieuwe te maken, leek me ook wat overbodig.
Onderandere door dit topic leek het me wel erg leuk om deze zomer naar Namibie op vakantie te gaan. Ik heb verschillende fly&drives bekeken. Een reis van 20 dagen via Namibieonline leek me wel wat. Iemand daar ervaringen mee? Het zijn soms flink afstanden per auto, vinden jullie dat te doen? Of is het wel veel in die 20 dagen? Hoe staat het met eten&drinken daar? Het is niet gevaarlijk met 2 personen rond te rijden?
Zijn er verder nog tips of ervaringen? Daar ben ik heel benieuwd naar!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 17:04

Heb je een link direct naar die reis want kan hem zo gauw niet vinden...

De afstanden zijn over het algemeen wel groot maar het rondrijden is al heerlijk omdat je geniet van zo veel mooie landschappen en regelmatig wild kan zien lopen.

Wij gaan van de zomer ook echt weer en dit keer ook met zn tweeen is prima te doen.

Maar ben benieuwd waar jullie allemaal komen dan kan ik gerichter tips geven.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:32

Ik heb de link even opgezocht: http://www.namibieonline.nl/rondreis-na ... raland.htm
Lijkt me erg mooi, alle hoogtepunten zitten er wel in lijkt me?

Vaccinaties heb ik nog mijn DTP en Hepatitus A van Mexico vorig jaar, daar kon ik nog even mee vooruit. Malaria was niet noodzakelijk las ik op de site?
Wat ben je ongeveer voor maaltijden kwijt als je ergens uiteten gaat?
Andere tips altijd welkom! :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 14:03

Een super reis zoals ik het zo zie. Heb alle dingen die er in staan gezien behalve waterberg daar ga ik ook deze zomer heen. Zijn allemaal mooie hoogtepunten! De afstanden zijn goed te doen want zoals ik al zei de reis is ook een feest. Wij stopten regelmatig om van het uitzicht te genieten.

Uit eten is bijna nooit van toepassing je zit meestal in kleine dorpjes en er zijn daar eigenlijk bijna nooit restaurants. Wel kan je leuk uit eten in swakopmund/ walvisbaai en in windhoek. Het eten is helemaal niet duur. Nou hangt het er wel vanaf wat je wil. Namibië is echt een vleesland en dat is goedkoop. Aan de kust vis ook maar in het binnenland niet. Verder moeten alle ingewikkelde dingen van ver komen en zijn dus een stuk duurder.

Ik vind het heel goed dat die reis ook een hele dag
blijft op de hoogtepunten zodat je het niet af hoeft te raffelen..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:35

Damn. :oo

Wat een práchtige foto's van een prachtig en indrukwekkend land!
Volgensmij heb jij echt een geweldige reis daar gemaakt, en wat heb je een hoop gezien! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! :o Zou er ooit ook nog wel eens heen willen...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:33

Ik kan het je in ieder geval zeker aanraden! En bedankt voor de leuke reactie!!!