Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:41

Ben net terug uit Menorca met twee kleine kids en manlief en het was heerlijk!! Erg schoon twee uurtjes vliegen, leuke mensen, kindvriendelijk en SCHOON (maar dat had ik geloof ik al gezegd...) Voor de cultuur moet je er niet zijn, maar heerlijk poelen in een badje of in het zeewater met de kids is super. Restaurants zijn ook goed ingesteld op de kleinere kindjes. Wij zaten in een apartement in Cala 'n Bos ofziets. Het apartementen complex (en hotel) heet Princesa Playa, helemaal top!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:43

Frankrijk hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor, mijn dochter is nu 5 en gaat elke zomer mee in de auto naar frankrijk.
Je moet wat meer pauzeren en even spelen op een parkeerplaats, dvd speler in de auto ,maar het grootste gedeelte van de rit ligt mijn dochter te slapen en komt zij als enige uitgerust aan :D
Ik vertrek altijd s'avonds rond 11 uur en kan heerlijk de hele nacht door tuffen, dochter slaapt en snelwegen zijn heerlijk rustig.

Ik vind vliegen en hotels op zo'n jonge leeftijd niet echt een aanrader(en dat is dan mijn mening en ervaring), de meeste kindjes worden onrustig van al dat gezeul en die drukte op het vliegveld,bovendien gaan ze meestal huilen door de druk op de oren tijdens het vliegen.
Een hotel is heerlijk luxe maar vergeet niet dat als de kids op bed liggen je zelf ook vast zit op je hotelkamer, kamer met balkon is dan een optie maar dingen als tv kijken moet al op standje muisstil.

Zoek anders iets leuks richting Luxemburg, noord frankrijk of duitsland

Hermelijn

Re: Met de kids naar de zon? Wat is een leuke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:50

Daarom zaten wij ook altijd op een appartement ;) Ik ken juist ook heel veel kinderen die ontzettend vervelend worden in de auto, mezelf incluis. De 4 uur richting m'n oma was eigenlijk al te veel toen ik nog jong was.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:54

wij reden inderdaad ook snachts en dan vooral lange stukken achter elkaar door..
zo konden we snachts lekker doorslapen zonder elke keer bij een stop (die we dus niet hielden) wakker te worden..
ik denk ook wel dat het is wat je gewend bent..wij hebben van jongs af aan (eigenlijk de leeftijd van jouw kinderen nu, miss nog ietsje jonger) lange autoritten gemaakt en ik vind het heerlijk!
(nu inmiddels iets minder omdat ik niet lang meer kan zitten doordat ik ooit op mn stuitje gevallen ben maar goed)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:58

's nachts rijden zou idd een optie zijn. Overdag niet, de jongste wordt er knettervervelend van en wil op een gegeven moment echt niet meer terug in de auto! Maar ik vind zelf 's nachts rijden niet zo prettig. Maar ik ga eens overleggen met hubbie!

@mamabird: die was ik ook al tegengekomen met googelen!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:40

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:40

Oh nee, zie het al grieksegids.com, maar maakt niet uit ziet er SUPER uit!!!

Celinee_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:45

http://www.campinglasdunas.com/

Hier is het leuk, voor kinderen, voor jongeren, voor ouderen. Wij gaan er dit jaar ook weer heen, ik vermaak me er altijd prima. (ben dan 17) Genoeg te doen voor de kids, er wordt veel georganisseerd en kinderen kunnen zich aanmelden voor een kinderclubje.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:53

Ik ben met mijn kids toen ze ongeveer die leeftijd hadden in september naar Portugal gegaan. We hadden daar een huisje gehuurd met een privézwembadje erbij. Geweldig. Stranden genoeg en Portugezen zijn dol op kinderen.
Wij zijn in Carvoeiro en in Albufeira geweest.
Vliegen was geen enkel probleem. Die charters gaan meestal midden in de nacht of 's morgens heeeeeel vroeg en alle kids aan boord (ook de mijne) hebben heerlijk geslapen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 23:20

Celinee_ schreef:
http://www.campinglasdunas.com/

Hier is het leuk, voor kinderen, voor jongeren, voor ouderen. Wij gaan er dit jaar ook weer heen, ik vermaak me er altijd prima. (ben dan 17) Genoeg te doen voor de kids, er wordt veel georganisseerd en kinderen kunnen zich aanmelden voor een kinderclubje.

Hej dat ziet er ook leuk uit! Nou, ik heb al een paar leuke ideeen zo opgedaan. Gaaf. (en dat voor zo'n paardensite ;-))

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:41

tita schreef:
... ik ben zo iemand die gewoon hard opzegt neee geen kind in het vliegtuig.

