Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:47

Ik zou eerder Leogang kiezen dan, vind Fieberbrunn daarin wat minder toegankelijk :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:48

Fieberbrunn is uitermate geschikt voor kleintjes vind ik. Meer dan Saalbach.
Zelf kiezen we met kleine kids altijd voor een kleiner gebied. Saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn is grooooot, en je skiet dat gewoon niet allemaal als er nog een kleintje (en iemand anders) op je wacht.
Maar als je dat niet erg vindt zou ik erheen gaan, want het is een leuk gebied.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:09

Hier lag vanmorgen ongeveer 10cm verse sneeuw (Saalbach)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:25

verootjoo schreef:
Waar zit je dan?
Ik reed vanochtend weg uit Hochkönig in een fikse sneeuwdump.
En het is toch overal wel koud genoeg voor de sneeuwturbines? Daar komt altijd fijne poeder uit.

We zitten in Kappl/Ischgl. Het is ruim koud genoeg inderdaad maar wij zijn allemaal snowboarders en leven voor poeder :D De pistes zijn opzich prima hoor maar wel hard.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:36

opisop_shop schreef:
Hier lag vanmorgen ongeveer 10cm verse sneeuw (Saalbach)

Hier ook (Drenthe :+ )
Wat een winterse wereld, krijg nog meer zin in de wintersport!!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:39

Ik ook! Nog drie weken werken en dan gaan we! Overigens ook wel handig dat we nu alvast een beetje kunnen oefenen met autorijden in de sneeuw. Vrienden van ons die al in de alpen zitten zijn jaloers op ons, die zeiden al: stuur even wat van jullie sneeuw deze kant op! Naar verwachting gaat het daar gelukkig ook sneeuwen vanaf donderdag.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:38

Heeft iemand tips voor grote groepen?

Wij hebben het eindelijk van de grond gekregen om volgend jaar met een grote groep (15 man) vrienden te gaan die allemaal laaiend enthousiast zijn. Er zijn een paar die in een klasje moeten, maar de rest kan 't redelijk tot goed tot heel goed. We hebben zin in mooie uitzichten en veel kilometers maken, een keertje apres ski (maar daar ligt niet de focus), lekker samen eten (mijn vriend is chef en kookt vaak voor grote groepen), veel spelletjes doen in de avonden... gewoon een onvergetelijke vakantie die we hopelijk in een vast nummer om kunnen toveren.

De vragen zijn:

- waar gaan we dit doen? Sneeuwzekerheid vinden we belangrijk - als we door het groen op 1 modderige piste moeten gaan we liever niet. Dat wordt dan denk ik al snel richting Val Thorens/Val D'isere? Val D'isere ben ik vorig jaar geweest en dat was echt gaaf, maar voor mensen die het nog moeten leren echt niet geschikt imo.

- huisje of hotel? Huisje lijkt ons wel het leukst, zo met z'n allen. Maar is dat reeel?

- wanneer moeten we gaan boeken met zo'n groep?

- hoe handigst er te komen? Met auto's is een optie, vriendlief en ik wonen echter in Londen dus zouden eventueel met de trein kunnen.

-waaraan denken met zo'n groep?

Ben benieuwd!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:55

Wij zijn 2 jaar geleden ook met een grote groep (ik dacht 16p) geweest! Ik had je anders onze chalet van toen wel aan willen raden maar ik zie dat ze daar volgens mij extra slaapbanken hebben weggehaald dit seizoen(?) dus is ie nog ‘maar’ voor 14 personen. Huisje met zo’n grote groep is dus zeker wel reeel maar zulke grote accomodaties zijn er uiteraard veel minder van. Ik zou dus zo vroeg mogelijk gaan kijken. Wij hebben toen in juli/augustus het voorafgaande jaar geboekt en dat is dus nog gelukt. Later dan dat zou ik ook niet aanraden.

Met zo’n grote groep is mijn ervaring dat je toch wel uiteenvalt in subgroepen aan de hand van ervaring en behoeftes. Ik zou van tevoren vooral afspraken maken over geld, boodschappen en eetwensen, iig als je in een huisje zit, ieder eigen hotelkamer is dat misschien wat minder relevant. Wij deden gewoon koken in teams (van tevoren afspreken dus) en dan een of twee dagen uit eten, ontbijt en lunch met een broodjesbezorgservice en overige boodschappen met input van iedereen op een grote hoop.
Vervoer heb je uiteraard verschillende opties, ik heb geen ervaring met OV maar wij gaan de laatste jaren met 6 of 9 persoons huurbusjes en dat bevalt prima. Maar dan is het wel handig als je vanuit dezelfde regio kan vertrekken. Omgeving Valtho maar eigenlijk überhaupt 3 vallees zitten ook genoeg stukken tussen voor beginners. En volgens mij ook een zeer sneeuwzekere regio gezien de ligging.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:06

Lijkt me heel heftig zo’n grote groep :=
Ik zou iig heel goed van tevoren de verwachtingen van ieder bespreken. Dat is bij ons eens helemaal misgelopen. Was wel een kleinere groep.

Grote huizen zijn er wel, maar je moet vroeg boeken en ze liggen meestal niet op of aan de piste.
Wij hebben eens met de familie in een groot huis vlakbij Saalbach gezeten, dat was een ideaal huis. Weet alleen niet meer hoe het heet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:26

Eens met Memories. Je gaat nooit met 16 man tegelijk de piste af.
Wij zaten in Valloire in een prachtig appartement, ruim met veel licht. We waren met zn 12en maar je kunt daar ook 2 appartementen van 12 personen huren. Dan heb je 2 grote appartementen met veel ruimte maar je kunt wel samen eten.
Daarnaast zit je vlakbij de supermarkt en loop je zo het dorp in. Alleen is de skilift wat verder, maar je kunt voor de deur op de skibus stappen (gratis).

