Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:58

balance schreef:
Ik weet niet of je een shopper bent, Loose. Hier in Edmonton is een heel groot overdekt winkelcentrum met 800 winkels geloof ik. Een hele straat met restaurants zit er in (Bourbon street), een schaatsring, een waterpark en een zeehondenshow met bezoek aan meerdere zeedieren geloof ik. Daar raak je wel zeker een dagje zoet als je wilt.

Haha ik hou ook echt wel van shoppen! Vork

Maar ik gluurde in je profiel en je woont in Alberta. Dat ligt toch meer aan de andere kant van Canada? Maar iig bedankt voor de tip. Haha! Is het trouwens duur, een treinkaartje van de ene kant van Canada naar de andere? Want dat is misschien ook nog wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:33

hoi, meng me er ook maar tussen, sorry hoor Lachen Balance, sneeuwt het al, bij jullie??
Loose, trein is geloof ik best duur, tov de bus en auto huur. enne, je ziet zo weinig?! Lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:45

Loose, als je op de kaart van canada kijkt ligt Alberta toch echt West, naast BC.
Trein is duurder dan vliegen dacht ik.
Eevita: het sneeuwt gelukkig nog niet. Integendeel zelfs. Dat het mooie weer maar mag aanhouden want we zijn nog niet klaar met onze Oostweide afpalen. Dat doen we met een heimachine, overigens. Gaat redelijk vlug maar goed, deze wei wordt 2-3 ha ongeveer dus we zijn nog wel even bezig. Twee zijden zijn al af.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:02

Haha woeps ik zie het ja. Ze wonen zelfs ín Alberta. Bloos
Dat van het winkelcentrum ga ik onthouden dan! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:26

balance, nog geen sneeuw, hoe kan dat nou Tong uitsteken
tis hier al bijna 1 oktober, bij jouw duurt het acht uur langer maar toch Haha!
maar goed, voor omheinen is goed weer wel fijn .

ik had al een tijdje niet gereageerd hier, puur uit zelfbescherming. wil zo graag weer eens terug, maar moet echt even goed doorsparen. Verhuizen en nieuwe auto aanschaffen hakt er nu eenmaal zo in.. Huilen

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:49

eevita schreef:
kimmie1018 schreef:
hoi allemaal.

ik ben deze zomervakantie 2 weken naar canada geweest. naar de horse creek ranch van siebe brouwer ( zag ik ook al voorbij komen hierzo) hebben er echt een geweldige tijd gehad en wat een super mooi lang. zijn ook nog naar de edmonton mall geweest, echt niet normaal meer. kijk voor foto's maar op mijn hyves: http://www.kimmie1018.hyves.nl

groetjes

hoi,
heb meteen even je hyves gecheckt, bekende foto's zeg!
ben benieuwd of de paint, mile away vegas, er nog staat, ik weet natuurlijk niet of hij nog zo heet, maar deze heeft siebe vorig jaar op een veiling gekocht, samen met nog een ander paardje.
ken je die?

hoi,

de naam zegt me zo niks, maar er was nog maar 1 bonte/paint en die heete casper. ik weet niet of er toen ook een casper stond ?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:43

eevita: BE QUIT! Het is hier nog steeds heerlijk weer. We kunnen dit weekend de wei niet afpalen dus hopen op vlgnd weekend. Dat de sneeuw nog maar lang weg mag blijven.
Leuk zeg, al de paarden vakanties die je gemaakt hebt.
Verhuizen en auto zijn ook de moeite waard dacht ik zo.

Ik zit momenteel naar buiten te kijken. M'n paard heeft koliek, de veearts raad aan om hem met rust te laten en te bellen als hij slechter lijkt te worden gezien paarden koliek vaak zelf overwinnen. Maar leuk is het niet, hem zo te zien liggen, pff....

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:27

moet je je paard laten liggen?
hm heb altijd geleerd dat je met een koliekerig paard juist moet lopen/ in beweging houden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:03

Beter nieuws: zoals lusitana ook al zei knappen ze vanzelf weer op. Hij loopt weer rond en knabbelt van het hooi. Ik denk dat hij zelfs weer in de wei gaat zo meteen. Wat een opluchting!
Ik had ook altijd gehoord dat je moet lopen met ze, vandaar de vraag hier. Ik hoorde naderhand namelijk dat het paard niet hoeft te lopen als het zich niet goed voelt, doen wij immers ook niet graag. Ik zat dus in twee strijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:49

Het is het zelfde als met het kip of het ei. de ene vee arts zegt , lopen met dat paard, de andere zegt, laten liggen.
Fijn dat het beter gaat met het paardje!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:16

Ik sluit even achteraan in de rij en heb een snelle vraag .

Misschien boek ik vanavond nog een vlucht naar Toronto voor volgende week vrijdag Bloos .
Ik vraag me echter af of het een noodzaak is een creditcard te hebben of wordt cash ook vrijwel geaccepteerd.

