USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:37

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Volgend jaar ga ik voor het eerst naar de USA. We gaan naar Miami (daar vandaan een cruise naar de Bahamas), dan via New York (met vliegtuig) door naar Orlando. Wanneer is het handig om de tickets te boeken? Via ArkeFly kost het nu 600 euro (heen Amsterdam - Miami, terug Orlando - Amsterdam). Zou dat nog voordeliger worden of juist duurder? (Gaat om juni-juli). En die binnenlandse vlucht, is dat handig om nu te boeken (zo'n 200 euro), later, of juist daar pas?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 18:57

Huh, begrijp ik nu goed dat je route zo is: Amsterdam - Miami - Bahama's - New York - Orlando?
Is dat niet wat omslachtig?

Voor wat betreft de tickets, als je een mooie prijs ziet gewoon boeken. Je weet nooit van te voren of de prijzen omhoog of omlaag gaan. Binnenlandse vlucht zou ik ook vooraf boeken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:34

Haha dat is wat we gaan doen, hebben altijd drukke vakanties: 19 dagen waarvan 4 dagen Miami (zij is er al 5 maanden) 5 dagen cruise, 4 dagen New York en 6 dagen Orlando (Disney en nog een pretpark).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 19:44

Oke, maar waarom doe je na de cruise niet eerst Orlando en dan naar New York en dan door naar huis? Of is alles al geboekt?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:03

Dan is een enkele reis (heen naar Amerika) en terug naar Nederland zo rond de 800 a 1500 euro. En retour Miami/Orlando is 600. Dat is me dan echt wat te gek.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:07

Je kunt toch een multiciy boeken? Dan boek je Amsterdam - Miami - New York - Amsterdam. Daar hoef je niet allerlei dure losse tickets voor te boeken... ;)

Wij hadden destijds bijvoorbeeld Amsterdam - New York - Orlando en dan vanaf Miami weer naar Amsterdam. Allemaal op 1 ticket.
Laatst bijgewerkt door Nadir op 11-11-14 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:08

Waar boek je dat? Want via Expedia kwam ik op dik 2000 euro aan tickets uit met dat idee.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:10

Bij Expedia klik je links op 'vluchten' en dan in het midden op 'meerdere bestemmingen'.

Ik weet niet precies jouw reisdata, maar ik kom bij Expedia totaal op ongeveer €800 uit. (Juni)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:27

Ik had ook veel bedrijven gemaild ivm meerdere vluchten. Wij vlogen heen naar Miami maar terug vanuit Memphis. Uiteindelijk was t voor ons via americanestates het goedkoopst :)

Dus wat opties opvragen kan wel in je voordeel werken :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:39

Nessie, wat Nadir al zegt, gewoon zoeken op gecombineerde vluchten en ook op meerdere sites kijken. Precies dezelfde vluchten met dezelfde vliegtijden kunnen per site verschillen in prijs.
Scheelt je weer een vlucht/reisdag met al het gedoe eromheen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:43

Ik zie dat ik ook verkeerd keek bij Expedia. Bij elkaar en terug uit NY kost 807, dat is (zo goed als) gelijk aan het heen en weer :) En dan kunnen we terug wel met hetzelfde vliegtuig! Eerst leek dat onmogelijk qua prijzen maar met dit kan het wel. Bedankt voor de tip! Iemand nog een tip voor de reis van Miami naar Orlando? Bus? Auto huren?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:47

Als je een auto huurt, kun je gemakkelijker even ergens heen rijden.
Maar als je deze in Orlando of Miami verder niet gebruikt, is misschien ook de bus een optie. Geen idee wat hier de mogelijkheden in zijn.

Ik heb net even bij cheaptickets gekeken en kwam uit op een ticket van 637 euro (Amsterdam-Miami, Orlando-New York, NY-Amsterdam) met ook nog eens twee directe vluchten. Wel met willekeurig gekozen data in juni/juli.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:29

Als je de auto verder niet gebruikt is het idd zonde. Maar volgens mij rijden er wel bussen tussen Orlando en Miami.

