hoe overleven jullie een lange vlucht??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:14

Ik ga deze zomer naar de westkust van Canada. Ik neem gewoon puzzelboekjes mee, muziekje, een spel kaarten en hopen dat er een tv schermpje is. Dan vermaak ik me wel met tussendoor wat slapen. Maar ik geloof dat Canada nog wel meevalt vergeleke met NZ :Y)

silfie35

Re: hoe overleven jullie een lange vlucht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:18

Toch lijkt het me wel wat al dat overstappen. Ik krijg altijd een kick van dat opstijgen, dus dat is dan wel leuk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:22

Jeetje, wat een tijden allemaal := Ik vond de vier uur naar Marrakech al veel te lang. Maar goed, dan zit je ook in een krap Ryanair vliegtuig, zonder schermpjes of wat. Tel daar ook nog eens een flinke vertraging bij op, de dreiging dat we niet meer op Düsseldorf konden landen en dus door moesten naar Frankfurt én zware turbulentie, en dan duurt vier uur érg lang -O-
Ik vind opstijgen en landen verschrikkelijk, en met elke 'zak' die het vliegtuig maakt zit ik tegen het plafond :o
Dus altijd een volle iPod, goed boek en gezellig reismaatje en dan houdt ik het min of meer uit.

Er staan wel hele handige tips in dit topic, voor als ik nog een keer echt ver moet :))

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:26

Ik ga dit jaar voor de 3de keer naar de USA vliegen :j en ik neem weer een heleboel boeken mee.
Vorig jaar heb ik die drakenboeken gelezen, die zijn mega dik en als je zo in het verhaal zit vergeet je de tijd :j

Ook puzzelboekjes zijn leuk :j

Mijn vriend neemt dan altijd de PSP mee, kan hij films op kijken en spelletjes spelen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:56

1 of 2 slaappillen moet toch wel kunnen !
ik denk niet dat je van 1 of 2 slaappillen zomaar trombose krijgt.. ;)
het is idd een goede tip om je ipod of mp3 mee te nemen !
kun je lekker ontspannen, meestal val ik namelijk in slaap met muziek op mijn oren, :+
veel plezier in Amerika !

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 11:31

ben dus niet de enige die het niet zo tof vindt ;-) ik ga iig ff op zoek naar een goed kussen en zo'n oogmaskertje. Verder idd maar te dikke boeken meezeulen....

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:58

Ik zit deze zomer ook een uur of 14-15 in het vliegtuig en zie er best wel tegen op. Ga aan de dokter een slaappilletje of een inslaappilletje vragen, omdat ik niet kan slapen in iets anders dan een bed (niet in de auto, niet in de trein, niet op de bank, niet in een vliegtuig), want we vliegen 's nachts en anders ben ik al compleet gebroken voordat ik er ben.

Is het verder handig om zo'n opblaasbaar nekkussentje mee te nemen? Die wil ik nl gaan halen. Verder hoop ik dat mijn toestel ook tvschermpjes heeft (intercontinentaal met British Airways, iemand ervaring mee?) en neem ik flink wat boeken mee. En hopen dat de tijd snel gaat. :D

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:16

Zo'n nekkussen is wel fijn :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:21

ik neem ook altijd een stapel tijdschriften mee van die flutdingen die ik nooit lees. Omdat je dan echt zo irrant zit te vervelen zijn die domme blaadjes wel leuk opeens :-)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 10:09

ja ben nu ook al tijdschriften aan het opsparen, lees die dingen normaal bijna niet.

Mocca waar ga jij heen dan

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:02

Ik ga naar Zuid-Afrika.
Toch maar nekkussentje meenemen dan! :)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:15

@Mocca: veel plezier alvast in ZA

heb zelf even gekeken in de webwinkel van de anwb, hebben ze o.a. van die kussentjes, maar ook slaapmaskers met oordopjes. Dat laatste lijkt me ook wel prettig!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:16

Mocca schreef:
Ik ga naar Zuid-Afrika.

Aaaaaaah mag ik mee? :')
Waar vlieg je heen? ik deed er naar kaapstad vanaf dusseldorf->Amsterdam->kaapstad 11.5 uur over (exclusief overstappen)
Heen weg ging sloom, terug weg ging een stuk sneller!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:52

Tsja je kan proberen te slapen, maar veel mensen vinden dat erg moeilijk in het bijzijn van anderen en ja toch wel wat zenuwen :P
Ik neem altijd mn ipod mee zodat ik wat te luisteren hebt, vaak heb je inderdaad ook een tv daarvoor kun je je oordopjes ook gebruiken om mee te luisteren en verder kun je tijdschriften of een boek meenemen, blijft moeilijk zon lange reis..

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:39

Ik ben naar Australie geweest, vlucht van langer dan 20 uur.. Had gelukkig een tv-scherm in de stoel voor mij met dvd's en tv-programma's. Maar alsnog.... verveel je je krom!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:43

Een lange vlucht overleef ik niet, dus daarom zal ik nooit ver weg gaan.
Het feit alleen dat je op de vliegvelden niet meer mag roken en uiteraard in de vliegtuigen ook niet, das voor mij al reden genoeg om mezelf niet te tergen door verre reizen te maken :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:52

Annn schreef:
Mocca schreef:
Ik ga naar Zuid-Afrika.

Aaaaaaah mag ik mee? :')
Waar vlieg je heen? ik deed er naar kaapstad vanaf dusseldorf->Amsterdam->kaapstad 11.5 uur over (exclusief overstappen)
Heen weg ging sloom, terug weg ging een stuk sneller!

