Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:19

Ik kom hier ook even kijken en een vraag stellen :) Groot Griekenland fan, dit jaar gaan we het vaste land gedeeltelijk verkennen. Vliegen op Athene en gaan door naar parga/epirus. Voor 1 of 2 nachtjes nog op zoek naar een leuk plekje, iets landelijk zoals een wijngaard, boerderij, plekje met paarden oid. Iemand tips/ideeën? Kan erg weinig vinden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:07

Schildpadddd schreef:
ik ga voor het eerst dit jaar naar Griekenland, naar Kos heen. een paar dagen in de eerste week van augustus
woensdag op donderdagnacht vliegen en dan zondag overdag terug.

iemand nog tips wat te doen? wij houden wel van een beetje avontuur, drankje doen op het terras. iets van cultuur snuiven kan wel maar daar gaan we niet perse voor. Middagje aan het strand kan ook maar veel langer niet.

Kos is niet zo groot. Dus 1 dag scooter of buggy huren en rondje eiland doen. Kom je langs het bergdorp Zia.
Veel acommodaties verhuren fietsen. Dus je kan naar Kos stad fietsen om een drankje of om uit te gaan. Je kan naar de Thermen fietsen, stinkt lekker naar zwavel ;)
Verder heb je er wat opgravingen, waaronder het 1e ziekenhuis.
Mooie stranden heb je er genoeg.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:41

Omg omg omg ik heb het gedaan, ik ga begin Juli 8 dagen naar Samos :):) := *\o/* :wow: {:} Iedereen bedankt voor de suggesties!

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:11

Veel plezier daar :D

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:57

Ah in het begin van dit topic ook eens gereageerd toen ben ik naar Rhodos geweest. Was echt super mooi. Voor dit jaar staat Kreta op de planning

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:54

Ik ga over iets meer dan 2 weken met een vriendin naar Kreta :D Eerste keer Griekenland!

Hebben jullie nog tips waar je leuk kunt paardrijden? Zijn beide ervaren dus graag geen suffe rit en zwemmen met de paarden zou ook tof zijn. Kan online wel wat vinden maar vind het welzijn van paarden en kwaliteit harnachement etc. wel belangrijk. Dat hoor je toch het beste uit ervaringen :)

We zitten trouwens half uur met de auto ten westen van Heraklion. Maar kunnen er natuurlijk stukje voor rijden met de huurauto.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:46

Wanneer ga je schildpad?

Ik vlieg vannacht naar Kos :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:08

Fijne vakantie! Mijn vriend vertrekt zaterdag om te zeilen met een groep vrienden vanaf Athene. Gelukkig mag ik ook bijna naar Zakynthos.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:56

Mijn man krijgt voor zijn verjaardag een introductieduik in plakias. Wij zitten straks in Agia Pelagia, en dat is ca 1,5 uur rijden. Nu moet ik dus een huurauto regelen, maar voor hoelang zal ik dat doen? (Mijn man weet dit niet, dus kan niet met hem overleggen :'))

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:54

*\o/* Nog 25 dagen en dan mag ik naar Lesbos. Iemand nog tips?
En ervaring met auto huren. Wij zitten in Petra en willen graag een auto voor een aantal dagen. Via reisorganisatie kunnen we dit alleen vanaf het vliegveld ophalen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:52

Bonnelover schreef:
En ervaring met auto huren. Wij zitten in Petra en willen graag een auto voor een aantal dagen. Via reisorganisatie kunnen we dit alleen vanaf het vliegveld ophalen.

Naar het kasteel van molivos. Heerlijk uitzicht en eten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:31

raket schreef:
Bonnelover schreef:

Naar het kasteel van molivos. Heerlijk uitzicht en eten.

:j sowieso Molyvos bezoeken met haar prachtige straatjes
Kasteel is een flinke klim maar zeker de moeite waard..

Ik mag een dagje eerder Bonnelover :D

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:05

Hoi allen! Wij willen begin juli en weekje naar Griekenland (low budget) . Ik zag dat we voor ons budget (=400 euro pp verblijf en vliegticket) naar Samos, Lesbos Karpathos of Rhodos kunnen. We houden van rondkijken/natuur en af en toe aan het zwembad. Het is onze eerste x Griekenland.. welk eiland zouden jullie aanbevelen?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:03

Wat heerlijk Lotus83. Waar zit je en welke maatschappij ga je.
Ook toevallig ervaring met auto huren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:47

welmoedz schreef:
Hoi allen! Wij willen begin juli en weekje naar Griekenland (low budget) . Ik zag dat we voor ons budget (=400 euro pp verblijf en vliegticket) naar Samos, Lesbos Karpathos of Rhodos kunnen. We houden van rondkijken/natuur en af en toe aan het zwembad. Het is onze eerste x Griekenland.. welk eiland zouden jullie aanbevelen?

