Blond naar Egypte, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:44

Ik heb de verhalen ook over italië gehoord, maar wat een onzin. Ik heb er 3 jaar gewoond en mijn beste vriendin en haar moeder waren zo blond als blond maar zijn kan (scandinavisch) en met hun is nóóit iets gebeurd. Mensen beelden zich die dingen gewoon in, daarnaast begrijpen ze de cultuur van anderen niet.
Ga heen waar je gaan wil, er zal je echt niets gebeuren hoor, niet meer dan met ieder ander (buitenlands) meisje in elk geval..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:45

Ik ben ook naar Egypte geweest, blond. En die kerels daar kijken inderdaad heeel erg. Maar wij zaten in een resort waar alles dik bewaakt werd enzo dus ik heb verder geen problemen gehad. Maar ik mocht daar ook absoluut niet alleen over straat lopen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:45

Haha ik moet er wel om lachen iig Haha! Ben blonder dan blond, maar dat een reisbureau het je zelf gaat afraden vind ik wel heel erg ver gaan
In Griekenland/Italië/Turkije waren ze ook errug te spreken over mijn blonde haar... Clown
Ik geef er allemaal niet zo veel om, gewoon niet druk over maken Knipoog

Enne haar donkerder verven, komop zeg Nagelbijten / Gniffelen

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:00

No way dat ik mijn haar ga verven voor een vakantie! Zolang ze maar niet handtastelijk worden vind ik het prima.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:01

Petje op kan heel effectief zijn en iets minder drastisch. Knipoog

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:11

wat een dikke onzin zeg!!!
Ik kom al jaren in egypte en dit is dus echt niet waar he!!
kijk in alle landen zijn mannen die na je gluuren maar in egypte is dat helemaal niet zo giga erg,
daarbij zijn er meer christenen in egypte dan moslims...en christenen hebben echt veel respect daar...
En niet alleen over straat lopen? hahaha jullie maken jezelf gek hoor want valt allemaal heel erg mee...als je zelf niet zon arogant gedraagt is er ook niks aan dr hand...hoe meer humor hoe beter! gaan ze je ineens heel anders bekijken hoor..,
Ik ken wel meiden die er last van hebben ,maargoed moet je ook kijken hoe die meiden zich gedragen ..top les liggen ,in stringetjes voorbij lopen..korte rokjes aan..ja dan vraag je dr toch ook om om bekeken te worden...als jij je gewoon aan de gedrags regels houd is er helemaal niks aan de hand!
fijne vakantie,

en dat opdringerige van kom na mijn winkel en jij bent mn eerste klant als je daar wat lacherig over doet en beschaafd blijft laten ze je gewoon met rust ..de meeste willen alleen maar kletsen en thee drinken,
het is zelfs jammer als je daar loopt met zon gevoel, de mensen en ook de heren zijn ontzettend gastvrij en gezellig en als je wat mensen leert kennen ...krijg je ineens overal korting..
En wist je wel dat egyptenaren dol zijn op nederlanders juist omdat ze zo open en sociaal zijn

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:27

Grappig wel dit topic... mensen die lastig gevallen worden, niet alleen meer over straat durven,... Komaan, wat spook je dan allemaal al uit als het zover al komt? Een beetje inzicht in andere culturen, en alles met een dikke korrel zout en wat humor bekijken kan je al heel ver brengen.

