Overlevingskamp ardennen; wat NIET vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manonx

Re: Overlevingskamp ardennen; wat NIET vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 02:13

what ik ging dat in september doen, is alweer een jaar geleden maar ik had het toen al vét koud laat staan in oktober Bloos!

wij sliepen 4 dagen onder een zeiltje en gewoon op de grond, matjes mochten wij absoluut niet meenemen alleen een slaapzak.. mygod me rug was echt kapot na die week, eigenlijk al na de 1e nacht en drest van de 3 nachten hebben we ook eigenlijk niet geslapen elkaar wakker gehouden omdat als je echt sliep je rug gewoon té pijn deed de volgende dag, dat was echt geen pretje.. sorry voor dit verhaal maar jij mag wel een matje mee, dus dat scheelt Knipoog

zorg idd goed voor wachterdichte dingen en wcpapier!
heel veel succes en sterkte!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:14

Ohja vergeten, kort broekje, sokken en een hempje aan in je slaapzak(wel mummi). Dus niet denken dat je het warmer krijgt door heel veel kleren. Zo weinig mogelijk!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:48

Je hebt PB Knipoog

Bedankt iedereen voor de tips! Lachen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:57

wcpapier? keukenpapier? Tong uitsteken
en zaklamp, dingen die je makkelijk kan eten, gasbranders om dingen te verwarmen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:37

Tips van wat je mee kunt nemen zijn al wel gegeven.
Ik wil je graag veel succes wensen!! Haha!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:23

Je kan hier nog die fleeceslaapzakbinnending ophalen Chriss Clown

Cup-a-soup kan je meenemen en noodles idd, bij de super heb je al van die bakjes waar ze inzitten, dus hoef je alleen water bij te doen en dan klaar. Je krijgt zelf fruit toch?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 12:53

Ja, fruit, water en brood krijgen we daar Tong uitsteken

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:57

Zooo, doe maar luxe. Clown

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:04

Flor schreef:
Absoluut, HETGENE wat je zekerweten mee moet nemen... Een muts. Echt, dat ding gaat je zoveel kou en ellende besparen. Liefst twee, voor als er eentje nat wordt.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Via je hoofd verlies je iets van 40% van je warmte, een muts kan dus echt heel veel schelen. Ik zou zo min mogelijk verschillende soorten kleren meenemen en zoveel mogelijk aantrekken. Ga er maar vanuit dat alles vochtig wordt en niks droogt, dat is ontzettend zwaar voor op je rug dus zorg voor een goede regenjas (die dus ook niet gaat 'zweten' aan de binnenkant, want dan wordt alsnog alles nat) en hou de rest van je kleren droog op je lichaam. Waterdichte handschoenen zijn ook fijn (van die ski-dingen). Voor de rest, succes! En laat even weten hoe het was Tong uitsteken

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:13

Mocht je verdwalen in het bos Chrissie...
Aan bomen kan je zien wat het Noorden is: Waar mos of andere kleur aanslag zit op de boom zit, is het Noorden. Ja

Belangrijkste is GOEDE hoge waterdichte bergschoenen zonder kunststof voering. (vol-leder en je enkels geheel beschermd)
Neem veel reserve sokken mee. ALS je iets mankeert aan je voeten is dat echt drama en kom je geen pas verder.

Goede kwaliteits handschoentjes. Katoenen handschoenen drogen heel slecht en zitten echt niet lekker (koud) als ze nat zijn.

Zwitsers zakmes (met schaartje, vijltje, pincet, etc eraan)

Pakje papieren zakdoekjes. Vergeet niet dat je ALS je een boodschap moet doen je in ieder geval je kont kan afvegen. En ook handig als je in een berghutje gaat pauzeren, je met deze doekjes de wc bril kan schoonmaken door ze eerst nat te maken.

Chocolade of muesli reep, 1 per dag meenemen.

Minitube betadine zalf. Een paar pleisters. 2 lange veters.

