1 jaar naar Australie, maar wat te doen? Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: 1 jaar naar Australie, maar wat te doen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:41

Gewoon alvast een retourtixket boeken en een datum vastzetten. Als je langer of korter wilt blijven kun je gewoon de maatschappij bellen waarmee je vliegt en je ticket omzetten.
Ik heb dat zelfs in Sri lanka zo gedaan, gewoon binnen gewandelt bij het hoofdkantoor en mijn datum veranderd, geen probleem :D

En gelukkig, ik heb nooit een vriendje achter hoeven laten, ik nam ze geowon mee :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:46

Goof schreef:
Je kan daar idd een bankrekening openen. Heb ik toen ook gedaan, ik heb er alleen uiteindelijk niet heel veel gebruik van gemaakt. Veel werk gaat ook gewoon zwart en krijg je dus contant uitbetaald.

Vrouwke, wat leuk dat je man daar vandaan komt! Heb je tenminste een reden om regelmatig terug te gaan ;) waar gaan jullie vaak heen?

Het is trouwens zeker niet overal heet in januari, hangt er heel erg vanaf waar je zit.

we gaan altijd eerst naar queensland, brisbane, en dan dorpjes achteraf: biloela en zo.
de laatste week gaan wij naar victoria, timboon en zo daar wonen ook nog neven van mij man,

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:07

Dankjewel voor je antwoord, Goof :)

Fijn dat dat ticket zo makkelijk te regelen is! En dat vriendje, tsja, hij wil echt niet mee en de vriendin met wie ik ga zal het ook echt niet op prijs stellen als ik hem stiekem in mn koffer stop ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:09

Idd een open jaarticket boeken, een voorlopige datum prikken voor de terugreis en die kun je dan heel gemakkelijk wijzigen. Ik heb zelf mijn 'einddatum' uiteindelijk drie keer verzet.

Een lokale bankrekening had ik ook, ik vond het wel handig om 'geld van thuis' en 'geld van daar' gescheiden te houden. Als je legaal (lees: wit) werkt, dan wordt het geld ook gewoon op die lokale bankrekening gestort.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 02:05

Ik blijf dit topic even volgen.

Ik ga rond oktober/november 2009 naar Australia. Ik ben er in april 2007 ook geweest, maar dat was veel te kort.
Mijn plannen zijn nu zeker 10 maanden. Misschien langer, misschien niet.
Dat zien we daar wel. Ik begin bij vrienden in Brisbane, en trek dan verder. Ik heb nog geen concrete plannen, vandaar dat ik hier even blijf meelezen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:17

Bankrekening openen is idd wel handig, zeker als je gaat werken. Als werkgevers (bij 'wit' werken) geld aan je moeten overmaken, willen ze dat meestal niet naar buitenlandse rekeningen doen en daar moet je altijd extra kosten voor betalen, is mijn ervaring geweest.

Ik ben trouwens wel JALOERS op al deze Australie-plannen!!! Voor mij zit het er in 2009 helaas niet in, 2010 wordt de eerstvolgende keer |(

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:27

Barramundi, volgens mij had jij mij een half jaar geleden ofzo je site gegeven, die ik toen met veel plezier gelezen had (nog steeds niet klaar hahaha).
Ik kan ook echt niet wachten terug te gaan. Als ik vorig jaar gewoon geslaagd was had ik er nu gezeten, dat was wel een klap, een jaar langer wachten dan ik dacht. :=
Maar het ziet er naar uit dat ik dit jaar slaag en dan kan ik na het polocrosse seizoen in NL vertrekken, waarschijnlijk eerst een maand / anderhalve maand naar the UK, het polocrosse seizoen in Aus begint pas zodra het daar weer herfst wordt. :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:39

Oh ja, jij deed polocrosse, ik weet het weer :D !! Polocrosse seizoen start idd volgens mij na het polo-seizoen, dat was toen ik daar werkte eind april afgelopen.

Echt balen dat je niet geslaagd bent!! Succes in ieder geval dit jaar!!!

Ik kijk nu al uit naar voorjaar 2010!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:26

Citaat:
Ik ben trouwens wel JALOERS op al deze Australie-plannen!!! Voor mij zit het er in 2009 helaas niet in, 2010 wordt de eerstvolgende keer

Ach, jij weet in ieder geval wanneer jou volgende keer zal zijn....
Ik ben nog jaloerser, want ik heb helemaal nog geen idee |(

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:45

ik heb het beste van allemaal.... ik woon in australie :o

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:43

classic_life schreef:

Nu ben ik ook jaloers. :') Ik hoop er ooit te gaan wonen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:56

Als het land je aanspreekt: ga naar australie. Maar tijdens mijn korte backpack reisje van 6 weken door nieuw zeeland, vertelde mede backpackers mij het meeste fan van nieuw zeeland te zijn. Het is gevarieerder, vriendelijker en iets goedkoper. Maar goed, dat daar gelaten. ;)

Koop geen vaste ticket, maar een flexible ticket. Dan kun je die makkelijk omzetten. Ik weet minstens drie mensen die daar profijt van hebben gehad, en twee die er liever een hadden gehad tijdens hun reis. :)

Neem weinig mee. Echt weinig. Je sleept je alleen maar een ongeluk. En verstuur veel dingen naar huis (souvenirs, nieuwe kleren, etc)