Zowel in Italië als in Turkije heb ik totaal geen probleem gehad met het 'blond-zijn'. Ja, je wordt misschien eens wat langer aangekeken, en ja, af en toe komt er eens iemand om te vertellen hoe mooi ze je haar wel vinden (én de blauwe ogen natuurlijk). Leuk toch, zo van die complimentjes? In Roemenië verbleven we in een klein dorpje, waar ze volgens mij nog nooit buitenlanders gezien hadden, we werden daar aangegaapt alsof we aapjes in een kooi waren. Ik geloof dat ik twee huwelijksaanzoeken heb gehad, en heel regelmatig vroeg wel iemand "are you married?". Maar als je dat gewoon met een lach afwimpelt en verder vriendelijk blijft en een toffe babbel doet is er nooit een probleem... Geen enkele moment heb ik daar schrik gehad om alleen over straat te gaan. En als er uiteindelijk toch één iemand (door bv zattigheid) vervelend begint te doen, gewoon eventjes je keel openzetten... Want ook in die landen aanvaarden ze niet zomaar dat iemand een vrouw bepotelt of lastig valt.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:34

Ik ben al 3keer naar Egypte geweest waaronder 2jaar in een bedoeïns dorp dus met de lokale bevolking en eerlijk gezegd heb ik met mijn blonde haren geen last gehad!!
ja die verkopers die wat opdringen maar dat is enkel in de toeristische dorpjes...(toen ik mijn 3de keer in Hurghada zat)
Let gewoon op je spullen, hou alles veilig weggestopt en negeer die lastpotten maar...
Blijf bij de groep als je op uitstap gaat, luister naar de begeleiders... en laat je zeker niet omkopen é!

Het zal er niet erger aan toe gaan dan in een ander land, geloof me maar!
Egypte is mijn favo land!
Je leest de andere reacties dus het is wel duidelijk dat je daar met een gerust hartje mag naartoe gaan...
Sta nu ook de mannen niet uit te dagen é Bloos

Succes en prettige vakantie!! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:07

foetsie schreef:
Misschien kun je het probleem op lossen door je haar te verfen? Clown
Tegenwoordig heb je haarverf die met een paar wasbeurten al weer vervagen. Knipoog

Als je je haar blond geverfd hebt, is het niet zo handig om thuis te gaan rommelen met dat soort middeltjes. Sta dan niet raar te kijken als het groen wordt ofzo. Clown Haha!
Ik denk dat je dan ook wel heel erg bekeken wordt, hoor, tot in NL aan toe. ROFL

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 17:08

lique schreef:
kijk in alle landen zijn mannen die na je gluuren maar in egypte is dat helemaal niet zo giga erg,
daarbij zijn er meer christenen in egypte dan moslims...en christenen hebben echt veel respect daar...
En niet alleen over straat lopen? hahaha jullie maken jezelf gek hoor want valt allemaal heel erg mee...als je zelf niet zon arogant gedraagt is er ook niks aan dr hand...hoe meer humor hoe beter! gaan ze je ineens heel anders bekijken hoor..,
Ik ken wel meiden die er last van hebben ,maargoed moet je ook kijken hoe die meiden zich gedragen ..top les liggen ,in stringetjes voorbij lopen..korte rokjes aan..ja dan vraag je dr toch ook om om bekeken te worden...als jij je gewoon aan de gedrags regels houd is er helemaal niks aan de hand!
fijne vakantie,

en dat opdringerige van kom na mijn winkel en jij bent mn eerste klant als je daar wat lacherig over doet en beschaafd blijft laten ze je gewoon met rust ..de meeste willen alleen maar kletsen en thee drinken,
het is zelfs jammer als je daar loopt met zon gevoel, de mensen en ook de heren zijn ontzettend gastvrij en gezellig en als je wat mensen leert kennen ...krijg je ineens overal korting..
En wist je wel dat egyptenaren dol zijn op nederlanders juist omdat ze zo open en sociaal zijn

Dit vind ik dan weer jammer. Echt een zwart witte reactie.

2 vriendinnen van mij gingen samen met hun vriendjes naar Egypte dit voorjaar. Hun waren gezellig als stelletjes daar, buiten flirten en kijken etc weinig last van.
De mannen gingen op een gegeven moment op een duiktrip, daar zat ook een overnachting bij.. Die Egyptenaren waren daar snel van op de hoogte en die nacht hebben ze allemaal op de deur geklopt en zelfs via het balkon probeerde ze de kamer in te komen!
Dit zijn absoluut geen arrogante meiden, gewoon leuke blonde meiden, absoluut geen attitude. Zomerjurkjes moeten toch ook gewoon kunnen?

