Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:50

Het is zoo cool! Ik ben naar Kreta geweest, en het was ook m'n eerste keer vliegen!
Toen ik in het vliegtuig kwam, dacht ik echt, sjeeminee wat een klein hok! Allemaal stoeltjes op elkaar gefrutseld! Maar als je eenmaal zit, is het gewoon vét. Het opstijgen ook zo vét! Ik vertrok vanaf Schiphol, en dan zie je alles steeds kleiner worden, echt, dat is zoo gaaf! Ook het landen, je voelt dat je naar beneden gaat, en dan voel je een kleine stoot zegmaar, en dan ben je weer down-to-earth! En dan stap je uit, en is het heerlijk warm :D

Ik heb ook nog wel een paar foto's en ook een filmpje van het opstijgen voor je! Als je die wil, zeg het maar! :D

Edit: Oh ja, als je in donker gaat aankomen op een eiland, zie je vanuit het vliegtuig allemaal lichtjes van het hele eiland! Erg mooi om te zien!

Xivura

Re: Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:51

Ik wil zeker wel een paar foto's en filmpjes van het opstijgen. :D

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:59

Ik zal ze even opzoeken ;)

Enn... wij konden de heenreis 24 uur van tevoren op de transavia site, online onze stoelen reserveren!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:00

Online inchecken zeker?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:01

Yep :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:05

Vliegen is echt heel erg leuk, ik heb altijd het gevoel alsof ik in de trein zit. Ik vermaak me ook prima in het vliegtuig, ik lees, slaap of kijk een filmpje. Ik heb altijd het gevoel dat je in het vliegtuig stapt en een paar min later ben je er alweer uit.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:10

oh, hou op, als je op Singapore moet landen....ellende, kom je vanuit zee op de landingsbaan aanvliegen...daal je dus al terwijl je over zee vliegt. Ik kreeg de zenuwen toen die mannetjes in die bootjes toch steeds groter werden en ik hun gezichten begon te zien !!!! NIET LEUK !!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:11

toen ik de titel zag moest ik aan Lost denken :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:11

freespirit schreef:
oh, hou op, als je op Singapore moet landen....ellende, kom je vanuit zee op de landingsbaan aanvliegen...daal je dus al terwijl je over zee vliegt. Ik kreeg de zenuwen toen die mannetjes in die bootjes toch steeds groter werden en ik hun gezichten begon te zien !!!! NIET LEUK !!!

Ik zag dat filmpje net ook. Brr! Ziet er eng uit.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:12

LimaMambo schreef:
toen ik de titel zag moest ik aan Lost denken :')

Lost? Vertel!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:13

freespirit, gewoon raampje dicht doen, je merkt van zelf wel of het goed gaat of niet ;)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:14

@ _Sannee: Zou ik je mailadres mogen? (mag je ook via PB sturen) Ik krijg het filmpje hier niet geupload..Dan moet ik eerst een account aanmaken op youtube etc. etc.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:15

Nee, en dan die kl*tebocht die het vliegtuig maakt over zee om te landen op Alicante (Spanje) !!! Hang je helemaal in je stoel en zie je door het raampje de zee onder je....AAAAARGGGG !!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:18

De kans dat je voor je appel gereden wordt op straat is vele malen groter dan dat je vliegtuig neerstort. Ik vergeleek het altijd maar met trailerladen, als ik mijn paard in een kleine ruimte kan krijgen dan lukt dat met mezelf ook wel :)).

Vliegen vind ik heerlijk! Beetje kletsen, lezen ed. of slapen met een muziekje op :z. Het opstijgen voelt een beetje als een achtbaan, heerlijk gevoel :D! Van de vlucht zelf merk je niet veel, het is ongeveer hetzelfde als in de auto zitten.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:18

sinds ik in een heli bij windkracht 8 over de Noordzee ben gevlogen ben ik geen fan van vliegen meer..... :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:19

freespirit schreef:
sinds ik in een heli bij windkracht 8 over de Noordzee ben gevlogen ben ik geen fan van vliegen meer..... :n

Een heli of een normaal vliegtuig (Boeing, Airbus) is ook wel een heel verschil hoor... :P

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:22

Janine1990 schreef:
freespirit schreef:

