Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:36

eilleen333 schreef:
Toeristen visum is 6 maanden, maar werken mag dan niet. Je kan het wel gooien op dat je student bent. Zo ging ik ook vorig jaar, dat ik student in paarden trainen was.

Dan heb je alsnog veel geluk gehad hoor.. bij een verkeerd persoon was je zo terug gestuurd := Ik ken iemand die is terug gestuurd omdat hij een sms had staan dat hij voor 1 week op een huis zou passen.. dat werd als werk gezien.
Iemand anders doordat hij niet goed genoeg kon aantonen dat hij goed verzekerd was.
Speel gewoon safe en zeg niks over horses, farm, training, work, volunteer etc..
studeren/ een course volgen mag namelijk ook niet op een touristenvisum voor zover ik weet

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:44

Ben het met Eileen_ eens.

Ze hadden altijd deze info op de site staan mbt volunteer work op farms (maar bulletin is nu gearchiveerd):
https://www.canada.ca/en/immigration-re ... -2013.html

We hadden een paar jaar geleden een Duitse meid hier die maar 4mnd toeristen visum had gekregen ipv 6. Ze had gezegd van vrijwillegers werk etc etc. Ze had met 3 plaatsen contact gehad om evt heen te gaan. Dus de officer heeft haar 4mnd visum gegeven zodat ze op iedere plek 4 weken kon blijven met 1 week reistijd ertussen.
Laatst bijgewerkt door _Linda op 25-01-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:46

Eileen_ schreef:
eilleen333 schreef:
Toeristen visum is 6 maanden, maar werken mag dan niet. Je kan het wel gooien op dat je student bent. Zo ging ik ook vorig jaar, dat ik student in paarden trainen was.

Dan heb je alsnog veel geluk gehad hoor.. bij een verkeerd persoon was je zo terug gestuurd := Ik ken iemand die is terug gestuurd omdat hij een sms had staan dat hij voor 1 week op een huis zou passen.. dat werd als werk gezien.
Iemand anders doordat hij niet goed genoeg kon aantonen dat hij goed verzekerd was.
Speel gewoon safe en zeg niks over horses, farm, training, work, volunteer etc..
studeren/ een course volgen mag namelijk ook niet op een touristenvisum voor zover ik weet

Als je dan helemaal risicoloos wil zijn zou ik Valemount misschien niet eens noemen maar het houden op 'van Vancouver naar Calgary'.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:51

Ik ga dit jaar drie maanden i.p.v. drie weken, dus misschien dat ik voor de zekerheid maar wel achter zon visum aan ga. Ik ga echt kapot als ik terug moet...
ik ga daar wel heen voor cursus, en echt even chillen/ bijkomen na mijn afstuderen. En me ondertussen voorbereiden op mijn internationale examen zodat ik in de toekomst dierenarts in Canada zou kunnen zijn. Maar het zou zonde zijn als het meteen verpest is...

Edit:
Ik krijg eigenlijk bij alles wat ik invul dat ik geen work permit nodig zou hebben:p
Is er kans dat dat afgewezen wordt? Of krijg je dat altijd als je enigzins een normaal persoon bent?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:47

eilleen333 schreef:
Ik ga dit jaar drie maanden i.p.v. drie weken, dus misschien dat ik voor de zekerheid maar wel achter zon visum aan ga. Ik ga echt kapot als ik terug moet...
ik ga daar wel heen voor cursus, en echt even chillen/ bijkomen na mijn afstuderen. En me ondertussen voorbereiden op mijn internationale examen zodat ik in de toekomst dierenarts in Canada zou kunnen zijn. Maar het zou zonde zijn als het meteen verpest is...

Edit:
Ik krijg eigenlijk bij alles wat ik invul dat ik geen work permit nodig zou hebben:p
Is er kans dat dat afgewezen wordt? Of krijg je dat altijd als je enigzins een normaal persoon bent?

Dat zou ik ook zeker niet doen nee! Is echt zonde om een WHV aan te vragen voor maar 3 maandjes. En al helemaal als je nog van plan bent om een andere keer nog langer naar Canada toe te gaan. Whv kan je nml maar 1x in je leven aanvragen en is 1 jaar geldig. Maar eenmaal het land uit voordat het visum verlopen is, heb je kans dat je visum automatisch ook verloopt. Dus stel, je wil na 3 maanden terug naar NL voor een kleine vakantie thuis en een maand later wil je terug naar Canada, dan heb je kans dat je whv niet meer geldig is. And again, het ligt er aan wie je hebt bij de douane.. ken iemand die wegens sterven van familielid tijdelijk teruf ging naar huis en die had geen problemen. Maar het is geen garantie.

