Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schildpadddd schreef:ik ga voor het eerst dit jaar naar Griekenland, naar Kos heen. een paar dagen in de eerste week van augustus
woensdag op donderdagnacht vliegen en dan zondag overdag terug.
iemand nog tips wat te doen? wij houden wel van een beetje avontuur, drankje doen op het terras. iets van cultuur snuiven kan wel maar daar gaan we niet perse voor. Middagje aan het strand kan ook maar veel langer niet.
raket schreef:Bonnelover schreef:Nog 25 dagen en dan mag ik naar Lesbos. Iemand nog tips?
En ervaring met auto huren. Wij zitten in Petra en willen graag een auto voor een aantal dagen. Via reisorganisatie kunnen we dit alleen vanaf het vliegveld ophalen.
Naar het kasteel van molivos. Heerlijk uitzicht en eten.
welmoedz schreef:Hoi allen! Wij willen begin juli en weekje naar Griekenland (low budget) . Ik zag dat we voor ons budget (=400 euro pp verblijf en vliegticket) naar Samos, Lesbos Karpathos of Rhodos kunnen. We houden van rondkijken/natuur en af en toe aan het zwembad. Het is onze eerste x Griekenland.. welk eiland zouden jullie aanbevelen?
Lotus83 schreef:Bonnelover schreef:Wat heerlijk Lotus83. Waar zit je en welke maatschappij ga je.
Ook toevallig ervaring met auto huren?
Wij gaan naar Molyvos en met Corendon. 2e keer
Hebben vorig jaar geen auto gehuurd dus daar kan ik je niet mee helpen.
UhNee schreef:Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen! Wij willen met z'n tweeen eind juli 10 dagen naar Griekenland, voor ons allebei de eerste keer. Het idee was eerst naar Athene en vanuit daar een paar keer naar dichtbijgelegen eilanden, verder lekker de stad in, maar dit gaat misschien wel veel kosten ivm boottochten telkens.
Dus nu ben ik uitgekomen op Kreta vanwege de veelzijdigheid, alleen.... welke stad? En hoe bevalt het huren van een auto? Hebben jullie nog leuke tips?
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer
UhNee schreef:Bedankt voor je antwoord! We zijn inderdaad op zoek naar mooie natuur en cultuur zonder dat het stoffig is. Strand staat ergens onderaan ons prioriteitenlijstje, misschien een dagje. Hoe zijn de wegen daar?
Het liefst verblijven we in een airbnb, heb je daar ervaring mee in de buurt van Rethymnon? Ik ga nog even doorspeuren.
UhNee schreef:Eulogy, Ik zit nu inderdaad weer naar Athene te kijken. De extra verantwoordelijkheid die komt kijken bij een huurauto spreekt mij niet zo aanEn van wat ik kan zien is het openbaar vervoer in en rond Athene prima geregeld. Ik heb een ontzettend gave airbnb gevonden met prachtig uitzicht over de natuur net buiten het centrum, dan willen we dat als uitvalsbasis gebruiken en vanuit daar de stad/omgeving/eilanden die dichtbij liggen ontdekken.
Dussss nu komt de volgende vraag: wie heeft er leuke tips voor Athene en omgeving?![]()