Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 10:59

Wat ga je doen met de koelkast? Altijd handig, daar niet van

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 12:42

Mijn zaadvoorraad voor de moestuin en bloemen. Deze was kapot en heeft toen vlees en vis laten bederven en een enorme gore stank veroorzaakt in de keuken, de pomp is stuk. Maar het is een uitstekende muisvrije opslag van spullen. :D

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 18:23

Pfff hijg hijg de dag liep dus echt anders dan gepland vandaag. _O- idee was uitslapen en kalm aan doen in de ochtend en in de middag de roldeur ophangen en schilderen.

Het werd, na de bakker even voor 9 wakker gebeld worden door de achterbuurman dat de tomatenplanten er waren. Gister was het nog, nee dat duurt zeker twee weken maar nope. Dus hup ontbeten in zijn auto onderweg naar de teler. Ik heb voor nl en fr nu verschillende soorten tomaten planten. Zwarte, groene, ananas, kleine kers en grote rode. En een eetlaurier. De buurman had ook zwarte veel grote en normale en een rozemarijn.

Uiteindelijk ook nog met hem een brievenbus standaard gekocht in een andere winkel en waren we pas 1130 weer terug. Snelle lunch en toen wasmachine naar beneden die onhandig boven staat ivm gewicht. Handig touwensysteem en we hadden hem soepel zonder teveel kracht beneden. Hij bleek te hoog voor onder de aanrecht dus naar de tweedehands winkel

Toen maar doorgepakt en alles wat wegkan en waar we bijkonden bij elkaar geraapt. De grote spullen staan nu voor buiten onder zeil. De rest staat in de schuur vooraan. In de hoop dat ze komen voor de deuren geplaatst worden. :')

De brievenbus standaard bleek niet zo degelijk als in er brak meteen wat af, -O- maar met wat zoekwerk vond gv van zijn hond de eet/drink bak standaard die omgekeerd precies in de buis pastte en de brievenbus er precies oppastte :D

Dus die staat ook. *\o/*

En een enorme bult aan zooi, huisje achter heeft nu alle tuinspullen en bbq en zo. Paardenburen nog blij gemaakt met een paardenroskam en een enorme gasfles voor een gas bbq. En ik ben er vanaf :P

Fotos volgen later. Nu eerst uithijgen en eten.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 20:34

De fotos zijn er. Nog even de tomatenplantjes in een grotere pot gezet. Deze staan nu in de keuken en woonkamer.

Eerst de brievenbus met upgrade :))

Afbeelding

De zooi gestapeld in de schuur en buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe chaotisch de schuur nu is, maar al zoveel ruimer dan het was. Er zit logica in maar na wat schuiven en eea weer op de plek leggen heb ik echt al meer ruimte weer gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaat gv vegen en schuiven aan de rechterkant en met zijn tweeen weer wat kunstgras weghalen, schoonmaken, pelletzakken omleggen naar de andere kant en dan is de muurkant eindelijk vrij genoeg om stellingkasten te gaan bouwen. Maar dat zal niet morgen lukken,

Een best vol programma morgen. Morgenvroeg komt de imker een hoornaarval brengen, daarna komt er een vrieslevering. Gv gaat een overvolle aanhangwagen leegmaken en daarna weer vullen en weer legen. In de middag richting bank voor de aanvullende ziektekostenverzekering. En s avonds is er een gemeente vergadering met de (helaas -O- ) nieuwe mannelijke burgemeester en nieuwe raad. Iedereen uit het dorp is uitgenodigd.

O ja en ergens tussendoor komt de dakman een best gat in mijn schuurdak maken. Tenzii er nog meer spoed tussendoor komt dan komt hij zo snel als kan, hij kwam vanmiddag even checken hoeveel haast het had. En een blik van binnenuit was voldoende om te zeggen. Yup dat heeft haast :x en moet voor de regen gedaan worden. Met een korte maar pittige windvlaag zijn er nok dakpannen gaan schuiven en heb ik een prive sterrenwacht vanuit de schuur -O-

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 22:44

Jeetje je bent druk bezig hoor! Wel leuk met alle fotos erbij.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 22:57

Jemig ik word al moe bij het lezen van je verhaal. Laat staan de uitvoering :=

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 23:08

Lijfjes zijn ook wel aardig stuk. Mijn knie heeft het vanavond 3 keer begeven %) hoewel het van mij vooral aanwijzen was en hier en daar een til was de trap met wasmachine toch een nekslag. Daarom slaap ik niet boven. Nu open dat de tweedehands zaak snel komt ophalen

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 10:00

Lokale imker is bezig met plaatsen van een Aziatische hoornaar val. Bij kijken was er ook een Europees exemplaar bezig met een nestplaats te zoeken. Een Aziaat was ook al op dezelfde plek. Mijn slaaphuisje is kennelijk een fijne slaapplek.

Al staat de imker nu te beppen al even met de buurboervrouw en twee gestopte autos hihi lokale file

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 14:55

Afbeelding
Afbeelding

Stukje eerste laagje verf. De lucht is niet te harden. Bier ruikt aardig. Gv is nu met aanhangwagen twee naar de stort.

Kers bloeit ook nu

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:47

Mooie kleur

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 18:19

De kleur is olivier vert. Maar droogt duidelijk lichter op gelukkig.