Leuk! Ben je er klaar voor Chrissie Duivel Whoosh!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:22

Vooral die blaarpleisters niet vergeten hoor! Een vriendin van mij heeft vorig jaar twee dagen in de Ardennen moeten survivalen en ze had op elke voet een stuk of 6 blaren Bloos!
Het duurde geloof ik wel twee weken voor ze weer een beetje normaal kon lopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:29

Áltijd een zakmes meenemen. Altijd.
Verder, lucifers / aansteker, tampons, blarenpleisters, babydoekjes, desinfecterende gel, warme dikke kleding en goede schoenen, voorverpakt eten wat goed vult en een slaapzak. De pil niet vergeten als je die slikt is ook een handige. Knipoog

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 13:34

Dat is een handige downhill, dat ga ik onthouden van die bomen Lachen
Heb iid van die echte bergschoenen, me vader vond dat die goed moesten zijn dus die hebben we nieuw gekocht en heb ik ook al ingelopen. en zijn ook waterdicht Lachen

Dat worden dus ook veel chocoladerepen Haha!
Heb iid ook al 2 pakken pleisters + blarenpleisters gekocht, en vaseline voor op me lippen.
Ook al zeep waarbij je geen water hoeft te gebruiken, en wind/waterdichte lucifers.

Weet iemand een winkel waar je een goed zakmes of van die inklapbare messen kan kopen? Karwei misschien?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:39

Een kampeerwinkel? Outdoorzaak?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:56

Chrissie_ schreef:
Dat is een handige downhill, dat ga ik onthouden van die bomen Lachen
Heb iid van die echte bergschoenen, me vader vond dat die goed moesten zijn dus die hebben we nieuw gekocht en heb ik ook al ingelopen. en zijn ook waterdicht Lachen

Dat worden dus ook veel chocoladerepen Haha!
Heb iid ook al 2 pakken pleisters + blarenpleisters gekocht, en vaseline voor op me lippen.
Ook al zeep waarbij je geen water hoeft te gebruiken, en wind/waterdichte lucifers.

Weet iemand een winkel waar je een goed zakmes of van die inklapbare messen kan kopen? Karwei misschien?

In een dump-shop (legerkleding)
Of campeerwinkel kan je een Zwitsers zakmes kopen. Ik heb een hele dikke met zelfs een tandenstokertje (erg handig met vlees tussen je kiezen)
Kurkentrekkertje zit erin (had ik toen niet nodig) Clown
Schroevendraaier-stuk, nagelvijltje, pincetje, en 3 verschillende messen (lange, middel en korte met een scherpe punt)

Teveel spullen zou ik niet meenemen. Je bent natuurlijk blij dat je ALLES niet vergeten bent en mee hebt, maar je moet het ook allemaal ZELF dragen.
Koop dus veel in miniatuur. Zoals tandpasta, geen electrische tandenborstel maar zo'n gewone. Zeep in klein verpakking. EEn klein echt SCHERP schaartje. Het liefst pleisters die klaar voor direct gebruik zijn. Vaseline is goed plan maar ga je dan die hele pot meenemen voor die paar dagen?
1 rolletje SNEL-verband.

--Verpakkingen-- allemaal niet meenemen maar alleen de inhoud. Mueslirepen zitten bijvoorbeeld in een doosje. Doosje hoeft dus niet mee.

Wat geen slecht idee is maar wat ik wel vergeten ben op te schrijven voor je:
Een Zippo aansteker. Dan de "echte" meenemen (die kunnen niet lekken) Heeft iemand die te leen voor je? Anders echt kopen!
Vulling voor je Zippo aansteker (benzine miniflesje)
Dit is handig voor een vuur te maken maar ook om je Zippo te vullen.
Zippo is ook gewoon handig als het stormt, hij blijft branden bij harde wind. Dient ook als mini-lampje voor even die gevallen tampon in het donker te zoeken Tong uitsteken Huilen van het lachen ROFL

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 14:59

Hmm weet zo niet iemand die een zippo heeft.
Heb net ook al een zakmes gekocht bij de bouwmarkt hier, een zwitserse met oa een zaag *LOL*
En geen pot vaseline maar zo'n lipstickding Lachen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:18

Meestal liepen mannen / jongens met een Zippo. Er was een tijd dat ze echt een RAGE waren.
Ooms? Neven? Klasgenoten? Broer van vriendin, Vader van een vriendin?
Gewoon allemaal mailen. En anders zelf 1 kopen.
Neem dan ook reserve vuursteentjes voor Zippo's mee, dat is ook wel handig besef ik mij nu........ hihihi

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:21

Ik zat in je profiel te kijken, ik dacht al je naam kwam zo bekend voor. Lachen Maar jij bent natuurlijk van ALO groningen.

