Via Villa4You hebben we echt een geweldig appartement gehad in Viehofen, maar dat is 10 pers. Hadden wel grotere ook in het gebouw. Eventueel kan je nog naar het park ernaast kijken, AlpinParks Rehrenberg.
Dan kan je zowel in Zell skieen, als in Saalbach/Hinterglemm.
We zijn met 12, 6 volwassenen en 6 kinderen. (Grote) voorkeur voor 1 huis/appartement zodat je samen kunt zitten. Kamers van 2 of 4p zou kunnen, dan kunnen event. gezinnen of kinderen bij elkaar.
Frankrijk heeft de voorkeur, dan kunnen de kinderen ‘s morgens naar les en ‘s middags samen met ons skiën.
We zijn wat verwend en hebben graag een plek aan de piste of dicht bij de lift, vooral omdat we met de lunch terug bij het huisje komen.
Met oud en nieuw waren we in Superdevoluy, dat was eigenlijk prima qua pistes e.d., alleen wel takke ver rijden… dus liever dichterbij
We hebben toch voorheen ook wel later geboekt, dit is het eerste jaar dat ik echt bijzonder weinig geschikts vind.
Unwritten
Geplaatst: 13-08-25 14:18
Je zou eens naar Val Cenis kunnen kijken, alhoewel dat ook wel echt ver rijden is (1100km) - daar heb je heel veel accommodaties aan de piste. Of La Norma, daar start alles vanuit de dorpskern. Dus ben je ook zo terug. Maar is wel kleiner qua KMs.
Wat het dit jaar wel moeilijker maakt (gok ik) is dat de winterspelen in Italië zijn in februari. Hierdoor schuift toch een deel van de wintersporters die graag naar Italië gaan, naar Oostenrijk en Frankrijk. Wel iets om rekening mee te houden denk ik
Unwritten
Geplaatst: 13-08-25 15:08
Ja en de winterspelen zijn ook nog eens precies met carnaval, waarin daadwerkelijk bijna heel europa vakantie heeft en op wintersport wil
Zwitserland lijkt me ook leuk, maar dat viel me qua prijs echt heel erg tegen in de voorjaarsvakantie.
Niet per se de accommodatie, maar je krijgt telkens een hartaanval als je op een terrasje wat wilt eten en drinken helemaal als je ook nog voor een heel gezin moet betalen.
Hier begint het ook te kriebelen. Wij gaan waarschijnlijk weer naar Val D'isere, dat beviel en voelde goed.
Wel denk ik erover om een rugbrace te gaan dragen - heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb een paar maanden terug in een moment van blijdschap een luchtsprong genomen op het bed en ben verkeerd geland, heb m'n rug gekneusd en heb daar nog steeds last van. zo dom.
Ik ski nooit zonder, al een paar jaar niet. Heb sinds deze winter eentje van Spines.
Ik draag hem niet alleen om mijzelf te beschermen, maar ook om mijzelf te beschermen tegen idioten op de piste. En die zijn er genoeg. Dochter en man dragen ook altijd een beschermer, dochter sowieso want die doet ook slalom en competitie.