Mexico 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Re: Mexico 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:22

maar dan hoef ik ook maar 1 prik alleen hep A

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:39

Wij hebben nog nooit muggenspul meegenomen in al die keren dat we naar mexico zijn geweest. Nooit last gehad, alleen als je met een excursie wat meer de "jungle" ingaat.
Met entingen hebben wij de dtp en hep a, malaria komt in de toeristengebieden rond cancun/playa niet voor.
Het is niet verplicht, maar wij doen het gewoon voor de zekerheid.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:18

En die muggen zijn super irritant daar. Hier in NL zijn muggen echt traag en mep je ze gemakkelijk door met een krant ofzo. Daar heb je niet in de gaten dat je gestoken word en als je wilt meppen zijn die beestjes allang weg. Je word vrijwel alleen gestoken op je benen die dus goed insmeren met deet.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:22

hou op hoor over muggen haha ben daar zo panisch voor brrrr

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:47

Is iemand van jullie (die al eens in Mexico is geweest) in Xcaret geweest?

Zo ja,
- Wat kan je er precies allemaal doen?
- Is het de moeite waard?
- Heb je er foto's van? (ben ik erg benieuwd naar :Y) )
- Kan je er met dolfijnen zwemmen? (zo ja, hoeveel personen per dolfijn, kosten, tijdsduur, etc..?)

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:50

Ja Xcaret!! prachtig, het is een natuur/cultuurpark waar je veel kunt snorkelen, waar je naar shows kunt gaan...
Tis al weer een tijdje gelden maar ik vond het werkelijk waar zeker de moeite waard!!
ga hier gewoon heen met een taxi vanuit je hotel en koop een kaartje bij het park, hierdoor heb je meer vrijheid in de tijd en ben je net zo duur uit misschien nog wel goedkoper! thuis online kun je de prijzen wel opzoeken...

Jammer genoeg zijn al onze mexico foto's op cd-rom gecrashed!! dus nog een reden om nog eens heen te gaan!! we hebben er vast nog wel een paar in een album dus die zal ik wel even opzoeken....

wat betreft het zwemmen met dolfijnen: er waren zo'n 4 dolfijnen in een "bassin" die met netten in open verbinding staat met de oceaan!! De tropische vissen zwemmen tegen je benen aan terwijl je op een platvorm staat met 10 personen. Een van de dolfijnen had zelfs een jong! Die ook lekker even kwam buurten maar die je niet mocht aanraken omdat hij nog niet "getraind" was, maar dat maakte het nog specialer!!
het duurde bij ons ruim 45 minuten (misschien zelfs wel een uur!) en daarin leggen ze wat over de dolfijn uit, ga je "trucjes" met ze doen en op het einde lagen we allemaal verspreid in het water(met zwemvest natuurlijk) en zwommen de dolfijnen om je heen... de dolfijnen zochten zelf dus uit naar wie ze toezwommen...
natuurlijk worden er foto's en een dvd gemaakt en is het prijzig maar het is heel speciaal en rustgevend bijna niet uit te leggen..

this is me:
Afbeelding

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:53

oja hier van het vrijzwemmen:
Afbeelding

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:02

de site... http://www.xcaret.com
oh ik krijg alweer geheel de kriebels
Daar moeten we maar weer hard voor sparen :o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:12

Ik heb daarnet ook op de site gekeken, ziet er echt ontzettend leuk uit! :j
Wel duur, maar ik denk dat ik het er wel voor over heb! Ik zag dat je een basispakket kunt nemen, is dat de moeite waard of mis je dan heel veel dingen?

Dolfijnen zwemmen moet ik nog even uitzoeken waar het het meest goedkoop is in verhouding. Want zou het leuk vinden om met zo min mogelijk mensen tegelijk te zwemmen, maar ik vind het ook belangrijk dat die dolfijnen een goede leefomgeving hebben.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:12

Wat een onwijs gave foto trouwens, Havanna! :D
Lijkt me echt zo'n geweldige ervaring!!

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:21

dat een van die dolfijnen in gevangenschap een jong heeft gekregen en dat je daar gewoon bij in kon vond ik een erg goed teken!!
ik heb eerder al eens met dolfijnen "gezwommen" in een basis in een klein park -> zo'n 20 mensen 2 dolfijnen en veel wachten en na 30 minuten stond je weer buiten...

de ervaring hoe kort en duur het ook is : het blijft geweldig en fasinerend mooi

maar de ervaring bij xcaret was gewoon weg super! daar kan bijna niets meer tegen op

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:48

Nog een paar daagjes en ik zit al in het vliegtuig. Met de dolfijnen zwemmen heb ik niet gereserveerd. Ik vraag gewoon of het hotel dit wil reserveren, is net zo gemakkelijk, en het vervoer wordt dan meteen geregeld..

