Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:21

Jaaa hierzo!!! Ben half maart teruggekomen van 2,5 maand Australië én Nieuw-Zeeland. De tijd van m'n leven gehad!! Ik ben via http://www.travelactive.nl gegaan, en dat is me prima bevallen. Ik had genoeg gespaard en 10 weken lang alleen maar geld verbrasd :D Als ik de kans had zou ik zo weer gaan, vooral Australië! Daar was het aantal backpackers echt overweldigend!!
Een goede vriendin van mij heeft op mijn paard en kamer gepast! Voor vragen en online foto's kan je pben!!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:31

Barramundi schreef:
En het voordeel is: als je terug komt, spreek je vloeiend Engels!!! :D

En je nederlands even wat minder ;)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:37

Tsja, dat moet je dan maar voor lief nemen. Daarom ben jij toch altijd zo fanatiek in het NL aan het bokken, CL :P

RomyFellow

Re: Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:39

Klopt, ik zie het als een groot voordeel als je daarna vloeiend engels kan spreken. In het begin is het vast wel handen en voeten werk, maar op den duur zal het vast veel beter gaan.
De site van travelactive is goed bekeken en ziet er allemaal erg betrouwbaar uit. Ook dat je met een groep kan beginnen spreekt me wel aan.
Ga eerst een poos werken en nu en dan ga ik het liefst rond november weg. Kan je mooi de zomer meepakken daar.
Mijn vriendje heeft trouwens ook een jaar gebackpackt in Azie/Australie en NZ. Hij heeft zo mooi gehad en zei dat het met de taal erg meeviel. Alleen ging hij wel met een vriend die hij van school kende, dat lijkt me toch een stuk fijner.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:44

Nou weet je, ik zit er ook aan te denken om die periode te gaan, dus als alles doorgaat en jij gaat ook met TravelActive, dan gaan we misschien wel samen!!! :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:58

Schrikken jullie je nou niet rot van die prijzen die Travel Active en Australian Backpackers vragen :o ? Moet ieder voor zich weten hoor hoe en waarmee hij/zij reist maar het lijkt mij dat je die paar honderd euro die je extra betaald juist in Australie goed zou kunnen gebruiken :o

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:36

Ik had het hier met een vriendin ook over, zij is een jaar in Australië geweest en heeft alles zelf geregeld. Samen de site van TravelActive bekeken en zij was door alles zelf te regelen duurder uit dan mensen die via TravelActive of een andere organisatie gingen. Zie onderstaand pakket:

Citaat:
Kosten You First Group Australië
Laagseizoen: februari, maart, april, mei, juni, juli en augustus
Hoogseizoen: september, oktober, november, december en januari

Down Under Express: € 1.575 (laagseizoen) of
€ 1.625 (hoogseizoen)

Work & Travel Australië You First Group is inclusief:
Open jaarretourticket Australië, eventueel inclusief Nieuw-Zeeland
Een goede voorbereiding & begeleiding van een vast contactpersoon vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je terugkomst in Nederland
Hulp & advies bij visumaanvraag via Internet
Uitgebreide Work & Travel Guide voor vertrek; de complete voorbereiding van A tot Z
Kennismakingsbijeenkomst in Nederland – ontmoet je medereizigers!
Stopover programma in Singapore (m.u.v. Down Under Express)
Gezamenlijk inchecken op Schiphol met Travel Active Airport Rep
Airport Pick Up in Sydney
Drie overnachtingen in Sydney’sYHA Hostel – inclusief ontbijt
Uitgebreide reis- en werkoriëntatie op ons kantoor in Sydney
Persoonlijke begeleiding bij vinden van werk
Extra’s zoals: ID card ( tevens telefoonkaart en YHA lidmaatschap), kortingsbonnen, Travel Active oriëntatie-kit met handige (strand) items.
Aanvraag bankrekening & sofi-nummer (Taxfilenumber)
Members lounge toegang bij aankomst Sydney ; je online service website van ons kantoor in Australië (o.a. post doorsturen, Tax File Number, bankgegevens, job database)
Lidmaatschap YHA Backpackers & Backpackers World Travel voor kortingen op accommodaties en trips
Emergency Hotline - 24 uur per dag
Alle services van ons kantoor inclusief doorsturen post, nieuwsbrief, inloop op kantoor, gratis 1maand bagageopslag en activiteiten manager (ter plekke)
Gratis gebruik Internet bij alle Backpackers World Travel kantoren + ons unieke eigen kantoor in Sydney
Hulp bij de afhandeling van belasting- en pensioengelden
Cruise door de haven van Sydney
Certificaat als bewijs van deelname

Work & Travel Australië You First Group is exclusief:
Luchthavenbelasting ( €400 - €600, route afhankelijk)
Visumkosten (+/- €95)
Werk- en reisverzekering. Travel Active heeft de vernieuwde voordelige en complete Tasman Verzekering. Lees snel meer!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:29

Ik heb dat pakket gelezen ja :) Het zal er dan ook wel mee te maken hebben wat je in Australie gaat doen en nodig hebt. Ik ga er alleen rondreizen en niet werken dus in mijn geval is het absoluut niet goedkoper. Mijn ticket kost €1100 incl alles. Het kan toch niet dat alle bovenstaande dingen van dat pakket een paar honderd euro kosten :o Eerlijk gezegd geloof ik het niet dat je uiteindelijk goedkoper uit bent :o
Ik wil hier trouwens verder geen discussie mee uitlokken ofzo, ik houd daar namelijk helemaal niet van :) Wil alleen eerlijk mijn mening geven :) (zoals jullie natuurlijk ook op mijn reactie mogen doen)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:04

Ik ga dit topic even volgen. Vanaf december ben ik vrij om te gaan/staan waar ik wil en na een avontuur in Zuid-Afrika staat Australia ook nog op mijn lijstje. Mijn broer en schoonzus zijn er ook al een jaar wezen backpacken dus zij hebben veel informatie.

