Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:59

Unwritten schreef:
Ja Schönleiten / Asitz / Mulden was niet top gisteren.. :n ben benieuwd naar Fieberbrunn. Hoop dat het gaat, heb na mn val van gisteren toch wat meer pijn dan ik gisteren voelde (voet, knie) :

Hoe was het in Fieberbrunn?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:34

opisop_shop schreef:
Unwritten schreef:
Ja Schönleiten / Asitz / Mulden was niet top gisteren.. :n ben benieuwd naar Fieberbrunn. Hoop dat het gaat, heb na mn val van gisteren toch wat meer pijn dan ik gisteren voelde (voet, knie) :

Hoe was het in Fieberbrunn?

Einde dag wat slushy maar erg goed verder! We zijn ook nog overgestoken naar Hinterglemm maar daar was het ook zwemmen op de pistes :')

Vandaag was Leogang ook beter, wel slush maar geen enorme buckels.

Ben benieuwd naar morgen! Als het goed koud wordt en blijft pakken we donderdag misschien dagje Zell en Kaprun mee.

Fee_

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:21

Hier nooit echt geinvesteerd in een goede skibril eigenlijk en heb mij prima kunnen redden. Volg je eigen gevoel zou ik zeggen.

Ik heb nu een helm met vizier en dat is heel handig vind ik. Ik draag namelijk een bril en dat gaat niet echt makkelijk met een normale skibril.

Wij zijn vandaag overgestoken naar Zell, schnitzel gegeten in de schnitzelhutte en weer terug naar Gerlos. Normaal doen we dan tussendoor ook nog wel extra pistes maar dat zit er dit jaar helaas niet in voor mij. Soms wacht ik ergens bij een restaurant en kunnen mijn vader en broer nog even knallen. Ook niet vervelend. Ik vermaak mij wel.

Mijn dochter van vijf (over drie weken 6) had vandaag een wat zwaardere dag. Ze zit in een klasje waarin ze veruit de jongste is. De andere zijn allemaal tussen de 7 en 11 jaar en tot vandaag kon ze echt prima mee komen en was ze ook niet altijd de langzaamste. Maar vanochtend gingen ze voor het eerst een rode piste doen en dat vond ze toch wel heeeeel erg spannend en heeft de meester haar naar beneden moeten dragen. := ik werd dus ook gebeld want ze wilde daarna echt niet meer verder. Via de telefoon heb ik haar toch kunnen overtuigen om gewoon weer verder te gaan want ze zouden de rest van de dag gewoon weer op de blauwe piste blijven en dat ging gelukkig verder ook heel goed. Ze was alleen helemaal kapot aan het einde van de dag.
Waarschijnlijk gaat ze morgen wel met een ander klasje mee, want dan kan dit klasje gewoon wat meer en sneller skien. Helemaal prima, als ze maar plezier heeft. Ze is altijd wat bangig en voorzichtig dus ik ben al meeeeega trots dat ze het zo goed doet en er nog plezier in heeft ook.

Morgen hier sneeuw voorspeld en wedstrijddag voor mn dochter dus denk niet dat ik veel ga doen :))

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:23

Nou nog eens een rondje vinted gedaan en kwam precies die julbo bril tegen die ik hier heb liggen, oke met witte band ipv zwart haha, maar nog helemaal nieuw. Dus dilemma ook opgelost.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:50

Aaah Fee, toch ff schrikken dan zo'n rode piste. Gelukkig wilde ze toch nog even door, dan heeft ze de volgende dag geen grote weerstand om weer op de ski's te stappen. En vandaag wedstrijddag? Met de skiles?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:34

Ja inderdaad. Blij dat ik haar kon overtuigen om toch door te gaan. Toen ik haar aan het einde van de dag ophaalde was ze ook gewoon weer helemaal blij.

Vandaag was een zware dag voor haar, ondanks het lagere klasje. Het sneeuwe de hele dag en dan is er natuurlijk ook slecht zicht dus steeds als ik haar zag ging ze met een mega pizza de berg af, nog net niet in de spagaat. Maar ze heeft weer plezier gehad dus top. Ze had inderdaad ook wedstrijd, ook in de spagaat :P
Morgen prijsuitreiking.

Ik heb 1 afdaling gemaakt. Had verder geen zin. Ben meer een mooi weer boarder :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:31

Als ze maar plezier hebben inderdaad!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:13

Gelukkig heeft ze er plezier in, dat is het belangrijkste!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 21:51

Nou plezier is het allerbelangrijkste! Hoe vaak ik kids zie die helemaal niet willen skiën maar moeten.. zo sneu.

Als mijn dochter een dag niet wil (zoals vandaag) doen we lekker wat anders. Ochtend was voor slapen en videospelletjes, wij hebben nog wat geskied om en om, en verder lekker speeltuintje, winkels. Ook prima!

Omstandigheden waren heerlijk vandaag! Morgen gaan we naar Zell am Zee / Kaprun.

