Bali 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikeyy

Re: Bali 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:00

Wow Pebblesther, das niet duur. En zo te horen zijn jullie net beetje als ons: wel wat bekijken, maar zekers ook relaxen :-)
Oehhh ik ga mien moatie echt wel ff overhalen dat we naar Bali moeten!!
(Zit btw net te kijken, maar je staat ook op m'n hyves haha, volgens mij omdat je ook eerst naar Mexico zou, dat je ff m'n foto's kon bekijken!)
Ben dubbele mexico-ganger (2007 en 2008), dat zijn wel ff wat andere excursieprijzen hoor daar!! Daar betaal je 140 dollar voor dolfijnen zwemmen voor 50min incl. transfer. Je bent dan maar 2,5 uur weg. Als je beetje excursie wil dan ben je zo'n 100 dollar p.p. kwijt per excursie voor de hele dag.
Dan val ik van je prijzen op bali echt achterover!!

Moest je trouwens in't hotel per se drinken halen als je daar was, of was het ook toegestaan zelf drinken te kopen in de stad en dat mee te nemen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:10

Hee Nikeyy, dat kan best klopen dan ken ik jou via het Mexico topic. Nou op m'n hyves staan nog veel meer foto's dus kijk maar als je wil ;) Dan kijk ik bij jou voor Mexico fotos :P
Mexico zijn we uiteindelijk niet heen gegaan vanwege de varkensgriep maar willen we zeker nog een keer heen. Jammer dat het daar wel duurder is.

Nee je was niet verplicht om drinken te halen in het hotel. Bij het ontbijt zat drinken gewoon inbegrepen (koffie,thee,melk, verse sap) en verder kochten wij gewoon drinken in supermarktjes en stopten dat in onze minibar op de hotelkamer. Maar vaak genoeg gingen we gewoon ff bij een strandtentje zitten vlakbij het hotel om wat te drinken. Was soms nog goedkoper dan in de supermarkt een blikje kopen := En in het hotel was het drinken wel wat duurder maar nog niet duur in vergelijking met NL.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:50

Ik ben ook weer terug uit Indonesië! Vanmorgen geland.
Wij hebben de eerste 10 dgn over Java een rondreis gemaakt en vervolgens nog een week strandvakantie gehad op Bali.
Erg genoten en Java is ook zeker de moeite waard! (vond ik zelfs nog wel mooier denk ik!)
Wij zaten in K.uta, vond het wel jammer dat je daar niet echt aan het strand kon liggen. Geen bedjes/ parasols.
Dat olifantenpark komt me erg bekend voor! :D Geweldige excursie! En ik vond de olifanten zeker niet zielig eruit zien, ze werden erg goed verzorgd!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:24

Oeh ik heb er zon zin in! ik ga 21 juli. Moet ik dollars meenemen voor het visum, of kan ik dat ook in euros betalen?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:22

Het visum moet in dollars dat kan niet in euro's. Leuk dat je ook al snel weg gaat. LouB fijn dat je weer veilig thuis bent. Vond je de vlucht ook zo lang.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:51

Ik heb het visum gewoon in euro's betaald! :j Wij kwamen wel aan op Jakarta, maar ik neem aan dat het geen verschil moet maken.
De vlucht was inderdaad verschrikkelijk lang. Op de terugweg heb ik gelukkig nog een aantal uur kunnen slapen!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:08

vlucht viel wel mee, ik vond de douanecontrole en koffers ophalen vreeeeeeselijk lang duren :(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:52

Je hebt gelijk LouB, je kon ook in euro's je visum betalen.
Hier bij t reisbureau vertelden ze steeds dat je het alleen in dollars kon betalen dus wij hadden netjes dollars mee en toen vroegen ze op Bali of we het in euro's of dollars wilden betalen.

@ Megan_: ik vond het juist andersom. Vlucht was enorm lang en koffers + douane viel wel mee.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:41

Koffers en douane was bij ons ook zo geregeld!
Gister moesten we overstappen op Hong Kong en daar 3 uur wachten! Dat vond ik het vervelendste!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 12:25

Oja, wij moesten de heenweg 's ochtends vroeg 3 uur wachten in Kuala Lumpur voor de overstap. Maar ik vond die tijd wel vrij snel omgaan. We keken wat rond, ff ergens zitten en we konden haast alweer boarden.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:00

