USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:41

Er is me nog nooit naar mijn baan gevraagd. Ze vinden het altijd veel interessanter waarom ik naar gehuchten in niet-toeristische staten ga waar ze zelf meestal nog nooit van gehoord hebben (eentje beweerde ooit zelfs dat een plaats niet bestond, zucht).

Of waarom ik naar de Olympic Peninsula wilde als ik Twilight nog nooit gelezen/gezien had. Die vent had wel humor. ;-)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:13

Zo esta is voor alle 4 geaccepteerd :D
Wat dingen opgeschreven die we in de 3 dagen ny pas willen doen en bij elkaar in de buurt zitten :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:14

Haha geniaal, Dallista :D Ik had ooit een Hawaiiaanse customs agent die vroeg welke taal ik sprak en vervolgens vrolijk Nederlands begon te praten met een erg schattig Amerikaans accent :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:23

Lizzle schreef:
Mèhhh eindelijk antwoord van british Airways op m'n verzoek ter compensatie na de vertraging van 7 uur in september. Een voucher van €125 :') mafketels, hebben recht op €600 per persoon, maar we moeten vast gaan kijken wie de langste adem heeft

Ja hoor?! Belachelijk, niet akkoord gaan idd. Mijn ouders kregen een paar weken geleden zonder gedoe de volledige vergoeding van €600 pp na een vertraging van 5 uur.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:34

Dat geeft de burger in elk geval weer moed :D thanks!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:44

Zoek ook de publiciteit van Twitter en Facebook op, dat zorgt er soms ook voor dat ze zwichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:52

Zat ik ook aan te denken inderdaad, wilde eerst even kijken of ze het nu wel decent op willen lossen. Stelletje afpoeieraars.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:03

Faline schreef:
Lang over nagedacht hoe ik dit moest brengen, want iedereen kan natuurlijk meelezen.
Maar kort gezegd, Na een hard leermoment en teleurstellende ervaring, met 'the caravan' helaas weer terug in Nederland. -O-
En ook het andere meisje wat daar tegelijk met mij arriveerde, is terug gegaan.

Amerika is prachtig, daar lag het niet aan, maar niet op deze manier helaas.
Nog nooit van mn leven zo blij geweest weer thuis te zijn na verblijf in het buitenland.

Mensen die meer info willen kunnen altijd een pb'tje sturen, ik kan niet alles hier open en bloot neerzetten.

Hey fay!

Dankjewel dat je het zo netjes hebt neer gezet... roept absoluut geen vragen op...
Mensen die meer informatie willen kunnen ook mij een pbtje sturen.. Al heb ik er geen bezwaar mee om alles hier open en bloot neer te zetten waarom je weer thuis bent!!

Succes met je verdere plannen en http://www.thecaravan.me komt binnen een aantal jaar naar europa misschien wil je het dan nog eens proberen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:23

Andewi, ik weet niet wat er zich heeft afgespeeld, hoef het verder ook niet te weten. Pb maar met Faline als jullie nog wat te bespreken hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:40

Wie hadden hier nu een paardrijtour gemaakt in Monument Valley?
Ik vroeg me af of jullie van tevoren gereserveerd hadden en of jullie met anderen mee zijn gegaan danwel apart en daar dan ook extra voor betaald hebben?
Heb net een mailtje naar Roy Black gedaan, maar vroeg me af hoe groot de kans is als je niet apart reserveert dat je nog anderen erbij krijgt. Want dat willen we niet. Ik wil me ook echt even cowgirl voelen op een galopperend paard :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:19

Ik voel een negatief sfeertje aan jouw bericht andewi, is dat onterecht?
Anders beter via pb verder ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 02:01

Ik heb absoluut geen behoefte aan enig contact met andewi/antoinette. De manier waarop zij met mensen omgaat, zo ga je niet met mensen om!
De toon van haar bericht (x10) staat ongeveer gelijk aan het 'warme' welkom wat ik van haar kreeg in Amerika.

Mijn besluit om zo weinig mogelijk openbaar neer te zetten, was o.a om mensen er niet mee lastig te vallen, wild-west verhalen en welles-niettus gezeur te voorkomen.
Ik weet waarom ik vertrokken ben, dat doe ik niet zomaar nadat ik er eerst veel geld en tijd ingestoken heb. Antoinette/andewi weet het complete verhaal ook niet eens, dus kan er onmogelijk iets over zeggen, behalve haar eigen aandeel wat ze in het geheel heeft gehad... Maar als je graag verhalen de wereld in wilt helpen, zegt dat denk ik meer over jou, dan over mij. Daarnaast was ik niet de enige die vertrokken is, denk dat het wel genoeg zegt als er ook nog eens 2 mensen tegelijk opstappen...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 06:38

Fitzroy schreef:

Ik ben twee keer bij die stables geweest, kan me de tweede keer eigenlijk niet meer herinneren, maar de eerste keer waren we met anderen die nog nooit gereden hadden. Dat maakte niet veel uit, ze stapten en draafden gewoon mee, en voor de rengalop mochten we zelf vooruit rijden op de rest. Als we bij een bepaald punt maar wachtten op de rest.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:28

Het is hier zo geweldig!! Ik wist dat het een droombestemming was maar het is nog veel mooier dan ik gedacht had. Zo maar een slapen en dan morgen nog een dagje Oahu, morgenavond vliegen we naar de Big Island.
Loop een dagje achter met mijn blog maar heb van gisteren veel foto's geplaatst. http://Www.2014hawaii.wordpress.com

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:30

Ik kijk elke keer weer groen aangelopen naar jouw foto's en verhalen Marijke, het ziet er zo geweldig uit! Ik weet wel waar ik voor ga sparen :))

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:34

Fitzroy schreef:
Ik vroeg me af of jullie van tevoren gereserveerd hadden en of jullie met anderen mee zijn gegaan danwel apart en daar dan ook extra voor betaald hebben?
Heb net een mailtje naar Roy Black gedaan, maar vroeg me af hoe groot de kans is als je niet apart reserveert dat je nog anderen erbij krijgt. Want dat willen we niet. Ik wil me ook echt even cowgirl voelen op een galopperend paard :+

Ik had met een vriendinnetje gereserveerd voor een privetour, er kwamen geen anderen bij maar de extra kosten hoefde we ook niet te betalen haha!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:26

Ziet er goed uit Katja!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:28

Lizzle schreef:
Mèhhh eindelijk antwoord van british Airways op m'n verzoek ter compensatie na de vertraging van 7 uur in september. Een voucher van €125 :') mafketels, hebben recht op €600 per persoon, maar we moeten vast gaan kijken wie de langste adem heeft

Ik heb zelf vertraging gehad met Easyjet binnen Europa. De vlucht was gecanceld en ik vloog pas 18 uur later met een volgende vlucht mee. Wel netjes eten en slaapplek geregeld gekregen. Maar ik wist dat ik recht had op een vergoeding (volgens mij 250 euro, is alweer even geleden) en dat je die bij Easyjet maar moeilijk kon krijgen, omdat ze de reden al gauw op overmacht gooien en je dan geen recht hebt op vergoeding.

Ik heb mijn claim uit handen gegeven aan http://www.euclaim.nl/ Zij hebben er uiteindelijk twee jaar (!!) over moeten doen, maar ik heb wel mijn vergoeding gekregen 8-) Nadeel is dat zij veel provisie vragen (ik denk dat ik 150 van de 250 euro over hield), maar zij werken wel op basis van no cure no pay, dus het kost je ook niets.

Misschien een tip :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:38

Dank je voor de tip! Wilde eerst even kijken of het mijzelf gaat lukken, zie inderdaad overal percentages van 25%. Misschien dat ik via de reisverzekering anders nog iets kan regelen.
Wij hadden 7 uur vertraging, kregen in het laatste half uir een glas water, nadat we al 2 uur in het vliegtuig zaten, werden daarvoor vastgehouden op de gate. Je moest je boarding pass afgeven als je wilde plassen. Kon dus ook geen bonnetjes overhandigen.
Oja en het hele entertainment systeem bleek kapot op een vlucht van 10 uur. :+
Heb ze wel de EU regelgeving om de oren geslingerd gisteren, of nu gaan ze helemaal met de hakken in het zand of het wordt wat makkelijker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:05

Wat was de reden van je vertraging? 10 uur zonder entertainment is ruk

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:08

Ik heb het ook wel eens gehad, vloog toen vanuit Kopenhagen naar Amsterdam. De vlucht was geannuleerd vanwege een defect vliegtuig maar het was toen ook erg slecht weer. En toen gooide de airline het inderdaad ook ineens op overmacht, vanwege het weer. Terwijl dat dus eigenlijk niet de reden was. Kregen wel een mooi hotel en vlogen toen de volgende dag terug met KLM, wat wel veel ruimer was dan t vliegtuig van SAS zelf :')

We kregen toen wel iets van €150 korting op de volgende vlucht ofzo maar heb daar nooit gebruik van gemaakt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:29

In eerste instantie was er een olielek, na 2 uur kregen we "meer informatie" bij de gate. Elke keer werd er weer met een uur verlengd omdat de catering nog niet in het vliegtuig zat, weer een uur later moest de bagage er nog in, na vijf uur mochten we het vliegtuig in, toen moest de crew vervangen want ze waren te lang wakker, na een uur bleek er nog niet getankt te zijn :') het was echt vreselijk.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:31

Ik denk wel dat je vaak recht hebt op meer dan coupons, maar dat ze er een sport van maken dit te omzeilen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 12:47

Super mooie foto's Katja en je schrijft weer leuk, veel plezier nog!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:51

Wat gaaf Katja, heel veel plezier nog