Een heli of een normaal vliegtuig (Boeing, Airbus) is ook wel een heel verschil hoor... :P

het blijft hoog, hoor..... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:23

freespirit schreef:
Janine1990 schreef:

het blijft hoog, hoor..... :+

Ik heb geen flauw idee hoe hoog een heli gaat, maar een vliegtuig zit op 11 km hoogte....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:23

Vliegen is leuk joh :D

Houd je van achtbanen? Ben je weleens in de superman geweest in sixflags (of walibi world hoe het nu weer heet geloof ik). Dan wordt je toch afgeschoten? Nou zoiets is het opstijgen, alleen wordt je een stuk minder hard afgeschoten. En voor je het weet zit je in de lucht

Turbelentie... wat heb ik gelachen de eerste paar keer. Laatst ook, echt gewoon de slappe lach. Het is net alsof je met de auto over een hobbelweg rijdt (de ene keer wat erger dan de andere keer), niks engs aan hoor. Het is alleen een beetje vaag, omdat je niet ziet dat 'de weg' verandert en het dus soms wat plotseling kan komen. Nu niet denken dat je je stoel uitstuiterd hoor, echt niet :D, gewoon een beetje hobbelen en vaak gaat de piloot dan wat hoger/lager vliegen of een net andere koers en dan heb je nergens last meer van :)

De laatste vlucht was naar Canada, dat is best een lang end en dat was saai. Er gebeurde gewoon niks op de terugweg! De heenweg was iets minder soepeltjes, maar dat was meer omdat er toen een orkaan op de oceaan en voor Amerika ronddraaien en we daar zo goed als kwaad omheen gingen, maar hier en daar wel wat vlagen meekregen (toen schudde het vliegtuig pas echt serieus en moest je je wel even vasthouden aan je stoel, lache joh :D)

Landen is een beetje apart, want jij ziet de landingsbaan niet en je ziet dus alleen maar wegen, huizen, water, zee of nog iets anders en het vliegtuig is al bijna op de grond. Maar bedenk maar zo, de landingsbaan kan natuurlijk niet zo lang zijn als de hele daling van het vliegtuig en ze maken die baan echt wel lang genoeg en het vliegtuig land echt niet voor de landingsbaan!

Dan komt het remmen (ook al zo grappig :P). Dat is net als het starten/opstijgen, na het dalen gaat het vliegtuig in de ankers om te remmen. Is heel normaal en je staat zo stil. Net een achtbaan die remt als je bij het einde bent, alleen dan wat subtieler :P.

Al met al vind ik vliegen erg leuk en heb ik de grootste lol bij opstijgen/landen/turbelentie.

Lekker genieten van je vakantie!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:25

freespirit schreef:
Nee, en dan die kl*tebocht die het vliegtuig maakt over zee om te landen op Alicante (Spanje) !!! Hang je helemaal in je stoel en zie je door het raampje de zee onder je....AAAAARGGGG !!

Nee joh, dat is leuk! Beetje sight-seeiing :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:26

Zo Zap! Jij ervaart het wel als een hele leuke atracctie. Nu ik nog!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:30

Silence schreef:
Ik vind vliegen behoorlijk saai. Denk dat dat komt doordat ik mijn eerste twee keer 9-10 uur lang boven de oceaan heb gehangen :P
Het opstijgen en landen vind ik erg leuk, een beetje turbulentie mag van mij ook weg, een beetje afwisseling.

Anders wordt het ook zo saai he :o

ts, Overigens moet je niet schrikken als je bij de vleugels zit dat de vleugels af en toe een beetje bewegen. Dat is normaal en hoort ook :)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:38

@TS: Heb je al een mail gestuurd! :) Er volgt nog een! :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:34

Tipje als je bang bent om te vliegen;
Hou de stuwardessen in gaten, als die nog ontspannen door het vliegtuig lopen, is er niks aan de hand. Pas als zij moeilijk gaan kijken, moet je je zorgen gaan maken.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:44

Ik vond het de eerste keer doodeng, maar dat is echt echt niet :D
Vooral het stijgen en landen vond ik leuk, de oorpijn wat minder...
Ik zei altijd dat ik niet durfde, omdat je altijd hoort dat het zoveel vliegtuigen neerstorten (en nu ook dat een NIgeriaan explosieven mee zou willen nemen).
Maar mijn ouders hebben erop gewezen dat het ook zo vaak goed gaat, en dat je daar dan niks over hoort op het nieuws.
Je hoort namelijk alleen als het fout gaat, maar bedenk dat het bijna altijd goed gaat :j