curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:07

Hoi!
Zelf heb ik een jaar op Curacao gewoont en vind het best jammer te lezen dat niet iedereen even positief is over het eiland. Als toerist heb je totaal geen last van criminaliteit, de parken zijn goed beveiligd met bewakers, camera's en hekwerk.
Daarnaast kun je er erg mooi duiken, naar het strand: Grote Knip, Porto Marie, Blauwbaai. Willemstad is een erg gezellige stad waar je lekker op terrasjes kan eten en drinken. Verder kan je er prima een auto huren en zelf rijden. Ook kan je op het Spaanse water surflessen volgen. Uitgaan kan je ook genoeg, iedere avond is er wel ergens Happy Hour. Voor de avonturiers is er ook genoeg te beleven, je kunt de Christoffelberg beklimmen en het park bezichtigen.
Genoeg te doen dus, en ik mis het eiland iedere dag!!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:25

Ik ben zelf 2x naar Curacao geweest. Op mijn 4e toen mijn nichtje was geboren en vorig jaar jan/febr tijdens de carnavalperiode. Ik wilde graag nog eens terug omdat ik niet alles meer even goed kan herinderen van de eerste keer Curacao. Heb de mazzel dat de ouders van mijn tante nogsteeds daar wonen en ik gratis in een appartement kon verblijven bij hun thuis. Eigenlijk was dat echt perfect voor mij (bushalte voor de deur, 5 min van Jan Thiel en 5 min van Mambo, 15 min van Willemstad, en het fijnste een zwembad in de tuin :D voor onze dagelijkse ochtendfitness).
Ik heb het hele eiland rondgereden en zo veel mogelijk niet toeristische plekjes gezien. Maar daarbuiten natuurlijk ook veel op het strand gelegen bij Jan Thiel (heerlijk de musli met yoghurt en honing als lunch :9 ) en bij Mambo vanwege de vele happy hours, de fishmarket op zaterdag en de gezellige feestjes *\o/* . En het voordeel bij mij was dat het hele eiland echt in een megarelaxte houding was vanwege de canaval. Prachtige optochten gezien en hele mooie foto's gemaakt!
Oja, als het budget het toelaat zou ik zeker gaan zwemmen met de dolfijnen, prachtig om mee te maken!!! En de Christoffelberg is ook heel mooi, een lekkere beklimming, maar dan wel heel vroeg op pad, zodat het niet te heet is.
Ik weet zeker dat ik er nog eens heen ga!!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:47

Ik ben eind januari van dit jaar 2 weekjes op Curacao geweest en ik heb het echt enorm naar mijn zin gehad. Heb een week in een appartement (particulier) in Willemstad gezeten en een week in Marazul Dive Resort op de Westpunt.
Weet niet of het al gezegd is, maar een auto huren is op Curacao echt een must! En als ik je daarvoor een tip mag geven: Holland Car Rental in het WTC, vlakbij het Hilton Hotel nabij Willemstad. Gloedje nieuwe auto's tegen hele scherpe tarieven. Wij hadden daar een splinternieuwe Volkswagen Crossfox (soort mini SUV) gehuurd voor 45 dollar per dag (incl. verzekering e.d.). We konden de auto op onze laatste vakantiedag zonder extra kosten een paar uur langer gebruiken en daarna zijn we door de eigenaar op het vliegveld afgezet.
Wij hebben met die auto heel wat kilometers gemaakt (en dat zegt veel aangezien het eiland voor Nederlandse begrippen best klein is :D) en dus veel gezien dus als je iets wilt weten, vraag maar raak!

edit: aangezien we hier op een paardenforum zitten, ik vond het paardrijden op Curacao trouwens enorm tegenvallen. Dat was echt een minpunt! Ik ben op 2 maneges geweest, Manege SHC in Jongbloed en Rancho Alegre ik vond de paarden daar nou niet bepaald blaken van gezondheid. Die arme beesten waren stuk voor stuk broodmager. Verder is er geen mogelijkheid tot het maken van bijvoorbeeld een trektocht. Het enige wat je kunt doen is mee met een buitenrit van een uurtje. Je gaat dan mee met een groep die normaal gesproken les zou hebben.
Ik had op internet verschillende adressen en telefoonnummers verzameld van Ranches en maneges maar die bleken stuk voor stuk niet meer te bestaan, op de 2 bovengenoemde na dan...

Maar op het paardrijden na toch een hele leuke vakantie gehad!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:43

Ik ga over 9 dagen , 2weken :D

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:12

Ik vertrek op 4april! :D, ook voor 2weken!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:04

Maandag :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:38

Ik heb gister weer geboekt, ga 30 juni voor 2 weken naar Lions Dive....heb er zin an...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:39

En ik ga over 6 weekjes weer naar Lions Dive :D :D :D :D :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:44

ooh leuk, maak je fotos van de vernieuwingen?
Schijnt een nieuw groot zwembad te zijn met een poolbar...kamers schijnen verbouwd te zijn, of in ieder geval de badkamers.....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:58

Esther28 schreef:
ooh leuk, maak je fotos van de vernieuwingen?
Schijnt een nieuw groot zwembad te zijn met een poolbar...kamers schijnen verbouwd te zijn, of in ieder geval de badkamers.....

