Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:18

Het skigebied van Saalbach lijkt mij wel geschikt! Je zou toch wel gewoon booking of bv sunweb kunnen gebruiken en dan onderzoeken of je rechtstreeks bij het appartement kan boeken. Anders de VVV van het betreffende gebied opzoeken. Ik kijk ook nog wel eens op google maps om te kijken waar je kan overnachten.

PSvanLotJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:47

MizzMontana schreef:
Wij gaan in februari voor het eerst na 4 jaar weer skiën en hebben rechtstreeks hotels gemaild. Uiteindelijk kregen we van eentje een aanbieding die ons we paste en daar gaan we naar toe.

Ik heb wel eerst booking en andere sites gebruikt om te kijken welke hotels er dicht aan de piste lagen en ook nog plek hadden in februari. Daarna rechtstreeks bij die hotels op de site gekeken en dat was sowieso goedkoper.

Bij ons is het in Oostenrijk Ladis geworden (Serfaus/Fiss) waar heel veel faciliteiten voor kinderen zijn.

Dat is inderdaad slim. Ik wil wel graag een appartement.

PSvanLotJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:48

lucifertje schreef:
Het skigebied van Saalbach lijkt mij wel geschikt! Je zou toch wel gewoon booking of bv sunweb kunnen gebruiken en dan onderzoeken of je rechtstreeks bij het appartement kan boeken. Anders de VVV van het betreffende gebied opzoeken. Ik kijk ook nog wel eens op google maps om te kijken waar je kan overnachten.

Zoiets had ik inderdaad ook gedacht.

Thanks voor de tip.

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:04

Voor Wintersport kijk ik juist naar pakketreizen. Die zijn vaak een stuk voordeliger. Ik heb goede ervaringen met travelski bijvoorbeeld.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:53

MizzMontana schreef:
Wij gaan in februari voor het eerst na 4 jaar weer skiën en hebben rechtstreeks hotels gemaild. Uiteindelijk kregen we van eentje een aanbieding die ons we paste en daar gaan we naar toe.

Ik heb wel eerst booking en andere sites gebruikt om te kijken welke hotels er dicht aan de piste lagen en ook nog plek hadden in februari. Daarna rechtstreeks bij die hotels op de site gekeken en dat was sowieso goedkoper.

Bij ons is het in Oostenrijk Ladis geworden (Serfaus/Fiss) waar heel veel faciliteiten voor kinderen zijn.

Welke hebben jullie geboekt? Wij zijn nog op zoek voor 2027.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 16:42

Wij gaan naar hotel Panorama, gelijk bij de liften. Ik ben heel benieuwd hoe het daar is en ik heb er zo’n zin in :D het is met 3/4 pension en we hoeven alleen de lunch zelf te regelen.
We hebben na jaren hard werken en alleen basic kampeervakanties extra luxe gedaan voor ons doen. Volgend jaar gaan we denk ik voor een appartement.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:46

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:14

Zo te lezen een columniste die zwaar jaloers is en vooral voor oordelen zit over wintersporters. Wat een naar artikel zeg :o

https://archive.ph/aRaCi

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:34

In de kop op de socials staat dat ze het belachelijk vindt dat 4-jarige kinderen een voorsprong krijgen op hun leeftijdsgenoten door de wintersport.
Maar dat lees ik in het artikel niet terug.

Wat een zuur stuk zeg :')

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:58

Mijn dochter doet aan wedstrijdskiën incl trainingsweken in het buitenland en ik merk bij haar echt dat ze er mentaal sterker van wordt. Naast dat het natuurlijk dikke lol is met je vriendinnen op wintersport (slalom en reuzeslalom training) ipv met je ouders lekker rondtoeren op je tiende he _O-

Maar ik denk zelf dat dat met veel sporten, zeker die met trainingskampen, zo zal zijn. Bij paardensport zie je dat ook, verantwoordelijkheidsgevoel. Alleen bij mijn dochter dan voor haar materiaal en het onderhoud er van en naar anderen op de pistes.