Dit zou je pp €337.- kosten voor een weekje.

Wij zaten in dit appartement en we hadden nog een extra tafel.
Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:15

Dat ziet er mooi uit Earth!

Hier wel succesvolle ervaringen met grotere groepen. Een appartement vinden is wel echt lastig. Soms hadden we meerdere appartementen in 1 huis waardoor we het hele huis konden afhuren. We zaten wel altijd wat verder van de piste vandaan behalve in valtho. Dan hadden we meerdere appartementen in een flat. Dat vind ik wel minder leuk dan een heel huis in Oostenrijk en is ook lastiger met samen eten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:34

Ja het was prachtig! Je zat ook iets hoger dus s' avonds keek je over het hele dorp uit. Dat was echt heel mooi.
En sowieso ben ik onwijs fan van Valloire. Maar dat heb ik hier wel vaker verteld :') Het is zo'n leuk dorp en het skigebied is prachtig. Enkel de verbinding naar Valmenier is niet optimaal, maar je kunt je prima vermaken aan de Valloire kant. :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:50

Begin vorig jaar ben ik met 16 man in de buurt van Saalbach geweest (AlpenParks Ferienresort Rehrenberg). Zaten ook beginners en ver gevorderden bij.
We hadden 3 huisjes naast elkaar (elk huisje voor 6 personen), dat ging prima, al was het eten som wat krap.
Ontbijten deden we samen en er werd elke avond gekookt (voor de mensen die op tijd waren van de après ski) en we hebben alle kosten gedeeld qua boodschappen. Après ski deed ieder voor zich, net als de lunch.
Wij hebben van de 4 dagen skiën er eentje niet samen geskied, de rest wel. Op de mensen met les na dan.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:29

In les arcs weet ik nog wel twee chalets. 1 is alleen voor 14 personen volgens mij en is wel catered, dus waarschijnlijk niet helemaal passend

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:24

Het heeft gesneeuwd! Daar waren de pistes wel aan toe.

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:24

Afbeelding
Afbeelding

Hier ook *\o/*
Was zelfs een boom omgevallen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 15:21

Het was echt genieten! Lekker veel poeder kunnen rijden en nu zijn de benen pap en de koppies leeg :D

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:32

Wij vertrekken vannacht richting hopfgarten/westendorf met verse sneeuw, zin in :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:53

Perfecte timing, veel plezier!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:54

Hopelijk valt de weg mee, ee wordt ijzel en aanvriezende sneeuw en erge gladheid voorspeld. Veel plezier

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:46

Jester_ schreef:
Wij vertrekken vannacht richting hopfgarten/westendorf met verse sneeuw, zin in :D

Veel plezier!!! Wij zijn vanaf jongs af aan altijd in Westendorf geweest. Voelde altijd weer als thuiskomen. Alleen de overvloed aan nederlanders kon mij heel erg storen de laatste jaren (ja, ik word oud) Maar we willen meer van Oostenrijk zien, dus hebben inmiddels al meerdere andere plaatsen bezocht. Nog 1 weekje wachten, dan gaan wij ook!!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:56

Daantjuh88 schreef:
Jester_ schreef:

Veel plezier!!! Wij zijn vanaf jongs af aan altijd in Westendorf geweest. Voelde altijd weer als thuiskomen. Alleen de overvloed aan nederlanders kon mij heel erg storen de laatste jaren (ja, ik word oud) Maar we willen meer van Oostenrijk zien, dus hebben inmiddels al meerdere andere plaatsen bezocht. Nog 1 weekje wachten, dan gaan wij ook!!

Wij gaan nu naar hopfgarten. Zelfde gebied maar iets minder apres ski en lekker relaxed haha. Vorig jaar frankrijk geweest, ook goed bevallen maar hier voelt toch elke x als thuiskomen ja

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 12:07

Nou wij begonnen al verkeerd en kwamen boven uit op 2 pittige rode pistes vol mist. Fijne 1e afdaling haha :=

Ook schoenen gehuurd. Ik heb zon pijn in mijn voeten steeds, bijna kotsen gewoon. Blijken mijn aangemeten eigen gekochte schoenen gewoon 1.5 maat te klein. Ja het hoort zo strak zeiden ze toen. Nu schoenen die heerlijk zitten, skied meteen beter

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Jester_ schreef:
Nou wij begonnen al verkeerd en kwamen boven uit op 2 pittige rode pistes vol mist. Fijne 1e afdaling haha :=

Ook schoenen gehuurd. Ik heb zon pijn in mijn voeten steeds, bijna kotsen gewoon. Blijken mijn aangemeten eigen gekochte schoenen gewoon 1.5 maat te klein. Ja het hoort zo strak zeiden ze toen. Nu schoenen die heerlijk zitten, skied meteen beter

Jeetje Jester wat een start van je week! Had je de schoenen direct 's ochtends aan laten meten? Dat wil nog weleens wat verschillen met later op de dag maar 1,5maat is wel erg veel. Hopelijk nu comfortabele kilometers.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Mwah, als het bij Duijvestein is aangemeten, verbaasd het mij niks. Hebben mij 2 jaar geleden 1.5 maat te groot verkocht, maar wel te smal voor mijn benen, mijn familielid hebben ze vorig jaar een schoen verkocht (in de outlet) die en niet paste, maar, volgens oostenrijks mannetje, ook nog eens vrolijk al uit 2015 kwam en niet eens meer verkocht mag worden. Die is vorig jaar dus als nieuw verkocht uit de outlet :+
Nogmaals, koop schoenen in oostenrijk. Wat een prutsers hier!