Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 13:44

Met hulp.

Verder adem in adem uit. Het had al aardig klaar kunnen zijn maar een niet nader te noemen oudere man was helaas te eigenwijs na mijn twee keer niet verder uitrollen doodleuk voor ik hem kon tegenhouden hup de rest uit te rollen want ........ -:(-

Affijn 1.5 uur tijd en energie verspild omdat een uitgerold stuk vinyl niet meewerkt en een mooi compact opgerolde rol wel. En ik nu een paar versnijdingen heb gehad doordat ik teveel flap nergens kon laten. Waar onder een precies bij de achterdeur vol in het zicht. Die ik met geen mogelijkheid kan wegwerken.

Laat ik het zo zeggen mijn humeur wordt daar niet beter van en ik heb hem de kamer uitgestuurd ik doe het wel alleen verder. Hij is nu met een voor zichzelf klus bezig dat is even wat verstandiger. Zijn hulp is soms prettig maar soms door deze eigenwijzigheid alleen maar energie vretend en tijd verspillend is soms. Mijn nee niet doen is erg regelmatig gezegd tegen een muur of deur of tafelpoot.

Maar los daarvan het oogt al een stuk beter. Deze flap moet nu uitzakken terwijl ik randjes wegwerk en overal onder kabels vinyl aan het frotten ben

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:57

Ik heb zomaar de indruk dat jullie wel aan elkaar gewaagd zijn qua eigenwijzigheid :+
Maar daar kom je ook een heel eind mee!
Bewondering voor jullie daadkracht.

pien_2010

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:06

Knuffel voor je pa Karuna. Ook al vind je hem eigenwijs. Hij doet het toch maar allemaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:18

pien_2010 schreef:
Knuffel voor je pa Karuna. Ook al vind je hem eigenwijs. Hij doet het toch maar allemaal.

Idd!

En ach, een verhuizing is een test voor iedere relatie, ook tussen vader en dochter :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:49

karuna schreef:
En ik nu een paar versnijdingen heb gehad doordat ik teveel flap nergens kon laten. Waar onder een precies bij de achterdeur vol in het zicht. Die ik met geen mogelijkheid kan wegwerken.

Kun je er niet een stukje onder leggen en dan met het mes schuin door de 2 lagen heen snijden? Dan valt de bovenste laag conisch in de onderste laag. Eventueel wat lijm er tussen en je ziet er niets meer van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 14:50

Deze worstelingen zijn wel redelijk normaal. Ik klus al zeker 30 jaar samen met mijn vader. En ja ik ben eigenwijs. Maar als iemand me zegt doe het niet want .... Dan doe ik dat ook niet. Omdat ik ervan uitga dat iemand een goede reden heeft dat te zeggen.

Alleen hij weet dan zeker dat hij gelijk heeft in zijn methode en doet het dan toch. En eigenlijk keer op keer komt hij tot de conclusie dat diegene zei waarom het niet mocht toch gelijk had. En dat is in 30 jaar alleen maar erger geworden hij leert er dus niks van. -O- maar waar anderen dan denken ik zeg niks want oude man komt bij mij na de zoveelste keer mijn adhd naar boven en dreig ik te ontploffen.zeker als ik veel stress heb, moe ben en stik van de pijn. Alleen nu kan ik er nu niet van weglopen. :+ Wat ik anders wel zou doen.

Vandaag is echt dat het zeil moet liggen (pijnstillers helpen niet echt nu) maar daarna is het ook echt klaar met klussen even. Ik moet fysiek rust pakken weer. Kans groot dat we morgen of overmorgen (na een dag extra rust) weer terug gaan naar nederland. Tenzij de tweede handszaak deze week nog kan komen ophalen maar dan ga ik niet veel doen. Lijf zegt stop ho.

