De Efteling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: De Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:50

Klopt, is eind vorig jaar geopend. Ik heb er ook erg veel zin in. Lijkt me supergezellig, even een paar dagen weg met goeie vrienden. En het lijkt me inderdaad ook een supermooi park.

Ook ben ik benieuwd naar de nieuw achtbaan, Joris en de draak. Ben je daar ook nog in geweest?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:55

Ja, Droomvlucht en Fatah Morgana is het altijd een snerttijd wachten. Wil je wachten voorkomen, dan gelijk bij de opening van het park ernaartoe gaan, anders moet je echt wachten hoor in de middag. Ik duik meestal ook daarna het sprookjesbos in (als 35-jarige! :D) alleen heel jammer dat ze die sprookjesboom heeeeeeeeelemaal achterin hebben gezet... zooo jammer!

Pardoespromenade is nog steeds het überkaalste stukje van de hele Efteling. Toen ik er was waren ze al druk bezig Raveleijn te bouwen (ziet er zóóó mooi uit!) en ik las dat in 2012 (oei! :D) een andere attractie erbij komt, geheel in het teken van Pardoes, Hartenhof. Dat komt aan het eind van de Pardoespromenade te liggen op de plek waar je nog die spuitende fontein hebt met die waterstralen. Het wordt een heel groot paleis... (hoe bedoel je, gaat de disneykant op?!?!?!?!?!?) (denk maar eens aan mainstreet USA...)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:01

Het sprookjesbos vind ik ook nog steeds leuk hoor (als 40-jarige). Alleen in de puberjaren was het wat minder, daarna komt de interesse vanzelf weer, ook al heb je geen kinderen.
De Sprookjesboom heb ik ook nog niet gezien en Assepoester ook nog niet. Ook daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Wat ik zie op foto's, ziet Ravelijn er inderdaad heel mooi uit. Dat is in september ook nog niet klaar, maar dat is op zich niet zo erg.

Hartenhof wordt inderdaad een megagrote attractie. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk precies gaat worden.
Dat het meer op Disney gaat lijken, viel mij ook al op, zeker met dit plan. Maar ach, waarom niet. Ik heb wel het idee dat ze een eigen identiteit willen blijven houden. Tot nu toe lukt dat aardig.