Ja klopt, er is een heel groot nieuw gedeelte waar wij waarschijnlijk inzitten, in de appartementen. Ik ben benieuwd hoe mijn vader het er gaat vinden, want hij logeert normaal in het Avila of Marriot..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:09

ok nou ben benieuwd, wij hebben een oceanview kamer.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:14

Ik ga in september voor de 3 keer 2 weken lang, vind het helemaal gelwedig :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:16

haha ik vind het ook geweldig, manlief ook...
Ben al aan aftellen, nog 16 weken....

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:17

Leuk hoor, heel veel plezier :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:29

Oeeehhwww ik zit er nu al anderhalve week.. en ik ben helemaal verliefd! Ik heb al van alles gezien, behalve de mooiste plekken (grote en kleine knip, christoffel park/berg)
Zelfs dode honden bij illigale vuilstorts. Maar het is ZOO geweldig.
Het eiland past echt helemaal bij me! en gelukkig ook nogsteeds bij mijn man ;)
Dusseh..terug in Nederland nemen we het definitive besluit. en dan weten we of we in oktober er gaan wonen ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:39

Tja, na 6 jaar er gewoond te hebben hoef ik niet meer terug :n.
Leuke tijd gehad, maar ik zit hier meer op mijn plaats !

Mijn ouders gaan echter wel weer in Juni voor 3 jaar.

Er is wel groot verschil als je als Toerist gaat of er echt gaan wonen. Helaas hebben wij ook wel is wat meegemaakt, dat is bij mij altijd goed blijven hangen helaas.. :(:) En er zit niet voor niets tralies voor je raam. Alleen lopen of fietsen zal ik je daar ook sterk af raden.

Maar goed zoals ik al zei, als Toerist zijnde zal je een leuke tijd hebben !

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:45

Toch heeft mijn man in die 13 jaar geen slechte ervaringen gehad...
En alleen lopen kan ook prima ;) ligt eraan waar ;)

(ik heb nog nergens tralies voor de ramen gezien???)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:36

Klijntjuh schreef:
Toch heeft mijn man in die 13 jaar geen slechte ervaringen gehad...
En alleen lopen kan ook prima ;) ligt eraan waar ;)

(ik heb nog nergens tralies voor de ramen gezien???)

Bijna alle Marine huizen hebben tralies daar. Zeker de laatste tijd is aangebracht.

Jij denkt er misschien anders over. Ik zeg ook niet dat het overal zo is.
Maar het heeft mij wel gevormd, en ik zeg dat ik niet meer terug hoef :n.

Je kan de laatste tijd niet vergeleken met 13 jaar terug. Toen was alles idd heel anders dan tegenwoordig.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:02

Ik ben er maar 10 dagen geweest.. Maar bijna alle huizen die ik had gezien hadden tralies voor de ramen. Ik was ook echt blij dat het huis waarin in zat het ook had.. Er werden regelmatig stenen naar binnen gegooid. Dan bieden die tralies igg wat bescherming.

Afbeelding
In dit huis verbleef ik :j

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:50

Ik heb een week in dit huis gezeten: http://www.almatropical.net/foto_gallerie_14.htm
In de wijk Cas Cora, nabij Willemstad. Zogenaamd een van de "mindere" wijken. Ik heb er niks van gemerkt moet ik zeggen. Wij zijn regelmatig 's avonds laat nog de hort op gegaan om eten te halen bij de Chinees 5 minuten verderop en nooit geen problemen gehad... Wel werd ons geadviseerd om de auto 's avonds/'s nachts binnen het hek te zetten, maar dat was het enige. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:55

Heey!

Ik zou vorige week gaan naar Curacao! Maar aangezien ik naar school moest mocht ik niet van me ouders!

Mijn duikinstructeur is aan het regelen dar hij op Curacao een duikschool over neemt! Die was dus vorige week gegaan om te regelen! En misschien als hij volgende keer weer gaat dat ik dat wel mee mag/kan! :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:39

Steffie89 schreef:
Ik ben er maar 10 dagen geweest.. Maar bijna alle huizen die ik had gezien hadden tralies voor de ramen. Ik was ook echt blij dat het huis waarin in zat het ook had.. Er werden regelmatig stenen naar binnen gegooid. Dan bieden die tralies igg wat bescherming.

Afbeelding
In dit huis verbleef ik :j

Het ziet er eerlijk gezegd ook niet echt uit als een leuk vakantiehuisje..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:54

Haha, was het ook niet ;)

Het was een studentenhuis. Ik ben daar geweest om mijn vriendinnetje op te zoeken die er een half jaar verbleef. Die woonde daar met 12 andere studenten.
Het was echt een oud krakke huis. Met allemaal ongedierte ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:17

getsie....ziet er idd niet echt appetijtelijk uit

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:31

Haha, aan de buitenkant zag het er amzalliger uit hoor ;)

Het is daar gewoon allemaal eenvoudig en ouder. Je kan dat land echt niet vergelijken met hier.
Heeft iemand van jullie soms de clip gezien van de 3J's. Sleutel tot mijn hart ofzoiets? Die clip is opgenomen toen ik er was. Zo ziet Curacao er echt uit :j