Vanuit Hongkong naar Cairns een jankend kind achter me gehad vreselijk en voor mij vind ik het erger dan voor die ouders ik heb er niet om gevraagd.

Ik ben zo iemand die zegt dat mij dat aan m´n bips zal oxideren :o .

Mijn kinderen zijn van kleins af aan mee naar verre bestemmingen gevlogen (Amerika, Caribean).
De afgelopen jaren zijn we met de hele familie naar verre bestemmingen gevlogen (Mexico, Cuba, Z-Afrika, met 8 volwassenen en 5 kinderen in de leeftijd van 6 mnd. tot 8 jr.) :D

Is tot-nu-toe nooit een probleem geweest; tuurlijk is er wel eens eentje die jankt, maar dat duurt nooit langer dan een kwartiertje en ik ben dan zo iemand die denkt "Gelukkig, het is er geen een van mij en ik ben er niet verantwoordelijk voor!" :D (Die van mij zijn nu inmiddels 19 & 15 :+ .)

Wij hebben trouwens ook super leuke vakanties in Griekenland gehad toen de kinderen nog kleiner waren (o.a. op Kos en Kreta) :) .

*Edit: in mijn onderschrift staat trouwens een link van de vakantiehuisjes die mijn schoonzusje verhuurd ;) . Is iig alles aanwezig voor kinderen (incl. mijn twee nichtjes van 3 & 4 :+ ) en er is een hoop te doen in de omgeving. Alleen mooi, (warm!) weer is altijd even afwachten := ...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:05

LZP -> BI

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:24

toen ik klein was ging ik met mijn ouders naar tenerife ik vond dat geweldig.... is ong 3,5 uur vliegen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:36

Wij gingen toen ik klein was altijd naar Frankrijk kamperen. Is wat langer dan de voorgeschreven 3 uur vliegen, namelijk een uurtje of 10 met de auto. Maar wij kregen altijd gewoon een tas met spelletjes, een trommeltje met snoepjes en een casettespeler, en mijn ouders pauzeerden om de 2 à 3 uur zodat we ff konden rennen, en het ging altijd goed. Het voordeel van kamperen is dat het buiten is, dus dat kinderen lekker de hele dag rond kunnen rennen. Ze kunenn er vaak zwemmen, met andere kindjes spelen, en een tent geeft het gevoel van 'met zijn allen'. Ik kan Sarlat aanraden om naar toe te gaan, de omgeving is schitterend, je kunt er vanalles bekijken en doen, er zijn meerdere meren waar je naar toe kunt om te zwemmen... Groot voordeel is ook dat je je eigen auto hebt, dus ook lekker middagjes weg kunt.

Over kinderen in het vliegtuig: Ik vind het altijd gemeen als ouders die hele kleintjes meenemen. Er komt best wat druk op die oortjes, en dat is voor zo'n kind ook niet leuk. Plus dat vliegen ook altijd veel wachten is, netjes zitten etc.

Afgelopen zomer vlogen wij terug uit Toronto (zo'n 8 uur vliegen) en er zat in de rij naast ons een heeeeel druk meisje, wat jankte, met dingen smeet etc. Moeders deed er helemaal niets aan, bij een waarschuwende blik keek ze echt de andere kant op van 'wat mot je, tis jouw probleem en niet het mijne'. Wij hebben dus ook behoorlijk gelachen toen het meisje het glas wiskey/wodka/iets sterks van haar moeder te pakken kreeg omdat die niet op zat te letten. Kind heeft een giga slok genomen en de rest van de reis geslapen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:43

Zo zaten wij ook in de auto Vjestagirl! En een lol dat we hadden.

Wij gaan met onze kleine dit jaar voor de tweede keer naar Normandië. Voor ons een kleine 4 uur rijden in de auto, vanuit het zuiden des lands. We stoppen twee keer, maar dan wel wat langer, zodat onze dochter ook de benen kan strekken ( vanaf dit jaar dan ook letterlijk ). We moeten wel eens vaker ver rijden ivm familiebezoek, en met wat boekjes, knufiies, en een bibaboerderij cd oid vermaakt ze zich prima.

Wij kiezen voor een camping, omdat er daar voor haar genoeg te doen is ( speeltuin, peuterbadje etc) Ik ben zelf niet meer zo van het camperen, dus wij hebben een flinke stacaravan gehuurd. Lekker eigen keukentje, wc en douche, dus niet met je pleerol over de camping :P De accomodatie schijnt erg mooi en schoon te zijn, een collega is vorig jaar geweest.