In Duitsland wonen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:24

Ik wil ook wel net over de grens wonen^^
Mijn vriend wilt het alleen niet ;(
Wie weet krijg ik hem ooit nog zover.

eekhoornerik

Re: In Duitsland wonen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:33

180.000 is een schatting hoor. Ik heb zelf een appartement van 170.000 waarvan ik maar voor 80.000 een hypotheek heb afgesloten.

Ik begin morgen aan een nieuwe baan, salaris is normaal (geen minimumloon maar ook geen vet salaris), mijn vriend evenzo.

Had wel begrepen dat je in DL altijd eigen kapitaal moet inbrengen, anders krijg je geen hypotheek toch?

Paard heb ik op dit moment geeneens, wel gehad maar nu rijd ik weer bij en vind ik net zo leuk eigenlijk!
Wordt dat in DL ook gedaan trouwens?

Vriend woont bijna tegenover een manege en een pensionstal aan het bos...Heb hem al voorbereid dat hij deze zomer door mij op een paard wordt gezet :D.

Wat is jullie belangrijkste reden geweest om in DL te wonen? Alleen om een groter huis met grond te kunnen hebben om de paarden aan huis te hebben?
Of zijn er ook andere beweegredenen geweest?

Want wat maakt gelukkig? Een groot huis niet volgens mij (al zou ik wel depressief worden als ik in een vinexwijk of een stad als Almere of Leidsche Rijn moet gaan wonen...Dat nooit!).

Het platteland? De rust en de ruimte? Maakt dat gelukkig?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:37

De meeste duitse banken willen idd ook een eigen vermogen. Je kunt het ook via de rabobank doen, maar wat daar precies de eisen zijn weet ik niet.

Wat ik hier merk is dat er druk wordt gezocht naar verzorgers en dat het nog best wel lastig is om goede te vinden. mijn buurman zoekt er nog eentje voor zijn duitse warmbloedjes ;)

Wij wilden de paarden aan huis, dat was de grootste reden (en voor mijn vriend de enige) Ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee gehad aangezien ik zelf half duits ben ;)

Wat maakt gelukkig? rust, ruimte en beesje om je heen? mij wel in ieder geval.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:40

je kan een hypotheek in dld of nederland afsluiten,in dld moet je meestal eigen kapitaal inbrengen (10% van de waarde van het huis) in nederland kan je overwaarde hypotheek krijgen,dus met bouwdepot,alleen wel voor een minder bedrag als dat je in nederland zou krijgen op een salaris.(abn-amro,ING en Rabobank zijn banken die zowiezo financieren in dld,waarvan de rabo in onze tijd maar 70% financierde en geen bouwdepot wilde geven,dus voor ons afviel)

als je in nederland werkt en nederlandse hypotheek hebt,hou je je hypotheek teruggave dat is dan wel weer handig :D

je mag geen schulden hebben als je een hypotheek wil afsluiten en geen BKR registratie hebben.

voor wat je max kan besteden zou ik gewoon eens advies vragen bij een adviseur die kan het zo voor je uitrekenen :)

en het was voor ons geen vrije keuze om hier te gaan wonen,meer nood gedwongen,dus op je vragen kan ik geen antwoordt geven :)

alleen dat ik er geen spijt van heb :D

en hier zijn heel veel mensen die iemand zoeken om hun paard te rijden en verzorgen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:43

Je krijgt ook hypotheekrente teruggaaf bij een duitse hypotheek ;) Wij hebben slechts 5% zelf mee moeten betalen, maar dat was in een 'goede' tijd.

Wij zijn gewoon naar een duitse bank gegaan en hebben daar nagevraagd wat wij max konden hebben aan hypotheek.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:43

Ik ben ook nooit een stadsmens geweest, altijd gehoopt dat ik ooit geld genoeg zou hebben om in een buitengebied te kunnen gaan wonen.

Nachten die echt donker zijn, zonder oranje hemel door de verlichte wegen en steden, 's avonds de koeien horen loeien verderop, echte stilte om me heen.

Ideale vakantie is ook rust en platteland. Zet mij maar op een boerderijcamping neer ergens in Drenthe...

Hoe ervaren jullie dat nu jullie daar wonen? Is het wat je ervan verwacht had?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:46

we hadden geen verwachtingen :D en ja het valt 200% mee...

zo mee dat we niet meer naar nederland terug zouden willen....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:43

Wij zijn er heen gegaan omdat de huizen veel goedkoper zijn en daardoor kon ik paarden aan huis houden. Ook financieel was het voor ons veel aantrekkelijker. Dat waren eigenlijk wel de belangrijste beweegredenen en het is me niet tegengevallen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:16

wij wonen nu 5 jaar in Duitsland net over de grens bij de Lutte.
Wisten degene die in Duitsland wonen dat je Niet perse je verzekeringen van je woning en inboedel in Duitsland hoeft te hebben ook de paarden zijn via nederland verzekerd bij ons. De verzekeringen in Duitsland zijn veel duurder dan in Nederland

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:58

Als je net over de grens woont, zal dat misschien nog wel kunnen, maar wij wonen bijv. zo'n 40-50 km. over de grens en dan verzekeren ze je in Nederland niet meer.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:29

Je moet je gewoon heel goed orienteren met de verzekeringen.

Wij hadden ook alles afgesloten bij dezelfde persoon (provincial).

Nu hebben we iemand die alles voor ons bijhoud. we kunnen op ons totaalpakker 400,00 per jaar sparen op de eerder afgelosten verzekeringen.

Hier ben je ook verplicht om een aparte wa af te sluiten voor je paarden. In Nederland hadden we dat niet, dit zat toen bij onze normale wa in.

