Alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:05

ik vind het echt heerlijk.
lekker je eigen gang kunnen gaan, geen rekening met anderen hoeven houden. Doen wat je zelf wil, heerlijk slenteren door de stad, of juist actief wandelen.

nadeel vindik het het in je eentje uit eten gaan. De dingen die je normaal samen zou doen zijn wel minder.

En met sommige dingen heb ik zoiets van: Goh, wat zou Leslie (=mijn vriend) dit geweldig vinden.
Zoals met een Landrover lekker offroad gaan.... Zou hij heerlijk vinden... maar dan denk ik ook weer aan alle dingen die ik heb gedaan en doe waar hij geen zak aan vind (paardrijden, shoppen, paardrijden, shoppen, paardrijden, shoppen)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:37

Heerlijk, lekker rustig, en ik kan het goed gebruiken om even alleen te zijn :) , als iemand nog een leuk adresje weet, waar je je paard ook mee naar toe kan nemen in Nederland of Belgie voor dit jaar :) pb me....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:01

[LZP] > [BI]

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:24

Fijn om te lezen dat veel mensen het alleen reizen heerlijk vinden!

Ik ga deze zomer voor het eerst in m'n uppie (nouja, gedeeltelijk). Wilde na 19 jaar niet meer met ouders mee en vrienden hebben geen geld of gaan al op vakantie. Ik vlieg dus eerst alleen naar New York om daar vervolgens 3 dagen door te brengen. Daarna sluit ik me aan bij een internationale groep om door Amerika en Canada te trekken. Aan het eind van de reis breng ik nog 1 à 2 dagen alleen in Chicago door en dan weer naar huis :D

Heb er veel zin in en ben benieuwd hoe het alleen bevalt :D
Zou het zeker niet erg vinden om vaker alleen er op uit trekken, denk ik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:31

Ik ben ook al een aantal keer alleen geweest, paar maanden australie, korte trip naar canada vorig jaar, ijsland.
Maar dit jaar heb ik weer een keer voor een groepsreis gekozen. Ik moet nog boeken maar ga met Shoestring 2 weken naar Egypte.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:34

Hey, ik zit ook bij ShoeString te kijken Cowgirl! Ze hebben echt leuke reizen, maar ik wilde in het voorjaar mee en in de weken dat ik kon zat er net geen reis tussen die me aansprak.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:11

Cowgirl schreef:
Ik ben ook al een aantal keer alleen geweest, paar maanden australie, korte trip naar canada vorig jaar, ijsland.
Maar dit jaar heb ik weer een keer voor een groepsreis gekozen. Ik moet nog boeken maar ga met Shoestring 2 weken naar Egypte.

Die reis lijkt me ook wel wat maar ga toch denk ik voor Cuba en Lombok!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:17

Ik ben toen ik 14 was (in december 1987 tijdens de eerste intifada :oo ) in mijn eentje naar mensen in Israel gevlogen.
Heb daar 2 weken met voor mij onbekende mensen (een werkneemster van mijn pa) doorgebracht terwijl mijn ouders peultjes zweetten bij de nieuwsbeelden op tv.

Misschien zei dat al wat over mijn reislust en mijn zelfstandigheid, want ik ging op mijn 10e al alleen met de bus.

Ook ben ik een keer alleen op wintersport geweest, maar toen waren 'singles' reizen nog niet zo in, kwamen niet zo vaak voor en waren heel duur en ik dacht eigenlijk: ik wil VOLGENDE WEEK op vakantie en niet ergens pas in maart.
Maar dat was op zich niet zo'n succes, ik had 'op indeling' gevraagd en ik werd als enige in een heel ander appartement gedropt en de groep zat verspreid ipv. gezellig in 1 appartement.
Ik heb me best alleen gevoeld toen.

Ook ben ik een paar keer in mijn eentje naar Zwitserland gegaan, een keer om een dagje te snowboarden en daarna een kennis op te zoeken in Zurich, ik had nauwelijks wintersportervaring :o en ik stond daar echt onderaan de berg van: :o? Wat nu?
Toen heb ik me aangesloten bij een groepje Zwisterse jongens.

Ik heb jarenlang (en nog steeds) het ideale vakantiemaatje gehad, mijn vriendin die zei: ja is goed, regel maar, boek maar, ik ga wel mee.
Wij hebben meestal ook dezelfde interesses. Ik heb dit jaar ook weer gemerkt dat ik het namelijk moeilijk vind als ik naar een plaatselijke bar met lokale muziek wil en mijn reisgenoot wil eigenlijk naar een tent met housemuziek wat je thuis ook hebt.
Anderzijds, als ik alleen ben, zal ik niet gauw uitgaan en uit eten gaan vind ik in mijn eentje meestal ook waardeloos.
Dat vind ik dus de nadelen van alleen gaan.

