USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:23

Toen ik de EU regelgeving noemde snapte ze opeens dat we recht hadden op meer en het is overgemaakt :D :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:25

Heel mooi gedaan, goed dat je niet dat eerste bedrag meteen hebt geaccepteerd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:26

Fijn!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:32

Goed gedaan, Lizzle !

Katja, het ziet er super uit. Jammer dat het zo ver vliegen is.

Stephanie, weet jij waarom je het niet hoefde te betalen? En hoe lang hadden jullie gereden? Ik zat zelf aan 2 uur te denken.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:52

Fitzroy schreef:
Goed gedaan, Lizzle !

Katja, het ziet er super uit. Jammer dat het zo ver vliegen is.

Stephanie, weet jij waarom je het niet hoefde te betalen? En hoe lang hadden jullie gereden? Ik zat zelf aan 2 uur te denken.

Wij hebben 3 uur gedaan had wel iets zere billen daarna maar zo gaaf!!!. Volgens mij zeiden ze iets dat ze t op de website hebben staan maar t niet vragen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:12

via vliegtickets.nl
kan je voor 384 euro naar New York vliegen
Moet je wel vanaf brussel vertrekken :P

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:05

Mooie foto's, Katja! Volgend jaar is de eerste keer in 4 jaar dat we geen reis naar Hawaii op de planning hebben en ik krijg zo'n heimwee van je foto's dat ik bijna niet durf te kijken. :P

Passen jullie wel op met jullie wonden van het rif? Koraal zit vol met levende organismes en je kan er fikse ontstekingen van oplopen. Als je op "coral cuts" googled vind je veel info over hoe je het het beste kan behandelen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 06:56

Het lijkt mij dat een tetanus injectie daarvoor beschermt. In principe ben je daarvoor als kind ingeënt en zou je tot je 19e jaar beschermd zijn. Daarna kun je een losse tetanus injectie hebben gehad en hij zit ook in de DTP vaccinatie die je voor sommige landen wordt aangeraden :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:37

Ik geloof niet dat tetanus een risico is bij reef cuts. Volgens mij zijn de omstandigheden daar niet naar, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen? Het grootste problem is dat er soms miniscule deeltjes (levend) rif afbreken die voor een ontsteking kunnen zorgen. Even goed in de gaten houden en hopelijk krijgen jullie nergens last van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:12

Ik ga vandaag op Hostel jacht, of een kamer via AirBNB :P Ik heb besloten van 16 december tot 20 a 21 december in NYC te verblijven, dan met de trein naar Albany. En ik kom dan weer terug naar NYC op 7 januari denk ik. Ik ga geen Nieuw Jaar in NYC vieren.

Is het in NYC bij hostels normaal dat ze een pendelservice hebben van en naar het vliegveld (JFK) of niet? toen ik vorige x in Kansas zat heb ik een nacht in een motel moeten verblijven en daar hadden ze gelukkig een 24 uurs pendeldienst, had toen echt een onmogelijke vluchttijd, om 4 uur sochtends geloof ik :P maar ik kom nu aan in de middag en ik vertrek ook in de middag, dus heb nu wat gunstigere tijden...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:55

Guinevere schreef:
Ik geloof niet dat tetanus een risico is bij reef cuts. Volgens mij zijn de omstandigheden daar niet naar, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen? Het grootste problem is dat er soms miniscule deeltjes (levend) rif afbreken die voor een ontsteking kunnen zorgen. Even goed in de gaten houden en hopelijk krijgen jullie nergens last van.

In reef kan wel eens gif zitten, en ik denk idd dat tetanusprikken daar niet altijd tegen beschermen. Toen ik in Australië ging snorkelen moesten we ook altijd volledige wetsuits dragen die je hele lichaam (incl handen en voeten) beschermen net tegen dat gif.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:04

lifaya schreef:
Ik ga vandaag op Hostel jacht, of een kamer via AirBNB :P Ik heb besloten van 16 december tot 20 a 21 december in NYC te verblijven, dan met de trein naar Albany. En ik kom dan weer terug naar NYC op 7 januari denk ik. Ik ga geen Nieuw Jaar in NYC vieren.

Is het in NYC bij hostels normaal dat ze een pendelservice hebben van en naar het vliegveld (JFK) of niet? toen ik vorige x in Kansas zat heb ik een nacht in een motel moeten verblijven en daar hadden ze gelukkig een 24 uurs pendeldienst, had toen echt een onmogelijke vluchttijd, om 4 uur sochtends geloof ik :P maar ik kom nu aan in de middag en ik vertrek ook in de middag, dus heb nu wat gunstigere tijden...