Het was helemaal niet mijn bedoeling om een discussie op te roepen, wil alleen weten wie waar geweest is.. En waar ik heen kan gaan zonder lastig gevallen te worden.. Ga voor mijn rust.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:13

Waar ga je naartoe???
ik ben 2 keer in Nuweiba geweest en één keer in Hurghada...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:15

Linda, misschien ligt het er aan of je ook een hele mooie blonde meid bent of niet. Knipoog Vork Haha!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:30

Nou haha ik heb dus een dikke kont en blond haar en ja wordt in dit soort landen soms lettelijk aanbeden !! Ook wel eens leuk, in nederland is een dikke kont hebben een soort taboe Haha!
Ik heb er geen problemen mee, kleed me meestal wel netjes als ik het dorp in ga dus geen blote schouders of korte rokjes.
In het hotel maak ik meestal meteen een praatje met het personeel, vraag ook altijd waar ze vandaan komen en wie ze zijn. Ik behandel ze met respect en dit heeft meestal tot gevolg dat ze me met rust laten en ik een leuke vakantie heb. Enige wat ooit mis is gegaan was op het vliegveld van Sharm el Sheikh die douane beamte viel van zijn stoel toen ik door dat poortje heen moest en vergat spontaan dat hij mensen hun tassen moest controleren. Die werd ook lastig, ging mijn man kamelen enzo bieden. ik heb hem vriendelijk verzocht op te houden omdat ik anders zijn meerdere zou informeren en toen was het meteen klaar.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:32

stel je niet zo aan zeg .. ik ben 3 jaar lang in de kerstvakantie daar op vakantie geweest .. behalve wat meer aandacht dat je krijgt van de mannen is er daar niets aan de hand .. Het zijn hardstikke aardige en beleefde mensen daar en eigenlijk zou ik bijna willen zeggen dat je meer kan vrezen voor de Nederlandse man dan voor een plaatselijke Egyptenaar ..
hoe opgeblazen sommige verhalen wel niet hier worden neergezet is echt lachwekkend Huilen van het lachen

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:07

LindaV schreef:
lique schreef:
fijne vakantie,

Dit vind ik dan weer jammer. Echt een zwart witte reactie.

2 vriendinnen van mij gingen samen met hun vriendjes naar Egypte dit voorjaar. Hun waren gezellig als stelletjes daar, buiten flirten en kijken etc weinig last van.
De mannen gingen op een gegeven moment op een duiktrip, daar zat ook een overnachting bij.. Die Egyptenaren waren daar snel van op de hoogte en die nacht hebben ze allemaal op de deur geklopt en zelfs via het balkon probeerde ze de kamer in te komen!
Dit zijn absoluut geen arrogante meiden, gewoon leuke blonde meiden, absoluut geen attitude. Zomerjurkjes moeten toch ook gewoon kunnen?

Het was helemaal niet mijn bedoeling om een discussie op te roepen, wil alleen weten wie waar geweest is.. En waar ik heen kan gaan zonder lastig gevallen te worden.. Ga voor mijn rust.

een zwart/witte reactie hahaha tuurlijk hoor!
In elk land kijken mannen naar vrouwen, en in elk land gebeuren situaties..
Maar om nou te zeggen dat je als blondine geen rust krijgt in egypte is gewoon onzin..
Zo krijgen een heleboel mensen een vreemd beeld van dat land..
Maar als je idd voor de rust wilt gaan en de massa tourisme wilt vermijden kun je het beste na el gouna gaan! dat is net klein venetie.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 19:25

Kijk, ik ben blanco. Heb geen mening, want ben er nooit geweest. Hoor evenveel positieve als negatieve geluiden. Maar als het echt zo negatief is, vind ik dat sonde van mijn tijd! Gelukkig hoor ik hier ook een hoop positieve dingen..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:27

Echt geen last van gehad... zowel ik niet, als mijn blonde vriendin niet... we zaten in Hurghada en Sharm el Sheik en gewoon kunnen winkelen en lopen daar... zonder gezeik...

