Zuid-Afrika wie is er al eens geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Re: Zuid-Afrika wie is er al eens geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:05

Bulck hebben jullie gezwommen met dolfijnen? Zoja waar?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:45

Mijn vader heeft er zo'n 35 jaar geleden 2 jaar gewoond. Echte held, hij is achternagezeten door een olifant tijdens het fotograferen :=
Hele mooie ervaring lijkt me het!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:02

Even een vraagje, voor degene dan jullie die naar de Himba's en 't Noord westen van Namibie geweest zijn. We zitten in dubio of we een 4x4 moeten huren of een gewone auto. De ene zegt dat een gewone auto goed volstaat als je maar op de wegen blijft. De andere zweert erbij dat je persee een 4x4 moet hebben omdat 't anders geen doen is.

Graag tips en toelichting..... thanx

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:10

@ brudoe idd dat hebben we gedaan

was aan de zuidkust van Zuid-Afrika, Natal ofzoiets,

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:37

Ben er in Februari geweest voor de bruiloft van mijn neef.
Heerlijk land :+:
Niet de beste tijd om te gaan, het is daar dan najaar, dus geen mooie bloemen, geen dolfijnen/haaien/orka's, maar het blijft een super mooi land :+:
Volgend jaar februari weer hoop ik O:) Nu voor bruiloft van mijn nicht :+

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:34

Psydoxy schreef:
Even een vraagje, voor degene dan jullie die naar de Himba's en 't Noord westen van Namibie geweest zijn. We zitten in dubio of we een 4x4 moeten huren of een gewone auto. De ene zegt dat een gewone auto goed volstaat als je maar op de wegen blijft. De andere zweert erbij dat je persee een 4x4 moet hebben omdat 't anders geen doen is.

Graag tips en toelichting..... thanx

Himba's kan je niet individueel bezoeken.
Dit omdat ze echt de authenticiteit ( klopt dit zo -:) ) van de stam willen bewaren... je kan dit dus enkel olv een gids gaan bezoeken. Aan te raden is dus om evtl een nachtje te slapen in een lodge nabij de stam. En van daaruit mee te gaan met een excursie. Zo hebben wij het gedaan.

http://www.namibialodges.com/opuwo.html

Een 4x4 is daar wel aan te raden omdat je dan al meer richting het noorden van het land gaat.
Namibië is echt zo'n land waar je echt een hele dag kan rondrijden zonder ook maar 1 wagen tegen te komen, zonder overdrijven hé...heeft ook z'n charmes , behalve als je met autopech zit natuurlijk!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:40

Ik weet dat dit een superoud topic is, maar wil toch even reageren. Ik ga half februari naar Zuid-Afrika :D Mijn ouders zijn een paar jaar geleden al geweest, en nu gaan we ongeveer dezelfde reis doen! We vliegen op Kaapstad, blijven daar een paar dagen, en gaan dan 2 weken trekken. Wat we zowiezo gaan doen is een stuk van de Tuinroute, Krugerpark, en Knysna. Ook gaan we naar de Bloukransbridge om te bungeejumpen! Ik heb er echt superveel zin in. Wat ik me nog afvraag, zijn er ook parken waar je te paard door kan rijden? (Zonder leeuwen etc dan, anders zie ik het niet zo zitten :+)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:23

He wat leuk, misschien kom ik je wel tegen :D
ik ga ook half Feb, eerst krugerpark door :)
Voor ritten te paard zou je internet eens af moeten struinen, zal vast wel hoor :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 14:15

Ik ben alweer even terug en was dit topic een klein beetje vergeten :oo Het was super mooi! We hadden een leuke groep, amerikanen australiers en een canadees. De meidne uit australie waren van mijn leeftijd en we konden goed met elkaar overweg. We hebben veel wild gezien, vooral in het krugerpark. We zijn verder gereisd en zijn in wildpark Hlane geweest, wat ik eigenlijk mooier vond dan Kruger. Er waren daar geen verharde wegen en we hebben een lopende safari gedaan en zijn neushoorns tegengekomen. O.a een moeder met kalf, op nog geen 20 m afstand. Zo gaaf! Ander hoogte punt is dat we met dolfijnen hebben gezwommen aan de kust van Mozambique en ook Kaapstad vondt ik geweldig, ik ben naar de top van de tafelberg gewandeld/ geklommen en vondt het super mooi. En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Echt een aanrader voor iedereen.