Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colt

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:00

En mocht je wel last krijgen dan verkopen ze daar een heel goed middel daar tegen. Te koop in alle plaatselijke apotheken. Geel doosje. De naam zou ik even moeten kijken. Maar dit werkt super :)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:09

Brittol schreef:
Alleen ik hoor wel van iedereen die daar geweest is dat ze daar zoiezo wel buikkrampen of diarree hebben gehad, klopt dat?

Ik ben doodziek geweest! Spugen en diaree dat ik dacht dat ik totaal leeg liep.
Maar om nou te zeggen dat het door het eten kwam?
Het is gewoon de overgang van warmte, het is daar zo ontzettend warm! En de verandering van eten dat klopt maar dat ligt niet aan het eten zelf.

Maar goed je komt daar de apotheek binnen, je wijst naar je buik en ze pakken het al voor je haha.
Ik had toen al een darminfectie opgelopen in Nederland en dat wou niet stoppen. Ik heb 2 pilletjes gehad daar in egypte en ik was er vanaf :D

(heb gehoord dat het een paardenmiddel is, nou werkt fantastisch :D )

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:20

Ik wil je vakantieplannen van Egypte niet verpesten, maar euhh ik heb er minder goede ervaringen mee. Ten eerste zijn de mensen er echt niet vriendelijk (dit begint al op de luchthaven), het land is zwaar islamitisch en straalt dat ook echt uit (levende dieren op de markt die vervolgens geslacht worden, aparte meisjesscholen, vrouwen in burka), het land is zwaar beveiligd; als je langs de weg rijdt zie je overal gewapende militairen (alsof je in oorlogsgebied rijdt). Joepie nog zin om naar Egypte te gaan?! En verder ben ik in die vakantie dood en dood ziek geworden (bevloekt door de farao), zoals driekwart van de gasten in het resort, ondanks dat het een vijfsterren resort was. Terug op de luchthaven (bij vertrek uit Egypte) heel veel mensen die ziek waren. Leuk hè! Nee ik heb dus weinig positieve dingen meegemaakt in Egypte en dit land is zeker niet voor herhaling vatbaar.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:42

Heb je dit topic uberhoud doorgelezen?

En dan nu de positieve kanten:

Egypte heeft een prachtige onderwaterwereld, met fantastisch koraal en hele mooie stranden.
De mensen in het land zijn ontzettend vriendelijk en werken zich kapot daar ( lees 60 uur in de week met een loon van 30 euro in de MAAND! )

Het land heeft een hele mooie cultuur, je kunt vanuit de badplaatsen uitwijken naar Luxor of Cairo.

Bijna iedereen krijgt last van de vloek van de Farao, nogmaals een pilletje bij de apotheek en je bent er weer vanaf.

Gewapende militairen? Ze stonden idd ook voor ons hotel, nou hoe veilig gevoel wil je hebben?

En zwaar islamitisch tsja.. dat weet je als je richting Afrika gaat. Ik vond het wel apart om te zien hoe mensen zelfs op de luchthaven aan het bidden waren.

Nee.. Egypte heeft mijn hart gestolen.

Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:00

Ik heb altijd het idee dat als je naar Egypte bent geweest, je het óf een geweldig supergaaf land vind, óf dat je het echt vreselijk vind.. Je hoort niet vaak reacties tussenin.

Bij mij heeft het ook echt m'n hart gestolen, maar ik kan me goed voorstellen dat er ook mensen zijn die er absoluut niet van houden, het is toch heeel anders dan Nederland...

Ik vond de mensen juist heel vriendelijk allemaal, zolang je maar gewoon respectvol bent. Dan zijn zei dat ook. :)
Heb geen last gehad van de vloek van de farao, heb me kiplekker gevoeld daar. :) En me geen moment onveilig gevoeld!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:03

daar heb je idd wel een punt!
Ik werk nu op een reisbureau en dan is het vaak

Egypte?:
Och nee asjebliefd niet

Egypte?:
Ja geweldig land!

Geen middenweg idd :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:29

Ik vind de mensen ook ontzettend vriendelijk maar de verkopende partij wel erg lastig.
Volgens mij werken ze zelfs meer als 60 uur.

Wij hebben gepraat met de 2 bediende mannen op het strand. Die begonnen smorgens om 7 uur en stopte savonds om 2 uur. voor ze dan op bed lagen was het half 3 en half 7 er weer uit.