Ik had een perfecte reis door Rusland in juni samengesteld, maar mijn ideale reismaatje kan geen vrij krijgen en er zijn maar weinig mensen met interesse in een rondreis Rusland, ik denk dat ik nu in mijn uppie op taalreis naar St Petersburg ga (de witte nachten) en de droomreis naar Moskou, Siberië en de Transsiberische Spoorlijn maar tot later bewaar, als ik al een keer in Rusland ben geweest en weet wat ik daar kan aantreffen en misschien dan een maatje kan vinden.

Ik zie het namelijk niet zitten om in mijn eentje Rusland te doorkruisen(niet geheel veilig, treinen die niet op komen dagen etc), maar er zijn genoeg bestemmingen waar je wel makkelijk alleen heen kan.

Op de 1 of andere manier is ook het reizen in mijn eentje veel indrukwekkender soms, gewoon omdat je alleen met jezelf bezig bent en 'niemand anders' ziet wat jij ziet en maakt mee, wat jij meemaakt.
Dat kan ook weer jammer zijn, ik deel graag mijn dingen en denk dan 'wat zou die en die dit hier geweldig hebben gevonden'.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:54

Ik zat heel erg te twijfelen of ik dit jaar alleen op vakantie zou gaan, maar doe het toch maar niet. Het lijkt mij namelijk geweldig om voor een paar weken europa te doorkruisen met de trein, paar daagjes parijs, door naar wenen, etc :D Maar alleen én op de bonnefooi vind ik toch een beetje teveel van het goede :+

Ga nu een weekje naar Londen met mijn nichtje en nog ff bij mijn ouders langs in Italië :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:54

Ik ga 23 mei tot 7 juni. (heb alleen nog steeds niet geboekt) en ben nog steeds alleen. :P

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:56

Haha, ik zou graag mee gaan, maar ik werk erg onregelmatig en heb maar af en toe een periode van twee weken waarin ik niet al teveel vrij zou hoeven vragen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:36

Ik heb geboekt :+ in mn uppie :=
Gewoon gedaan. Ruim 2 weken Rusland, ik vlieg aan op Moskou en ik vlieg terug vanuit Petersburg.
De rest heb ik nog niet ingevuld of geboekt, maar ik wil alle anvontuurlijke alleen-reizigers wijzen op de volgende site:
http://www.couchsurfing.com.

Filmpje erover:

Ik vind wel, dat als je je inschrijft, dat je het niet doet voor alleen gratis accomodatie. Op sommige sites wordt het als 'lekker gratis reizen' gepromoot maar het is meer een soort filosofie van gastvriijheid.

Ik ga het op deze manieren proberen om te reizen in Rusland :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:45

ik heb daar een keer wat van gezien op tv.. volgens mij bij 3op reis ofzo.. schijnt heel populair te zijn door heel de wereld!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:02

Ja ik hoorde ook dat het bij 3 op reis was, maar ik kan de uitzending niet vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:36

:oo

Ik ben nét terug uit Milaan (in mijn uppie, wel bij vrienden overnacht) en in de trein van Bergamo naar Novara kwam ik aan de praat met een heel spontane Italiaanse meid die me vertelde over deze site (ze had er zelf al een paar keer leuke mensen leren kennen, tot in Cambodja toe - stom eigenlijk dat ik haar e-mailadres niet heb gevraagd). Kom thuis, vind twee PB's met een verwijzing naar dit topic. Dat kan geen toeval meer zijn, ik geloof dat ik me nu wel móet aanmelden op die site. Had er tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord. :D

Ontzettend leuk Nicolletje! Wanneer ga je?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 02:13

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:00

Nicolletje schreef:
Ik vind wel, dat als je je inschrijft, dat je het niet doet voor alleen gratis accomodatie. Op sommige sites wordt het als 'lekker gratis reizen' gepromoot maar het is meer een soort filosofie van gastvriijheid.

Ik ga het op deze manieren proberen om te reizen in Rusland :)

Daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn volgens mij best mensen die het gewoon lekker makkelijk vinden, terwijl er natuurlijk veel meer achter zit. Ik zit er wel over na te denken me aan te melden; ik zou zo geen hele vakantie willen reizen, maar het lijkt me een leuke manier om wat mensen te ontmoeten en ik wil ook best zelf mensen hosten want dat lijkt me dan juist wel weer leuk.