Ik had skies gehuurd om te testen (terwijl ik al twee sets topskis heb.. elan wildcat en atomic c14) en ze vandaag gekocht :') (stöckli). Heb de wildcats nu in de verkoop. Nog nooit zo lekker geskied als met de stöcklis, zelfs niet op mn c14 _O_

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:56

Ja inderdaad, dat vind ik ook echt zielig. Het moet voor die kids ook leuk zijn, die worden ook maar meegesleept naar de sneeuw omdat hun ouders dat zo graag willen :’)
Mijn moeder is altijd achterwacht voor als er iets is dus ik kan zelf altijd doen wat ik zelf wil. Dat is wel echt fijn. Mijn moeder board niet meer en zit gewoon heel de dag te genieten vanuit het restaurant naar wat er allemaal voorbij komt op de berg. Dus als er wat is, is zij altijd heel dichtbij.

Wij hebben vandaag de oversteek naar de Gerlosplatte (Krimml) gemaakt. Het was heerlijk weer en echt genoten. Maar wel helemaal gesloopt aan het einde van de dag.

Afbeelding

Morgen nog een dagje rustig aan. Mijn dochter heeft geen les meer dus daar maken we samen nog wat afdalingen mee als ze er zin in heeft. En dan zit het er alweer op helaas.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:23

Leuke foto!

Ik ga morgen ook even 2 uurtjes naar Zell :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:59

Wij zijn net weer thuis. Hele goede terug reis gehad, het was gewoon helemaal niet druk. Zo fijn!

Echt weer genoten van de week. Nu moeten we er weer een jaar op teren. :))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 00:39

Ik vertrek over 5 uur en dan kan je natuurlijk niet slapen, zal je altijd zien :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:06

Leuke foto Fee, ziet eruit als een prachtige dag!
Zal qua drukte ook een hoop gescheeld hebben dat de voorjaarsvakantie eigenlijk in 3'en gehakt is dit jaar door de onhandige adviesdata qua carnaval.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:44

Fee, zaten jullie in Gerlos?
De Gerlosplatte vind ik heerlijk, en erg jammer / onbegrijpelijk dat de verbinding tussen Konigsleiten en daar zo slecht is.
De foto met de sneeuw is <3

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:30

Wij zijn inmiddels ook weer terug uit Leogang, ook daar was het heerlijk rustig :+: de dag Kaprun was vele malen drukker :))

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:39

Unwritten, met 3 paar skies, hoe bepaald je dan welke je meeneemt? Of heb je echt skies voor verschillende dingen (offpiste, strak geprepareerd enz...)?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:43

Wij zaten inderdaad in Gerlos.
En je kan prima van gerlosplatte toch naar Konigsleiten en andersom? Nooit problemen om weer terug te komen via daar naar Gerlos in ieder geval.

Het scheelde inderdaad heel veel drukte afgelopen week. Duitsland had ook geen vakantie hoorde we dus het was echt rustig (voor een vakantieweek). Heerlijk!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:08

Indy_Mouse_9 schreef:
Unwritten, met 3 paar skies, hoe bepaald je dan welke je meeneemt? Of heb je echt skies voor verschillende dingen (offpiste, strak geprepareerd enz...)?

Heb 1 paar alweer verkocht :))

Heb een paar voor perfecte omstandigheden, zogenaamde supercruisers. En een paar (sm)all mountains :j - niet voor off piste maar wel heerlijk met verse sneeuw op de piste en makkelijker in de slush. En in snowworld in de zomer
_O-

Ervarinf is dat de supercruisers met nieuwjaar perfect zijn + in gebieden met schaduw op het noorden. En de all mountains bijv afgelopen week :D en momenteel in snowworld :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:15

Ik ben nu in Adelboden, prachtig zonnig weer. Sommige lager gelegen pistes een beetje pap. Geen straf om hier te zijn. 8-)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:35

Heeft iemand nog een goede tip voor een skibril die ook goed zicht heeft als het bewolkt is of sneeuwt? Soms zie je alle bulten niet en is het echt op de gok skieën. Mocht iemand een goede tip hebben behalve benen in standje spagettie dan hoor ik het graag. Zelf wil ik ook dit jaar ergens maar een nieuw helm kopen. Deze is vrij rond en ik heb een vrij ovaal smal hoofd. Deze draait wat. Merk dat ik dat toch niet heel fijn vind zitten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:24

Les Sybelles is ook echt genieten! Lekker de kop verbrand al :')

Ben trots om mezelf. Vandaag de rode piste gedaan met het snowboard en tot nu toe niet 1 keer gevallen bij het verlaten van de stoeltjeslift. Het gaat echt super lekker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:44

Ha heerlijk in t-shirt! Geniet ervan

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:25

Heerlijk in tshirt zeg! Lekker weertje! Geniet ervan!
Floorsil, op aanraden van dit topic heb ik een julbo 1-3 high contrast gekocht. Ik vind hem eigenijk wat te duur, maar kwam uiteindelijk op vinted een tegen voor een leuke prijs, nieuw met kaartjes eraan. Zag gisteren nog een razor edge en clyrius erop staan volgens mij. Moet je wel weten of het model je past (ik vond gelukkig precies hetzelfde model dat ik online had besteld, dus wist dat die zou passen). Hij is wel nog onderweg, hopelijk komt die vandaag aan!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:37

Wat fijn Eileen!