Ik acht de kans op een pendelservice klein, de meeste hotels hebben t volgens mij al geeneens. Taxi's in NY hebben vaste prijzen naar t vliegveld (Newark 80 dollar geloof k)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:15

wat een prijzen zeg, om bij een vliegveld te komen. JFK is toch niet zo heel erg ver weg van NYC centrum? Dacht 20 km max? Lijkt mij dat als je dichter bij het vliegveld zit ze toch niet hetzelfde zullen hanteren als dat je een aantal kilometer verderop zit?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:20

Taxi van/naar JFK is $52.50 excl toll en tips (dus rond de $65/$70)

Met openbaar vervoer eigenlijk ook goed te doen en rond de $7.50

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:29

heen ga ik sowieso alles met OV doen :j dan heb ik weinig bagage, maar terug zal ik met 2 koffers (1 grote en 1 handbagage formaat) + rugzak en schouder laptop tas lopen. Lijkt me een stuk lastiger in het OV?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:50

Mag dat lifaya of heb je dat extra bijgeboekt?

Wij mogen bij KLM 1 koffer voor in t ruim, 1 stuk handbagage en een handtas/laptoptas

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:52

Gezien ik een camera rugzak, laptoptas en een handbagage koffer meeneem, mag het :) laptop en cameratas word niet meegerekent als bagage :) zo heb ik het iig vorige x ook gedaan. Koop in USA de grote bagage koffer , dus heen enkel met handbagage, terug met "extra" bagage

vloog toen wel met United, maar denk niet dat er veel verschil in zit? Cameratas en Laptop tas kan volgens mij altijd gewoon als extra mee :) Ik ga mijn camera echt niet los in een koffer doen met het risico dat het kapot gaat :=

Mijn laptop weegt zo'n 4 kilo en mijn camera set zal ook zo'n 5 kilo wegen gok ik (body + 2 lenzen), zouden ze daar moeilijk over doen? anders stuur ik ze wel een mailtje.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:14

Je kan er voor kiezen om de meter aan te zetten in de taxi, maar als je in de file komt kom je geheid hoger uit dan de vaste prijs die ze anders rekenen. Het maakt niet uit in welk deel van de stad je zit want JFK en newark liggen beide ong. 30 min buiten de stad. Misschien is het slim om je camera in je kleine koffertje te doen, weet je zeker dat t mee mag als handbagage. Ik mag meestal koffertje + 1 klein stuk (dat is of rugzak of laptoptas of camera dus niet alle 3). Dat was trouwens bij KLM/Delta en BA t zelfde bij mij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:36

Ik moet mijn cameratas wel mee. Heb 2 cameratassen, 1 hele grote waar evt ook mijn laptop in kan, maar is super onhandig in de stad dus die valt af en 1 kleine waar alles precies in past maar niet mijn laptop dus die zal ik dan los in een laptoptas moeten doen.

Ik zal KLM anders wel gewoon een mail sturen. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen hiermee gehad

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:41

Je kunt ook met een soort shuttlebus vanaf het vliegveld naar je hotel, dat is een stuk goedkoper dan een taxi maar je wordt wel voor de deur afgezet. De chauffeurs rijden als gekken, maar dat terzijde :')
Go Shuttle service ofzo heet het geloof ik.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:22

lifaya schreef:
Ik moet mijn cameratas wel mee. Heb 2 cameratassen, 1 hele grote waar evt ook mijn laptop in kan, maar is super onhandig in de stad dus die valt af en 1 kleine waar alles precies in past maar niet mijn laptop dus die zal ik dan los in een laptoptas moeten doen.

Ik zal KLM anders wel gewoon een mail sturen. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen hiermee gehad

Ben benieuwd wat ze zeggen! Ik heb nog nooit een maatschappij gehad waar ik meer dan 2 stuks mocht, ondanks dat t camera was haha. Maar mijn camera + 3 lenzen past in mn kleine koffertje voor de handbaggage, dus moet bij jou ook wel lukken toch? Scheelt wel weer 1 tas! Ook met tillen:)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:23

Camera en lenzen horen in een echte fototas (vind ik). Snap alleen niet waarom die andere tas onhandig is. Of is dat geen rugzak?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:24

yvonnepuntnl schreef:
Camera en lenzen horen in een echte fototas (vind ik). Snap alleen niet waarom die andere tas onhandig is. Of is dat geen rugzak?

Ik stop mn cameratas in mn koffertje :j met al het spul erin en dan kan k er nog wat kleine dingen boven kwijt 8-)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:01

Ik heb altijd twee stuks handbagage :j.
Zo'n koffertje en een rugtas. Het enige commentaar dat ik ooit heb gehad, is dat m'n koffertje te groot is. Verder nooit een probleem dat ik 2 stuks handbagage had :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:09

Ik moet een cameratas mee omdat ik niet met een losse camera + lens ga zeulen in de stad en al helemaal niet een koffer ga meezeulen lol :))

De grote tas is echt groot, ik ben erg onhandig dus zie mezelf echt wel overal tegen aan stoten :+ Daarbij is het dan echt zwaar als ik 10 kilo op mijn rug heb zitten. Maar het is een optie :)