Over het onderhuren: ik woon zelf ook in een schitterend appartement wat ik echt niet opgeef (wachttijden zijn hier 5 jaar!!) maar op de site van de woonstichting staat dat ik toestemming kan vragen aan hen, en het dan tijdelijk door iemand kan laten bewonen.

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:01

Dat zou wel gezellig zijn Uthrick!
Ik ga in september waarschijnlijk naar de informatiedag.

Het klopt dat het via organisaties zoals travelactieve een stuk duurder is. Maar zoals Utrick al zei, je hebt het zeg maar wel all inculsive. Bovendien vind ik het zelf op een of andere manier veiliger om met een organisatie te gaan. Je kan "ergens op terug vallen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:47

Ik wil echt zó graag.. Maar ik ben dan 17 en ik ga in mijn uppie. Mag het wel van mijn ouders, maar ik weet dat mijn moeder dan dood gaat van de zenuwen en bezorgdheid en dat wil ik haar gewoon niet aandoen..
Mja, niemand uit mijn omgeving wil naar Aussie. De gekken. :D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:06

Nou, dan ga je met RomyFellow en mij mee! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:09

Helaas, ik ga pas schooljaar '10/'11! :D Eerst nog examens in elkaar flansen haha.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:34

Hier nog iemand die graag wil :):)

Zit nu nog gezig met een MBO opleiding duurt 3 jaar en na de vakantie ga ik naar het 2e jaar. ( ik word in september dit jaar 17)
Daarna wil ik nog even werken om geld te verdienen en dan richting australie :D

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:37

Ik heb me inmiddels aangemeld voor november!
Moet nog veel regelen, maar heb er nu al super veel zin in :D :D :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 02:09

_Michelle_ schreef:
Het kan toch niet dat alle bovenstaande dingen van dat pakket een paar honderd euro kosten :o Eerlijk gezegd geloof ik het niet dat je uiteindelijk goedkoper uit bent :o

Ik heb het ook niet gedaan om goedkoper uit te zijn, maar omdat het 'in mijn tijd' (lees: 1997/1998) allemaal net wat lastiger zelf te regelen was - visum, bankrekening, verzekeringen, andere praktische dingen. En daarnaast ook omdat het mijn eerste grote reis in mijn eentje was en ik gewoon niet wist waar ik moest beginnen. Dan is het fijn om een helpende hand te hebben en ergens op terug te kunnen vallen. Tegenwoordig vind je via internet een schat aan informatie en kun je op tigduizend fora ervaringen uitwisselen, destijds moest je op andere manieren aan die info zien te komen. Toen ik voor de tweede keer wegging kon ik het overigens prima zelf, toen wist ik wat ik kon verwachten. ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:05

Ik zou het dolgraag willen... Alleen je moet wel minimaal 2000 euro meenemen anders kom je het land niet in, daardoor lukt het voor miij voorlopig niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:57

Babeth, de klassieke truc toepassen dat je iemand (ouders?) wat geld laat overmaken, printscreen maken en zo je visum aanvragen, dan weer terugstorten? :D
En dan in Australië gewoon werken om alles te financieren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:01

Heb ik ook gedaan hoor. Het geld dat ik had gespaard was genoeg om mijn ticket te betalen en even van te leven, maar ik had op het moment van visumaanvraag echt geen (toen nog) 3000 gulden op mijn rekening staan om mee te nemen, ik was nog druk aan het werk om geld bij elkaar te krijgen. Dus geld van een familielid geleend, visum aangevraagd en de boel teruggestort zodra alles rond was. Uiteindelijk heb ik me daar prima kunnen redden. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:06

Ik volg dit topic ook even. Wil over een paar jaar naar Sydney. Zat me alleen af te vragen of Qantas een goede vliegmaatschappij is.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 02:58

Qantas is zeker goede vliegmaatschappij maar niet goedkoop... Malaysia airlines is aardig goedkoop en goed. En anders moet even op internet surfen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:03

*\o/* *\o/* Ik ga naar Australië '10/'11!! :D
Dan wel niet om te backpacken (te jong voor WHV en anders wordt het zo'n gedoe als ik er eerder heen ga op een toeristenvisum, want dan moet ik het land uit als ik 18 word en een WHV aan wil vragen.. of ik moet pas heel laat gaan in het jaar, als ik al 18 ben, maar dat wil ik niet want dan heb je nog maar weinig tijd blablablaaa).

ANYWAY. :):)
Ik ga daar dus een jaartje naar school! Omdat ik een klas heb overgeslagen ben ik sowieso jong eigenlijk om te gaan studeren.. Dus zo'n gap year kan prima. :D En het trekt me ook meer omdat je nu meer échte vrienden maakt en gewoon 's middags na school lekker thuis komt bij je host family enzo..
In de vakantie wordt er door de organisatie een enorme tour door Aussie georganiseerd, dus ik zal ook genoeg van het land kunnen zien.

Nu alleen nog aangenomen zien te worden door die organisatie! O:)

Whoeeeei sorry ik moest mijn blijdschap kwijt :# =:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:19

Oke. Dank je wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:03

-O- -O- HET HELE FEEST GAAT NIET DOOR.
Kreeg vanochtend een mailtje.. Ik ben 17 bij vertrek en dat is blijkbaar al te oud.

Ik ben te oud voor High School en te jong voor backpacken..

Kan dus gewoon NIET naar Australië en ik zit me hier naar de kloten te janken want ik wou echt,
zozozo graag.