Inmiddels is de aanvullende ziektekosten verzekering ook geregeld. *\o/* Eindelijk

De eerste kolibrivlinder ook alweer gespot. De zwarte glansbijen zag ik al een week

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 23:13

Wauw dat huisje gaat echt heel mooi opknappen! En de kers wordt ook heel mooi.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 23:32

Mooie kleur op het huisje!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 09:35

Oh die kleur is prachtig! :+:

Heb je al een aziaat gevangen?

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 10:10

Nog niet, gister kouder bewolkt en best wat wind. Vandaag wel zon maar nog die koude wind. Weinig insecten te zien. De val blijft staan tot eind mei/begin juni afhankelijk van het weer.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 11:28

Aargh wat een ochtend. :+ Pffff iemand moest echt vroeg komen iets op te halen omdat gv uiterlijk 11 uur weg moest om op tijd te zijn. Vanmorgen nog doorgegeven aan de bakker echt echt op tijd laten komen. De bakker zou het doorgeven aan de man, komt hij om 10.52 aankakken en dan moet er nog eea ingeladen worden. _-:(

Affijn tijdens het laden komt er een busje voorbij of er nog oud ijzer of accus liggen? Yup dus ik als een razende garagedeur open om een enorme ijzeren plaat te laten weghalen, een oude gasfles, oude accu. Hopelijk komt hij volgende week terug voor de laatste spullen waar nu een berg tweedehands ligt voor afhaal.

Gv is nu eindelijk weg en arriveert als alles goed is 5 voor 12 daar %) heel krap maar hopelijk nog net genoeg tijd.

Maar het is weer wat leger in huis schuur en garage :))

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:43

Die kleur groen hadden wij in Lacaune op de luiken. Hier willen we ook een soortgelijke kleur op de luiken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 13:25

Klinkt als een drukke ochtend weer. Maar fijn dat het lekker opruimt

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 14:03

De voorkant heeft twee lagen verf. Voor nu even voldoende beschermd voor de aanstaande regen. Het schildert alleen wel ongemakkelijk met een heel boos gezoem pal naast je -O-

De val heeft nu een boze Aziatische hoornaar dame :(:) ik blijf het prut vinden dit te doen maar beter 1 koningin dood dan een heel bijenvolk. Een europese dame zat vast in de entree van de val. Net te groot (enorm dier de grootste die ik heb gezien) maar wel klem en in paniek. Haar heb ik moeten doden helaas omdat ze anders had geleden.

Afbeelding

Ik twijfelde tussen deze groene kleur of de licht blauwe variant ervan. Toch voor groen gegaan

Dat puntje boven is niet gedaan. Ik kwam er niet bij en mogelijk wordt dat afgedekt

O ja gv was net te laat -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 14:25

Oef dat is balen, zowel van de Europese dame, dat gv te laat is en jij niet bij de punt kon.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 14:55

Ach ja, hij heeft er een leuke motorrit aan gehad. Net op tijd terug voor de regen. Gelukkig sneldrogende verf daarom had ik wat haast. De opening soort van afgedekt met een dakplaat en wat zeil.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 20:30

Inmiddels in de stromende regen kijken naar een voorbij kabbelende maas van 5 m breed en 1 m diep

Kwamen deze tegen op een franse site

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 20:32

Beschaving is goedkoper dan elk alternatief.

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:48

Inmiddels weer terug. Een ietwat brak nachtje de eerste nacht. Ergens stond een auto aan de andere kant van het water te dealen? Vanaf 23.00 Tot 3 uur harde bas. Kwam er een auto aanrijden, muziek stopte, kort gepraat en een minuut later auto weg muziek weer aan. Enz. -O- We zagen helaas niet waar precies, niet aan de kant waar wij sliepen met een paar campers.

Langres was weer smakelijk. Restaurant is open voor de lunch met voor mij een favoriet gerecht wat niet vaak wordt geserveerd. En voor gv ook wat hij lekker vindt maar weinig kan krijgen. Daarna melkvrij ijs voor mij en koffie met havermelk. Je moet wat geduld hebben bij ze maar als je ze vriendelijk behandeld gaan ze ietsje minder traag. Staat ook op de deur bij de entree. Geduld is een schone zaak :D

Daarna ben ik gaan slapen in de camper en heeft gv de stadsmuur bewandeld. En daarna op naar een kanaaltje en haventje voor de nacht, vanmorgen op de terugweg langs een gallo romeinse opgraving gereden. Een mooie bestemming voor de zomer. Boodschappen gedaan, en nu aan de kook en bak voor morgen. Ik moet voor mezelf toch wat maken aan taart/gebak oid(oude banenen moeten op, er zaten aardbeien en appels in de doos), :P en bij de winkel lag een grote doos met groente en fruit voor 2 euro. Gv gaat zo zijn wortels en paprika schrappen zodat dat de vriezer inkan.

De plannen wijzigen iets wel. Weer is wat veranderlijk, vandaag regen. Het idee was gv gaat eind deze week met de motor en ik eind april begin mei met de bus en aanhangwagen. Maar gv gaat nu met de bus zonder aanhangwagen zodat hij eea bij het huis van zijn vader kan verplaatsen. En komt eind april/begin mei weer terug met de bus met hemelvaart. Zolang de gezondheid van mijn papa dat toelaat blijf ik tot die tijd hier. Tenzij er andere redenen zijn om toch eerder retour te gaan. En hopelijk zijn dan de deuren ook geplaatst :\

De regen heeft de verf netjes laten zitten gelukkig

Fotos volgen nog al zijn het er niet veel

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:23

Wat fotos van zaterdag de bloesem

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste slaapplek aan de babymaas

Afbeelding