Mijn plannen; enkele dagen in een hostel verblijven, een kanotocht in Algonquin Park , toronto bekijken, dagje niagarawatervallen.
Ik heb geen concrete plannen om een auto te huren omdat ik heb gelezen dat het openbaarvervoer ook goed te doen is.

Ik hoop snel antwoord te krijgen want dan kan ik misschien morgen nog iets regelen .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:42

Hmmm.... ik weet niet of ik nou wel goed zit hoor maar waarom zou men cash niet accepteren? Je mag alleen een max. bedrag in cash het land binnenhalen dacht ik. In NL is dat geloof ik max. 10.000 euro.
Ik ben nog niet in Toronto geweest maar het staat wel op m'n to do lijstje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:07

Het gaat me eigenlijk meer om het vooraf boeken van een Hostel of de kano tour.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:12

Als het goed is wel. Gezien je daar ook niet kan pinnen bij een bedrijf (wel bij atm) neemt iedereen gewoon cash aan Lachen
Ik heb ook geen CC trouwens, en zowel 2 jaar geleden een maand als afgelopen vakantie 2 weken prima overleefd. Bij de atm kan het gewoon Lachen Alleen in winkels vaak niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:07

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Wat mij nu weer gebeurd:

*ik doe een laatste check of de ticket nog beschikbaar is
*ik boek nog snel het juiste bedrag naar de juiste rekening
*Ga terug naar viegtickets.nl en

IS ER NET VOOR MIJN NEUS HET LAATSTE TICKET WEGGEKAAPT!!!!

Kan wel janken...had alles al op papier wat ik zou gaan doen en waar ik zou overnachten en wou het na het boeken van het ticket gaan bevestigen.... Een dag later is er ook niet meer en een dag eerder kan ik niet.
Nu gaat het hele feest niet door Huilen Huilen Huilen en zit ik volgende week om deze tijd waarschijnlijk gewoon THUIS Huilen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:10

dat is balen.
Ik had anders nog wel wat leuke dingen geweten.(ben er zelf al 3 keer geweest).

misschien via cheaptickets ofzo nog een ander vliegtuig?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:16

Andere maatschappij is min 150 euro duurder. Dat wordt me te gek.
dan spaar ik liever door en ga ik volgend jaar langer ipv de nu geplande 10 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:18

joh, dat is balen zeg. voortaan dus meteen boeken die hap. wel gaaf, zo 'n onderneming last minute. ik doe het anders Clown ik weet nog goed toen ik een half jaar van te voren mijn ticket boekte voor mijn eerste trip naar canada.
Had ik er 600 euro voor neergeteld, op Schiphol deden ze de laatste stoelen weg voor 300..\
oeps.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:42

Toch mag je ervan uitgaan dat op het laatste moment boeken áltijd duurder is dan er vroeg bij zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:11

ticket prijs was 533 euro incl andministratie en toeslagen. Dus tegenover de andere maatschappijen die nog stoelen hadden een koopje.
Transat was de goedkoopste net als Icelandair maar die waren dus al vol.

Ik heb al gekeken voor juli volgend jaar maar dan zijn de prijzen nu ook voor 6oo min.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:18

Hey,
Wij zijn een paar jaar geleden voor 3 weken naar canada geweest. de neef van mijn moeder woont daar en zijn we op bezoek geweest.
we zaten in de buurt van otawa en zijn voor een paar dagen naar toronto/niagara falls geweest.. was echt super mooi. zou er graag nog wel een keer heen willen.

We waren ook bijna naar canada geemigreerd voordat we het huis kregen waar we nu wonen.. het was wel ver voordat ik geboren werd. maar we stonden voor de keuze of een boerderij in nederland of een ranch in canada.. maar zijn toch maar in nederland gebleven. ik zou nu ook niet meer willen emigreren naar canada..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:49

WHAAAAAAA...IK GA TOCH!!!!

Ik kon het niet uitstaan dat er niks meer was dus ging toch nog verder dan verder zoeken op internet en vond toch nog ticket Go jij! Go jij!
Paar tientjes meer maar dat mag de pret niet drukken.

Dus ikke a.s donderdag in the plane naar Toronto Go jij! Go jij!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:15

Dat is heerlijk voor je! Met wie vlieg je nu?

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:39

pfff krijg helemaal heimwee naar canada als ik jullie berichten zo weer lees. hoop dat ik volgend jaar mijn stage kan doen, en dan ook de zomervakantie er nog blijven.... dus hard sparen Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:03

Ik vlieg met martinair.

als iemand nog leuke ideeen heeft voor daar.
oer.
Ik heb 10 dagen nou zeg 9 waarvan min 3 bezet zijn door de kanotocht, 1 dag toronto verkennen, 1 dag niagara,
Paardrijden kan ik niet vanwege mijn rug dus dat valt jammer genoeg af.

het liefst ga ik de natuur in en ben afhankelijk van het openbaar vervoer