Heimwee: ik had geen last van heimwee, zat daar wel prima. Miste alleen maar mijn paard vreselijk en had last van ontwenningsverschijnselen. Dus ik ben daar het zadel ingeklommen en kwam erachter dat dat paard niet zo fijn liep als de mijne. Was wel een mooie tocht.
Mijn vriend wilde een jaar gaan backpacken in OZ, zijn jeugddroom om in vervulling te laten gaan na zijn examens, maakte er uiteindelijk een reis van 7 maanden van (was praktischer) maar kwam uiteindelijk met vreselijke heimwee na 4 maanden thuis. Dat ik tussendoor 6 weken was in nieuw zeeland was de enige echte troost.
Hij miste mij, zijn ouders, broers, vrienden, vriendinnen, het eten, en ja, uiteindelijk zelfs de seizoenen.

Dus qua heimwee: weet goed wat je achterlaat en of je dat zo lang kunt missen. Soms is thuis gewoon net iets leuker. (Of niet, zoals bij mij)

Maar wel: een geweldige ervaring, veel geleerd en gezien.

En ga met een organisatie. Of ga met een busorganisatie :) heel handig en uiteindelijk goed geprijsd.

Veel plezier en denk er goed over na voor je het vliegtuig in stapt. Sommige dromen kunnen in duigen vallen. En anderen komen uit.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:58

Dankje Daphaan, handige tips. :)
Dat naar huis sturen van spullen is inderdaad een super goed idee, ik zat in gedachten al in de stress hoe ik dat allemaal zou moeten gaan doen. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:00

Ik heb dat ook twee keer gedaan met spullen die ik niet gebruikte maar toch niet wilde achterlaten en cadeautjes voor het thuisfront. Alles in een grote doos naar Nederland. Met zeepost is voor grotere pakketten het handigst en voordeligst, duurt wel 5-6 weken voor het aankomt maar dat maakt toch niet uit als je het niet op korte termijn nodig hebt of als je toch nog in Verweggistan zit.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:02

Ik heb zelf een mes gemaakt in NZL, en kon dat probleemloos per post naar huis sturen (ze keken alleen een beetje raar op toen mijn vriend en ik een vlijmscherp mes uit onze tassen haalden en vroegen: zou dit in een envelopje kunnen?) Geen enkele tramalant mee gehad.

Een neppluis sleutelhanger heeft me een uur gekost bij de douane van schiphol op de terugreis, ik werd behandeld als een stroper, alles werd ondersteboven gegooid. Toen bedacht ik me: had ik het maar met die messen meegestuurd....

:) succes

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:52

Nu ben ik ook jaloers. :') Ik hoop er ooit te gaan wonen.[/quote]

Is ook mijn planning :D
Is alleen niet zo eenvoudig te regelen allemaal.... En ik moet vriendlief nog wat enthousiaster krijgen, die denkt daar geen "goede" baan te kunnen krijgen (hij is nu projectleider bij een groot bedrijf).

ClassicLife: nog tips??

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:54

_Florien_ schreef:
classic_life schreef:

Nu ben ik ook jaloers. :') Ik hoop er ooit te gaan wonen.

Is ook mijn planning
Is alleen niet zo eenvoudig te regelen allemaal.... En ik moet vriendlief nog wat enthousiaster krijgen, die denkt daar geen "goede" baan te kunnen krijgen (hij is nu projectleider bij een groot bedrijf).

ClassicLife: nog tips??

PS:Sorry voor de dubbele post, kan de eerste nog weg :o

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:26

wat voor tips ben je op zoek naar ;)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:29

Het belangrijkste (voor beiden) is WERK. Heb al eens zo'n test gedaan of ik genoeg punten heb om zo het land in te mogen, daar kwam ik er 5 tekort en toen werd mij verteld door zo'n bureau dat als ik dan een baan zou hebben, ik dan wel mocht komen :D
Onze voorkeur gaat trouwens wel uit naar Perth en omgeving, als we komen. Daar zit jij toch ook??

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 03:52

ja ik zit misschien 15 min uit perth stad, ik woon in de suburb ascot bij de Renbaan Ascot. Maar het ligt eraan wat voor soort werk je zoekt, want opzich kan je best wel wat werk in perth vinden, het is op het moment de snelst groeiende stad in OZ. Ik word gesporsoord door mijn vriend dus ik heb geen puntnenplan te hoeven doen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:44

Hmm... probeer te bedenken waar je precies zit... Heb zelf (2 jaar geleden) 6 maanden in Bullsbrook gewoond, dat ligt ten noorden van Perth (langs GreatNorthernHwy), maar wel verder weg.
Wij hadden ons idd ook al laten vertellen dat de economie enzo in Perth enorm snel groeit.. We blijven zoeken!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:25

Allemaal Perth bekenden, wat leuk!

Ik heb een tijdje in Rockingham gezeten en stage gelopen in Perth!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:33

Ik ken alleen een iniminie stukje van Queensland. :') Brisbane en Warwick.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:04

Jouw tijd komt nog!!! Kun je nu vast lekker gaan plannen maken waar je allemaal naartoe wilt en wat je wilt zien!!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:18

Oooh jawel. :+: