Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Nouja naar een Skishop Nieuwegein of MK Skiservice zou ik zo binnengaan. Daar zitten (internationaal) gecertificeerde fitters. Die overigens ook altijd aanbevelen er in NL een aantal keer al mee te gaan skiën.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Celiien schreef:
Mwah, als het bij Duijvestein is aangemeten, verbaasd het mij niks. Hebben mij 2 jaar geleden 1.5 maat te groot verkocht, maar wel te smal voor mijn benen, mijn familielid hebben ze vorig jaar een schoen verkocht (in de outlet) die en niet paste, maar, volgens oostenrijks mannetje, ook nog eens vrolijk al uit 2015 kwam en niet eens meer verkocht mag worden. Die is vorig jaar dus als nieuw verkocht uit de outlet :+
Nogmaals, koop schoenen in oostenrijk. Wat een prutsers hier!

Nou ja precies daar!! Ja pijn hoort erbij werd me altijd gezegd. Dus altijd gedacht niet piepen, maar na een keer leenschoenen in lapland en 0 last dacht ik nu ook, toch maar is proberen. Zeiden ze hier dus ook schandalig dat ze dit je verkocht hebben.

Ik heb echt al 2 heerlijke skidagen nu. Ja ook dit knelt af en toe een beetje of zware benen, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Mooi deze schoenen hier kopen ofzo haha, zijn atomics en zitten goed en heb er veel grip mee en geen angst.

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Unwritten schreef:
Nouja naar een Skishop Nieuwegein of MK Skiservice zou ik zo binnengaan. Daar zitten (internationaal) gecertificeerde fitters. Die overigens ook altijd aanbevelen er in NL een aantal keer al mee te gaan skiën.

Ja, bij Duijvestein zouden ze ook gecertificeerd moeten zitten :+ Nee hoor, mij niet gezien.

In oostenrijk nieuwe schoenen gekocht afgelopen week; eerst een dag te huur gehad, toen aangeschaft (huurprijs in mindering), en al kwam ik 10x per dag binnen omat er iets niet goed zat, ze hielpen mij.
SKischoenen hoeven tegenwoordig geen pijn meer te doen namelijk. En alles (ook de zooltjes etc) zat gewoon bij de prijs in.

Gelijk een vraag, zijn het atomics met dat nieuwe boa systeem? ik ben er erg benieuwd naar. Ik heb nu zelf de Nordica HF, dus die hebben ook maar 2 sluitingen en dat is echt hemels, dus vraag mij af hoe dat is.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:21

Jester_ schreef:
Celiien schreef:
Mwah, als het bij Duijvestein is aangemeten, verbaasd het mij niks. Hebben mij 2 jaar geleden 1.5 maat te groot verkocht, maar wel te smal voor mijn benen, mijn familielid hebben ze vorig jaar een schoen verkocht (in de outlet) die en niet paste, maar, volgens oostenrijks mannetje, ook nog eens vrolijk al uit 2015 kwam en niet eens meer verkocht mag worden. Die is vorig jaar dus als nieuw verkocht uit de outlet :+
Nogmaals, koop schoenen in oostenrijk. Wat een prutsers hier!

Nou ja precies daar!! Ja pijn hoort erbij werd me altijd gezegd. Dus altijd gedacht niet piepen, maar na een keer leenschoenen in lapland en 0 last dacht ik nu ook, toch maar is proberen. Zeiden ze hier dus ook schandalig dat ze dit je verkocht hebben.

Ik heb echt al 2 heerlijke skidagen nu. Ja ook dit knelt af en toe een beetje of zware benen, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Mooi deze schoenen hier kopen ofzo haha, zijn atomics en zitten goed en heb er veel grip mee en geen angst.

[ Afbeelding ]

Schoenen is toch ook altijd een heel gedoe! Ik heb altijd lopen martelen met die dingen, tot een paar jaar terug ik zulke fijne schoenen had bij de verhuur. Heb ze gelijk gekocht!!

Is het kansloos als ik de piste en berghut gelijk herken :') Veel plezier!!!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Jeetje wat een prutswerk bij het aanmeten van de schoenen! Wij zijn zelf heel goed geholpen bij Daka in Rotterdam, ene keer bij de schoenen waarbij de dame die ons hielp er echt veel vanaf wist en ook eerlijk was. Dankzij haar hebben we beide fijne schoenen gelukkig! Later hebben we daar ook ski’s gekocht waar we beide fijn op skiën. Maar ik geloof het ook meteen als je ze beter in de wintersportgebieden zelf kan kopen, daar zit toch meer ervaring en kennis over het algemeen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Hier gelukkig wel een goede ervaring bij Duijvestein :=
Maar ik heb daar ook met het materiaal op de indoorbaan geskied (2 uur lang verschillende schoenen en ski's getest) voor ik overging tot kopen.
Ook toen ik daarna nog eens terug kreeg om toch de binnenschoen op een bepaald punt nog iets meer naar mijn voet te 'föhnen' is dat zonder problemen/bijbetalen gedaan :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Mijne hebben ook boa, heerlijk!

Mijn verwarmde handschoenen zijn vandaag binnengekomen, voelden heel lekker warm aan. Nu nog bij het skiën uitproberen.

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0FGTLS4X8

Gisteren heel lekker met verse sneeuw (20-30cm) geskied, heerlijk!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Ik vind een Duijvestein voor bootfitting niet te vergelijken met bijv een MK of een Skishop Nieuwegein. Ik zou bij Duijvestein (en ook OutdoorXL bijv) niet snel een paar skischoenen halen, volgens mij doen die ook geen aanpassingen aan de buitenschaal?

Ik test wel elk jaar heel wat skis bij Duijvestein, alleen heel veel beter dan wat ik nu ski hebben ze niet meer _O- (Ik ski Stöckli).

Ik heb met mijn huidige schoenen echt uren in verhitte schoenen gestaan, voeten vol plakkers zodat we net een klein beetje uit konden deuken bij de kleine teen bijv. En na elke aanpassing moest ik gaan skiën en weer terug.

Maar ik heb redelijk makkelijnk praten want ik ski in NL ook 3 tot 4 keer per week dus dan heb ik die ruimte ook.

Na Châtel anderhalve week geleden ben ik nu alweer aan het aftellen. Over anderhalve week gaat onze dochter weer naar Oostenrijk. En wij dus nu ook _O- :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Waar heb jij je schoenen gehaald dan Unwritten?

Ik heb ze in Nederland gekocht, ook idd wel met aanpassingen aan de buitenschaal, maar ja, vanuit Denekamp kan je niet daarna even gaan skien om te testen hoe het zit :')

Ik heb K2's met BOA op de voet, en dus nog schnallen op het bovenste gedeelte vd schoen.
Het is super makkelijk, maar je kan minder goed specifiek aansnoeren. De hele voet zit op dezelfde 'strakte'. Ik ben er nog steeds niet over uit het echt handig is. Dus mogelijk zijn mijn schoenen nog steeds niet optimaal.

Opisop, heerlijk, in de verse sneeuw! Ben een beetje jaloers :)

Ik had vorige week weer een les op de rolband, en woensdag weer. Het viel me niet tegen deze keer.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Skishop Nieuwegein :j

Vanuit Denekamp kan je dan beter naar Bottrop rijden denk ik! Of op een rolband gaan.

Ik heb nu sinds september de Nordica Promachine 115. Smalle schoen, lekker stijf qua flex. Paar keer wat aan laten passen :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Ik werd vorig jaar echt super geholpen bij Bralten in Meppel. Ik heb nogal ingewikkelde voeten (ook orthopedische schoenen) en uiteindelijk was de conclusie dat mijn oude schoenen nog wel even mee konden met een zool er in. Vond ik wel een eerlijk advies. Toen heb ik nieuwe ski's gekocht want die waren er wel aan toe.

Ruime voorraad en keuze en ik werd echt goed geholpen. Dit is geen immense zaak, maar voor mijn gevoel wel eentje met kennis.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:22

Ik vind het ook altijd lastig met het aanschaffen van dit soort dingen. Daarom heb ik mijn oude huurski's gekocht toen ik terug kwam in Valloire. Die waren zo fijn en lieten me nooit in de steek. Nu weet ik tenminste wat ik heb :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Ik heb nu deze te huur. Twijfel om ze te kopen (ze zijn denk ik niet van dit seizoen, dus natuurlijk wel al 'flink' gebruikt of gewoon nieuwe van deze versie aan te schaffen.

Mijn broer is met zijn schoenen bij de intersport in brixen geweest en daar hebben ze hem echt top geholpen met zooltjes etc zonder hem af te willen zetten, duidelijk met nee je hebt een goede schoen en niet nodig blabla. Echt heel top.
Dua twijfel daar nieuwe te kopen of bijv dit model 2e hands op mp te kopen, maarja wel een risico dan weer dat het toch niet top zit dan

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

Prima schoen hoor! Ik heb daar een 80 flex van geskied, het was dat de binnenschoen scheurde want dat was een fijne schoen (alleen nieuwe binnenschoenen waren net zo duur als gewoon een nieuwe set, stijvere Lange schoenen - en daar ben ik na 2 jaar :') ook alweer uitgegroeid dus sinds september nieuwe :)) )