Gewoon nix van aantrekken... als ze fluiten... Nergens op ingaan
hebben wij ook gedaan... en werden lekker met rust gelaten...
Of we waren gewoon lelijk... hahahah Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:33

ik ben zelf rood, maar je moet zowie zo met 1 of meerdere jongens over straat gaan die je goed kent, of met een grotere groep met jongens er ook bij..
ze zijn zeer associaal waat betreft het omgaan met toeristen.

als je met je zus wilt gaan dan is het beste om of in je hotel te blijven of op de een of andere manier toch 1 of 2 jongens mee zien te krijgen.
anders is het echt gevaarlijk. vooral in hurghada en Luxor vond ik de egyptenaren zeer direct

ze nemen je niet mee ofzo, maar ze kunnen je wel heel erg intimideren dat je er gewoon echt bang van wordt. wij waren met een groep van 14 man ong. en werden ook heel veel lastig gevallen

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:40

Mijn vriend reist over de hele wereld. Zo is hij dus ook in Egypte geweest.
Hij gaat hier nooit meer heen!! Hij heeft hele rare ervaringen. Ze hebben hem in een taxt geprobeerd te beroven. Hij is toen in de midle of nowhere uit gestapt en weg gerent.
Hij is nog nooit zo negatief geweest over land als bij Egypte. Di had ik echter niet verwacht want het is toch immers ook een vakantie land.
Ik denk als je op je resort blijft dat het dan wel goed gaat, een collega van mij doet dat ook, maar laat je zeker niet door een taxi ergens heen brengen!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:51

Ik ben in Caïro en Luxor geweest, als blondine met een groepsreis mee, en binnen die groepsreis was ik alleen met mijn tante. Wij konden ook wel gewoon als twee vrouwen over straat lopen. Verkopers zijn vaak heel erg opdringerig, maar als je je er niets vanaan trekt heb je er minder last van, dus vooral niet aankijken en reageren. Ze roepen wel vanalles naar je (dat ze met je willen trouwen voor zoveel kamelen etc.). Maar ik voelde me er zeker niet onveilig, ze hebben mij ook niet één keer aangeraakt, wat ik toch wel erg prettig vond, want dat zou de situatie wel veranderen. Ze weten ook gewoon niet beter daar, iedereen roept en schreeuwt, dat is er denk ik ook niet snel uit te krijgen Tong uitsteken .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:52

een vriendin van mijn moeder is geweest met haar man, en ze zien je daar soms als goederen, ruilen voor 20 kamelen en een schilderij Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:55

Ik ben naar Turkije en Egypte geweest en denk dat Egypte iets heftiger qua aanbidden van blond haar (ja ze vragen je spontaan ten huwelijk) maar ze hebben bij mij (toen 16) en mn zusje (toen 14) nooit hele gekke dingen gedaan. Ja je wordt elke winkel ingesleurd om thee te drinken, verkoopt op je markt je zusje voor wat arabieren en een privejet, wordt elke hoek ten huwelijk gevraagd maar ik zou er zo weer heengaan. Ik vind het volk daar leuker dan in Turkije
Voor zover ik weet zou Tunesie veel erger moeten zijn voor blonde meisjes/vrouwen.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:56

Eeen wat is er mis met blonde vrouwen in Egypte of doe ik nou blond??? Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:58

Dat kennen ze daar niet en dan gaan ze aan je haar voelen enzo Huilen van het lachen In dat soort landen zijn al die mannen into blond

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:02

En wat vinden ze van rood haar dan Vork