Over Hongkong lijkt me ook een trip op zich :-) Ben ff aant uitzoeken hoeveel dat meer kost om daar 2 nachtjes te verblijven voordat we verder naar Bali gaan. M'n vriend wordt gek van me, want ik verzin er steeds weer wat bij haha. Moet em nog maar 'ns goed bepraten haha

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:46

Nikeyy schreef:
Ha mensen,

Ons (lees vriend & ik) voornemen is om dit jaar in september/oktober ook naar Bali te gaan. Na 2 jaar Mexico en met dolfijnen zwemmen en zeeschildpadden, zijn de olifanten en apen aan de beurt :-)
Heb al beetje gezocht en denk dat Sanur wel beetje in ons idee van vakantie past; luxe, relaxed, very nice weertje en leuke dingen te doen! Zijn er mensen die daarheen zijn geweest en zoja wat voor hotel?! en natuurlijk the do's en eventueel tips & tricks :-) In ieder geval veel positieve dingen hier te lezen!

Ben ik ook geweest, zeker een leuk plaatsje. Het is niet zo groot maar wel heel mooi. Wij zaten in Mentari Sanur, een redelijk klein maar prettig hotel met fijn personeel. Het is er ook schoon en er zit een restaurant en zwembad bij en is vlakbij de zee.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:52

Ik ga dit jaar naar Java en Bal halverwege Oktober...
(heul misschien ga ik omboeken naar Thailnd) Ik kan gewoon niet kiezen. ;(

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:43

mariekie schreef:

Java en Bali is echt prachtig! Je krijgt er absoluut geen spijt van als je daar naar toe gaat!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:56

mariekie schreef:

Ik ben nog nooit in Thailand geweest maar ik kan je vertellen dat Bali echt super mooi is!!!!!!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:03

Hai, hier nog een baliganger! 8-)
19 Augustus vertrek ik voor het eerst naar Bali, samen met mn vriend. Wij vliegen via Hong
Kong en blijven daar ook 2 nachten :D ..
De 22ste komen we dan in sanur en blijven daar tot de 25 ste
dan hebben we nog een aantal "open" dagen. De 30ste
hebben we een hotel in Padangbai geboekt tm 2 september. Dan gaan we naar poedersuiker
in het HardRockHotel tot en met de 9e september en dan zijn we de 10e weer in Nederland.
De "open" dagen word zoiezo een hotel in Ubud, maar voor hoelang enwaar zien we daar wel.
Ook wil ik heel graag naar de Gili's en het liefst ook nog naar het Komodovaranen Reservaat
maar dat schijnt nogal een onderneming te zijn kwa tijd en vervoer...
Heeft hier iemand nog tips waar we een betrouwbare en gezellige dagchauffeur kunnen regelen?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:29

HardrockHotel in Ku.ta die weet ik nog wel! Ligt beetje op de hoek van de boulevard. Heeeeeel centraal, maar wel vervelend met de taxi want het ligt aan het begin van een eenrichtingsweg dus je moet elke keer helemaal om met de Taxi. Gelukkig is de taxi erg goedkoop ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:54

Leuk Soophia dat je ook heen gaat.

Wij zijn 2 x een dag met een chauffeur op pad geweest. Ze staat gewoon op straat met hun auto en dan spreken ze je wel aan. Beide chauffeur waren erg aardig en vertelden veel.
Lekker zeg, dan blijf je haast 5 weken weg Soophia. Zo veel vrije dagen had ik helaas niet tot mijn beschikking.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:58

Nee joh! was het maar waar! 8-) in totaal ruim 3 weken.. helaas geen 5! 19 augustus tot en met 10 September :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:17

Oja, is ook zo :P Ik dacht 9 aug t/m 10 sept.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:38

Nou mensen, der trip is geboekt :D
26 september vertrek voor 17 dagen naar Bali!! Whoehoe!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:02

Vet, veel plezier alvast maar dat zal wel lukken!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:38

Nikeyy leuk!! ik ben dan inmiddels weer terug en zal wel een mini
verslagje zetten met foto's! kan je vast voorgenieten! :D

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:16

Haha, ik heb me al zitten vergapen aan de foto's van Pebblester :-) Maar hoe meer foto's hoe beter! :D
Nog 9 weekjes en dan ben ik er al, whoehoe!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:49

Soophia schreef:
De 22ste komen we dan in sanur en blijven daar tot de 25 ste

daar is het zoooo geweldig he :D
ik ben er vorig jaar ook geweest, als je foto's of info wilt dan vraag je het maar hoor :D