nou jij ook veel plezier

wij gaan denk k over een uurtje ofzo weg

lekker rustig aan doen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar dan naar het noorden, haha
Want nergens mocht/kon je drinken (kopen).1234 schreef:Nou we zijn nu 1 week terug uit Thailand en Dubai, en het was echt fantastisch!
Thailand is echt super mooi land, bijzonder vriendelijke mensen en heerlijk eten!
Hoewel het er wel heel erg stonk in Bangkok, vooral bij de eetkraampjes op de markten, dat stinkt echt gewoon verschrikkelijk!![]()
Soms had ik het idee dat ik liever rotte-eieren-lucht rook dan dat, haha xD
, wat een fantastisch land en wat je zegt... bijzonder vriendelijke mensen
, het heet dus niet voor niets 'Land van de glimlach'!!
) Van Kao Sok naar Krabi, van Krabi naar Koh Phi Phi (WAAAAAAAAAAAAAAAAAUW!!) en van Koh Phi Phi naar Phuket en toen van Phuket teruggevlogen naar Bangkok en zo weer door naar de lage landen. In de drie weken ben ik alleen maar meer van Thailand gaan houden.... *zucht*... ik kom er zéker nog een keer terug
...
.
! Ik en een vriendin willen nog wel graag een keer naar Bangkok (zijn jullie ook in Kao San road geweest??), maar de mannen niet echt. We kijken nu of wij vrouwen op de heenweg 2-3 dagen Bangkok doen of op de terugweg; de mannen moeten dan óf alvast maar verder vliegen (naar Phuket, vanaf daar reizen we verder) óf we zien ze op de terugweg wel weer op het vliegveld in Bangkok als we naar huis gaan
.

.
. Ik boek volgende keer zeker weten weer bij Kras.nl, in vergelijking met andere reisorganisaties ben ik hier echt te spreken over
.
, alleen van de olifanten vond ik dat ze het goed hadden. Vriendelijke oppassers die met ze speelden en ze wasten. Ook achter de bomen
, waren ze vriendelijk tegen ze.
), al was Koh Phi Phi wel echt heeeeel erg mooi.
het enige wat bij ons vast ligt is dat we 5 oktober in chiang mai starten (we komen 5 oktober aan in BKK en vliegen meteen door) en dat ik 30 oktober terug vlieg. We blijven alleen in thailand, hebben 25 dagen
) niet gedaan, maar dat komt meer omdat we ook al naar Angkor gingen in Cambodja en deze tempels zijn daarop gebaseerd en ivm tijdgebrek, anders was ik zeker wel gegaan.
), omdat ik van mijn huisgenootje had gehoord dat het niet echt een geweldige stad was en de apen nogal agressief waren. Maar heb daar van anderen wel weer leuke verhalen gehoord.
) in Bangkok kopen want hier is alles echt het allergoedkoopst en hebben ze het meest! Aanraders in Bangkok zijn Wat Pho en the Royal Palace. Chinatown is ook leuk om te bezoeken en gewoon een beetje door de straten lopen of met een tuktuk rijden is ook al leuk. Bangkok is druk en redelijk smerig, maar ik vond het toch een hele leuk stad. Vond het ook met de warmte wel meevallen. Ohja! Nooit met tuktuks naar kledingwinkeltjes of reisbureautjes oid gaan. Ze zeggen dan dat ze je gratis gaan rondrijden, maar vervolgens willen ze dan dat je bij zo'n winkel naar binnen gaat, waar ze je allerlei pakken en jurken willen verkopen waar de tuktukdrivers dan weer een benzinevoucher oid voor krijgen. Heel irritant, want je voelt je heel ongemakkelijk omdat je nou eenmaal niet een of andere zijden jurk gemaakt wil hebben! Sowieso wil iedere Thai aan je verdienen, dus hoe aardig ze ook lijken, ze willen uiteindelijk allemaal geld van je. Dus ook goed afdingen op alles wat je wil kopen. Gewoon vragen om een special price of gewoon weglopen als de prijs je niet aanstaat. Je kunt ervan uit gaan dat ze sowieso minstens 1/3 boven hun prijs gaan zitten. En meestal nog wel meer. Zeker een pedicure ook in Bangkok nemen, ook het goedkoopst. En ook zeker een Thaise massage proberen! Is wel harder dan een olie/Zweedse massage, maar daarna voel je je echt veel losser!

Je kunt er dus ook overheen lopen, maar dan moet je geen hoogtevrees hebben xD
Ik durfde dus echt niet van het pad af om op het hout te gaan staan ernaast op dat riggeltje xD Ik liet die andere mensen die erlangs wilden het dus maar doen

)
! Echter.. ik heb een hoop tips van backpackers gehad en ze zijn allemaal nuttig geweest!! Ik heb dan wel een georganiseerde reis genomen en was het vervoer goed geregeld.. ik heb maar twee keer heel kort een gids gehad.. we hebben alle uitstappen verder gewoon helemaal zelf gedaan.
.
. In afdingen zijn we inmiddels erg goed geworden
...
, ook zijn we met de nachttrein van BKK naar Surat Thani geweest (bedjes zijn pak'mbeet 1.60... ik ben 1.80
).
, de historie die er achter zit weten wij gewoon zowat niks van, best heftig! En inderdaad ben ik halverwege die brug weer terug gegaan, omdat er verderop een stel aan het etteren waren en ik liever niet ertussendoor zou willen belanden...

