Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:49

Is er via Landal Snow nog wat te boeken?

Via Villa4You hebben we echt een geweldig appartement gehad in Viehofen, maar dat is 10 pers. Hadden wel grotere ook in het gebouw. Eventueel kan je nog naar het park ernaast kijken, AlpinParks Rehrenberg.

Dan kan je zowel in Zell skieen, als in Saalbach/Hinterglemm.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:41

We zijn met 12, 6 volwassenen en 6 kinderen. (Grote) voorkeur voor 1 huis/appartement zodat je samen kunt zitten. Kamers van 2 of 4p zou kunnen, dan kunnen event. gezinnen of kinderen bij elkaar.

Frankrijk heeft de voorkeur, dan kunnen de kinderen ‘s morgens naar les en ‘s middags samen met ons skiën.

We zijn wat verwend en hebben graag een plek aan de piste of dicht bij de lift, vooral omdat we met de lunch terug bij het huisje komen.

Met oud en nieuw waren we in Superdevoluy, dat was eigenlijk prima qua pistes e.d., alleen wel takke ver rijden… dus liever dichterbij :')

We hebben toch voorheen ook wel later geboekt, dit is het eerste jaar dat ik echt bijzonder weinig geschikts vind.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:18

Je zou eens naar Val Cenis kunnen kijken, alhoewel dat ook wel echt ver rijden is (1100km) - daar heb je heel veel accommodaties aan de piste. Of La Norma, daar start alles vanuit de dorpskern. Dus ben je ook zo terug. Maar is wel kleiner qua KMs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:31

Heb je in flaine gezocht? Misschien niet de meest charmante plek maar sneeuwzeker en heel veel verhuur ook vaak laatste moment

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:51

Wat het dit jaar wel moeilijker maakt (gok ik) is dat de winterspelen in Italië zijn in februari. Hierdoor schuift toch een deel van de wintersporters die graag naar Italië gaan, naar Oostenrijk en Frankrijk. Wel iets om rekening mee te houden denk ik :j

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:08

Ja en de winterspelen zijn ook nog eens precies met carnaval, waarin daadwerkelijk bijna heel europa vakantie heeft en op wintersport wil :')

Zwitserland lijkt me ook leuk, maar dat viel me qua prijs echt heel erg tegen in de voorjaarsvakantie.

Ik ga over een week of 3 om nieuwe skischoenen :#

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:22

Zwitserland valt altijd tegen qua prijs :')

Niet per se de accommodatie, maar je krijgt telkens een hartaanval als je op een terrasje wat wilt eten en drinken :+ helemaal als je ook nog voor een heel gezin moet betalen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:00

Hier begint het ook te kriebelen. Wij gaan waarschijnlijk weer naar Val D'isere, dat beviel en voelde goed.

Wel denk ik erover om een rugbrace te gaan dragen - heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb een paar maanden terug in een moment van blijdschap een luchtsprong genomen op het bed en ben verkeerd geland, heb m'n rug gekneusd en heb daar nog steeds last van. :') zo dom.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:55

Ik ski nooit zonder, al een paar jaar niet. Heb sinds deze winter eentje van Spines. :j

Ik draag hem niet alleen om mijzelf te beschermen, maar ook om mijzelf te beschermen tegen idioten op de piste. En die zijn er genoeg. Dochter en man dragen ook altijd een beschermer, dochter sowieso want die doet ook slalom en competitie.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:58

Spines ga ik naar kijken! En idd, goed dat je 'm sowieso draagt. Volgens mij voel je een goede ook vrijwel niet zitten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:32

Idioten op de piste ligt heel erg aan het gebied. Sommige gebieden heb je idd veel idioten, andere gebieden zie je niemand die niet kan skiën.

Ik draag overigens nooit een rugbeschermer.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:04

Klopt een goede voel je niet zitten :j
Ik draag hem wel over mijn thermokleding, hij is echt goed warm dus extra lagen heb ik verder niet nodig.

Ik heb net de wintersport met mn werk ook weer ingeschoten gekregen dus lekker veel in het vooruitzicht! :D