Dat is echt geen leven! voor zon armzalig loon.

fooi moeten ze in de pot doen.
Die 2 jongens sloofte zich zo voor ons uit. Echt super. continu drinken halen. Als we de zee uit kwamen stond het al klaar. We kregen in de gate dat als de leiding er niet bij was ze het stiekum weg konden stoppen dus gaven gewoon fooi en op die momenten wat extra's voor hun zelf!

het eerste jaar was onze kamer man echt super! elke dag kreeg ik 2 extra handoeken, hij maakte elke dag schoon echt super. Terwijl we niet van te voren fooi hadden gegeven. Hij kwam ook steeds euros wisselen bij ons :D We hebben die man 20 euro gegeven en hij was ons zo dankbaar!

Dit is m. we noemde m mister bean (de rechter is overigens mijn eigen egyptische man :D)
Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:29

Bij ons in het hotel was het personeel ook echt super behulpzaam en vriendelijk. :j Vooral met kinderen waren ze heel leuk. :) En je hoefde nog maar iets te vragen of ze hielpen je meteen. :j Heb wel eens gehoord dat in sommige hotels dat er heel anders aan toe gaat...

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:04

ik geef het personeel ook altijd zo onopmerkelijk fooi zodat ze het in hun eigen zak kunnen doen. In de 'fooienpot' kom het gewoon bij de manager terecht.

Wij hadden ook zon man op het strand die werkte zo ontzettend veel uur per dag, en dan lopen op van die oude schoenen, en zn best blijven doen.
Ik gaf die man ook elke dah fooi. Het is soms moeilijk om je medelijden niet te laten zien :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:07

Lois28 schreef:
Ik wil je vakantieplannen van Egypte niet verpesten, maar euhh ik heb er minder goede ervaringen mee. Ten eerste zijn de mensen er echt niet vriendelijk (dit begint al op de luchthaven), het land is zwaar islamitisch en straalt dat ook echt uit (levende dieren op de markt die vervolgens geslacht worden, aparte meisjesscholen, vrouwen in burka), het land is zwaar beveiligd; als je langs de weg rijdt zie je overal gewapende militairen (alsof je in oorlogsgebied rijdt). Joepie nog zin om naar Egypte te gaan?! En verder ben ik in die vakantie dood en dood ziek geworden (bevloekt door de farao), zoals driekwart van de gasten in het resort, ondanks dat het een vijfsterren resort was. Terug op de luchthaven (bij vertrek uit Egypte) heel veel mensen die ziek waren. Leuk hè! Nee ik heb dus weinig positieve dingen meegemaakt in Egypte en dit land is zeker niet voor herhaling vatbaar.

Land is inderdaad zwaar Islamitisch, maar ik heb dat zelf echt nergens gemerkt. Geen boerka's gezien. Meisjes zullen ongetwijfeld op aparte scholen verblijven, maar tijdens een weekje all-inclusive in Egypte kom je over het algemeen niet echt in een situatie dat je daar uberhaupt iets van merkt. En dan nog, als zij ze apart op scholen willen hebben, heb ik daar absoluut geen last van.
Tja dieren op een markt. Ook dat heb ik niet gezien, maar dan nog. Die dieren worden toch wel verkocht en geslacht, of ik het nou wel of niet zie. Nou vind ik altijd alles zielig, dus had ik het ongetwijfeld niet leuk gevonden om te zien, maar dat is een ander verhaal.
Gewapende militairen heb ik een enkele keer gezien bij een overgang naar een ander gebied. Niets aan de hand verder.

Tja en dat je doodziek terugkomt, dat is onwijs vervelend, maar alsnog geen reden om anderen af te raden naar dat specifieke land op vakantie te gaan.

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:44

Kijk er wordt gevraagd naar ervaringen, dus van mij uit een negatieve ervaring (hoezo topic niet goed doorgelezen) :Z . Aangezien ik op dag 3 ziek ben geworden (uiteraard medicijnen daar gehaald) en pas een week na thuiskomst in NL weer beter was, heb ik geen uitstapjes kunnen ondernemen. Het land zal ongetwijfeld hele mooie bezienswaardigheden hebben, maar door die floek van de farao heb ik die niet kunnen aanschouwen. Verder is bv Turkije ook een islamitisch land alleen daar zijn de mensen vele malen vriendelijker als in Egypte en gaat het er net even anders aan toe. Als je dan toch een zon, zee, strand vakantie wil raad ik je eerder Turkije aan. Tenzij je in Egypte natuurlijk cultuur wilt gaan snuiven of wilt duiken, want ja de zee is er wel mooi.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:24

Ik vraag me al een tijdje af of Egypte wel 'geschikt' is om bijv. in juli naar toe te gaan? is het dan niet verschrikkelijk heet?? Ik ben er nog nooit geweest maar is het niet beter geschikt om in het voor- of naseizoen te gaan? Ben benieuwd! *D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:45