Ik vlieg van Amsterdam naar Londen, van Londen naar Johannesburg en van Johannesburg naar Phalaborwa. Flink wat vlieguren dus! :)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:57

mp-3,boekje erbij,of zo'n portebel dvd speler. iets te eten te drinken.
beetje van het uitzicht genieten,foto's maken vanuit vliegtuig,

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:29

Ik ga naar Namibie dit jaar.. uurtje of 13 vliegen volgens mij. Ik heb er echt een vreselijke hekel aan, ik ga gewoon zoveel mogelijk slapen :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:21

XxFristixX schreef:
1 of 2 slaappillen moet toch wel kunnen !
ik denk niet dat je van 1 of 2 slaappillen zomaar trombose krijgt.. ;)

Van slaappillen krijg je geen trombose, maar van 8u stilzitten kan dat wel gebeuren.

Als je slaappillen neemt, zou ik er geen al te zware nemen :n De hele vlucht door slapen is niet gezond, je moet toch minstens één keer in die 8u je benen strekken. Dat is ook om bloedklonters in je benen te voorkomen.

Ik heb al 6x heen en terug naar Amerika overleefd (en nog tig meer keren toen ik heel klein was) en ik heb geloof ik maar op één vlucht geslapen. Op de heenvlucht slaap ik sowieso nooit, omdat die meestal om 11u vertrekt en je dan toch een hele nacht slaap achter de rug hebt. Onze terugvluchten zijn dan weer wel altijd door de nacht heen met aankomst in Brussel om 8u. Dan probeer ik meestal een paar uurtjes te slapen omdat 't toch nacht is, maar dat lukt me nooit :+
Zorg voor wat leuke muziek op je MP3, een dik boek (ik neem er altijd minstens 2 mee zodat ik kan afwisselen als ik de ene beu ben), een tijdschrift, de krant, kruiswoordraadels/sudoku's, een notaboekje zodat ik wat kan schrijven... Schermen heb je sowieso, dus als je geluk hebt kan je ook een leuke film kijken.

En zo'n ramp is het niet als je je even moet vervelen, er zitten zo'n 300 mensen bij je in het vliegtuig die het niet veel beter hebben. Je krijgt er immers een prachtland voor in ruil :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:49

hoi ik ben 3 jaar geleden naar amerika geweest :P was eh 10 uur vliegen. maar voor mijn was het zo voorbij :P
ik had geen horloge om dus geen tijd bij me alleen op te tv die te verstond :D maar heb gewoon paar dingen mee genomen. om te doen.
ow en ze draaie film als je dus bedenkt dat 1 film bijna 3 uur doet hihi dan gaat de tijd ook snel.

maar ik heb dus eigelijk nergens last van gehad

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:35

Onassa schreef:
Een lange vlucht overleef ik niet, dus daarom zal ik nooit ver weg gaan.
Het feit alleen dat je op de vliegvelden niet meer mag roken en uiteraard in de vliegtuigen ook niet, das voor mij al reden genoeg om mezelf niet te tergen door verre reizen te maken :+

Nou hier nog één. :o
Ik wil echt heeeel erg graag wat verder weg op vakantie, maar ik durf niet omdat ik rook.
Het vervelen enzo, daar kom ik wel overheen, maar zolang niet roken dat durf ik dus niet! Wat nou als ik het niet meer hou en gewoon in dat vliegtuig zit? :=
Ik hoor van veel mensen dat je ook geen trek hebt in een sigaret omdat je je erop instelt dat je zolang niet kunt roken, maar ik vind het echt eng.
Ben dus echt benieuwd hoe andere mensen dit doen, want ik zou wel echt heel graag eens wat verder weg willen...

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:58

mijn vriend rookt ook, en hij lijkt er ook geen last van te hebben. Misschien kun je paar van die nicotinevervangers nemen als je zou gaan vliegen? (weet niet of dat werkt, rook zelf nml niet.)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:08

Ja wie weet werkt dat wel, maar ik durf dus niet voordat ik zeker weet dat ik de vlucht gewoon uit kan zitten zonder gek te worden. :o Ik ben gewoon vreselijk bang dat ik zo'n trek krijg, dat ik het niet meer uithou en helemaal gek wordt. :o hahaha.
Nu zal het wel mee vallen, maar als ik bijv 4 uurtjes vlieg, dan krijg ik na 3 uur al vreselijk zin in een sigaret... Mijn vader zegt dat het bij een vlucht van 15 uur hetzelfde is, dat je dan dus na 14 uur trek krijgt. Maar wat nou als ik toch na 3 uur al trek krijg? :=
Ben dus benieuwd naar ervaringen van rokende bokkers. :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:35

Nathalie schreef:
Ja wie weet werkt dat wel, maar ik durf dus niet voordat ik zeker weet dat ik de vlucht gewoon uit kan zitten zonder gek te worden. :o Ik ben gewoon vreselijk bang dat ik zo'n trek krijg, dat ik het niet meer uithou en helemaal gek wordt. :o hahaha.
Nu zal het wel mee vallen, maar als ik bijv 4 uurtjes vlieg, dan krijg ik na 3 uur al vreselijk zin in een sigaret... Mijn vader zegt dat het bij een vlucht van 15 uur hetzelfde is, dat je dan dus na 14 uur trek krijgt. Maar wat nou als ik toch na 3 uur al trek krijg? :=
Ben dus benieuwd naar ervaringen van rokende bokkers. :o

Dan probeer je gewoon op voorhand uit of die vervangers werken? Jammer om je reizen te laten afhangen van rookgedrag, vind ik zelf...