1e x Griekenland? Dan zou ik Rhodos doen. Niet te groot, veel te doen en te zien en mooie stranden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:09

Bonnelover schreef:

Wij gaan naar Molyvos en met Corendon. 2e keer
Hebben vorig jaar geen auto gehuurd dus daar kan ik je niet mee helpen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:18

Lotus83 schreef:
Bonnelover schreef:

Wij gaan naar Molyvos en met Corendon. 2e keer
Hebben vorig jaar geen auto gehuurd dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wij gaan deze keer met Tui. En heb via hun nu ook maar een auto gehuurd voor de hele periode.
Weet je nog mooie plekjes om te snorkelen. Of andere leuke plekken, restaurants?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:29

In Griekenland huur ik altijd zelf een auto, zonder de touroperator. Vaak vraag ik aan de eigenaar van de accommodatie of hij een goed adres weet. Bijna altijd wordt de auto dan geleverd bij de accommodatie voor een goede prijs en volledig verzekerd. Nog nooit problemen gehad.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:39

Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen! Wij willen met z'n tweeen eind juli 10 dagen naar Griekenland, voor ons allebei de eerste keer. Het idee was eerst naar Athene en vanuit daar een paar keer naar dichtbijgelegen eilanden, verder lekker de stad in, maar dit gaat misschien wel veel kosten ivm boottochten telkens.
Dus nu ben ik uitgekomen op Kreta vanwege de veelzijdigheid, alleen.... welke stad? En hoe bevalt het huren van een auto? Hebben jullie nog leuke tips?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:49

UhNee schreef:
Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen! Wij willen met z'n tweeen eind juli 10 dagen naar Griekenland, voor ons allebei de eerste keer. Het idee was eerst naar Athene en vanuit daar een paar keer naar dichtbijgelegen eilanden, verder lekker de stad in, maar dit gaat misschien wel veel kosten ivm boottochten telkens.
Dus nu ben ik uitgekomen op Kreta vanwege de veelzijdigheid, alleen.... welke stad? En hoe bevalt het huren van een auto? Hebben jullie nog leuke tips?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer :')

Als je naar Kreta wil gaan, dan zou ik omgeving van Rethymnon kiezen.
Auto huren is makkelijk in Griekenland. Wel volledig verzekering nemen.
Behalve Rethymnon kan je naar Chania. Je kan een kleine kloof lopen: Imbros-kloof. Je kan naar Matala enz.
Ik zou voor een appartement of klein hotel gaan met enkel ontbijt en dan lekker toeren, af en toe strand en overal wat eten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:16

Bedankt voor je antwoord! We zijn inderdaad op zoek naar mooie natuur en cultuur zonder dat het stoffig is. Strand staat ergens onderaan ons prioriteitenlijstje, misschien een dagje. Hoe zijn de wegen daar?

Het liefst verblijven we in een airbnb, heb je daar ervaring mee in de buurt van Rethymnon? Ik ga nog even doorspeuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 16:31

UhNee schreef:
Bedankt voor je antwoord! We zijn inderdaad op zoek naar mooie natuur en cultuur zonder dat het stoffig is. Strand staat ergens onderaan ons prioriteitenlijstje, misschien een dagje. Hoe zijn de wegen daar?

Het liefst verblijven we in een airbnb, heb je daar ervaring mee in de buurt van Rethymnon? Ik ga nog even doorspeuren.

Wegen in Griekenland zijn prima. Alleen is er 2 maanden geleden wel veel schade geweest op Kreta aan de wegen door hevige regenval/modderstromen.

Met airbnb heb ik geen ervaring.
Als jullie niet perse naar strand willen en vooral veel willen zien, kan je ook naar t vast land.
En dan een Fly & Drive

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:57

Je kunt ook Athene en de peloponnesos oid overwegen misschien? :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:05

Eulogy, Ik zit nu inderdaad weer naar Athene te kijken. De extra verantwoordelijkheid die komt kijken bij een huurauto spreekt mij niet zo aan := En van wat ik kan zien is het openbaar vervoer in en rond Athene prima geregeld. Ik heb een ontzettend gave airbnb gevonden met prachtig uitzicht over de natuur net buiten het centrum, dan willen we dat als uitvalsbasis gebruiken en vanuit daar de stad/omgeving/eilanden die dichtbij liggen ontdekken.

Dussss nu komt de volgende vraag: wie heeft er leuke tips voor Athene en omgeving? :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:30

UhNee schreef:
Eulogy, Ik zit nu inderdaad weer naar Athene te kijken. De extra verantwoordelijkheid die komt kijken bij een huurauto spreekt mij niet zo aan := En van wat ik kan zien is het openbaar vervoer in en rond Athene prima geregeld. Ik heb een ontzettend gave airbnb gevonden met prachtig uitzicht over de natuur net buiten het centrum, dan willen we dat als uitvalsbasis gebruiken en vanuit daar de stad/omgeving/eilanden die dichtbij liggen ontdekken.

Dussss nu komt de volgende vraag: wie heeft er leuke tips voor Athene en omgeving? :D :D

Athene is een geweldige stad.
Wel erg heet in juli/augustus.
Er zijn ontzettend veel musea, lekkere stranden, opgravingen enz.
In Athene moet je inderdaad zonder auto zijn. T verkeer is hectisch en druk. OV is erg goed.