eilleen333 schreef:Ik ga dit jaar drie maanden i.p.v. drie weken, dus misschien dat ik voor de zekerheid maar wel achter zon visum aan ga. Ik ga echt kapot als ik terug moet...
ik ga daar wel heen voor cursus, en echt even chillen/ bijkomen na mijn afstuderen. En me ondertussen voorbereiden op mijn internationale examen zodat ik in de toekomst dierenarts in Canada zou kunnen zijn. Maar het zou zonde zijn als het meteen verpest is...
Edit:
Ik krijg eigenlijk bij alles wat ik invul dat ik geen work permit nodig zou hebben:p
Is er kans dat dat afgewezen wordt? Of krijg je dat altijd als je enigzins een normaal persoon bent?
Dat zou ik ook zeker niet doen nee! Is echt zonde om een WHV aan te vragen voor maar 3 maandjes. En al helemaal als je nog van plan bent om een andere keer nog langer naar Canada toe te gaan. Whv kan je nml maar 1x in je leven aanvragen en is 1 jaar geldig. Maar eenmaal het land uit voordat het visum verlopen is, heb je kans dat je visum automatisch ook verloopt. Dus stel, je wil na 3 maanden terug naar NL voor een kleine vakantie thuis en een maand later wil je terug naar Canada, dan heb je kans dat je whv niet meer geldig is. And again, het ligt er aan wie je hebt bij de douane.. ken iemand die wegens sterven van familielid tijdelijk teruf ging naar huis en die had geen problemen. Maar het is geen garantie.
Normaal is het geen probleem hoor, om gewoon op touristenvisum te gaan. Zolang je maar niks doms zegt
als je ze een reden geeft om je te controleren, zullen ze dat ook doen. Doe je dat niet, zullen ze het waarschijnlijk niet doen. Work, farm, Horse etc zijn woorden die een lichtje gaan branden bij ze. Dus gewoon voorzichtig zijn met wat je zegt..
Ik ben ook voor 3 maanden teruf geweest en heb 0,0 gelogen. Heb gezegd dat ik vrienden ging bezoeken en ik daar mocht verblijven, en dat ik daarnaast nog wat rond wilde reizen. Met 30 seconden was ik door de douane heen.. je hoeft ook niet te liegen, gewoon wat details verzwijgen 
Kans op afwijzing is er áltijd. Zelfs met whv. Maar zoals ik zei, als je gewoon chill bent en je geeft geen reden om gecontroleerd te worden, zullen ze dat waarschijnlijk ook niet doen 
Ja is echt mooi banketstaaf, Linda.. En dan heeft ze nog geluk dat ze 4 maand kreeg ipv 3! Of zelfs helemaal terug gestuurd als je een Chagerijn hebt..