Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:49

Ik ga helaas niet, maar mijn ouders wel. Zelf ben ik er wel al 6keer geweest. Ik zelf vond Porec en Rovinj het leukst. We zijn ook keer naar Sibenik gegaan, maar dat ligt erg zuidelijk en bijna geen NL-ers, en veel Italianen.
aan te rijden zijn wel de Plitvic meren, deze vond ik mooier dan de KRKA watervallen.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:22

floorsil schreef:
Wij gaan met de bus.
Ga naar http://www.husk.nl klik dan op zomder 2009
en dan op bestemmingen dan zie je aan de linker kant ga direct naar en dan kies bestemming,
dan kan je kiezen voor kroatie,
je ziet dan allemaal plaatsen of streken daar kies je iets uit.een plaats en dan daar weer een huisje of appartement of hotel
dan kan je bij prijzen&aanbiedingen kiezen welk vervoer je gaat en voor hoelang en voor hoeveel personen.
Wij gaan nu met ze 7en en kiezen dan een 8 persoons appartement.
wij gaan nu ook weer bij iemand in huis. vorig jaar in sofok (hongerije) was dat erg goed bevallen, zaten toen bij een omatje in huis die voor ons wou afwassen en die was helemaal gelukkig met ons omdat zo stil en netjes waren. hopelijk bevalt het dit keer weer.
als je er nog niet uitkomt dan laat je het maar weer weten hopelijk is mijn uitleg beetje duidelijk

Oh oke dank je! Maar wat ik me dan afvraag, hoe zit het zeg maar met de reisleiding zeg maar. Je wordt dan bij wijze van spreken daar toch gewoon gedropt en aan het eind van de week weer opgehaald zeg maar?

floorsil

Re: Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:38

wij werden in hongarij samengevoegt met gogotoers en xtravel.
als eerste was het bij de bus instappen daar moest je je melden bij je bus. vervolgens kwam je aan en dan was daar ook weer een reislijder aanwezig die je alle gegevens gaf. en die je kan berijken daar. ze proberen je ook allemaal dingen aan te smeren waar je achteraf meer kwijt mee bent dan als je het zelf zou regelen. wij zouden dus niet zelf naar boedapest kunnen want dat was heel lastig,en de treinene zouden geen goede verbinding hebben, nou alles is gewoon goed gegaan. en een kroegentocht kan je zelf ook doen, wij kwamen genoeg groepen tegen die wij achterna konden lopen om zo de kroegen te verkennen.
wel zijn we mee gaan waterskieen maar toen hadden we alleen vervoer heen en neit meer terug dus dat was ook beetje appart. wel konde we hun bellen als er iets was. maar wij vonden dat we het over het algemeen zelf beter konden regelen.
dus ben benieuwd hoe het nu zal zijn.
we konden aan het eind van de week weer gewoon melden bij een bepaald punt en daar kwam de bus ons weer ophalen. (hadden toen ook weer een half uur vertraging maar oke)
als je iets wilt weten kan je ze wel gewoon berijken maar verder zou ik zo veel mogelijk zelf proberen te regelen.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:00

Ok, dus inprincipe kun je het beste alles zelf regelen? Is op zich geen probleem :) Bedankt voor je info!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:22

Ook hier plannen om naar Kroatie te gaan, met de auto en de tent. We hebben zeker de meren in gedachten en de kust, we willen vooral lekker wandelen.
Van wanneer tot wanneer is het fijn qua weer? We weten nog niet precies wanneer we gaan omdat we rekening moeten houden met collega's enzo. En zijn er verder nog paardrij-, wandel- en campingtips?
En is het uit eten gaan een beetje te doen voor vegetariers?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:03

Phant0m schreef:
ik meld me ook...

mijn vriend en ik gaan deze zomer naar porec.
Waarschijnlijk naar Hotel Zagreb.

ja hoor we hebben geboekt.. :D
het is het appartement geworden naast hotel zagreb,
maar we kunnen wel gebruik maken van de faciliteiten van het hotel :)

wij gaan van 29 juni t/m 13 juli *\o/*

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:22

Miran schreef:
Ook hier plannen om naar Kroatie te gaan, met de auto en de tent. We hebben zeker de meren in gedachten en de kust, we willen vooral lekker wandelen.
Van wanneer tot wanneer is het fijn qua weer? We weten nog niet precies wanneer we gaan omdat we rekening moeten houden met collega's enzo. En zijn er verder nog paardrij-, wandel- en campingtips?
En is het uit eten gaan een beetje te doen voor vegetariers?

Oeh, ze houden wel van vlees daar... en aan de kust van vis natuurlijk. Verwacht geen vegetarische culinaire hoogstandjes in ieder geval, al staan er meestal wel 1 of 2 vegetarische gerechten op de kaart. Gewoon goed de menukaart bestuderen voordat je een restaurant binnen stapt (ze hangen altijd wel buiten naast de deur of bij het terras).

Als je gaat wandelen bij de Plitvice: zorg dat je VROEG bent!! Het kan echt razend druk zijn en file-wandelen is niet echt leuk.... Zorg dat je ruim voor half tien in ieder geval zo'n bootje over het hoofdmeer gehad hebt en dan wandel je de eerste tijd heerlijk rustig.