2/3 gedaan nu wat stoken zodat het zeil kan inzakken wat
Afbeelding

Afbeelding

Yvonne dat heb ik gedaan maar daar had geen naad mogen zitten en zit er nu half. Hopelijk valt mijn deurmat er precies erover

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:07

Ziet er zo op de foto toch goed uit,anders een grotere mat bij de deur,handig met vieze pootjes.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:16

Mooie plek voor een grote droogloopmat :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 15:28

Ik heb een Minion mat die daar hopelijk precies past. Nu extra stukje zeil overheen gelegd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:39

Balen zulke dingen..... :(:)

Ik zou ook zeggen van haal lekker een breed stuk droogloopmat van de rol, hoekjes van de deur doorgang er netjes uitsnijden en dan heb je lekker een hele ruime mat om op binnen te stappen en opzij van de doorgang je schoenen / laarzen te kunnen parkeren +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:44

Prrrr schreef:
Mooie plek voor een grote droogloopmat :j

_O- eens. Heerlijk nuchter.

Het ziet er mooi uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 21:51

-O- ooookkkkkkeeeeee

Twee blauwe grote tenen, een stukje vinylmsoort van uitgerold, de tweed ehakf omde rol half vlak en ik kan niet verder voor er een stuk vloer is gecheckt.

Afijn. Grote lap lag. Boel even opstoken en volgende stukken leggen nadat het stuk leeggehaald is wat we hadden volgezet. En de twee lage kastjes even verplaatsen. Klink simpel toch.

Maar wat bleek, ze hadden de twee kasten aan elkaar geschroefd %) waarom, waarom zou je dat doen, en waarom met zulde enorm lange zware dikke schroeven die zo vast zaten zodat ze met geen mogelijkheid los kwamen. {:)-:( {:)-:( Tsja dat zit je dus met bijna 4 meter kast in twee afmetingen, lood en loodzwaar nagenoeg niet te verplaatsen en alleen wegte krijgen via nieuw gelegd vinyl.

%) -O- Na ruim 1,5 uur slepen, sleuren, trekken, tillen, duwen, heel veel matjes verplaatsen onder de verschillende maten pootjes zodat het vinyl heelbleef. Hond aan de kant, hond aan de kant en nog meer hond aan de kant, besloten het kreng in zijn geheel via de achterdeur hop de tuin in dan maar. Andere opties waren er gewoon niet. Te lang voor welke deur behalve de achterdeur.

Toen het kreng eenmaal grootdeels buiten de deur hing moet hij op zijn kant. Simpele handeling. Dan zou je zeggen d pootjes gaan opzij. Maar om de een of andere vage reden. Maakte de kast een vreemde extra draai en linkerteen kwam klem onder het een metalen scherpe pootje. Mijn rechterteen onder het andere pootje. Die zijn nu blauw en dik.

Toen was het eigenlijk al te donker voor de rest van het vinyl. Maar wat er onder die kast vandaan kwam maakt dat ik nu niet verder kan met de vloer. Een stuk balk/vloer/iets tegen de muur aan is dramatisch slecht. Meer houtpoeder en ooit weggerot. -O-

Daar is het ook allemaal stukjes lat die ze soort van willekeurig hebben gelegd naast de osb plaat. Dat moet dan gecontroleerd worden en vervangen waar nodig. Voor nu staat alles weer soort van op zijn plek.

Toen maar vitrage voor het enige stuk enkelglas gehangen en een gordijn stok vervangen.

Nu eindelijk tijd om te eten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:57

Ik begin te snappen waarom verkopers in Frankrijk de huisraad laten staan ...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:01

Ppffffff, dus ze kennen u een paar nieuwe woorden in Frankrijk Karuna -O-
Doet zo’n zeer op je tenen, bah :(:)
Succes met je vloer, hoop dat het meevalt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 22:01

En dit zijn nederlanders ook nog. Ze hadden het eruit willen halen maar dan had ik meer moeten betalen. Toen heb ik maar gezegd laat maar staan, deze kasten (mits los) had ik graag willen behouden maar helaas. :n Werkelijk geen idee waarom ze die aan elkaar hebben geschroefd. :o? Wij kunnen echt geen enkele reden bedenken waarom je ze aan elkaar vast maakt. Behalve als je bang bent dat ze gejat worden. 8)7 Nou dat laat je wel ja.