Ik ben er 2 keer in april naar toe geweest en toen was het er ongeveer tussen de 25 en 30 graden. Alleen ligt het er ook erg aan waar je zit, want in Luxor kan het bijv. zo een graad of 6 warmer zijn. (stonden we daar 's ochtends vroeg om 9 uur al te zweten toen we daar een dag naar toe gingen met de excursie)

s' Avonds koelde het overigens altijd wel af en had je wel iets met lange mouwen nodig als je buiten was, maar april is ieder geval een goede periode om te gaan.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:33

Thanks voor je antwoord!
een graad of 30 is lekker, 35 ook nog wel maar bijv. 40 graden wordt me echt te veel.. We willen dit jaar eind juni/begin juli op vakantie en ben toch een beetje bang dat het in Egypte dan écht te heet zal zijn...

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:37

ik ben er in Juli geweest, stikheet!!
Konden geen excursies doen van de hitte, en alleen onder de parasol liggen.

Ben een keer in januari geweest , toen kon ik aan t strand liggen maar snachts ijskoud!

Nu ga ik eind maart dus ben benieuwd :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:08

In juli/augustus is het stikheet idd. je kunt niet in de zon dan en het is eigenlijk ook te heet om iets te doen. Maar goed, onder de parasol aan het strand met een drankje en een goed boek is ook te overleven ;)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:28

Hmm dat zie ik niet zo zitten, wil ook nog wel wat kunnen doen. Dus dan is toch het voor- of najaar een beter plan denk ik :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:34

Persoonlijk vind ik oktober de beste tijd om naar Egypte te gaan. :j
Dan is het rond de 32 graden en het water is ook nog heerlijk qua temperatuur.
In april ben ik ook geweest, maar dan is de wind nog wat fris soms (niet storend, maar in oktober vond ik het zelf lekkerder). :j

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:43

echt? Jammer :P, ik hoop echt op flink wat warmte over 4 weekjes!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:17

Als je op vakantie gaat zou ik zeker naar Egypte gaan! Geweldig land, mooie koraalriffen en de mensen zijn ook vriendelijk.
Wij gaan dit jaar weer heen. Twee jaar geleden zijn we naar Hurghada geweest, ook zeer zeker de moeite waard! Dit jaar gaan we naar een resort in Sharm el sheik. Ik zou wel All inclusive nemen op een resort en kijken naar de beoordelingen op zoover.nl. Deze beoordelingen komen aardig overeen met de werkelijkheid. Advies, neem goeie diarree remmers mee want de overgang met het weer kan soms leiden tot diarree (bij ons had de hele familie er last van) :P.

Als je benieuwd bent naar het resort waar wij heen daan dan is hier een linkje:

http://www.arke.nl/Zonvakantie/egypte/r ... esort.aspx

Niet heel erg duur, met aansluitend koraalrif :D :D en de beoordelingen lijken goed te zijn dus ben benieuwd.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:59

wat een prachtig resort!
Niet erg duur?!
My god, ik vind het een klap geld :P

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:08

bonney4evver schreef:
wat een prachtig resort!
Niet erg duur?!
My god, ik vind het een klap geld :P

Opzich is het ook wel veel geld. :o Maar als je kijkt wat je voor een goed resort betaald met goede beoordelingen kom je toch wel gauw uit op 600/700 euro ;) Dus in deze catogorie hotels is dit een niet heeel erg duur hotel. :P

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:27

Thirsa_ schreef:
Ik vraag me al een tijdje af of Egypte wel 'geschikt' is om bijv. in juli naar toe te gaan? is het dan niet verschrikkelijk heet?? Ik ben er nog nooit geweest maar is het niet beter geschikt om in het voor- of naseizoen te gaan? Ben benieuwd! *D

wij zijn eind jullie begin augustus geweest(heetste maanden) wij hebben niet last gehad van de temperatuur, het was er wel 40º, maar ik kom dan uit spanje en als het bij ons 40º is het moeilijker uit te houden, het is namelijk in egypte drooge hitte, dus valt wel mee

van de vloek van de farao heeft niemand van de groep last gehad, we waaren met meer dan 20 man, meschien komt het inderdaad door dat wij de hitte gewend zijn, want de rest waren ook spanjaarden. maar vond het een super land, wij hebben ook alleen maar vriendelijk mensen gezien, en militeren maar een keer ofzo

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:22

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:22

Ik ben ook in augustus geweest 2 keer zelfs en vond het ook prima te doen. Was 2 keer tussen de 40 en de 45 graden. Heet ja. Maar kon evengoed nog liggen bakken hoor! heerlijk op me luchtbedje in de zee dobberen! elke keer beetje zout water over me heen. Hoe bruin ik werd 8-)