Wat ga je doen in Orlando? Er rijden wel shuttles naar de pretparken maar als je bijv wil gaan winkelen of 's avonds uit eten is een auto wel erg handig...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:52

Ik zou een auto huren, zeker als je in Orlando/Miami bent :), geeft je zoveel meer vrijheid. En ik denk dat je ook wel wilt winkelen in Orlando. Er zijn vrij veel shopping centers dus dan is het sowieso makkelijk. :j
Als je nog een hotel zoekt vlakbij de outlets kan ik je Hilton Grand Vacantions aanraden, heel fijn hotel :) :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:32

Is dat veilig? Ik ben geen leek betreft auto's dus kan vooraf de schades vaststellen. Maar gaan ze bijvoorbeeld niet zeggen dat jij schades hebt gemaakt? Of wordt de auto niet gestolen? Misschien denk ik teveel in films (en Spanje qua schades) :+ En weten jullie betrouwbare maatschappijen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:57

Dan denk ik echt dat je teveel films kijkt……. Ik denk dat Amerika het vakantieland is waar de huurauto het meest gebruikt wordt, rijendik en lopende bandwerk bij elke autoverhuurmaatschappij. Wij hebben nog nooit te maken gehad met onbekende kosten achteraf of andere problemen.
De kans op schade of diefstal is net zo groot (of klein) als hier in Nederland. Je bent ervoor verzekerd, neemt niet weg dat het erg vervelend zou zijn als dit tijdens je vakantie gebeurd, maar zo zijn er altijd risico's.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:11

Je kijkt inderdaad te veel films :P Wij hebben wel een keer dikke schrammen gemaakt op een auto, en toen we hem gingen afzetten vroegen ze of wij dat hadden gedaan. "Nee hoor..." en ze hebben er verder niets van gezegd. Zo nauwkeurig zijn ze echt niet met schade. En het beste is sowieso om wanneer je de auto gaat oppikken foto's te maken van alle schrammen/schade die er al aan de auto is. Dan kan je bewijzen hoe de staat was voor je hem oppikte moest de huurmaatschappij je schade willen aansmeren die jij niet hebt veroorzaakt. Maar als je de nodige verzekeringen hebt, dan is het echt geen probleem.

Kans op diefstal is niet groter dan hier. Je moet natuurlijk logisch nadenken en niet je GPS of GPS-houder in je auto laten liggen of een laptop open en bloot op de achterbank leggen, maar dat doe je hier ook niet.

Alle grote maatschappijen zijn betrouwbaar. Hertz, Alamo, Budget, National.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:43

Jij bent erg Yasmine :=

Auto in Orlando is idd wel erg fijn, wij hebben Orlando, Napels en toen Miami gedaan met de auto en was erg relaxt :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:45

Truucje dat ik van m'n vader heb geleerd O:) Iedereen betaalt zoveel verzekeringen en schrammen worden sowieso in de prijs meegerekend, dat ze van één schrammetje al lang niet meer zo'n groot probleem maken.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:35

Nessie schreef:
Is dat veilig? Ik ben geen leek betreft auto's dus kan vooraf de schades vaststellen. Maar gaan ze bijvoorbeeld niet zeggen dat jij schades hebt gemaakt? Of wordt de auto niet gestolen? Misschien denk ik teveel in films (en Spanje qua schades) :+ En weten jullie betrouwbare maatschappijen?

Ik heb ook meerdere keren een auto gehuurd en is altijd goed gegaan. 1 keer is de auto kapot gegaan, tenminste de ruitenwissers werkte niet meer. Heb de auto teruggebracht en een andere meegenomen, was absoluut geen probleem. Enige kosten die ik achteraf nog kreeg, was van tolwegen.

Ik heb 'm altijd gehuurd bij Alamo, omdat die iedere keer het goedkoopste was :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 12:41

Wij hebben ook nooit gedoe gehad met de huurauto's en het rijden daar is erg relaxt. Florida vond ik goed te doen qua verkeer, maar hee, wij zijn dan ook levend Manhattan uitgekomen zonder werking van de tomtom :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:28

Inderdaad, customer service in Amerika is zo goed en efficiënt dat moést je een auto hebben waar je pech mee hebt, je meteen geholpen wordt. Maar zorg wel dat je er de nodige verzekeringen (full damage waiver, collision damage etc) bij neemt. In Amerika wil je geen ongeval meemaken als je niet volledig dekkende verzekering hebt, want dan kan je wel eens voor grote bedragen komen te staan.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:45

Als je met een credit kaart betaald check dan van te voren even of je credit kaart company niet de verzekeringen betaald. Vaak ben je namelijk al verzekerd voor de meeste dingen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:31

Florida is wel aan te raden om een auto te huren, Orlando Miami rij je in 4,5 uur non-stop via de Turnpike. Wij huren al sinds 1996 bij Alamo en nog nooit problemen gehad en altijd perfect geregeld. Vergelijk wel de Nederlandse, Amerikaanse en Engelse website aangezien het nogal kan schelen in prijs.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:40

Bedankt voor het meedenken! Ga het allemaal eens onderzoeken. Nog een vraag voordat ik alles definitief boek. Zou er een reden zijn dat ik geen 'vakantie visum' (of hoe het ook heet) zou krijgen? Niet dat ik alles weer kan annuleren. Heb geen ziektes of achtergrond met justitie ofzo. Is het dan veilig om te boeken? Of eerst die aanvraag regelen?