Normaal is het geen probleem hoor, om gewoon op touristenvisum te gaan. Zolang je maar niks doms zegt :P als je ze een reden geeft om je te controleren, zullen ze dat ook doen. Doe je dat niet, zullen ze het waarschijnlijk niet doen. Work, farm, Horse etc zijn woorden die een lichtje gaan branden bij ze. Dus gewoon voorzichtig zijn met wat je zegt..

Ik ben ook voor 3 maanden teruf geweest en heb 0,0 gelogen. Heb gezegd dat ik vrienden ging bezoeken en ik daar mocht verblijven, en dat ik daarnaast nog wat rond wilde reizen. Met 30 seconden was ik door de douane heen.. je hoeft ook niet te liegen, gewoon wat details verzwijgen :P

Kans op afwijzing is er áltijd. Zelfs met whv. Maar zoals ik zei, als je gewoon chill bent en je geeft geen reden om gecontroleerd te worden, zullen ze dat waarschijnlijk ook niet doen :)

Ja is echt mooi banketstaaf, Linda.. En dan heeft ze nog geluk dat ze 4 maand kreeg ipv 3! Of zelfs helemaal terug gestuurd als je een Chagerijn hebt..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:22

Eileen_ schreef:
eilleen333 schreef:

Studeren zonder visum mag wel. Ik heb 6 maanden in Vancouver gestudeerd op een toeristenvisum. Zolang je tijdens je studies niet werkt en aan de grens kan aantonen dat je voldoende geld op je rekening hebt om jezelf gedurende die periode te onderhouden, maakt niemand er een probleem van.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:06

Vandaag kadootje ontvangen uit Canada. Maakt het wachten tot de zomer iets dragelijker, haha!
Afbeelding

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:10

Deel je wat met mij? :D :wow:

Maar netjes van hun! Superleuk <3
Laatst bijgewerkt door soesje321 op 26-01-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:12

Okee duidelijk, bedankt! Dat dacht ik al. Ik zou denk ik 1-2 maanden gaan, dus een WHV is beetje onzin dan dus. Ik hou gewoon mijn mond erover. Nu nog uitrekenen of ik genoeg geld heb haha. Amerika is duuuuur.

@Eileen: wat leuk zeg! Altijd fijn om zoiets te krijgen

eilleen333

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:49

Ja echt super leuk!
Ben druk aan het brainstormen wat ik voor hen ga meenemen. Wil eigenlijk ook wat paardenspul erbij doen, maar heb nog weinig inspiratie. Gelukkig heb ik nog een paar maanden.
Ik neem iig een lading van die paardvormige sponsjes mee, die vonden ze fantastisch, haha!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:27

Weet iemand hier toevallig wanneer de KLM wereddeal weken meestal zijn? :)
Misschien dat ik van de zomer zo'n 3,5e week richting Canada ga om een vriend op te zoeken. Als we het een béétje leuk kunnen plannen wil ik proberen nog wat van de Calgary Stampede mee te pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:41

Blacky94 schreef:
Misschien dat ik van de zomer zo'n 3,5e week richting Canada ga om een vriend op te zoeken. Als we het een béétje leuk kunnen plannen wil ik proberen nog wat van de Calgary Stampede mee te pakken :)

De werelddealweken zijn echt nét afgelopen. Denk afgelopen week.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:51

Emmaa_ schreef:
Blacky94 schreef:

Oh oliebol, dat meen je haha.. naja dan maar een beetje alle sites in de gaten houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:05

Ik ben eind januari vorig jaar voor 400 euro naar Toronto gevlogen met Air Canada, directe vluchten. Denk dat je hem in de zomer niet zo goedkoop gaat krijgen maar misschien wel de moeite waard om eens te checken?

Via Kiwi.com vind ik Amsterdam - Toronto op 4-6 en Toronto - Amsterdam op 18-7 voor 462, directe vluchten met Air Transat.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:10

Net geboekt airtransat was nu goedkoopst voor juli €826,- op Calgary

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:11

Emmaa_ schreef:
Blacky94 schreef:

Klopt. Ik heb 19 januari dacht ik geboekt. Mega chille rechtstreekse vlucht naar edmonton.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:33

Ik had idd al wel een vlucht naar Vancouver gevonden voor 700 en naar Calgary voor 722. Welke van de 2 is ip om het even want hij woont er min of meer tussenin.. geloof 5u naar Vancouver en 6,5u naar Calgary dus dat is geen inmens verschil zeg maar.. :)
Ik zit alleen wel vast aan de schoolvakanties ivm studie en het al dan niet volgend jaar duaal verder gaan. Ivm de stampede en school zou ik dan wrs op zijn vroegst rond 13 juli weg kunnen... maar hij moet dan ook nog even met zijn werkgever om tafel.. het idee nu is dan dat ik 2 weken zou kunnen helpen op de farm tegen kost en inwoning en dat we dan nog ruim een week hebben om echt dingen te zien en te doen... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:25