Weet niet wat voor campings je zoekt, PB me anders even. Er zijn wat campingtips die ik liever niet zo direct op het internet zet, veeeel te bang dat ze dan wat te druk bezocht gaan worden ;-)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:53

Wij zijn vorig jaar naar porec geweest! Heerlijke vakantie gehad.
wij zijn ook naar plitvice geweest! Op aanraden van iemand op de camping hebben we dit op eigen vervoer gedaan. De dag voordien er heen, daar mooi nachtje overnachten, en dan 's morgens erg vroeg naar plitvice!
Dan zie je geen kip! Zodra alle georganiseerde tourbussen komen is het niet leuk wandelen meer.

Wij gaan dit jaar misschien weer, maar dan geen istrie! dat hebben we nu na 19 dagen wel gezien.

wil nu graag door naar dalmatie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:00

Goede tip over Plitvice. :) Ga ik onthouden, en dus níet via het reisbureau boeken dan... Aangezien we toch een auto willen huren kunnen we daar wel heen rijden ook.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:02

Ik meld me hier ook. Wij gaan nu voor het vijfde jaar naar Kroatie. We zeilen dan vanaf Trogier of Split naar Dubrovnik. Inmiddels al een heleboel stadjes gezien daar, maar dat blijft toch de mooiste!

Zeilen in Kroatie is echt een aanrader, je komt echt op hele onbewoonde plekken, maar ook in hele luxe havens.
Heb er dit jaar weer heel erg zin in!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:44

Nicky2, zeilen jullie zelf en dan alleen of in flottielje? Of gaan jullie mee op zo'n zeil-/motorschip? Dat laatste willen wij al heel lang een keer doen, maar op de een of andere manier is het er tot nu toe niet van gekomen. Maar we krijgen graag inside-informatie over bijvoorbeeld het eten en slapen op zo'n boot. Dus als je info hebt, dan hou ik me aanbevolen! We zijn zelf geen zeilers, dus zelfs flottieljezeilen zit er vrees ik helaas niet in. Wij moeten echt mee met iemand die weet hoe het moet ;-)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:01

Ik ga 13 juli / 23 juli naar Kroätie met 2 vriendinnen, naar Novalja :) !

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:16

mandymonica schreef:
Nicky2, zeilen jullie zelf en dan alleen of in flottielje? Of gaan jullie mee op zo'n zeil-/motorschip? Dat laatste willen wij al heel lang een keer doen, maar op de een of andere manier is het er tot nu toe niet van gekomen. Maar we krijgen graag inside-informatie over bijvoorbeeld het eten en slapen op zo'n boot. Dus als je info hebt, dan hou ik me aanbevolen! We zijn zelf geen zeilers, dus zelfs flottieljezeilen zit er vrees ik helaas niet in. Wij moeten echt mee met iemand die weet hoe het moet ;-)

Dat zou ik helaas ook niet weten.
Mijn ouders kunnen allebei prima zeilen, dus wij huren altijd daar een boot voor 2/3 weken en gaan dan zelf waar we heen willen.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:18

dubbelpost

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:52

Lang geleden hier gereageerd maar ook ik ga deze zomer naar Kroatie! Ik ga naar Porec! Erg zin in!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:34

Ik ben er ondertussen ook uit! Wij gaan ook naar Kroatie, ook naar Porec (tenminste daar heel dicht bij!). Ik heb er al heel veel zin in!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:37

En wij hebben ook geboekt :D!
19 dagen dalmatie, biograd om precies te zijn!

Kan niet wachten :D

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:43

Ik ga in de meivakantie naar Kroatie, ook vlakbij Rovinj, en ik heb er echt zoooon zin in :D:D:D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:14

Mijn ouders gaan dit jaar naar Kroatie en ik ga waarschijnlijk mee.
Ik kijk er niet echt naar uit. Toen wij twee jaar geleden in Kroatie zaten bevonden wij ons in een 'achterbuurt' en zaten met allemaal Slovenen. We zaten ook op zo'n camping waar veel mensen voor altijd een caravan hebben staan.
Mijn ouders willen een beetje rondtrekken en ik wil graag foto's maken en natuurlijk ook wel zwemmen (en snorkelen). Mijn ouders boeken nooit iets van te voren..
Iemand misschien tips voor een betere reis dit jaar?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:56

Petulan schreef:
Oja, ik ga trouwens naar Park Umag! (De camping!)

Ben ik geweest!!
maar het is nu overgenomen en een andere naam.. Hoorde dat het helemaal veranderd is. Het is mega groot, maar wel erg mooi, ook lekker aan het water enzo

komend jaar ga ik met gogo naar medulin.. Heb er echt zin in :D eindelijk weer eens op vakantie na 3 jaar

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:51

geboekt :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:46

Meld me ook even.

Vriendlief & ik hebben het plan om met de camper naar Kroatie te gaan. Ik ben er als kind wel 15x geweest (overdrijf echt niet, ouders wilden nooit ergens anders heen :D ). Tot nu toe vooral in Istrie geweest; Umag, omgeving Porec, Pula en een keer op Losinj.

Dit jaar willen we in ieder geval de Plitvice meren bezoeken en daarna kijken we wel. Hoor hele goede dingen over Krk, maar alle tips zijn welkom!!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:18

ik ook! :D
wij gaan 15 juli 3 weken op een camping.
heb even geen idee meer welke plaats :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:19

Nog even en dan is het weer zo ver :D

Wij gaan over ongeveer 6 a 7 weken :D

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:36

Wij nog 8! Ik heb er al zo'n zin in :#

Nu maar hopen dat we tegen dan de auto hebben, anders zitten we met problemen...