waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: waar zullen we heengaan en ervaringen Ryanair?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:08

Ja is volgens mij ook zo Shanna Mijn ouders en schoonouders reizen regelmatig met RyanAir en die hoorde ik ook al klagen dat ze tegenwoordig echt voor alles toeslagen en kosten verzinnen.
Ik heb nooit eerder ermee gevlogen, dus kan het niet zo goed vergelijken Knipoog Het viel me alleen wel tegen zo tijdens het boeken Nagelbijten / Gniffelen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:12

Ze lijken nu lagere basisprijzen te hebben, maar meer dingen los erbij te stoppen. Mij maakt het niet zoveel uit, het komt toch soms nog wel goedkoper uit.

Vliegen vanaf Brussel is zoveel goedkoper, omdat de belastingen daar een stuk lager zijn. Het is dus ook wel logisch dat RyanAir dan daar vandaan goedkoper is, dat ligt niet aan hen (15,39 naar Rome momenteel, incl. tax). Je kunt er trouwens tegenwoordig wel makkelijker komen dan eerst, omdat er nu een station in Charleroi is (hangt natuurlijk wel af van de tijd waarop je vliegt, maar dat is in Eindhoven ook).

Wel raar dat die creditcard toeslag nu per reis is en niet meer per betaling, aangezien je tenslotte toch in één keer het bedrag betaalt. Wel een tip voor volgende keer: als je toch al die reizen los moet boeken en maar één koffer meeneemt, kun je beter alles los boeken en de andere passagier online laten inchecken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:19

Je wordt er idd steeds handiger in als je vaker dat soort goedkope vluchten boekt. Haha!

Ik heb overigens nog nooit meer dan 80 euro incl. betaald voor een retourtje Londen. Het blijft ook een sport om daar onder te blijven, ook nu met de vliegtax. 't Is me weer gelukt: 53 euro totaal, heen met Ryanair, terug met Easyjet. Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:33

Ja Weeze was ook stuk goedkoper dan Eindhoven. Alleen vreselijk verrote vluchttijden........ En zo lekker onhandig bereikbaar...... Met OV is weer stuk duurder. In NL lekker gratis. Dus ach, dat spaar ik ook weer uit (maar dat zie je niet zo 123 op je totaal bedrag Knipoog)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:35

Nimue schreef:
Wel raar dat die creditcard toeslag nu per reis is en niet meer per betaling, aangezien je tenslotte toch in één keer het bedrag betaalt. Wel een tip voor volgende keer: als je toch al die reizen los moet boeken en maar één koffer meeneemt, kun je beter alles los boeken en de andere passagier online laten inchecken.

Jep dat doen wij volgende keer ook.........
Jammer dat we dat met boeken niet wisten.

Aan de andere kant schoot de vluchtprijs na onze boeking opeens omhoog.........ook erg apart. Had dat niet willen hebben tijdens het boeken van bijv. de 2e persoon Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:53

Ze zeggen zelf dat je het goedkoopste kunt boeken als je ongeveer 2 weken van tevoren bent. Ik ga meestal een maand of 2 van tevoren de site in de gaten houden, dan komt er vaak nog wel een aanbieding langs of zakt de prijs nog een keer. Het is wel zaak om regelmatig te kijken, het verandert soms heel vaak en het is een beetje een loterij - het kan zomaar goedkoper worden nadat je hebt geboekt, maar ook veel duurder.

Maar ik vind het dan ook altijd wel een sport om toch die ene leuke aanbieding eruit te plukken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:01

Ja dat staat idd op de site........... dus wij hebben eerst rond die tijd gezocht, maar al die tickets waren mega-duur........... Dus dan maar in december. Dat zat allemaal tussen de 0 en 20 euro.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:16

Die toeslagen en kosten vallen wel mee vind ik, je moet gewoon even goed kijken want ze hebben sommige dingen al standaard aangevinkt. Zoals reisverzekering (is bij Easyjet iig het geval, bij Ryanair hebben ze ook wat dingen aangevinkt al maar weet niet wat). Ik heb er maandag en vrijdag mee gevlogen beviel me goed.
Alleen dat muziekje bij het instappen. Huilen van het lachen ROFL

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:24

Van dat muziekje (wat ik niet gehoord heb hoor) hebben ze nu ook een single, zag ik ze vol trots in het vliegtuig aankondigen op vreselijk lelijke posters. Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:24