Emmaa_ schreef:
Blacky94 schreef:

Oh oliebol, dat meen je haha.. naja dan maar een beetje alle sites in de gaten houden..[/quote]

Wij hadden nog on de werelddeal weken gekeken maar wilden naar Vancouver en dat kon sowieso niet goedkoper helaas

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:25

Moet zeggen dat mijn vlucht na de werelddealweken maar 50 euro duurder is geworden ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:37

eilleen333 schreef:
Moet zeggen dat mijn vlucht na de werelddealweken maar 50 euro duurder is geworden ;)

Maar voor de werelddeal weken waren ze nog (veel) goedkoper hihi.. :$ De vluchten voor in het hoogseizoen tenminste. Hoogseizoen hadden ze namelijk geen deals voor...

KLM zijn echt viezeriken eerste klas.. Kleine lettertjes zijn ze heeel erg goed in. Bagage is nu ook niet meer inclusief naar Noord-Amerika. Je kan er dus ook nog weer 80 euro bij betalen voor je bagage.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:02

Eileen_ schreef:
eilleen333 schreef:

Maar voor de werelddeal weken waren ze nog (veel) goedkoper hihi.. :$ De vluchten voor in het hoogseizoen tenminste. Hoogseizoen hadden ze namelijk geen deals voor...

KLM zijn echt viezeriken eerste klas.. Kleine lettertjes zijn ze heeel erg goed in. Bagage is nu ook niet meer inclusief naar Noord-Amerika. Je kan er dus ook nog weer 80 euro bij betalen voor je bagage.

Ik vlieg op 2 juni heen en 28 augustus terug, dus qua tijd ook niet zo gunstig.
Vorig jaar boekte ik in mei een vlucht naar hetzelfde vliegveld rond eind juni, en die was toen 369 euro duurder. Zelfde vlucht qua tijden, alleen andere datum. Was toen ook KLM.

Die 80 euro van de bagage was jammer inderdaad. Maar dan nog... 750 euro voor drie maand vakantie is niet veel, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:08

Dat van die 80 euro klopt niet. KLM heeft dat inderdaad aangepast, maar dat hebben ze gedaan door de light tickets goedkoper te maken en de tickets met ruimbagage dezelfde prijs te houden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:18

Emmaa_ schreef:
Dat van die 80 euro klopt niet. KLM heeft dat inderdaad aangepast, maar dat hebben ze gedaan door de light tickets goedkoper te maken en de tickets met ruimbagage dezelfde prijs te houden.

Netto maakt het dus niet uit.
Maar je boekt sneller dan bij KLM, het lijkt goedkoop. En dan moet je tijdens het boeken meer betalen, en dan denk je: “oké, teveel gedoe om verder te zoeken, ik boek wel gewoon.”

Moet zeggen dat mijn KLM ticket goedkoper is dan via IJsland, wat juist zo goedkoop scheen te zijn.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:30

Ik heb sowieso het idee dat alles duurder is geworden.. Mijn vorige retour was 666 euro (lekker nummer haha :')). Maar misschien komt dat wel doordat ik niet in het hoogseizoen terug vloog. Icelandair was echt goedkoop vorig jaar.. Maar nu niet meer nee helaas. Vond icelandair ook veeeel fijner dan KLM.

Ik geloof het allemaal niet meer zo met KLM. Ze hebben mij flink genakt door mij bij mijn eerste vlucht een ticket van 1100 aan te smeren zodat ik hem altijd nog kon wijzigen (want ik wist niet wanneer ik precies terug ging). Wil ik hem wijzigen; Nee sorry mevrouw, dit ticket is een jaarticket dus hij is maar een jaar geldig -O- Ik weet nu wel beter, maar was toen nog 18 dus ik wist allemaal niet waar ik op moest letten en hoe alles in z'n werk ging.
Ook zo groot adverteren met de werelddealweken en dan in de werelddealweken de prijzen voor in het hoogseizoen omhoog te doen in plaats van omlaag. Slimmerds :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:07

Ik ben echt KLM fan! Heb vorig jaar gratis mijn ticket kunnen wijzigen. We zaten met de bosbranden, en ik heb een beetje aangedikt dat het crisis was, en we vanaf de ranch niet naar het vliegveld konden komen enzo:p en poef! Ik ging zomaar een week later naar huis.

En lekker eten aan boord (vergeleken met andere maatschappijen), directe vlucht. Echt super!
Het kost misschien wel iets meer, maar dat heb ik er graag voor over.

Vorig jaar kwam KLM er bij mij ook goedkoper uit dan Iceland air trouwens. Iedereen zat daar via iceland air en mijn ticket was even duur als die van hen, en zij zaten laagseizoen, haha!