Stukje heel beroerde vloer is niet heel groot, een stuk van pakweg 10/15 cm is droge snot de rest is matig. Ik had wel een vermoeden dat ik die vloer een keer op termijn moest doen, niet al zo snel. Maar aan de andere kant, stel het moet dan is dat een mooie gelegenheid voor een goede nieuwe strakke geisoleerde vloer met vloerverwarming. Het vinyl kan vloerverwarming aan ook :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:58

Zo herkenbaar dit gedoe en geschroef _O- heel bizar. Begrijpen zal ik het nooit. Voor nu is het tuk en later als alles klaar is bizar en zul je er om moeten lachen net als wij nu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:36

Oef... :(:)

Waren de kastjes niet gewoon een beetje scheef en hebben ze ze daarom lekker stevig tegen elkaar aan geklemd zeg maar....?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:47

Oh, wat balen , Karuna. Kan me voorstellen dat dat pijn deed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 11:05

Mijn tenen zijn nog steeds wat blauwig. Gelukkig wel minder pijnlijk.

De kastjes waren juist heel erg stevig en recht. Waarom ze dan alsnog aan elkaar geschroefd zijn geen idee. Maar ja ze liggen onderste boven buiten nu. Jammer maar helaas. -O-

Inmiddels terug in nederland sinds donderdag avond. De tweedehands zaak belt me nog terug, die zitten in een verhuizing naar een heel andere locatie en kunnen nu even niks ophalen. Zul je altijd zien :')

Terugreis was erg vochtig, winderig en rommelig. Maar op (alweer) een kapotte koplamp wissel van de camper na. We worden er handig in. :)) (Op heel toevallig hetzelfde tankstation als de vorige wissel toen ik heel toevallig ook alleen met mijn vader was na het tekenen van het vorige stukje koopcontract.)

Omdat we laat wegreden bij de tweedehands zaak in Belgie geslapen op een parkeerplaats bij een leegstaand hotel. Laatste stukje terugritverliep soepel. Deze route houd ik erin denk ik. Heen via Venlo langs Aken Vervier en doorsteken naar de snelweg langs Luxemburg. Terug kan of die optie of naar Vervier en daar Luik aanhouden dan kom je noordelijk van Luik uit en vermijd je alle chaos daar. Dat stukje binnendoor van snelweg naar snelweg is te doen. :j

Volgende stap nu hopen dat mijn bus vlot gerepareerd kan worden, hij staat inmiddels bij de garage hier. In de tussentijd hopen dat de tweedehands zaak me snel belt en ik ga op bouwer jacht in de hoop dat ik redelijk vlot kan uitvissen of het nodig is de vloer in de woonkamer te vervangen en wat dat kost, aan de hand van die wetenschap weet ik ook of ik mijn spullen kan laten overkomen of dat ze nog even in de opslag moeten blijven.

Als blijkt dat de kosten van een volledig nieuwe vloer te doen zijn en bv rond april afgerond kan zijn (je weet maar nooit :P ) dan kan ik beter mijn spullen even in de opslag houden om te voorkomen dat ik teveel moet gaan slepen ermee.

En het verschil in burgemeester zijn in Nederland of Frankrijk was wel duidelijk maar na vanmorgen helemaal. :+ Waar ze al eerder de watermeterstand persoonlijk is komen opnemen. Een buro deelt in de "vergaderzaal" met een administratieve arbeidskracht en gewoon persoonlijk een gesprek heeft met je ipv een van de vele ambtenaren, en ze heel snel is met reageren en uitzoeken van dingen. En bij de receptie informeel haar praatje hield, geen opgeklopte toestanden.

Vanmorgen om kwart voor 9 ging de telefoon. Vreemd en ik kwam uit een diepe slaap, eerste gedachte, ik heb geen wekker gezet ik kan eindelijk eens uitslapen. :? Toen kwam langzaam het besef oh de telefoon dat is vroeg. Opgenomen en ik hoorde alleen gebrabbel aan de andere kant. -O- En reageerde daar kennelijk wat vaag op. (Net wakker zijn mijn hersens nog aardig uit en kan ik vaag reageren) en toen verstond ik twee woorden mare en de woonplaats. :))

Ah schakelen dus maar mijn eerste gedachte toen, sjips mijn huis is afgebrand, tweede gedachte sjips een vrachtwagen is er naar binnen gereden, derde gedachte wat heb ik misdaan. -O- raar hoe een mens werkt soms.