Met SM&O in Amsterdam hoefde we maar één nachtje te bivakkeren in de Ardennen. Wij hadden zeg maar een Outdoor week. Weet niet wat de ALO gaat doen. Hoop trouwens niet dat je een matje daar krijgt, want die liggen echt verrot! Zou iig de stenen overal onder vandaan halen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:22

Downhill schreef:
Dient ook als mini-lampje voor even die gevallen tampon in het donker te zoeken Tong uitsteken Huilen van het lachen ROFL

*ziet prompt een beeld voor zich van een tampontouwtje dat vlam vat en tampon die als een raket door de bossen sjeest* Tong uitsteken

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:46

Mas schreef:
Downhill schreef:
Dient ook als mini-lampje voor even die gevallen tampon in het donker te zoeken Tong uitsteken Huilen van het lachen ROFL

*ziet prompt een beeld voor zich van een tampontouwtje dat vlam vat en tampon die als een raket door de bossen sjeest* Tong uitsteken

We moeten er maar vanuit gaan dat de tampon die gevallen is nog in verpakking zit.
Want anders zou ik echt geen moeite doen om hem in het donker op te zoeken met mijn Zippo Sigaar

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:54

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:00

Een hoofdlamp! Stuk handiger dan een zaklamp en neemt ook minder ruimte in.
Speciale lucifers meenemen die het ook doen als ze nat zijn Lachen Zijn met wax geloof ik... zijn wel bij de outdoorwinkel te verkrijgen.
Verfrissingsdoekjes en wat echt fijn is: van die speciale intiemdoekjes voor je onderkant Knipoog Voel je je direct een stuk frisser!

Een goed zakmes mee, niet zo'n goedkope met 101 functies want daar red je het niet mee; is echt waardeloos.
Gewoon een degelijk zwitsers zakmes!

Goede wandelschoenen zijn een must, ze moeten wel van leer zijn anders krijg je mega zweetvoeten en krijg je koude voeten en blaren Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind primitief kamperen altijd wel leuk Lachen Ben een echte scout hahaha Haha!

Let wel op als je in de bosjes gaat zitten plassen.... ik ben vaak genoeg op een brandnetel of distel terechtgekomen Ach gut

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:46

LZP -> BI

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:18

o neee!!! Ik zag ardennen staan. Ik ben ook dit jaar met school naar de ardennen gegaan, maar dan gewoon op een camping. Maar ik was heel saai!! We deden allemaal van die survivaldingen (weet niet hoe je het schrijft Tong uitsteken ) en we hadden honger!! En niemand wil ooit meer naar dat kamp. En omdat het dus gewoon op een camping was, moesten we om 9 a 10 uur stil zijn, maar dat waren we dus niet. We waren met ongeveer 100 a 120 leerlingen en leraren. Dus om die allemaal stil te krijgen?! Maar we bleven er 3 dagen, en 2 nachten, de tweede nacht moesten we stil zijn anders moesten we de hele week 1 uur nablijven. De vorige nacht waren we de hele nacht wakker Tong uitsteken . Maar ik ga er nooit meer heen. We moesten ook zelf eten koken, de eerste dag de meisje, dat viel nog mee, maar de tweede dag de jongens en dat was echt niet te eten!! Bloos

Nu een lijstje wat je hebt beste mee kan nemen:
- heel veel kleding, dat zei onze leraren ook, het regent daar veel, en we gingen ook kanoen dus we werden nat.
- neem ook wat warms mee, want s'nachts koelt het af.
- zaklamp ook heel handig (ik was hem namelijk vergeten en deed het met mijn lichtje van mijn mobiel) ( ik had mijn mobiel ook mee om mijn vader elke dag te bellen om te vragen hoe het met de pony's ging Tong uitsteken )
- eigen bord, bestek en beker
- neem ook een reserve paar schoenen mee

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:09

Manonx schreef:
what ik ging dat in september doen, is alweer een jaar geleden maar ik had het toen al vét koud laat staan in oktober Bloos!

Ondertussen is het nu ook alweer november Tong uitsteken

Dit is het eten wat ik tot nu toe heb Clown
4 x 2 verpaktehamburgers
Bifiworstjes 2 verpakkingen dus 8 stuks
Granenbiscuits 6 x2 stuks
3x noodles
4 kruidenkoeken
4 chocoladerepen
pak pannekoeken
8 cholademelkpoederzakjes
en 6 cup a soup zakjes

Ik ga daar wel heel ongezond eten Nagelbijten / Gniffelen