Alhoewel ze vandaag met mij racen op een lege blauwe piste wel leuk vond hier _O-

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 00:11

verootjoo schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/02/26/wi ... uIFnhbbDhQ

Kan iemand dit lezen en zeggen waar het over gaat?
Ik stuit hier steeds op op de socials en voel me aangesproken :')
Maar hoe krijg je als kind een voorsprong als je kan skiën? Dat is me een beetje een raadsel.

Ik kreeg deze ook telkens voorbij. Gewoon een gefrustreerde columniste dus niet heel spannend verder. Nog een paar dagen en dan ga ik lekker met mijn voorsprong kind van de berg af :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:53

Mijn kind heeft zo veel voorsprong dat ze met mijn skis er vandoor is _O- en ik kan die van haar niet gebruiken want ik kan haar racebindingen niet afstellen zonder schroevedraaier _O-

Ben benieuwd hoe ze ze vindt, ik heb er totaal geen grip mee dus die moeten ff opnieuw geslepennworden.

Dan maar genieten van dit:
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:09

Oh was dat de bedoeling ook? Is Chatel verbonden aan Amneville trouwens?

Gv heeft gister daar twee uur geskied, ik was helaas niet fit genoeg, maar wel wat gevraagd omdat bij de band stokken verboden zijn, en zonder stokken ben ik kansloos. Met skieen, met de lopende band al helemaal -O- daar heeft wat gebel gekost maar ik zou dan wel mee mogen met stokken mits ik ze optil aan het einde :+ . De stokken van gv waren op een gegeven moment zoek na een korte pauze -O- . Niet in die enorme bakken gezet :n waar je in de chaos van stokken toch al niks terug vindt. Daar kon hij een paar uitvissen. Ze hadden al een notitie gemaakt voor de vermiste stokken. Vond gv ze aan het eind bij de zitskies in een hoekje terug 8)7 tot ieders verbazing trouwens.

Hier is het nu koud maar wordt van de week wel sneeuw verwacht. Mocht dat zo zijn mag ik de wei van de koeienbuur gebruiken aan de overkant. Een knappe groene piste :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:54

Ik geloof dat Snowworld wel reclame maakt voor de Portes du Soleil!

Racebindingen moet je echt met schroevendraaier doen, de bindingen zitten op een extra plaat die de ski nog stijver en directer maakt. Met de schroevendraaier kan je de voor en achterbak over de rail verzetten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:26

Zijn er mensen met verwarmde handschoenen?
Ik heb steeds koude handen met skiën sinds ik veel gewicht kwijt ben.
Koude voeten had ik altijd al, daarvoor kreeg ik vorige maand verwarmde sokken en dat helpt echt enorm.
Nu dus op zoek naar verwarmde handschoenen. Aangezien mijn man goedkope Chinese verwarmde handschoenen heeft die echt niet voldoende capaciteit hebben, ben ik een beetje bang voor dropshippers. Heel veel fotos die ik op Amazon langs zie komen lijken namelijk allemaal op Temu/Shein handschoenen.
Iemand tips vanuit eigen ervaring?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:01

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:29

opisop_shop schreef:
Zijn er mensen met verwarmde handschoenen?
Ik heb steeds koude handen met skiën sinds ik veel gewicht kwijt ben.
Koude voeten had ik altijd al, daarvoor kreeg ik vorige maand verwarmde sokken en dat helpt echt enorm.
Nu dus op zoek naar verwarmde handschoenen. Aangezien mijn man goedkope Chinese verwarmde handschoenen heeft die echt niet voldoende capaciteit hebben, ben ik een beetje bang voor dropshippers. Heel veel fotos die ik op Amazon langs zie komen lijken namelijk allemaal op Temu/Shein handschoenen.
Iemand tips vanuit eigen ervaring?

Wat voor handschoenen draag je? Dunne windstopper handschoenen en daarover goede wanten helpt mij m’n handen warm te houden.
Tot aan -10 met windkracht 3, gister was het heftig koud heb ik ontdekt :=

Of misschien leren handschoenen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Geen idee wat ik nu heb, normale handschoenen van Reusch

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Ik heb geen koude handen meer gehad sinds ik wanten gebruik. :)