Maar het was de vraag ben je nog hier? Nee oh anders was ik nu even langsgereden omdat je vergeten bent een handtekening te zetten in een van de septictank rapporten die ik weer moest leveren bij het gemeentehuis. Dan had je even kunnen tekenen. :oo kom dan maar even langs als je weer hier bent om te tekenen.

Zo anders dan ik gewend ben in Nederland van een burgemeester. En zo vroeg ook op zatedag :') , kan ik eindelijk uitslapen. :O Hond was daarna wakker ook en wilde uit. Nou ja niks aan te doen. Ik ben blij dat ze zo betrokken is en niet schroomt even te bellen als er wat is. :j Fijn mens.

En ik zag dat er wat sneeuw en vorst verwacht wordt komende week. En dan ben ik er mogelijk niet, best jammer maar even rust voor mij en mijn oude dametje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 10:46

Daar gaat een deel van mijn klusbudget. :evaw:

Vervolg op er staat een bus bij de dokter. -O- ;( %) au arme bus. En :evaw: :$ . Niet blij met het telefoontje van de garage waar hij eindelijk is terecht gekomen. Er is een regelklep afgebroken die oa turbo problemen geeft. Echter is niet goed te achterhalen of dat afgebroken stuk in de turbo is terecht gekomen ------> einde turbo en moet er een nieuwe in. Of het is eruit gestuiterd en ligt nu ergens op de peage. Alleen komen ze daar alleen achter bij voledig uitbouwen van alles -----> veel uren. De rekening is dus hoog of heel hoog en ik ben mijn bus nog wel even kwijt. |(

Maar blij dat hij hier staat en niet in Frankrijk. Maar het gaat hoe dan ook veel geld of heel veel geld kosten. Maar ja een andere bus is nog heel veel duurder. Gelukkig is hij het geld van de reparatie waard. Maar au geld en nog langer onhandig zonder vervoer.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:32

Ach getsie wat een pech,dat valt tegen en zo jammer dat je dat geld nu niet in het huis kan besteden.
Ga je binnenkort weer naar je huis toe of blijf je voorlopig in Nederland?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 13:16

Of ik ga deze week nog heen en weer om spullen weg te brengen en hopen dat iets onterecht daar is terecht gekomen of ik blijf twee weken in nl. Dat besluit ik morgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:59

Balen van de bus. Zit je niet op te wachten. Sterkte met de rekening.
Heb je nog mazzel met dat gedoe van de notaris?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 21:07

Die zijn nog aan het uitvissen waar het is foutgegaan. Waarschijnlijk de bank.maar daar zit niet veel vaart in.

Mijn bus is gewoon heel erg zuur. -O- En duur, alleen het uitvissen of er een brok iets in de turbo zit is al uren uitbouw werk. Als ook de turbo gesloopt is is het echt een rekening van duizenden euros. %) Maar ja voor dat geld heb ik geen vervangende bus die dan ook weer moet worden omgebouwd en gekeurd. En geen bus is ook geen optie. Helaas maar weinig aan te doen. Maar beter nu als ik in nl zit dan in mijn uppie in frankrijk ver van een garage af en zonder vervoer,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 18:05

Ik ben net hier gearriveerd op zoek naar wat verloren voorwerpen. Deels lag gelukkig wel hier, mijn kniebraces zijn weer terecht gelukkig. Nu alleen nog wel drie dozen met belangrijk spul kwijt. Mijn pannen, borden, bekers en bestek. Die zijn spoorloos lijkt het. -O- Echt geen idee waar die dozen zijn. Als laatste mijn oude huis uitgegaan maar voor nu nergens te vinden.

Maar tijdelijk bedje ligt klaar, hopelijk vannacht de eerste keer in huis slapen samen met mijn fikje.

Woonkamer opstoken, is een beetje brrr hier. De keuken laat ik voor vandaag even denk ik. Daar moet hout aangevuld worden vanuit de garage. De blokken in de schuur zijn eigenlijk te dik.

Onderweg lagen er spoortjes sneeuw, de hoge venen lag een best pakje :D en het boven stuk dorpje zag er wat witter uit, rustige rit dit keer. Wel weer in twee delen. Gister vrij onverwachts laat vertrokken.deze route bevalt voor nu het beste.
Via venlo en aken, vervier stukje binnendoor naar de andere snelweg. Een goede route bij droog en sneeuwvrij weer.