Het huis is wel verzekerd ook voor wederopbouw. De schuren zijn niet verzekerd voor wederopbouw.
Hooi en stro opslag schijn je ook extra voor te moeten betalen. Bij ons werdt gezegt dat dit er bij in zat.

Er mag hier in de schuren ook niet gerookt worden (in huis ook niet). Ik zie dit toch al een groter risico.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:10

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:24

EERSTE is voor mij!! HEBBEH!
Ga er volgend weekend eens langsrijden met vriendje!

(die tweede is maar 10.000 duurder toch dan die eerste?)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:25

Het scheelt maar 10.00,00 tussenbeide en de tweede heeft wel meer grond.

De tweede spreekt me wel meer aan.

Maar we hebben al een huis.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:30

Foutjs, ik dacht dat hij duurder was. Tja, 1 en 2 hebben enkele verschillen. nr 2 heeft meer grond, ligt langs het spoor en langs een drukke straat, veel auto's die regelmatig ook stilstaan voor de slagbomen.
Nr 1 heeft minder grond en ligt langs een drukke straat; minder auto's maar ze rijden harder :) en geen spoor....

Nr 2 is ook al een tijdje in de verkoop. Meer dan een jaar geleden stond hij al te koop. toen alleen voor 350.000 daarom keek ik verkeerd en zei ik het verkeerd :Y)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:35

Ik dacht dat de huizendaar goedkoper waren (verkeerd gedacht)

Voor dat geld kun je hier twee boederijen kopen.

Het is wel een nadeel aan die drukke wegen.
Wij hebben speciaal glas (akoestisch) in de ramen zitten dit scheeld een hele hoop.
Weg hier is ook niet zo heel erg druk. Vrachtwagens mogen ook maar 30 rijden (niet dat ze zich daar aan houden).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:37

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:38

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:39

Dan is het verschil wel heel erg groot.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:40

manishdra schreef:
kijk, het witte stulpje wat ik bedoelde :
http://www.verbeek-immo.nl/objecten/704 ... _duitsland

mocht iemand echt interesse hebben... ik weet waar het huisje woont en het scheelt je 4,5 % als je zonder makelaar koopt :D

En deze is ook wel leuk....maar heeeel duur. Maar misschien dat je weer via de eigenaren hem voor minder kun krijgen :D (mochten er hiernog mensen meekijken die zo'n bedrag kunnen ophoesten :D ) Alleen deze zit wel langs het spoor....
http://www.verbeek-immo.nl/objecten/421 ... _duitsland

Nou dan neem ik het 2de huis wel.
Wouw die is echt mooi zeg.
Man en ik zitten er ook al 4 jaar over te denken om naar DL te gaan verhuizen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:41

Het ligt er aan waarje in NL woont en waar je in D wilt wonen.

Voor deze prijs heb ik in Nijmegen en omgeving nog niet een een huisje op het land, laat staat een huisje met land. Misschien in groningen iod wel... maar ja,daar moet je wel willen wonen. Dan is een boederij kopen in Kris kleve een goed altenatief. Het was enkele jaren geleden een stuk goedkoper, maar ja, ze kennen de domme nederlanders die betalen wat ze vragen. In iedergeval, dat deden ze....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:54

@hotchocolat: gewoon naar de gamma of karwei gaan.
Volgens mij kan je daar best zulke deuren kopen ;-).

Mijn vader woont in Berg en Dal ten oosten van Nijmegen, nog net IN Nederland...Ze doen echter wel vaak boodschappen in DL en hij maakt ook hele fietstochten in DL.

birken187

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:33

urobi schreef:
wij wonen nu 5 jaar in Duitsland net over de grens bij de Lutte.
Wisten degene die in Duitsland wonen dat je Niet perse je verzekeringen van je woning en inboedel in Duitsland hoeft te hebben ook de paarden zijn via nederland verzekerd bij ons. De verzekeringen in Duitsland zijn veel duurder dan in Nederland

Dit zou ik nog wel eens willen nakijken! Ik werk bij een verzekeringskantoor in Rhauderfehn en ik kan juist het omgekeerde bevestigen. De verzekeringen zijn in Duitsland meestal goedkoper of je krijgt voor hetzelfde bedrag een hogere dekking.
Ik heb in ieder geval nog niemand teleur hoeven stellen. Er wordt bij ons alleen gewerkt met bewezen maatschappijen. Dit betekend dat wanneer er een schade is er snel uitbetaald wordt door de maatschappij.

Dus voor alle bokkers in Duitsland bij deze dit aanbod:
[url]Gratis[/url] controle en advies van alle verzekeringen! Vragen en schademeldingen kunnen gewoon in het nederlands doorgegeven worden en door een duitse collega wordt het vertaald naar correct en goed duits. Stuur mij een mailtje en ik kom langs. (kan ik gelijk kennis maken met de buitenlandse bokkers en hun paarden).

Ook voor hypotheekberekening en het afsluiten van een hypotheek kun je contact met mij opnemen. Wij bekijken welke bank de beste condities heeft. Bij eigenkapitaal is het bijvoorbeeld soms interessanter om over een duitse bank te financieren vanwege een lagere rente. Ook duitse banken kunnen financieren tot 100%.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:53

@Birken, voor welke regio geld dit?

We hebben ook een hypotheek bij een Duitse bank voor 100% samen met een bouw depot.

Alleen is deze bank wel falliet gegaan, de hyptheek blijft staan en die lossen we gewoonnog af.

Ons bouwdepot is geblokkeerd. We hadden toen ook net een grote aankoop gedaan welke betaald moest worden uit het depot.
Helaas kregen we een week later de brief dat uitbetalen niet meer mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:56

Mijn ouders zijn een paar maanden geleden naar Duitsland vertrokken om daar een nieuw leven te beginnen en hun droom uit te laten komen:

http://hindeheuvel.nl