(ben niet zo groot
)

en zij van het snurken! Was een leuke ervaring die nachttrein
, zo het zo weer doen!
en ik zal wel in het bovenste bed gepropt worden aangezien mijn vriend lang is. 
) en evt. oordopjes mee te nemen. Niet alleen voor in de trein maar ook voor in de bus. Het gereis is best vermoeiend en zo kun je nog best comfortabel een beetje slapen. Bij de Xenos hebben ze dit in een setje van 3 voor 3 euro ofzo. Je had het zelfs nog goedkoper, maar dan was dat slaapmasker van hele plasticachtige synthetische stof. Niet echt lekker in die warmte.
Als je wilt feesten op een plek die het dichtst in de buurt komt bij Salou, dan is Koh Phangan the place to be. Ga dan naar Haad Rin Nok (sunrise beach, strand van de full moon party) of Haad Rin Nai (sunset beach). Als je er met de full moon naartoe wilt, kun je van tevoren een guesthouse boeken via internet/telefoon, maar dan willen ze dat je sowieso 7 nachten blijft. Als je dat te lang vindt, kun je prima op de bonnefooi naar Phangan, maar zorg dan wel dat je een paar nachten van tevoren al op het eiland bent zodat je niet of iets heel braks of iets heel duurs hebt. Wij hebben voor 600 baht per nacht geslapen in Oasis Bungalows op Haad Rin Nok in het dorpje, ongeveer 2 min lopen van sunrise beach af. Ik vond het in het dorpje zelf het meest relaxed, op het strand slapen zit je wel echt middenin de drukte en er is echt elke avond feest met harde muziek op het strand. Je kunt ook slapen bij Sunset Beach, daar is alles net iets goedkoper omdat je daar net iets verder van het dorpje en het gefeest af zit, ik denk ongeveer 10-15 min lopen. Er is daar trouwens geen strand, dus je moet dan dus ook weer naar Haad Rin Nok. Full moon was leuk en heeel erg druk (en vnl dronken Engelsen) maar ik vond de preparty de avond ervoor leuker. 
En alle strandbarren e.d. zitten op Loh Dalam Bay. Het stadje zit op een soort smal stuk met aan de ene kant Ton Sai Bay waar de pier is en alle boten aankomen en aan de andere kant dus Loh Dalam Bay waar het strand is.
). Daarnaast zijn nog veel meer bungalows, meeste iets met Hill in de naam, leken allemaal prima. Als je aankomt bij de pier is er meteen een soort VVV waar je een guesthouse kunt boeken. Je moet er alleen wel meteen betalen en dan pas word je naar het hostel gebracht, dus je kunt het beste maar voor 1 nacht boeken en als het je dan bevalt gewoon bij het hostel zelf bijboeken (hebben wij ook gedaan). Je krijgt overigens wel gewoon je geld terug als het je niet bevalt, maar dan moet je dus wel weer teruglopen naar de pier, niet heel handig.
), er zijn er nl heel veel die het aanbieden en er zit nog weleens verschil in prijs in. Deze was dus het goedkoopst (en naast ons guesthouse) en we hadden dus de wat grotere boot. De kapitein daarvan is daar overigens erg trots op, hij is schijnbaar de enige met zo'n boot, en dat vertelt hij ook heel graag en vaak tijdens de trip en hoeveel mazzel je hebt dat je bij hem zit. Heel schattig hoe trots ie was. 
).
Sta dus niet raar te kijken dat je ophaalbusje te laat is, de trein er ruim 2 uur langer over doet (de Rapid is een soort stoptrein, stopt echt op bijna alle stations en doet er daarom sowieso 2 uur langer over tot naar het eindtraject. De Express is een soort sneltrein, stopt minder en is dus iets sneller maar ook echt met standaard een uur vertraging). Je schijnt trouwens ook a treintickets van tevoren op internet te kunnen boeken, maar hebben wij niet gedaan. Maar het is dus wel echt aan te raden, vooral als je naar het zuiden gaat met de trein voor de eilanden (BKK-Surat Thani) om op tijd je seats te boeken omdat je anders dus geen sleeper meer kunt krijgen. Van BKK naar Chiang Mai hebben we het twee dagen van tevoren geboekt bij het loket op Hua Lampong station in BKK en van Nong Khai (vlakbij grens met Laos) naar BKK hebben we het zelfs op de dag zelf geboekt op het station in Nong Khai. Alleen van en naar Surat Thani waren we dus te laat (vooral ivm drukte rondom full moon op de heenweg en half moon op de terugweg toen we uit Kao Sok kwamen) en hadden we 2e klas stoelen.
, het is echt super te doen voor backpackers zo blijkt. Ook in had een Lonely Planet mee.. je wilt niet weten hoe die er nu uit ziet, menig Nederlanders, backpackers etc hebben het in handen gehad, dus hij laat hier en daar een beetje los. Maar we hebben daar echt super veel uit kunnen halen, vandaar dat we ook veel zelf hebben gedaan.
.. Krabi is leuk, maar niet bijzonder... Hier wel leuk geshopt overigens!!
.
), zijn er 20x zoveel barretjes op het strand en gewoon enorm veel mensen! Bij ons waren er 20.000 partygangers!
). Ze verkopen trouwens ook veel bekende titels in de gekopieerde variant. Het lijkt alsof je gewoon heel goedkoop een nieuw boek koopt (veel is tweedehands), maar aan de witte pagina's kun je dan zien dat het een gekopieerde is. Ik heb zo de LP van Cambodja gekocht, we hadden alleen die van Thailand en Laos, Cambodja en Vietnam bij elkaar bij ons. De kwaliteit is wel iets minder, maar voor 5 dollar ipv ruim 20 euro in NL echt prima!