Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 19:42

Niet met deze partij. Ik ben vorig jaar met Beyond borders naar Frankrijk gegaan en zit te denken dit jaar weer mee te gaan. Nu ken ik Beyond borders al van andere reizen en dat bevalt mij altijd goed.

Belgische organisatie, maar zitten vaak ook Nederlanders bij. En zo niet heb ik ook geen problemen om met alleen maar Belgen te gaan.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:30

Beyond borders ken ik via een vriendin, zij was ook erg positief over hen.
Dat zou ook nog een optie zijn, al zijn die wel wat duurder zie ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:51

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik zie dat ik de uitkomst van onze zoektocht helemaal niet heb gedeeld!

Het is uiteindelijk Oz-en-Oisans geworden, een van de satelietdorpen van Alpe d'Huez.
We zijn gegaan voor de duurdere optie 'naast' de lift. Er was nog een goedkopere optie elders in het dorp, maar na uitgebreid bestuderen van Google Maps leek het er op dat het hoogteverschil tussen dat huis en de straat er onder (waar de lift zit) zo groot is, dat we geen zin hadden om daar met kinderen en armen vol skies omhoog te moeten klossen. Het moet wel leuk blijven :')

Ik heb er ZO veel zin in... De Sarenne is een fantastische afdaling waar ik erg naar uit kijk. Waarschijnlijk kan onze oudste ook mee de Sarenne af, dat lijkt me ook briljant. En misschien de kleine ook? Als hij goed vordert gedurende de week en we veel tijd nemen...
En misschien durf ik dit jaar de Tunnel wel weer te skien, en mssn ook zonder instructeur. Of we nemen de instructeur gewoon weer mee *\o/*

Wij zaten 1 ernaast, in du soleil.
We hebben toen bij https://www.google.com/search?client=ms ... =606&dpr=3 heel lekker gegeten :D!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:11

Gianti - is Nieuwegein aan te rijden? Skishop Nieuwegein is top!

Ik ga morgen even terug nog, voor mn techniek zijn mn nieuwe schoenen echt geweldig, lekker stijf! Maar op vlak en in de lift kramp joh _O- ben nu 2 uur van de baan en mn kuiten zijn nog hard en pijnlijk. Deel is door het veel krachtiger skieen, maar we moeten nog even wat aanpassen aan de schacht :))

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:23

Unwritten, dat is wel ideaal ja, dat je tussendoor meer skiet en de schoen beter kan bijstellen. Sommige dingen kom je toch pas achter als je een tijdje op de piste staan.

Smurffie thanks! Nu heb ik zin in kaasfondue :9

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 13:05

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik zie dat ik de uitkomst van onze zoektocht helemaal niet heb gedeeld!

Het is uiteindelijk Oz-en-Oisans geworden, een van de satelietdorpen van Alpe d'Huez.
We zijn gegaan voor de duurdere optie 'naast' de lift. Er was nog een goedkopere optie elders in het dorp, maar na uitgebreid bestuderen van Google Maps leek het er op dat het hoogteverschil tussen dat huis en de straat er onder (waar de lift zit) zo groot is, dat we geen zin hadden om daar met kinderen en armen vol skies omhoog te moeten klossen. Het moet wel leuk blijven :')

Ik heb er ZO veel zin in... De Sarenne is een fantastische afdaling waar ik erg naar uit kijk. Waarschijnlijk kan onze oudste ook mee de Sarenne af, dat lijkt me ook briljant. En misschien de kleine ook? Als hij goed vordert gedurende de week en we veel tijd nemen...
En misschien durf ik dit jaar de Tunnel wel weer te skien, en mssn ook zonder instructeur. Of we nemen de instructeur gewoon weer mee *\o/*

Wat leuk. Hier gaan wij in de voorjaarsvakantie voor de 4de keer heen. Wij zitten altijd in Chalet des neges.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 16:05

Wij hebben voot januari hopfgarten geboekt :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 07:42

Afbeelding

Oeps O:) heb maar voor deze week een lesje in snowworld geboekt _O- moet en zal ze uitproberen :’)

Heeft iemand suggestie wat een leuk skigebied is voor groep meiden eind 20, verschillende niveaus, maar niemand is volledig beginner.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:07

Gianti schreef:
[ Afbeelding ]

Oeps O:) heb maar voor deze week een lesje in snowworld geboekt _O- moet en zal ze uitproberen :’)

Heeft iemand suggestie wat een leuk skigebied is voor groep meiden eind 20, verschillende niveaus, maar niemand is volledig beginner.

Alles is leuk :P

Zillertal Arena of Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:04

Ik heb vrijdag en gisteren even twee uurtjes op de kitzsteinhorn geskied.
Gisteren met mijn dochter om even haar skispullen te proberen. Wat een storm! We moesten gewoon af en toe stil staan.
Pistes hadden de sneeuw van de afgelopen dagen ook echt wel nodig, de onderlaag was wel hard.
Dit was vrijdag:

Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:30

Gianti schreef:
[ Afbeelding ]

Eind 20, nog een beetje willen apres skien/stappen/gezelligheid?

Sowieso Oostenrijk, dan zou ik zeggen Ischgl, Mayrhofen of Gerlos.
Zell am See is ook erg leuk, maar meer leuk shoppen en een schattig dorp/stad dan echt apres ski. Flachau heeft ook goede en leuke apres ski, maar ook gewoon een heerlijk skigebied <3 :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:50

Of westendorf!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:18

Mooie set Gianti!
Heb je ze gelijk goed laten waxen voor je er mee naar Snowworld gaat? Ik ski er 3 tot 4 keer per week en moet eigenlijk wel 1x per week waxen omdat indoor sneeuw wel echt meer wax vreet dan buiten.

Ik zou lekker naar Gerlos of Saalbach gaan met zo'n wisselende niveau groep :)

Hier staan nu 3 weken geboekt, en komende weekenden allemaal wedstrijden van dochter indoor. Merk wel dat hoewel de kwaliteit van de sneeuw in Zoetermeer echt top is, het bij onze avondtrainingen en alweer heel druk en hopig is. Gelukkig train ik ook nog 1 a 2 keer in de ochtend _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:42

Alpe d'huez is ook een aanrader.
Inderdaad goed laten waxen met wax voor binnen ;) kunstsneeuw is ijs, wat je wax en belag wegtovert in no time!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:14

Ja ik wax binnen ook met indoor, en zodra ik buiten ga gaan er ook lagen gewone wax bij :))

Maar wij doen waxen en slijpen zelf, 1x per jaar gaan we voor een grote beurt naar de skishop.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:07

Gianti schreef:
[ Afbeelding ]

St anton? Beruchte après ski daar oa mooserwirt op de piste