Zijn er nog andere dingetjes dan Deet en zonnebrandcreme, wat verstandig is om mee te nemen?

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:58

deet; wat ik me herinner van onze reisleidster zijn de muggen in mexico niet meer gevoelig voor deet maar kun je beter Autan meenemen (wij hadden beide)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 18:25

Ik denk dat ik tegen die tijd gewoon allemaal verschillende anti-muggen middeltjes verzamelen, dan zit er hopelijk toch wel één bij die werkt.. :+
En anders; jammer dan hoor.. Als die muggen daar niet gevaarlijk zijn, zit ik er ook niet zo mee als ik een paar keer geprikt word...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:28

mijn vriend en ik gaan 16 aug 16 dagen naar mexico

we weten alleen nog niet wel hotel

iemand ervaring met
Iberostar tucan/quetzal
en
sandos caracol beach & spa

we zitten te dubben tussen deze 2!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:09

Ik zie net dat augustis 15 regen dagen heeft.
Dat maakt mij toch wel een beetje bang.
Volgens het reisbureau kan er dan savonds af en toe een stortbuitje vallen.
Iemand ervaring met juli aug of september in mexico?

ik ben als de dood dat ik straks 4000 euro betaal en 2 weken rot weer heb

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:09

Vriendin is verlede jaar eind juli begin aug. Geweest en heeft erg veel regen gehad die baalde als ene stekker ze ging 16 dagen en heeft er 7 zon gehad

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:12

pffff dat is echt verschrikkelijk!

dan ga ik nog liever naar minder luxe egypte.
ben nog op internet aan het speuren.
Vind het erg moeilijk om iets vergelijkbaars aan dat wat we in mexico hadden gevonden ergens anders te vinden

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:12

Ja indd zei gaat dit jaar ook in april net als ons

Voor regen kan je wel in NL blijven

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:17

Ik ga in mei waarschijnlijk naar Mexico.
We doen dan eerst 9 dagen een rondreis door Yucatan en dan nog 9 dagen in een luxe all-in hotel in Playa del Carmen.
Ben nog nooit buiten europa geweest dus ben benieuwd :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:18

ja daarom.
Wij zitten vast aan of eind juni/begin juli of aug.

En ik wil dus echt niet het risico lopen slecht weer te hebben want ik ga juist voor het goede weer op vakantie!
zie het somber in.

Snap ook niet dat ze dat bij het reisbureau niet zeiden. Ik gaf aan zonnige bestemming, echt een zon/strand vakantie. En toen kwam ze met mexico

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:27

Sajnne schreef:
Ik heb meschien wat te enthousiast gedaan geboekt denk agg krijg tog wel vrij

Pff maandag gelijk gezegt tja moeilijk moeilijk dus afwachetn of ik voor niks geboekt heb hoop t niet heb al aanbetaald

Hmm, dat is ook niet zo handig om eerst te boeken en dan pas vrij te vragen.
Het lijkt me de normale gang van zaken om eerst definitief vrij te hebben en dan pas te boeken, helemaal met zo'n verre reis (kost veel geld).

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:28

Ja maar heb nu vrij dus...

Volgend jaar vraag ik het eerst vanplaats inpulsief te handellen

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:30

wat heb jij BTW een GAAF paard Pebbles :~

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:32

wendyashley schreef:
Mijn vriend en ik hebben het al vanaf afgelopen zomer over Mexico, ik heb alleen nog nooit gevlogen....ben bang voor vliegtuigen(zelfs als ik op de grond sta,of als ik op de A4 rijd) en vind het dus behoorlijk lang vliegen. Bovendien hebben wij ook ons oog laten vallen op hotel Iberostar Tucan maar die is me een partij duur in Augustus.Ik wil wel heel graag en ben bereid mijn angst te overwinnen maar zit dus nog even met de kosten omdat we in Juli ook al 2 weken naar Frankrijk gaan en dat staat al vast.

Is niet zo slim om dan gelijk naar Mexico te gaan als je bang bent voor vliegen :P
Dan zou ik eerst gewoon binnen europa gaan waar je bijv. maximaal 3 uur in het vliegtuig zit.
Straks vind je het doodeng (wat ik me niet kan voorstellen) en dan moet je nog 12 uur!!!

Edit:

Sajnne: dankjewel :D Pebbles heeft ook wel bijzondere aftekeningen + kleur. Je moet er van houden, sommige mensen vinden het maar niks :P